بازدید 2978

گسترش آتش‌سوزی جنگل‌ها در شرق کانادا

آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا روز جمعه در استان غربی بریتیش کلمبیا شدت پیدا کرد و مسئولان استان شرقی کبک از آغاز تلاش‌ها برای مهار آتش در این منطقه خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 10 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، مرکز آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا (CIFFC) اعلام کرده است که در سال جاری میلادی تاکنون ۲ هزار و ۳۹۲ مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها در این کشور ثبت شده که ۴.۴ میلیون هکتار را در بر گرفته است.

این نهاد گزارش داده که در حال حاضر ۴۲۴ آتش‌سوزی فعال وجود دارد که ۲۳۰ مورد آنها از کنترل خارج شده است.

نکته غیرمعمولی که این بار مشاهده شده، بروز آتش‌سوزی در شرق و غرب کشور است که نگرانی‌های زیادی را درباره تبعات آن بر مسائل آب و هوایی ایجاد کرده است.

هزاران نفر در پی گسترش آتش‌سوزی‌های اخیر خانه و محل زندگی خود را ترک کرده‌اند. در تازه‌ترین مورد، روز پنجشنبه به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان منطقه «تامبلر ریج» در شمال شرق بریتیش کلمبیا گفته شد تا خانه‌ها خود را ترک کنند.

این در حالی است که بلانشت وزینا وزیر جنگلداری استان کبک در شرق کانادا گفته که با رسیدن منابع جدید، امکان مهار آتش‌سوزی در این منطقه بیشتر شده است.

صدها آتشنشان از سراسر دنیا خود را به کبک رسانده‌اند تا به مهار آتش کمک کنند. این در حالی است که انتظار می‌رود کبک و استان اونتاریو در روزهای آینده شاهد بارش باران باشند اما جرالد چنگ از کارشناسان هواشناسی کانادا معتقد است که باران نمی‌تواند چندان کمک‌کننده باشد.

وی گفت: تاکید می‌کنم که نباید چندان به باران امیدوار بود زیرا باران با صاعقه همراه است.

گسترش دود و آلودگی ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا باعث پایین آمدن کیفیت هوا در شهرهایی مانند اوتاوا، تورنتو و حتی نیویورک و واشنگتن در ایالات متحده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار