بازدید 24752
سه هزار و سیصد و هفتاد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقاد علم‌الهدی از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت / خودکشی در کره‌شمالی ممنوع شد/ بهادری جهرمی حضور مسئولان در پلتفرم‌های فیلتر شده را با مجوز حمل اسلحه مقایسه کرد / انتقاد ضرغامی از عدم پوشش رسانه‌ای قهرمانی فرزانه فصیحی / صادق کوشکی: لایحه حجاب از پای بست ویران است؛ مبنای آن سکولار است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند فارس: اقتصاد ایران در حال پیشروی و آمریکا و اروپا در حال عقب‌نشینی هستند / عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌ها: کارکنان یک بانک یازده بار وام قرض الحسنه گرفتند/ واکنش آمریکا به ادعای دیدار رابرت مالی با سفیر ایران در سازمان ملل: چیزی برای گفتن در این زمینه نداریم / دفاع یک نماینده مجلس از افزایش مجوز مراکز همسریابی و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 07 June 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

انتقاد علم‌الهدی از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت
سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران و معاونان نهادهای بنیاد علوی در استان‎ های خراسان: افزایش یارانه نقدی و کالابرگ برای «حل مشکل معیشتی» کافی نیست. این رویکرد باید «تغییر» کند. یکی از چالش‌های اصلی نظام اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری مطلق بر اقتصاد خرد است؛ به این معنا که دولت برای حل مشکل معیشتی مردم فقط محدود به افزایش یارانه نقدی و اعطای کالابرگ الکترونیکی است و سایر نهادها هم منطقه‌ای در حال محرومیت‌زدایی هستند. باید این رویکرد به نحوی تغییر کند که اقتصاد کلان هم به‌موازات اقتصاد خرد مورد توجه قرار بگیرد و در این راه، بنیاد علوی می‌تواند در تفاهم‌نامه‌های همکاری کلان به میدان بیاید تا خود مردم به ثروت برسند. اگر مردم پولدار بودند و در کسب‌وکارشان توفیق داشتند، دیگر نیازی نخواهد بود که نهادها بسته معیشتی بدهند و خود را درگیر محرومیت‌زدایی کنند. درست است که باید به گرسنگان و محرومان رسیدگی شود؛ اما نباید همه‌چیز محدود به همین بماند. امروزه از بنیاد مسکن گرفته تا بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و حتی سازمان‌های اقتصادی دولت، همه در تلاش هستند تا مردم را مدیریت کنند. این اشتباه است. مردم خودشان می‌توانند روی پای خود بایستند، به شرطی که از کسب‌وکارشان حمایت شود و ثروت آفرینی، زیرساخت مردمی پیدا کند.

انتقاد ضرغامی از عدم پوشش رسانه‌ای قهرمانی فرزانه فصیحی
وزیر میراث فرهنگی گفت: متأسفانه قهرمانی خانم فرزانه فصیحی در کشور ترکیه درست پوشش داده نشد، در حالی‌ که با حجاب اسلامی توانست در میان ورزشکارانی که لباس‌هایشان غیراخلاقی است قهرمان شود. عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز (17 خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: متأسفانه قهرمانی خانم فرزانه فصیحی در کشور ترکیه درست پوشش داده نشد، در حالی‌که با حجاب اسلامی توانست در میان ورزشکارانی که لباس‌هایشان غیراخلاقی است قهرمان شود؛ این مساله باید در رسانه به‌خوبی پوشش خبری داده می‌شد.

پژو۲۰۷ با موتور ۲۰۶ هم ارزان نشد
اعلام قیمت جدید پژو۲۰۷ نشان می‌دهد، خبری از ارزانی این خودرو آن هم با نصب موتور ۲۰۶ به‌روی این خودرو نیست. در اطلاعیه ایران‌خودرو قیمت پژو ۲۰۷ (TU۳) ۳۲۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است، اما نکته قابل توجه اینجاست ایران‌خودرو قرار است موتور پژو ۲۰۶ را که قبلاً در این شرکت تولید می‌شد و امروز با توقف تولید روبه‌رو شده است، برای کاهش قیمت تمام‌شده بره‌روی پژو ۲۰۷ نصب کند، اما اعلام قیمت جدید این خودرو نشان می‌دهد، خبری از ارزانی ۲۰۷ آن‌هم با نصب موتور ۲۰۶ به‌روی این خودرو نیست./تسنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:‌ کار علمی در حوزه حجاب انجام شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: سمنان، استانی با تمدن و با سابقه‌ای درخشان در بحث فرهنگ است. استان سمنان از حیث معادن، کشاورزی، هنر، علم، دانش و فرهنگ حاصلخیز است و انسان‌های اندیشمند، فکور و هنرمند فراوانی از این استان شکل گرفته‌اند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در استان سمنان نیازها به پروژه تبدیل شده و پروژه‌ها با برش نیازهای فرهنگی در حال اجراست. خسروپناه ادامه داد: جنگ شناختی، جنگ دانشی، بینشی انگیزشی، گرایشی و منشی است و در حوزه حجاب و عفاف باید کار علمی بر پایه دانش با تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

بهادری جهرمی حضور مسئولان در پلتفرم‌های فیلترشده را با مجوز حمل اسلحه مقایسه کرد
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران: عموم مردم به سلاح دسترسی ندارند، اما پلیس به آن دسترسی دارد یا برای سلاح شکاری نیز می‌توان تحت شرایطی مجوز گرفت. در خصوص سکوها و پلتفرم‌ها هم این‌گونه است و در عموم کشورها این موضوع وجود دارد. یک پلتفرم اجازه فعالیت ندارد، اما مثلا وزارت امور خارجه برای بیان اظهار نظرهای خود اجازه دسترسی به آن را دارد. ما چند میلیون ایرانی خارج از کشور داریم؛ صرف‌نظر از خارجی‌هایی که می‌خواهیم برای آن‌ها اعلام موضع کنیم. مقامات رسمی باید بتوانند از طریق پلتفرم‌ها با آن‌ها صحبت و اظهارنظر رسمی کنند.‌ در خصوص فرزندان مقامات چنین چیزی وجود خارجی ندارد: «اگر هر موردی که دیدید، یک فرزند مقام است و دسترسی به سکوها دارد، مصداق فساد است. لذا به بازرس ویژه رئیس‌جمهور معرفی کنید تا با آن برخورد شود. ما هم اگر شناسایی کنیم برخورد می کنیم.

خودکشی در کره‌شمالی ممنوع شد
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دستور محرمانه ای را صادر کرده که خودکشی را غیرقانونی می داند. کیم این عمل را خیانت علیه سوسیالیسم تعریف کرد و به دولت های محلی دستور داد اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که شهروندان غالباً گرسنه او جان خود را از دست دادند. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی دریافت که میزان خودکشی در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است. رادیو آسیای آزاد گزارش داد که دستور محرمانه خودکشی در یک سلسله جلسات اضطراری در سراسر کشور ارائه شده است. یک مقام مسئول در این راستا گفت: بیشتر خودکشی ها به دلیل فقر شدید و گرسنگی بوده است؛ بنابراین، هیچ کس نمی تواند در حال حاضر یک اقدام متقابل داشته باشد.

وزیر ارتباطات: در حال پیگیری برای رفع فیلتر گوگل پلی هستیم
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با رفع فیلتر گوگل پلی اظهار کرد: از کارگروه خود در حال پیگیری این موضوع هستیم. این مسدودیت در دستور کار، کارگروه تعیین مصادیق انجام شده که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور است. نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت گوگل پلی باید تجدید نظر شود و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.

واکنش روحانی به بازتاب سخنان ظریف در کلاب هاوس
کانال تلگرامی حسن روحانی رئیس جمهور پیشین آمده: شهادت می‌دهم ظریف، رسول امین نظام بوده و هست. دیشب محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت پیشین، در سخنانی در کلاب هاوس به بسیاری از ابهامات و مسائل مطرح از سوی دولتمردان فعلی پاسخ داده بود.

اسماعیلی: دلیل تبلیغ فیلم‌های داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای پیگیری می‌شود
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر مشخص شود عوامل فیلم‌های سینمایی با شبکه‌های ماهواره‌ای که فیلم آنها را تبلیغ می‌کنند، نسبتی دارند، با آنها برخورد می شود.  محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تبلیغ برخی فیلم‌ها و سریال های تولید داخل در شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: اگر خود مجموعه آن فیلم این تبلیغ را داده باشد، بلافاصله برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تهیه کنننده و عوامل آن فیلم‌ها اعلام می‌کنند هیچ نسبتی با آن شبکه‌ها که فیلم آنها را تبلیغ می‌کنند، ندارند. دوستان ما بررسی می کنند و اگر مشخص شود آنها نسبتی با هم دارند، با آنها برخورد می شود. این بررسی در کمیته حقوقی سازمان سینمایی ما در حال انجام است و من هم حساس هستم و گفته‌ام پیگیری شود، ولی استدلال عوامل فیلم هم قابل قبول است، چون منفعتی ندارد؛ پس چرا باید این کار را بکنند؟ دوستان ما هم دارند تمهیداتی می اندیشند که جلوی این کار را بگیرند.

وکیل مهران سماک: دادگاه بدوی برای متهم به قتل موکلم حکم قتل عمد صادر کرد
وکیل انتخابی یکی از جان باختگان بندر انزلی، از ارسال پرونده موکل خود به دیوان عالی کشور با اعتراض متهم خبر داد و تاکید کرد که فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی همچنان در بازداشت است. جعفر جوانمردی متهم پرونده مهران سماک است. او تا همین چند ماه پیش، فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی بود ولی بعد از شلیک گلوله ساچمه‌ای که منجر به «قتل» مهران سماک شد، از این سمت برکنار و بازداشت شد. مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با «شبکه شرق» اتهام فرمانده سابق نیروی انتظامی انزلی را «عدم رعایت قانون به کارگیری سلاح منجر به قتل عمد» عنوان کرده بود. باتوجه به اینکه متهم پرونده، هنگام قتل مهران سماک به عنوان فرمانده نیروی انتظامی مشغول فعالیت بود، پرونده در دادگاه نظامی تشکیل شده بود و حالا این دادگاه پس از چند ماه بررسی، حکم قتل عمد صادر کرده است. حکمی که البته با اعتراض متهم و وکلای او، برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

صادق کوشکی، فعال اصولگرا: لایحه حجاب از پای بست ویران است؛ مبنای آن سکولار است
استاد دانشگاه با اشاره به اینکه لایحه مربوط به حجاب از پای بست ویران است، گفت: در این لایحه حجاب را با مبنای فقهی و شرعی ندیده‌اند. نشست خبری نخبگانی نقد و بررسی لایحه عفاف و حجاب با حضور محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه، فیروز اصلانی، مدیر گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق سیاسی دانشگاه تهران و محمد مهدی توکلی، حقوقدان و استاد دانشگاه امروز در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد. صادق کوشکی در این مراسم اظهار داشت: اگر کسی بخواهد ببیند اشکال لایحه عفاف و حجاب کجاست، باید مقدمه را بخواند. وی افزود: نیروی انتظامی و وزارت کشور نکاتی در مورد این لایحه داشته اند و نقد زیاد است. کوشکی گفت: در مقدمه لایحه می‌بینیم مشکل زیاد است. لایحه از پای بست ویران است و لایحه باید از صفر بازبینی شود. اسمی از شریعت در مقدمه توجیهی نیامده و مبنای آن سکولار است. با حذف کلمه نظام اسلامی این لایحه می‌تواند در فرانسه نوشته شود، نگفته حجاب حکم خداست و حجاب اجماع فقهای شیعه و سنی است. وی بیان داشت: در این لایحه، حجاب را در لایحه فقهی و شرعی ندیده اند و نمی‌خواهند از حکم خدا پاسداری کنند و البته در مورد تعمد یا غفلت آن فعلاً حرف نمی‌زنم. لایحه منطبق با قانون جمهوری اسلامی نیست و در زمان پهلوی هم می‌شد نوشت.

محکومیت شقایق دهقان بابت بی‌حجابی
کاوه راد، وکیل شقایق دهقان می‌گوید موکلش در دادگاه به اتهام حضور بدون حجاب شرعی در معابر به تحمل ده روز حبس محکوم شده است اگرچه دادگاه حکم حبس را با جریمه نقدی جایگزین کرده است. به گفته او دادگاه، مدت حبس ایشان را در اجرای تکلیف قانونی با پرداخت مبلغ "یک و نیم میلیون تومان" جریمه نقدی جایگزین کرده است. به گفته او جرم اعلامی، در زمره جرائم درجه هشت قرار دارد، حکم صادره قطعی و غیرقابل تجدیدنظرخواهی است. از عناوین اتهامی خانم دهقان «جریحه‌دار کردن عفت عمومی از طریق انتشار تصویرِ حضور بدون حجاب در جلسه رونمایی از یک کتاب» نامبرده شده است.

همتی خطاب به رئیسی: از وضع اجاره ها خبر دارید؟
رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتی نوشت: آقای رییس جمهور! به داد مستاجرین برسید. سرانجام وعده‌ی ساخت ۴ میلیون مسکن که مشخص است. با منع ۵ ماههٔ انتشار آمار تورم مسکن،معضل مسکن و اجاره مردم حل نمی شود. از وضع اجاره ها خبر دارید؟ رسانه های دولتی که مدعی کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن هستند، حداقل بگویند که چقدر بالا رفته بود؟!"

انتقاد نماینده مجلس از تسهیلات کلان بانک‌ها به شرکت‌های زیر مجموعه
اصغر سلیمی با اشاره به انتشار فهرست پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان بانکها و تبعیضات صورت گرفته در این بخش، بیان کرد: به واقع شفافیت در امور مالی باید در همه ارگان ها، دستگاه ها و وزارتخانه ها به ویژه بانکها ساری و جاری باشد. وی با بیان اینکه بانکها منابع مالی زیادی دارند، ادامه داد: نحوه مدیریت این منابع در بانک ها باید شفاف سازی شود؛ البته ما با ارائه تسهیلات هر اداره و ارگان به کارمندان خود مخالف نیستیم اما ارائه این تسهیلات نباید از حالت متعارف خود خارج شود. وی با بیان اینکه بانکها با منابعی که مردم در اختیارشان می گذارند، بانک شده‌اند، بیان کرد:اگر فردی در بانکی استخدام شده فرقی با کارمندی در بخش دیگر ندارد و تبعیضات در این بخش به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. نباید مردم چنین تلقی پیدا کنند که کارمندان بانکی با پول هایی که خودشان به بانک می سپارند، تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرده، ولی خودشان از دریافت این تسهیلات عاجزند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم برای دریافت وام های خرد میلیون تومانی دچار مشکل می شوند، ادامه داد: درحال حاضر فردی که می خواهد تسهیلات دریافت کند باید چند نفر را به عنوان ضامن به بانک معرفی کند، در حالی که همین وام اندک هم با درصد بالایی به متقاضی داده می شود. عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: ما هم مطلعیم که کارمندان بانکی به راحتی تسهیلات دریافت کرده  و از این شرایط برخوردارند که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و دولت و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید مانع از این مسئله و رویکردها شوند. به واقع باید این گلوگاه ها بسته شود. وی با اشاره به ارائه تسهیلات کلان بانکی برخی بانک‌ها به شرکت های زیر مجموعه خود بیان کرد: این موارد نباید در دولتی که با شعار عدالت محوری روی کار آمده، رخ دهد. وزارت اقتصاد و سازمان های ناظر باید به این بخش نظارت صحیحی داشته باشند. البته از طریق کمیسیون اقتصادی این موضوع را مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

مطالبه مالیاتی ۱۴۰۰ میلیارد تومانی از خانه های خالی
«سید محمد هادی سبحانیان» رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: جلسه امروز با وزیرراه و شهرسازی تفاهم‌های مهمی برای اجرای هر چه بهتر و قوی‌تر مالیات بر خانه‌های خالی انجام دادیم. وی ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۶۳ هزار واحد مسکونی معرفی شده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی برگ مطالبه مالیاتی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

حداقل ۵ میلیون ایرانی با دارایی‌های رمزنگاری‌ شده فعالند
«عباس آشتیانی» مدیرعامل انجمن بلاکچین در پاسخ به این که  کارکرد رمزارزها در اقتصاد کشور ما چیست، اظهار داشت: باید تاثیر رمزارزها را نه فقط در کشورمان بلکه در کل جهان مورد بررسی قرار دهیم. از لحاظ ماهوی، با به وجود آمدن تکنولوژی دارایی‌های رمزنگاری شده که نسبت به واژه رمزارز کلمه دقیق‌تری است، شاهد بروز یک کلاس جدیدی از دارایی در کنار سایر حوزه‌های دارایی مثل بازار املاک، بازار سهام، بازار کالاهای بادوام و بسیاری از بازارهای دیگر هستیم. ما شاهد یکی دیگر از کلاس‌های دارایی و کلاس جدیدی از دارایی مثل بازار فلزات گرانبها شده‌ایم و این بازار در جهان شروع به رشد و پذیرش کرده است. برخی کشورهای جهان از گذشته در این زمینه قانون گذاری‌هایی انجام داده‌اند و بسیاری از کشورها هم قانونگذاری مشخصی در این حوزه انجام نداده‌اند، اما آنچه مشخص است اینکه امروزه وجود این کلاس جدید دارایی در سراسر جهان از جمله در کشور خودمان به رسمیت شناخته شده است. دقت کنید منظور من به رسمیت شناخته شدن «موجودیت» و «وجود داشتن» این کلاس دارایی است، نه تبادل و نقل و انتقالات آن. به این معنا که وجود داشتن این کلاس جدید دارایی دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست. این نوع از دارایی طبیعتا بخشی از ثروت جهان را به سمت خودش جذب می‌کند. در کشور ما هم خیلی شاهد رویکرد متفاوتی از دنیا نبوده‌ایم و امروزه حداقل حدود پنج میلیون کاربر مستقل با این کلاس دارایی در کشور ما سر و کار دارند. طبیعتا وقتی که بخشی از ثروت در اقتصاد به سرمایه‌گذاری برای تهیه این کلاس از دارایی تبدیل می‌شود، اولا که این یک امر طبیعی است و دوم اینکه این امر به هر حال می تواند تبعات اقتصادی هم داشته باشد.

کاهش ۷ درصدی ارزش لیر ترکیه در چند ساعت
لیر ترکیه در جریان معاملات امروز چهارشنبه ۷ درصد دیگر سقوط کرد و به رکورد جدیدی رسید. این کاهش در شرایطی است که بازار‌ها در انتظار انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه هستند که با توجه به سیاست‌های دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، جایگزین شهاب قووجی اوغلو، رهبر کاهش نرخ بهره خواهد شد.

فارس: اقتصاد ایران در حال پیشروی و آمریکا و اروپا در حال عقب‌نشینی هستند
خبرگزاری فارس نوشت: بانک جهانی گزارشی از پیش‌بینی رشد اقتصادی در کشور‌های جهان منتشر کرد که بر اساس آن ایران و چین در حال پیشروی و آمریکا و اروپا در حال رکود و عقب‌نشینی هستند. بانک جهانی در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ رشد ۲.۲ درصدی داشته باشد که با وجود تداوم تحریم‌ها، بالاتر از نرخ رشد پیش بینی شده برای اقتصاد جهانی در سال جاری خواهد بود. بانک جهانی در گزارشی با عنوان «چشم انداز اقتصاد جهانی» هشدار داد که سیاست‌های ضد تورمی بانک‌های مرکزی جهان در سال ۲۰۲۳ منجر به کاهش چشمگیر رشد اقتصادی کشور‌ها در سال جاری خواهد شد.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌ها: کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه گرفتند
سید غنی نظری خانقاه نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک های دولتی با بیان اینکه آمار و اطلاعات مربوط به تسهیلات اعطایی به کارکنان بانک ها در اختیار دولت است، اظهار داشت: درست در زمانی که میزان تسهیلات اعطایی فقط یکی از بانک‌ها به کارکنان خود بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است، مردم برای دریافت وام ازدواج از همان بانک با مشکلات متعددی مواجه هستند. نماینده مردم خلخال در مجلس با تأکید بر لزوم برخورد با مدیران بانک‌های متخلف ادامه داد: مگر بانک ها تافته جدا بافته‌اند؟ سایر کارکنان، کامند دولت نیستند؟ مگر دیگر کارمندان برای توسعه اقتصادی کشور کار نمی کنند؟ عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک های دولتی یادآور شد: طبق بررسی‌های این هیات کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه گرفته‌اند. وی درباره اینکه گزارش تحقیق و تفحص چه زمانی به صحن مجلس می رسد، اظهار داشت: هنوز گزارش جمع بندی و نهایی نشده است؛ هر زمان که این گزارش تهیه شد، در مجلس قرائت و متخلفان به قوقه قضائیه معرفی می شوند. این نماینده مجلس در عین حال گفت که البته برخی بانک ها تا حدودی از پرداخت تسهیلات به کارکنان خود عقب نشینی کرده اند. نماینده مردم خلخال در مجلس همچنین یادآور شد: کل تسهیلات قرض الحسنه ای که سال گذشته بانک ها به کارکنان خود پرداخت کرده اند، ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از تسهیلات ازدواجی است که پارسال به ۹۰۰ هزار متقاضی پرداخت شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۶۵
یعنی در کره شمالی برای خودکشی قبلا مجوز میگرفتند؟؟؟:):) خوب اگربخت برگشته ای ازدست ظلم وستم وفقر فلاکت خودکشی کرد وراحت شد بعد میخواهی در مقابل این تمرد از دستورت با او چه کنی؟مثلا جسد متوفی رازندانی میکنی؟؟؟واقعا مرز های استبداد تا کجاها که نمیرسد!!!!
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خواب دیدی خیر باشه ۳ نسلش را به اردوگاه کار اجباری دائمی می‌فرستند کیم کاری کرده روحش در جهنم هم بلرزد
والی
| Japan |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
و از همه ناامیدکننده تر اینکه این کشور قبله آمال خیلی از مسئولین ما میباشد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
رهبر کره شمالی که خودش تحصیلکرده دانشگاه سویس

است وبخاطر خوردن بیش از حد گوشت گوزن و کنیاگ های چند ده هرار دلاری بشدت چاق شده

و روزی دهها هزار دلار مخارج شخصی خود و خانواده شان است

اصلا فقر و گرسنگی و رنج و عذاب فلاکت و مردمش برایش مهمتر از لجبازی و خودخواهی های کودکانه و پر هزینه ضد منافع ملی اش نیست
ناشناس
| Romania |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اگه به امثال شماها باشه باید در مسابقات شنا با شلوار کردی حاضر شد
ناشناس
| Canada |
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دست خبرگزاری‌هایی مثل فارس باشه و گرداندگانش باشه برایما هم از این احکام صادر میشه. طرف نوشته رشد اقتصادی ما خوبه حاجی این اضمحلال و فلاکته نه رشد و رونق
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خواب شما خیر باشه بقول آن مورچه اگر قطره آبی مرا برد
جهان را آب برده است کسی که خودکشی می کنه درد و رنج عزیزانش دیگه براش مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تمام فک و فامیل و نسل طرف رو می برن هواخوری
ناشناس
| Australia |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ممنوع یعنی در صورت نجات مجازات می شود یا تلاشی برای نجاتش نمی کنند . خدمات آتش نشانی ، اورژانس
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ظاهراً برجامی دیگر وجود خارجی ندارد
و این مذاکرات کاملا متفاوت و جدید است
این را غرب هم پذیرفته است
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مهمترین دلیل کاهشی شدن مستمر و ذاتی دلار و بدون ارتباط با مذاکرات(یعنی نتیجه هر چه باشد) همین اعتراف اخیر و مهم مشاور سابق سیا است.
«مشاور سابق سیا: سلطه دلار تا 3 ماه دیگر پایان می‌پذیرد.
مشاور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید که سلطه دلار در کمتر از 3 ماه آینده پایان می‌پذیرد.
جیمز ریکاردز، مشاور سابق سیا تاکید کرد که گروه بریکس در حال ایجاد یک ارز تجاری ذخیره جدید است که می‌تواند جایگزینی برای دلار باشد و انتظار می‌رود که افول هژمونی آن در کمتر از سه ماه آینده آغاز شود.
ریکاردز افزود: در ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد ۱۴۰۲)، یعنی حدود دو ماه و نیم دیگر، مهمترین تحول در نظام مالی بین‌المللی از سال ۱۹۷۱ فاش خواهد شد.»
قراره جنازه افرادی که خودکشی کرده اند را دوباره تیر باران کند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اوج حماقت دیکتاتورها در اینگونه دستورات و قوانین نهفته است.
خدایا شکر.سر تابستون برای دیدن بر و بچه ها و خرید ساعت میلیاردی و رفتن به باشگاه و سواحل اروپا و کانادا و ترکیه و پرداخت بلیط های چند هزار دلاری فصل گران تابستان نیاز به دلار ارزان تر هست. فراهم شد. ششماهه ددم ۹۵ درصد مردم ایران مجبورند جبران نیاز یه ارز ارزان تابستان این اقشار ساده زیست را کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
حالا با این سخنرانی غرا آخرش پایین آمدن دلار خوبه یا بد!!!؟
یعنی تو تابستان هم بالاتر بره تا بدبختی مردم بیشتر و زبون برای طعنه زدن درازتر بشه!!!/
سلام
این کامنت من ربطی به اخبار این بخش ندارد منتهی بنده بخاطر مشکلاتی که پیش امده است ناچارشدم موضوع را دراین سایت واین بخش عنوان کنم
جناب اقای رئیسی رئیس جمهور محترم وجناب اقای عین الهی وزیر محترم بهداشت ودرمان
شاید بدانید که اگر بدانید وای بحال شماها اگر ندانید که کمبود دارو حتی داروی معمولی درکشور هست که باید بحال ملت وکشور گریست که شماها رای دادند وعنان کشوررا به شماها سپردند که دم از اسلامیت ومردم واقتدار وپیشرفت میزنید ولی بیماران دربیمارستانهای کشورشاید نه ولی دربیمارستانهای امل مثل بیمارستان امام رضاغ وبیمارستان امام علی ع با مشکلات دارویی وامبولانس مواجه هست که شاهد ادعای من خواهرم دقیقا تاریخ بستری وی را دربیمارستان امام رضاع شهرستان امل را نمیدانم وتقزیبی 7خرداد تا12خرداد بعلت بیماری خاص ودیالیز ومشکلات تنفسی وعفونی و ورم کردن دست وصورت وسرد درد شدید دراین بیمارستان بستری وبعد ویزیت پرشک ایستگاه پرستاری به همراه بیمار گفته برو ازداروخانه سطح شهر امپول استامینوفن بگیر بیار برای تزریق تا بت بیمار شما پایین بیاید همراه بیمار درسطح شهر چندین داروخانه را سرزده تا با مکافات که دارو نیست ونداریم یک امپول پیدا کرد وتحویل بخش پرستاری شد وانها هم تزریق کردند خوب جناب رئیسی وجناب وزیر این چه کشوری برای مردم مهیا کردید که یک داروی ساده پیش پاافتاده دربیمارستان وجود ندارد ایا شماها واقعا درنزد پروردگار مسئول نیستید اگر بیماری دچاز بیماری صعب العلاج مثل سرطان وشیمی درمانی باشد ونیاز به تزریق ودارو و...... باشد اگر بیمار تلف شود کی پاسخگو هست این از بیمارستان امام رضاع حالا شمارا میبرم به بیمارستان حضرت علی ع شهرستان امل وقتی خواهرم از ان بیمارستان یعنی امام رضاع ترخیص شد دوروز بعد حالش وخیم وخانواده خواهرم وی را به بیمارستان امام رضا ع بردند که گفتند کاری ازدست ما برنمیاید ببرید بیمراستان 17شهریور بردن 17شهریور گفتند تصادفی باشه ما بستری میکنیم چون تصادفی نیست بستری نمیکنیم ببرید بیمارستان امام علی ع شهرستان امل بردند سپس دکتر ویزیت کرد دستور بستری دربخش icuرا صادر وفردای انروز پزشک برای وی ام ار ای از سر و... تجویز کرد که بیمارستان امام علی ع گفت بروید این امپولهارا از داروخانه شهر تهیه کنید بیاورید باز روز از نو روزی از نو که فرزندان بیمار همه به تکاپو افتادن از نوشهر بگیر تا شهرستان نکا بیش از 50تا داروخانه سر زدند دریغ از داشتن امپول دست از پا درازتر برگشتند بیمارستان بهرزخمتی وهر صحبتی بود امپول دربیمارستان تهیه شد گفتند برای اعزام بیمار به شهرستان ساری ویا بابل برای عکس از سر امبولانس نداریم بروید امبولانس تهیه کنید بازهم توروخدا من بمیرم توبمیری این بیمار بیماری خاص داره درای سی یو بستری هست تحت پوشش تامین اجتماعی هست حقوق7میلیونی دارد وبازهم با هزار حرف وحدیث امبولانس هم ازسوی بیمارستان تهیه شدتا فردا برای عکس به ساری ببرند
جناب رئیسی وجناب وزیر عین الهی واقعا این هست خدمت به مردم دربخش سلامت این هست اقتدار ملی؟ این هست دولت مردمی؟ چرا دارو برای بیماران تهیه ویا وارد نمیکنید مگر شماها دم از اسلامیت نمیزنید؟ جناب وزیرجناب رئیسی بخدا روز قیامت مسئول مرگ صدها بیمار هستی که بعلت نبود دارو جان به جان افرین تسلیم میکنندچطور برای غذای سگ وسنگ پا تحریمهارا دور میزنیدولی برای بیماران کک شماها نمیگزد که کشور دچار کمبود دارو هست متاسفم وقتی پای شعار میرسد طوری شعار میدهید که هرکسی نداند العوذبالله فکر میکنند واقعا معصوم ع هستید دردمند ملت ولی پای عمل که میرسد به اندازه یک نیروی خدماتی کارایی ندارید وسلام انشالله که بگوش مسئولان نظام برسد درد بیمار را چاره کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بابا اینا برای مشکلات مردم تره هم خورد نمیکنن.مدتیه که پروتزهای تعویض مفصل گیر نمیاد.به هر شرکتی مراجعه میشه یا میگن ارز تخصیص داده نشده یا میگن تو گمرکه و نمیتونن ترخیص کنن.اه و ناله بیمار هم که ذره ذره وجودمان را میخورد.مردم چه اهمیتی دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اون روز که این جماعت می گفتند تحریم ها نعمت است و رای می دادیم باید فکر این روزها رو می کردیم من هم که به رییسی رای دادم الان به خودم فحش می دم فریب تبلیغات صدا و سیما رو خوردم فکر می کردم روحانی بده ولی الان فهمیدم صدا و سینا عامل بدبختی مردمه تابناک تو رو خدا منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تنها رئیسی و وزارت بهداشت مقصر نیست از مقامات کشور گرفته تا مجلسین همه مسئول هستند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اونی که منفی داده طرفدار کمبود دارو و خدمات درمانیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دوست عزیز واقعا ازاینکه برای درمان همشیره عزیزتان دچار سردرگمی وکمبود دارو شده اید از صمیم قلب ناراحت وبرای سفای ایشان وتمام بیماران مخوصا بیماران سرطانی ها ازخداوند ارزوی شفای عاجل را دارم بله دوست عزیز این یک نمونه از مشکلات بیماران هست ولی این را بدان هرکسی به اینها رای داده خائن به کشور هست
مگر پوشش این خانم اسلامی هم هست؟!!!!! لطف کنید تحریف در دین نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مگر روشها و زندگی تمام مسولان اسلامی و قانونی و شرعی و اخلاقی است ؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مخالف حجاب اجباری هستم / ولی پوشش ایشان اسلامی نیست ولی تقصیر از مسئولان مربوطه هست که این مسائل پیش میاد و در هر صورت تبریک بخاطر پیروزی ایشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
جناب ضرغامی شما هنوز متوجه اصل مطلب نشدی این جماعت با حضور با نوان در اجتماع مشکل دارند اصلا چه معنی دارد که دختری در مسابقات ورزشی آن هم در کشوری دیگر شرکت کند انتظار شما بیجا است
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
با حجاب و بی حجاب همه مورد احترام مردم هستند
یارانه بابت حذف ارز رانتی و تورم زا یارانه بابت افزایش بنزین که جالب هست بیش‌تر آن از چاپ پول هست و تورم زا
آخر علم اقتصاد هستید به خدا
حکم این بازیگر بیشتر جنبه شوخی و تشویق کننده به آن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
حجاب اختیاری، حقوق اولیه شهروندی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بسیار عالی پس یک کسی خواست لخت کامل بیاید بیرون به حقوق شهروندی ایشان احترام بگذارید از جمله مدینه فاضله
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
حق انتخاب را خداوند به انسانها داده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
۱۲۴۰
یعنی شما نمی‌دونید لخت کامل بودن در کشورهای غربی هم جرم است و جز حقوق شهروندی نیست
در آخر الزمان برای بی حجابی و بی بند وباری تشویق هم می کنند و این نشانه ای از آمدن منجی بشریت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بی حجاب مغایرتی با دینداری ندارد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
از نشانه های آخرالزمان اینه که پوسته ای از دین میماندو ظاهری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این نشانه ای از لزوم مراجعه امثال شما به مشاور روانشناس است
مگر یک غرب گرا امین هم هست؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
نود درصد امکانات زندگی امروزی شما حاصل تلاش غربیهاست . قطعا این مطلب در گرایش عقلانی مردم به شرق یا غرب تاثیر گذار خواهد بود
بابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
نه تو و امثال تو خوبین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
عزیزم غرب گدایی با استفاده کردن فرق دارد!!
در ضمن جهت اطلاع بسیاری از امکانات امروزی ریشه آن بر می گردد به خاورمیانه خصوصا ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
از نظر عده ای غربگرا ها بدند و فقط کمونیستهای نوکر و عامل روسیه خوبند
در ادامه توجیهات بهادری جهرمی:اگر مسئولی یا مدیری اختلاس میکند،مثل اینست که وام گرفته،البته وام بلاعوض.شما اگر غیر این دیدید حتما تخلفی صورت گرفته!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اولاً آوردن خبر افتضاح بهاردی کنار بحث خودکشی ظلم به دانشمندان نخبه و فرهیخته و خودانگیخته ای همچون ایشان است که حرفهای گههربارشان دیده نشود.
ثانیاً وقتی یک مدیر نظامی باشد و با نظامی ها نشست و برخواست کند و خیلی غیرنظامی باشد در قوه قضائیه مردم را زندان کرده باشد، مثالها و تمثیلهایش هم همه اش می شود نظامی و نظامی محور.
خودکشی در کره‌شمالی ممنوع شد
این اقدام پس از آن صورت گرفت که شهروندان غالباً گرسنه او جان خود را از دست دادند. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی دریافت که میزان خودکشی در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

کره شمالی که هر روز از موشکهای جدید رونمایی میکند؟! دیگر مردم چه میخواهند؟! عجب مردم قدر ناشناسی دارد؟!
الان حقوق پرسنل کمیته امداد و ماشین ها وساختمانها آن را بفروشند یک فقیر در کشور نمی ماند .وکمیته امداد جمع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دوباره سحطی حرف زدی
انتقاد علم‌الهدی از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت
وای میانه داماد و پدر خانم بهم خورده
با اشاره به اینکه سیاستمداری مثل ظریف خیلی بهتر از سیاستمداری مثل جلیلی هست ولی باید گفت که این آقایون و در کل اصولگرا و اصلاح طلب تفاوتی با هم ندارن و فقط دنبال سود شخصی خودشون هستن ، مثلا جناب ظریف این چند سال کجا بود و چرا زمان سختی ها و ناراحتی های مردم ساکت بودن ولی حالا نزدیک انتخابات زبون باز کرده و یه چیزایی یادش افتاده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
برو ببین کی از زیر بار تحریم ۱۹۸ کشور اوردت بیرون.
خیلی دوست دارم بدونم مجازات کسی که خودکشی کرده و مرده چیه؟
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خانواده و باز ماندگارش را به آتش میگشند
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
احتمالا مجازات کسی که خودکشی کرده را به افراد زنده خانواده برگردانند و آنها را جریمه یا مجازات کنند،در نتیجه افراد خانواده باید حواس شان باشد کسی خودکشی نکند.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خانواده اش به اردوگاه کار اجباری فرستاده میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
زنده اش می کنند و دوباره تیرباران میشه
گول نمایش های نزدیک انتخابات رو نمیخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تا برگزاری رفراندوم ،
رای بی رای
جناب ظریف که پس از چند سال سکوت و حالا واسه نمایش انتخابات ، شروع کردن به اظهار نظر و گفتن که در زمان وزیر بودن ایشون آقای ترامپ درخواست دیدار با جناب ظریف رو داشته و جناب ظریف خواستار این دیدار بودن ولی اجازه این کار بهشون داده نشده . پس نتیجه یعنی اینکه دولتی که با رای مردم انتخاب شده اصلا قدرت تصمیم گیری نداره و حتی قدرت انجام یک دیدار رو نداره و باید اجازه بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
باید بعرضتان برسانم خیال همه اصول گر ها راحت اقا ی ظریف با تمام ظرافش هر گز نمی تواند از فیلتر شورای محترم نگهبان عبور کنه پس با خیال راحت اسوده خاطر باشید
با روش مالیات بر مسکن که پیش گرفته اید سرمایه گذاری از این بخش نیز خارج میشود کارهای عوام پسند کشور را بامشکل مواجه خواهد کرد به دنبال افزایش درامد سرپرستان خانوار باشید کشور اتاق فکر ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
با گرفتن مالیات بر دلالی بخش خرید و فروش دلالی صرف خارج و بخش سرمایه گذاری باقی خواهند ماند و باعث کم شدن تورم ان و در کل اقتصاد می شود
آقایون توجه کنید مردم دوباره گول برجام یا مذاکره ای رو نمیخورن که نهایتش بشه آزاد کردن پول های بلوکه شده و انتقال پول ها به جیب اغازاده ها یا ایجاد رانت واسه افراد خاص . اجرای دوباره برجام در صورتی واسه مردم سود داره که اجازه ورود کمپانی های آمریکایی داده بشه، fatf و سوئیفت هم تصویب و اجرا بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تنتقصات شما در این نظر موج می زند
می‌گویی مثلا پول ها به آقازاده می رسد و باید اف ای تی اف هم اجرا شود
حال یک سوال ساده مگر گفته نمی شد بدون ان انتقال پول یا حتی جابه جایی کالا در صادرات و واردات قفل می شود؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دمت گرم گل گفتی درسته
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
به ۰۰:۳۳
با کمی فکر کردن مشخص میشه. اف ای تی اف رو همه کشورهای جهان به جز کره شمالی و ایران دارن اجرا میکنن این مورد اول
مورد دوم اینکه اف ای تی اف درمورد شفافیت های مالی و بانکی و جلوگیری از پولشویی هست در واقع وقتی اف ای تی اف اجرا بشه مشخص میشه که پول دولت داره کجا، سرمایه گذاری میشه و همه چیز اشکاره ، و نبود نظارت اف ای تی اف در این چندین سال در کشور باعث شده اختلاس های چند هزار میلیاردی صورت بگیره به راحتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این که کشورها اجرا کردن چون 90درصد آنان تحریم نیستند و متال واقعی این هست که همه کشور ها در آژانس هسته ای هستند و خیلی از کشورها جز ان پی تی (همانند این نهاد مالی) ولی به خاطر سیاسی کاری چه کار با ایران کردن؟ ایران که نه بمب اتم دارد و نه چیز خاصی آن هم توسط کشورهایی که بمب اتم دارند و عضو اصلی آژانس هستند
در مورد پول شویی باید گفت که ما قانون داخلی در پول شویی داریم و دارد اجرا می شود
سوم هم اینکه امارات یا سوئیس یا خود آمریکا بالاترین پول شویی ها در جهان دارند که منشا پول های حرام را پاک می شود و وارد آن کشور ها می شود چرا این نهاد با آنها کاری ندارد؟ حتی نمی دانی در دولت وقت وقتی این سازو کار بین المللی را اجرا کرد اطلاعات 400 صراف را به آنها داد و در زمان تحریم به مشکل خوردیم حال بماند که خیلی افراد تحریم به واسطه این نهاد حتی از خدمات بانکی در داخل ایران محروم شدن
فارس: اقتصاد ایران در حال پیشروی و آمریکا و اروپا در حال عقب‌نشینی هستند


اوووووف!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بقول بوشهری ها بندر دیار است
علم الهدی جان حالا شما خودشو هیچ ناراحت نکن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
علم الهدی زیاد غصه نخور که پوست و استخوان شدی!؟
بعد خود کشی می خان چکار کنند به زندگی بر گردونند
بهادری جهرمی علنا اعلام کرد که در این کشور خودی و غیر خودی شدیدا اعمال میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
الیگارشی ، کمر مردم را شکسته اند .
کره شمالی بی نظیره الکی دروغ نگید پشت سرش
کوشکی مدتی پیدات نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کوشکی ها حتما باید روزی بزودی در دادگاه مردمی واقعی پاسخگو باشند

گناه اینها فقط با مجازاتهای بسیار سنگین شاید کمی جبران گردد
بهادری جهرمی بیجا کرد.حقوق مردم را زیر پا می گذارند براش توجیه می تراشند.
وزیر ارتباطات: در حال پیگیری برای رفع فیلتر گوگل پلی هستیم

محدود کردن به روز رسانی اپلیکیشن ها ، میزان دخالت دولت در شیوه زندگی مردم را نشان می دهد .
میزان شدت سانسور در ایران و نبود آزادی های اولیه اجتماعی و فردی تحقیر آمیز است ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اونی که تشخیص میده فیلتر اعمال کنه لابد خودش قدرت نداره یا نمیخواد اونو رفع کنه ویه لشکر باید تشکیل بشه تا رفع فیلتری صورت بگیره به این میگن مدیریت جهانی
احتمالا اگه خودکشی کنن، میکشنشون
همتی خیلی خوب درد مردم رو بیان میکنه
اما جناب همتی کاش سر کار هم بودین هم خمینطور انتقاد میکردین چون الان با دوره شما فرق چندانی نکرده
انتقاد علم‌الهدی از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت
آقا انشاءالله این شب جمعه که رییس جمهور را دعوت کردید برای شام، این موضوع را به ایشان بگویید.خخخ
صادق کوشکی، فعال اصولگرا: لایحه حجاب از پای بست ویران است؛ مبنای آن سکولار است

چرا برای نظر مردم احترام قائل نیستید ؟؟؟؟؟
حجاب اختیاری جز حقوق اولیه شهروندی است .
قانون اجباری که اکثریت جامعه با آن مخالف است ، مردود است .
اقتصاد چين جالب نيست و دولت چين مرتب پول تزريق ميكند
استراتژی جدید تابناک در سانسور
کامنت های مربوط به برخی تیترها که کلا منتشر نمی شود .
کامنت های انتقادی به قوه قضائیه با شدت زیاد سانسور می شود .
مدت زمان بررسی و انتشار برخی کامنتها ، آنقدر طول می کشد که آن تیتر خبری به ردیف چندم سایت تنزل پیدا می کند که کسی مطالعه نمی کند .
دولت ترکیه خیلی خوب از پس اقتصادش براومده بود و با توریست بطور کامل اقتصاد کشورش میچرخید و ترانزیت نفت و گاز ایران و روسیه هم کمک می‌کرد
اما از وقتی که سیاست نژاد پرستی جنگ راه انداختن و تحریک کشورهای دیگه رو پیش گرفت ارزش پول کشورش رو داره به نابودی میکشه.
ای کاش سران کشورها ثروت کشور شون رو صرف رفاه و راحتی کشورشون کنن تا ارزش پول ملیشون حفظ بشه و مردمشون رو با زحمت و مشقت روبرو نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این کشور بی ارزش شدن پولش همیشه بوده و برای الان هم نیست
لبر تركيه به ٢٦ به دلار ميرسد
جناب بهادری جهرمی این کار شما تقسیم مردم به شهروند درجه یک و دو‌است کار زشت و بی منطق خود را توجیه نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ما اینیم دوست ندارید جمع کنید ازین کشور برید
در بسیاری از موارد اعتراضات به سیستم بانکی با دریافت چند فقره تسهیلات کلان و ارزان قیمت فراموش میشود و این در حالیست که عمده معترضان در اطلاع رسانی خود اغراق میکنند تا بتوانند امتیازات بیشتری بگیرند لذا همیشه از کلمه بانکها استفاده مینمایند تا اینکه نام مستقیم بانکی را ببرند چرا که بصورت قانونی امتیازات بانک خصوصی با دولتی متفاوت است
تو این کشور هیچ دولتی حریف بانک ها و خودرو سازها نشده و نمیشه
بنده ۴۵ سالمه و تا حالا نتونستم وامی از بانک بگیرم،چرا؟ چون اصل سیاست بانک بر وام ندادن استواره
چرا با وجود سپرده گذاری هزار تا بهانه میارن وام ندن؟
چرا برای وام مسکن باید ۲۰ درصد مبلغ وام رو بپردازی تا بتونی وام رو یگیری و با ۲۰۰ درصد سود بازپرداخت کنی؟ آیا این ربا نیست؟ آیا روحانیون امامان جمعه که دم از حجاب میزنن از این قوانین ربا گونه آگاه نیستن؟
چرا یکبار یک تریبون نماز جمعه از ظلم آشکار بانک ها سخن نمیگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
شما نتونستین وام بگیرین کم شانسیتونه برین یه نگاهی به استعلامهای بانک مرکزی بکنین و ببینین اینهایی که گرفتن چطوری گرفتن از کره مریخ که نیومدن یک حقوق بگیر ساده فلان اداره 14 فقره وام فعال داره وووو
با خود برتر پنداری جوانک های جبهه ندیده ای مانند بهادری جهرمی باید برخورد قضایی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
قوه قضائیه با اظهار نظر مخالف هر سلبریتی ، فوراً برخورد قضایی می کند ولی برای اظهار نظرهای تحقیرآمیز و غیرقانونی مسئولین تابحال برخورد نکرده است .

این دوگانگی در عملکرد قوه قضائیه را چه کسی رسیدگی می کند
؟؟؟؟
امروز ۱۷ خرداد. نشسته بودم تلویزیون میدیدم دیدم برام پیامک اومد بابت کسر مبلغ عبور از عوارضی با عوارضی سه روز پیش مقایسه کردم.
۱۳ خرداد کسر ۶۰۰۰ هزار تومان بابت عبور از عوارضی تهران پردیس.
۱۷ خرداد کسر ۷۵۰۰ تومان بابت عبور از عوارضی تهران پردیس.
۲۵ درصد افزایش قیمت. یقینا دلار هم ارزان خواهد شدn
از فساد 20 هزار میلیاردی در شهرداری تهران چه خبر؟
نزدیک انتخابات شدیم و همه شدن منتقد
اقای علم الهدی ما اظهارات گذشته شما را به خوبی در ذهن مان ذخیره کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ماشااله، همه مسئولین رفتار پوپولیستی انجام می دهند در روزهای اخیر
جناب علم‌الهدی شما انحصار اقتصادی را بردارید و به بخش خصوصی اجازه فعالیت بدهید خیلی از مشکلات حل می شود لازم نیست بنیاد علوی وارد عمل شود. قسمت بیشتر مشکلات ما ناشی از اقتصاد دولتی است.
عجب ......... دوباره موقع انتخابات شد و آقایون به فکر افتادند مشکلات را از تریبون و رسانه مطرح کنند..
بلاخره صدای امام جمعه محترم مشهد به در امد و از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد کردند . البته پیشنهاد خوبی داده اند که اگر دولت محترم به ان توجه کند
این حرفها از علم الهدی خیلی بعیده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دعواشون شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
برای خالی نبودن عریضه است.جدی نگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
شام سنگین میل کرده بودند
انصافا من این یک حرف علم الهدی را قبول دارم فکر کنم می توان به هدایت علم الهدی امیدوار بود
برای رفع فقر باید اشتغال را توسعه داد و در توسعه اشتغال باید نسبت درآمد به هزینه را افزایش داد
ما در کشور زمینه های زیادی برای اشتغال داریم اما متاسفانه در قانون گذاری و آموزش و عدالت اجتماعی ضعیف هستیم
برای رفع فقر نیاز به دو نیرو دارد اول نیرویی که باید حاکمیت به آن متکی باشد و زمینه اشتغال آفرینی را فراهم کند و دوم اینکه هر کس فقیر است باید از خودش حرکتی نشان دهد و اگر هم نیاز به آموزش دارد حاکمیت آموزش به آن را فراهم کند
نمی شود که افراد در خانه بنشینند و دولت نان را لقمه کند و در دهانشان بگزارد
مگر اینکه در خانه ای معلول و ناتوان ذاتی وجود داشته باشد که طبیعتاً نهادهای حمایتی باید شناسایی و بررسی و تایید و کمک کنند و فلسفه نهادهای حمایتی مثل بهزیستی همین است
اما تمرکز اصلی برای فقرزدایی عدالت و اشتغالزایی و آموزش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تمام این راه کارها به ارتباط درست با امریکا و اروپا و اسراییل بستگی دارد.
عوافریبی خیرگزاری فارس رو ببینید که رشد 2/2 درصد رو قابل توجه می دونه در حالی که نوعی درجا زدنه!
وزیر گردشگری خیلی مشکوک هست هرچند این افراد کم نداریم که احکام الهی را با کلاه شرعی عوض کردن
مثل برابر کردن دیه یا قاضی کردن زن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
به عنوان تلخند بهت مثبت دادم
کاهش ۷ درصدی ارزش لیر ترکیه در چند ساعت بنظر عجیب اومده درحالی که ریال ایران خیلی فراتر از اینها رکورد زده.
یعنی هر کس خودکشی کنه اعدامش میکن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دقیقا
با محدویتهای اینرنت در کشور کار این 5 میلیون نفر با رمز ارزها کساد و کم رنگ شده.
ممکن است حجاب اجماع فقهای شیعه و سنی باشد ولی در هیچ کشور اسلامی اجباری نیست!
درباره رمز ارز یا به قول این کارشناس محترم، دارایی رمزنگاری شده.

عمل ماینینگ (استخراج رمز ارز) تبدیل مستقیم انرژی به پول است و به معنای واقعی اتلاف منابع انرژی ای است که می تواند صرف تولید شود

نکته: البته ایران به دلیل قطع دسترسی به منابع ارزی به دلیل تحریم های بانکی، ظاهراً گریزی از توسل به این شیوه ی مخرب تولید پول ندارد. بخشهای صنایع و خدماتش را تعطیل کند تا رمز ارز تولید کند و با آن کالا وارد کند.

-----
مساله دوم: امروز مجدداً و در واکنش به اظهارات آقای بهادری جهرمی مجبورم تکرار کنم که آقایانِ مقامات لطفا مثال نزنید. علم زبان تخصصی دارد. مثال تنها زمانی توجیه دارد که زبان تخصصی علم از بیان مساله عاجز بشود. قبل از این نباید مثال بزنید. اگر شما با زبان تخصصی علم تولید محتوا کنید، مخاطب شما هم به سمت آموختن و فهم این زبان و بیان مطالباتش به زبان علمی خواهد رفت.
بسته شدن این دو اپلیکیشن قطعا فاقد مبنای کارشناسی نیست و گزارشات متعددی توسط نهادهای کارشناسی در این خصوص تهیه شده است. آیا در این چند صد یا چند ده صفحه گزارش، چند خط گزارشِ فاقد قید محرمانگی و قابل طرح در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی وجود ندارد؟ اگر چنین است از نهادهای کارشناسی بخواهید چنین بخشی را ضمیمه گزارشاتشان کنند. (به جای توسل به مثال، به دنبال راه حل سازمانی و علمی باشید)
---
درباره اظهارت صادق کوشکی: جناب کوشکی در ماده638 ق.م.ا بی حجابی از مصادیق اعمالی است که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد. این شریعت اسلام است. مطابق شریعت بی حجابی را نمی شود کیفر کرد. قانونگذار در ماده 638 جریحه دار کردن عفت عمومی را جرم انگاری کرده است و نه بی حجابی را.
بی حجابی با استناد به شریعت قابل کیفر نیست. نه حد دارد و نه تعزیر
اگر قانونگذار مستند به شریعت اسلام، بی حجابی را جرم انگاری کند بدعت در دین کرده


حق تعدیل و سانسور برای تابناک محفوظ است چه به صورت جزئی و چه حذف کامل هر کدام از موضوعات ذکر شده.
متأسفانه امشب نتوانستم بین موضوعات انتخاب کنم و لاجرم همه را یکجا اما خلاصه نوشتم
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ببخشید میشه تولید رو تعریف کنید؟
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
منظور من تولید کالا بوده ولی به دلیل اینکه متن را بازخوانی و ویرایش نکردم، این واژه جا افتاده. وگرنه قبول دارم که رمز ارز خود می تواند به عنوان یک محصول مطرح باشد که در فرایند ماینینگ تولید میشود.

تصور می کنم در نگاه شما چون رمز ارز ارزش مبادله ای دارد، پس ارزش مصرف کردن منابع برای تولید آن را دارد و تولید آن توجیه پذیر است. اما در نگاه امثال من تنها کاری که در این پروسه انجام می شود تبدیل سوخت و انرژی الکتریسیته به گرماست و به دلیل عوارضی که در زندگی عمومی مردم ایجاد کرده حداقل در ایران نباید اجازه این کار داده شود. پذیرش انرژی تلف شده به عنوان پشتوانه پول (رمز ارز) چندان منطقی به نظر نمی رسد.
متن را ویرایش نشده منتشر کرده ام.
مردم با آمار دولت و فارس و سانسور اقتصادی کاری ندارند. مردم نتیجه عملکرد دولت را به وضوح در سفره خود میبینند که باید جمعش کنند. دیگه از کوچیک شدن گذشته.
علموالهدی از اقتصاد چه میداند که نظر کارشناسی میدهد.الان نتیجه ۴۵ سال نا کارآمدی وسقوط ارزش پولی وفقر وتورم مگر دست آورد همین قماش کارشناسی وبی تخصصی نبوده.مردم مگر صاحبان اصلی این کشور نیستند.آیا وجدانی بیدار هست.
احمدی نژاد در مناظره ۸۸ گفت ، رفسنجانی و موسوی فرقی ندارند و روحانی هم مثل این دوتا چرا که مثل همن . حتی به فرش هم رحم نکردن
پاسخ ها
نخست وزیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
داداش تو که وکیلی خبر داری اتهام و جرم و اثبات جرم و ادعا و تهمت و افترا چه فرقی با هم دارند؟
هر که دستش به جایی هست در حال بهره برداری از سفره هست از فرش کاخ سعد آباد گرفته تا وام بانکی، خدایا عاقبت بخیرمون کن
امروز متنی دیدم از مسیر ترانزیت چین به اروپا که چه ثروت عظیمی در این پروژه تعریف شده و متاسفانه به دلیل وضعیت سیاسی ایران،مسیر از طریق اسیای میانه به سمت باکو و ترکیه ادامه مسیر میدهد و چه زیرساخت هایی در حال احداث است و سر ما را به حجاب و جناح بازی گرم کرده اند.
ماهم نمیگیم ظریف بد بود دروافع میگیم ظریف ساده لوح خوش خیال پذیر بود که بچه هم سرش کلاه میذاره
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
نه بابا؟ اونوقت شما زرنگید! درسته؟!
کسانی مانند این دو نفر در دولت قبل زیاد داریم که سیاست کلان کشور را قبول ندارند و در راس هستند و با کارهایی که می کنند خسارت به کشور می زنند
آقای علم الهدی چه عجب یک حرف منطقی زدی
نمیدونم چرا خبرای خوب اقتصادی رو فقط فارس و ایلنا پوشش میدن. خبر خوب که انحصاری نمیشه! میشه!!؟
زن را مانند مرد می کنید آن وقت می خواهید با علم حجاب را درست کنید؟ بی خیال جمعشان کنید در خیابان تا روند ترویج بی حیایی کمتر شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تندروها هرکجای دنیا باشند و از هر دینی باشند مشکل درست میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
فکر کنم شب و روز خواب و‌خوراک نداری
بخدا این ظریف مظلومترین ادم بود، بنده خدا اختیار مدل ریش خودش هم نداشت چه برسه به سیاست!
انتقاد آقای علم الهدی خیلی عجیب استو آقای رئیسی که داماد شما است
البته شاید در این یک مورد راست گفته باشد
افزایش یارانه نقدی نه تنها باعث رفع مشکل مردم نمی شود بلکه باعث افزایش تورم به واسطه چاپ پول و افزایش مشکلات برای کشور می شود
در مورد حذف ارز 4200 این به وضوح دیده شد و تقزیبا همه ناراضی تر شدند
فارس: اقتصاد ایران در حال پیشروی و آمریکا و اروپا در حال عقب‌نشینی هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به علم الهدی دکترا ندادن دیگه ؟؟؟
آمار خودکشی در کشور دوست و برادرِ کره شمالی هم بالاست فقط منتشر نمیشه !!!!!!
عجیب ترین های امروز
بهادری جهرمی حضور مسئولان در پلتفرم‌های فیلترشده را با مجوز حمل اسلحه مقایسه کرد
فارس: اقتصاد ایران در حال پیشروی و آمریکا و اروپا در حال عقب‌نشینی هستند
با سلام واقعیت این است که دولت کنونی درعرصه مدیریت اقتصادی کشورکاملا فلج است ونشانه آن افزایش لحظه ای قیمت ارزاق عمومی مردم است اللان جناب حجه الاسلام آقای علم الهدی ازسیاست های اقتصادی دولت انتقادمی کند. ک دام سیاست اقتصادی ؟ اساسا دولت دراین عرصه عملا کاری نمی تواندکندو صرفا شاهد افزایش قیمت ها وکاهش ارزش پول ملی هستیم . اما د رمورد حجاب لازم است جناب آقای خسروپناه بروند ومطالعه نمایندچقدرکارهای کار شناسی در دهه هشتاد واویل نود در وزارت کشور وشورای اجتماعی کشور درخصوص حجاب وپوشش بانوان انجام شده است که متاسفانه خاک می خورد ومسئولان توجهی به آنها نمی کنند درمورد بیانات آقای صادق کوشکی هم لازم است ایشان توجه کنند که واقعا طرح حجاب تهیه شده برمبنای واقعیات اجتماعی وفر هنگی کشورتهیه شده واتهام سکولاربودن آن نشان ازاین است که امثال وی نمی توانند انتقادی علمی وشرعی برای آن پیدا نمایند
مگر بی حجابی زمان شاه رابعد انقلاب با همکار امر به معروف باحجاب شان کردن مردم خود استقبال کردن الان اول خانواده مدیران و ایت الله ها در خارج مردم را تشویق کردن مردم دیدن با ثروتشان چگونه لاکچری دارن زندگی می کنند تحت تاثیر قرار گرفتند آقایان اول خود وخانواده خود را بابت فساد اقتصادی دزدی و بی‌حجاب اصلاح کنند بعد جامعه خودش درست میشه
شخصیت و وقار خانم شقایق دهقان می ارزد به صدها زن به ظاهر محجبه که بویی از ادب و متانت نبرده اند
نه تنها « در خصوص سکوها و پلتفرم‌ها هم این‌گونه است» بلکه در خصوص درمان در فرنگ و یا خرید سیسمونی از ترکیه هم این گونه است!
صدالبته مسئولین ما حق دارند در هرجایی حضور داشته باشند هم در فضای مجازی و هم جای لاکچری حقیقی و هم اسلحه و هم مجوز اسلحه هم شاسی بلند ضداستیضاح هم هرکار دیگری که فکرش را بکنید و مخصوصا به حدی فهم بالایی دارند که قانون خودشان را برای خودشان غیرقابل اجرا می دانند ! دلیل ان هم ایرانیان خارج از کشور هستند و اقازاده ها هم برای رسیدگی به امور آنان هیچ کدام در ایران نیستند و خدا اجر بدهد
بانک سامان به کارمندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وام میدهد به همسر من که پرستار است بعد از طی کردن هفت خوان جهت دریافت وام گفته شده 12میلیون تومان جهت قسط اول وام وکارمزد به شماره شبای اعلامی واریز کنید ووام165میلیون تومانی حدود250میلیون برگردانده می شود.این عدالت پرداخت تسهیلات بین کارمندان دولت وکارمندان بانک است.دستگاههای نظارتی ؟؟؟
علم الهدی هم حرف حسابی زد؟!
آقای سید غنی نظری
گزارش تحقیق شما مثل گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه نیست؟!؟؟
تکلیف فیدلیتی گیت به کجا رسید،اقای نماینده مردمی،کارمند بانک،موقعی که جنابعالی با سرما،گرما،گرد وغبار وحتی جنگ،در خواب و پناهگاه هستی،در محل کار خود حاضر ویا در چادر،خدمت می‌کند،از روی معده صحبت نکنید،پرداخت تسهیلات کارکنان بانک ضوابط دارد،بعد از سه سال سابقه وام مسکن،که تازه مبلغ سیصد تومان شده در قبال ترهین ملک به وی پرداخت می شود،به همه‌ کارمندان،سایر سازمان‌ها هم، زمین و تسهیلات ساخت می دهند،تسهیلات قرض الحسنه هم یکبار با نرخ هفت درصد،با توجه به حقوق هر کارمند پرداخت می شود،وقتی کارمند به سه چهار سال خدمت می رسد،با توجه به فرسودگی،به فکر استعفا می افتد،اما بدهی تسهیلاتی که در واقع استثماری بوده،مانع از آن می شود و توان تسویه آن نیست،زمانی که اکثر نمایندگان مجلس،پشت تریبون خوابند یا به مرخصی یک‌ماهه تابستان می روند ویا تمام فروردین وبخشی از زمستان تعطیل هستند ودر پایان جلسه دو سه ساعته جلسه بعدی را برای یک هفته بعد اعلام می کنند،کارمند بانک فرصت،یک چای خوردن را ندارد،هنوز کلی مطالب دیگر هست،که حوصله گفتن آن را ندارم......
ایران نوشته : پیگیری های رییس جمهور درباره مسکن!
یعنی مثلا رییس جمهور هر بار که وزیر مسکن رو می بینه می پرسه: خوب پس چی شد؟!
با سلام

خدا یا به بعضی از مسولان باید ذرهای غیرت و شرف داشته باشد تا وقتی علم کاری رای ندارد پست سازمانی را اشغال نکند، آقای جهرم شما جایگاه یک وزیر را اشغال کردی، و اینگونه جواب بی منطق از یک وزیربعید است، امروزهIT در تمام بخشها و کسب و کارها نقش حیاطی دارد و برای بیشتر افراد جامعه ابزار کسب و کار است ، آقای وزیر شما وقتی با عینک بدبینی سیاسی و با بی منطقی کامل مسله فیلترینگ را بدون هیچ تحلیلی رودروی جماعت علمی ایستاده و پاسخ بیهوده را می دهی ، برادر شما با آن بی سوادی نارضایتی که در جامعه ایجاد میکنید و ضربه به اسلامیت حکومت می زنید، مطمئن باشید در پیشگاه خدواند در مقابل حقوق از دست رفته ملت ایران پاسخگو خواهید بود. شما وزیر هستید باید در مقابل مشکلات پیش آمده پاسخگو باشید نه اینکه با پاسخ عوام فریبانه از زیر کار در روید.
این دولت هیچ برنامه ای ندارد چون به راحتی یک کالا به خصوص اساسی یک شبه چند برابر می شود یکی هم مانند امام جمعه مشهد امسال ایشان خود را ناراحت نکنند چند تا برنامه هم پیاده کردند از روی لجبازی با دولتهای قبل همین حالا بنده نمی دانم بانکها ادارات کی شروع به کار می کنند دوم یارانه با افزایش از چهار قلم به چهل هزار کالا افزایشی شد سوم حذف ارز ۴۲۰۰ باعث از بین رفتن کلیه صنعت های کشور مرغداری دامداری و غیره شد و این هفت هزار صفحه کتاب اقتصاد سیل امد ان را برد و اقتصاد دانها که ننی دونند اقتصاد را تعریف کنند
جناب ضرغامی
شما در جایگاهی نیستید که لباس حدود ۸ میلیارد نفر جمعیت کره زمین، اعم از مسلمان و غیر مسلمان و بی دین رو مورد بی مهری قرار داده و خیلی رک و راست به ان لباسها برچسب غیر اخلاقی بزنید
ظاهرا، ،شما عقیده دارید که فقط بچه های نازی آباد و خیابون انبار نفت ، جزو انسانهای اخلاق مدار و قابل احترام بوده و از اخلاقیات مورد نظر شما ، بطور کامل ، بهره مند میباشند و بقیه دنیا و حتی بقیه مردم ایران نیز ، غیر اخلاقی لباس میپوشند
مطمئن هستم که در حال حاضر ،،شما و کل بیت محترمتون هم ،مسلما از نازی آباد به محلی در بهترین نقاط تهران کوچ فرموده اید و خودتان هم در باطن خودتان ،،این برچسب غیر اخلاقی را برای تمام مردم دنیا برنمیتابید
ولی من شمارا راهنمائی میکنم که برای اطمینان بیشتر از تغییرات انجام شده ،به همان محله قدیمتان در نازی اباد سری بزنید تا مطمئن شوید که حتی نازی ابادیهای امروز هم مردمان روشنفکرتری از شما هستند و تمام دنیا را بجز خودشان
غیر اخلاقی نمیپندارند
در خاتمه :
اگر شما هم در باطنتان ،آنها را غیر اخلاقی نمیپندارید و فقط برای چند روزی بیشتر ماندن بر اریکه قدرت ، چنین سخنان بی محتوا و جلفی را بیان میفرمائید که در اینصورت:
واقعا و واقعا ، قابل ترحمید
ایجاد اشتغال بجای صدقه دادن (احمدی نژاد) سیاستی است که هاشمی سالها عنوان می کرد و این برادران می گفتند هاشمی حامی سرمایه داری است حالا بعد از بیچاره شدن ملت فهمیده اند که راست می گفته بنده خدا ولی حیف که خیلی دیر شده!
اقای سخن گوی دولت ظاهرا مثل ان اقایی صحبت میکند که کفت پزو با لند کروز فرقی ندارد
ببین دنیا به کجا رسیده و ماها هنوز در حال برسی رفع فیلتر گوگل پلی هستیم.
سلام
احسنت به جناب علم الهدی ، انتقادات به جا و نشان دادن مسیر کاردرست از وظایف امام جمعه متعهد و فعال است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این واکنش ها ، فقط سیاه بازی است .
اگر در کشور آزادی حق اعتراض و راه پیمایی مسالمت آمیز مجوز داده می‌شد، دولت و مجلس تا الان برکنار شده بودند !
چرا ببرای کارمندان اداره مالیات هز سه ماه مبالغ بالای پنجاه میلیون پاداش می دهند تا گوش مردم راببرند بقیه کرامندها هشتشان گرو نه است خوب همه ادارات را تعطیل کنید اداره مالیات و اون مجلس دستوری را که هرروز برای مردم مالیات جدید می برد و موسسات بزرگ را معاف می کند بگذارید
انتقاد علم‌الهدی از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت!!!!
وقتی مدیر حوزه علمیه قم درباره (مسکن و قمیت مسکن) نظر بدهد و امام جمعه ی مشهد درباره اقتصاد! وضع و حال اقتصاد ایران روشن و آشکار است
چرا (اقتصاددانان) و آنان که دانش مدیریت اقتصادی دارند وارد صحنه نمیشوند!!!!
رئیسی چه چیزی از اقتصاد و مدیریت وسیاست میدانست!!!!!
باید اقای علم الهدی به جای دامادش رئیس جمهور می شد تا بلکه اقتصاد مملکت رشد می کرد !!!!!!!!!!!! وگرنه این اقتصاد دانها برای کشور کاری نمی کنند و....
کسانی که خودکشی کنند محکوم به شلاق و سپس اعدام خواهند شد .
الان یک استاد دانشگاه به یوتیوب دسترسی ندارهه لذت داره جناب جهرمی نه..
انتقاد علم‌الهدی از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت:
هر روز بدتر از دیروز اگر خدا را قبول دارید و نان حلال می خواهید بخورید برید کنار و بگذارید آدمهای شایسته با انتخاب مردم کشور را اداره کنند .
موضوع حجاب اختیاری است و نحوه اجرای آن به هیچ کسی ربطی ندارد. لطفا از خدا جلوتر نروید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
سلام بزرگوار در باره اختیاری بودن حجاب به آیه یا روایت هم اشاره میکردید خوب بود. مثلا میگفتی خدا در فلان آیه یا روایت گفته حجاب اختیاریه و به کسی ربطی ندارد.
همیشه مستند حرف زنیم
سلام، جدیدا تعدادی از علما هم به این نتیجه رسیدن که با صدقه و گدا پروری نمی توان آینده مردم را تامین کرد و مردم باید شعل مناسب داشته باشند و زندگی آبرومندی داشته باشند و خودشان ثروتمند باشند ، البته این حرفها خوب است و حالا از این حرفها گدشته و ملت به گدا پروری عادت کرده اند
دین اسلام یک مجموعه است به هم پیوسته است، و طبق قرآن کریم، رن مسلمان باید حجاب داشته باشد، و ضمنا نمی توانیم به بخشی از اسلام، ایمان بیاوریم و به بخشی دیگر از اسلام (مثل حجاب) ایمان نیاوریم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان