بازدید 3320

توفان با سرعت ۹۰ کیلومتر در اصفهان وزید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توفان با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت شرق و شمال اصفهان را فراگرفت.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴ 08 June 2023

به گزارش «تابناک»، منصور شیشه فروش شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد ناپایداری‌های جوی در استان اصفهان اظهار داشت: در این راستا مدیریت بحران استان به نیروهای امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگری و کنترل حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های ناگهانی، تند بادهای لحظه‌ای، صاعقه و گرد و خاک در مناطق مستعد آماده باش داده است.

وی افزود: امشب در مناطق خوانسار، گلپایگان، میمه و نطنز بخش مهردشت، ارتفاعات برزک و قمصر رگبار باران و رعد و برق گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در شهر اصفهان و مناطق شمال و شرق استان به ویژه قمصر، نیاسر، برزک، کامو و چوگان شهرستان کاشان، روستاهای شهرستان نائین و اردستان ارتفاعات نطنز و روستاهای تامه، اوره، ابیانه، میمه و… نیز بارش رگبارهای بهاری برای فردا پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به عدم استقرار و توقف خودرو و افراد و گردشگران در مسیر رودخانه‌های فصلی و دامنه کوهپایه‌ها توجه داشته باشند، گفت: استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، احتیاط در صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی دراستقرار عشایر و چرای دام‌، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها و رودخانه‌ها و تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها و مسیر رودخانه‌ها، تقویت سیل بندهای حفاظتی نیز باید مورد توجه باشد.

شیشه فروش تاکید کرد: بارش ناگهانی باران در ساعت بعد ازظهر امروز در بخش برزک کاشان باعث سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی بیداک، زیر اب لاسیا و.... و شکسته شدن بند خاکی بالادست رودخانه لاهلالون و ورود روان آب و سیلاب به مسیر رودخانه و مناطق زیر دست شد.

وی ادامه داد: در این مناطق چهار واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد و بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی و معابر شهر برزک و ۲ روستای منطقه نیزگزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این حادثه خسارات جانی در بر نداشت عوامل امدادی شهرداری و مدیریت بحران شهرستان برای بازسازی آسیب‌ها و تقویت سیل بند اقدام کردند.

وی همچنین به وزش تندباد لحظه‌ای با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت در محورهای شرق از جمله انارک - نائین و مناطق شمالی اتوبان شرق و آزادگان منجر به خیزش کانون‌های گرد و غبار و کاهش میدان دید شد.

شیشه فروش تصریح کرد: همچنین وزش باد شدید در مناطق شرق اصفهان و بخش‌هایی از شهر اصفهان منجر به سقوط ۵ اصله درخت و ۳ پایه برق شد.

وی گفت: رعدو برق و صاعقه در مناطقی از شهر اصفهان جرقویه، ورزنه، بهارستان منجر به ایجاد صدای مهیب و بروز آسیب به فیدرهای برق ۶۳ کیلو ولت و قطعی برق در برخی از مناطق مسکونی و صنعتی شد که با حضور عوامل اجرایی شبکه اصلاح شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل