بازدید 6079

احتمال رانش در ارتفاعات درپی فعالیت موج بارشی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم فعالیت موج بارشی در ارتفاعات و احتمال جاری شدن سیلاب، رانش و لغزش زمین، ریزش سنگ و سوزباد خبر داد و گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات همچنین دره‌نوردی اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 08 June 2023

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۱۸ خرداد) فعالیت موج بارشی برای بخش‌های وسیعی از شمال‌ غرب، دامنه‌های البرز، شمال‌ شرق، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، ارتفاعات مرکزی ایران، به تناوب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: طی روز جمعه (۱۹ خرداد) نیز در البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات کرمان و به‌صورت پراکنده در ارتفاعات مرکزی و شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید مورد انتظار است. شدت بارش‌ها برای خراسان شمالی منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و احتمال رانش و لغزش می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه و در ساعات اولیه روز نیمه‌ابری، به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود:  طی روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کوهستانی کشور به سبب فعالیت موج بارشی، انواع مخاطره‌های جوی، اعم از وزش باد شدید و عدم تعادل، کاهش دید افقی و عمودی به سبب مه‌آلود شدن، احتمال اصابت صاعقه و تگرگ و بارش‌های رگباری شدید، احتمال ریزش سنگ و تشدید سوزباد و سرمایش مورد انتظار است بنابراین برای مناطق مذکور اجتناب از کوهنوردی و دره‌نوردی توصیه می‌شود. 

ضیاییان در پایان تصریح کرد: طی جمعه برای مناطق یاد شده که دچار فعالیت موج ناپایدار هستند به‌ویژه خراسان شمالی، فعالیت‌های کوهنوردی،دره‌نوردی و طبیعت‌گردی، مخاطره‌آمیز و با خطر آسیب و تلفات همراه است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر