بازدید 4139

لایحه اساسنامه مکران به تصویب هیئت دولت رسید

سخنگوی دولت گفت: یکی از مصوبات مهم جلسه هیئت دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود که سال‌های سال قانونگذار این موضوع را تکلیف کرده بود تا دولت لایحه را ارائه دهد، اما معطل مانده بود.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز گدشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره مصوبات روز چهارشنبه دولت گفت: مصوبات متعددی به تصویب هیات وزیران رسید که شامل برخی از مجوزهای پیش امضا و موافقت نامه ایی است که قرار است در سفر آیندده رئیس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود و مجوزهای لازم به وزارتخانه های مرتبط داده شده است.

بهادری جهرمی گفت: یکی از مصوبات مهم دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود که سال های سال قانونگذار این موضوع را تکلیف کرده بود تا دولت لایحه را ارائه دهد اما معطل مانده بود.

وی افزود: دولت سیزدهم اساسنامه ای را به تصویب رساند که مطابق آن تمام اختیارات لازم برای پیشرفت و توسعه منطقه به سازمانی که برای مکران فعال می شود اعطا خواهد شد.همچنین پیشنهاد شده تمام امکانات، دارایی ها، اموال و اختیارات دستگاه های اجرایی به همین سازمان واگذار شود.

بهادری جهرمی گفت: این مصوبه استثناهای بسیار محدودی از جمله حوزه دفاعی و خارجه دارد اما به طور کلی تحولی در نظام حکمرانی محلی کشور است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار