بازدید 8728

آیا ارتش اوکراین در دام اطلاعات نادرست غربی‌ها می‌افتد؟!

مقامات اوکراینی می‌گویند بر اساس مستندات غربی‌ها همه احتمالات در میدان نبرد از جمله پیش‌بینی واکنش روس‌ها نسبت به حمله آتی اوکراینی‌ها را در نظر گرفته‌اند، مستنداتی که اگر واقعا دارای اعتبار بود، نباید منجر به هدایت اوکراینی‌ها به نقطه کور و پیچیده کنونی می‌شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 05 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از نورنیوز، در حالی که طبق اسناد درز یافته از پنتاگون و کاخ سفید، مقامات آمریکایی شدیدا نگران عواقب ضدحمله ادعایی اوکراینی‌ها در منطقه دونباس هستند، شواهد جدید بیان‌گر آماده‌سازی نیروهای اوکراینی برای حمله علیه مواضع روسیه است.

نیروهای اوکراینی در حالی خود را برای آغاز عملیات ضدتهاجمی در شرق این کشور آماده می‌کنند که کمک‌های غرب به نظامیان اوکراین محدود به ارسال سلاح نبوده و نیست.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی تفصیلی به آموزش نیروهای اوکراینی توسط نظامیان ناتو طی ماه‌های گذشته پرداخته و نوشته است: هدف از این آموزش‌های نظامی، تبدیل ارتش اوکراین به یک نیروی نظامی مدرن و با مهارت است تا سربازان اوکراینی بتوانند از پیشرفته‌ترین تدابیر جنگی نیروهای ناتو استفاده کنند.

در این گزارش به یکی از یگان‌های ارتش اوکراین اشاره شده که در پایگاه ناتو در آلمان برای مراحل بعدی جنگ آموزش دیده و سپس در جبهه‌های شرق این کشور مستقر شده است.

نیروهای این یگان در حالی که هم‌رزمانشان در جبهه‌های شرق اوکراین با ارتش روسیه در حال جنگ بودند در مقر ناتو آموزش دیده‌اند.

نظامیان ناتو در جریان این دوره‌های آموزشی با استفاده از رایانه‌هایی که موقعیت‌های پیچیده جنگی را شبیه‌سازی کرده است به فرماندهان این یگان شیوه رویارویی با چنین وضعیت‌هایی را آموزش داده‌اند. 

مقامات اوکراینی می‌گویند همه احتمالات در میدان نبرد از جمله پیش‌بینی واکنش روس‌ها نسبت به حمله آتی اوکراینی‌ها را در نظر گرفته و در این خصوص به مستندات دستگاه‌های امنیتی انگلیس و آلمان استناد کرده‌اند.

نکته اما اینجاست که اگر این گزارش‌ها واقعا دارای اعتبار بود، نباید منجر به هدایت اوکراینی‌ها به نقطه کور و پیچیده کنونی در جنگ می‌شد، چه، طی حدود یک‌سال و نیم اخیر، بسیاری از محاسبات راهبردی، نظامی و تاکتیکی غرب در جنگ اوکراین نادرست از آب در آمده و هزینه‌های زیادی را به اوکراینی‌ها تحمیل کرده است.

در حال حاضر نیز اطمینان خاطر برخی نهادهای امنیتی و نظامی غرب به دولت اوکراین در خصوص ضمانت موفقیت در ضدحمله ادعایی علیه روسیه، می‌تواند حکم یک تله راهبردی علیه زلنسکی را داشته باشد.

در صورتی که ارتش اوکراین در این ضدحمله شکست بخورد یا غافل‌گیر شود، چاره‌ای جز انتخاب میان دو گزینه را ندارد: «تسلیم در میدان نبرد» یا «روی آوردن به نبردی کور و فرسایشی» که بیش از پیش اوکراین را به زمین سوخته تبدیل خواهد ساخت.

در این میان؛ بازیگران غربی تنها به دنبال ماهی‌گیری خود از شرایط میدانی نبرد بوده و سرنوشت اوکراین به لحاظ ماهوی اهمیتی برای آنها ندارد.

منتقدان رویکرد کشورهای غربی بر این باور هستند که ارتش اوکراین از عناصر کلیدی مورد نیاز برای موفقیت در عملیات خود بی‌بهره است و هر چند اوکراین قرار است در پی چراغ سبز آمریکا جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت این کشور را دریافت کند اما این جنگنده‌ها پیش از عملیات ضدتهاجمی احتمالی به کی‌یف تحویل داده نخواهند شد.

فراتر از آن، یکی از چالش‌های پیشِ‌روی نیروهای اوکراینی، عدم تسلط آنها بر تاکتیک‌ها و عملیات تهاجمی است، زیرا اوکراین مدت‌ها تنها برای دفاع از خاک خود آماده شده بود و حتی سربازانی که پیش از آغاز تهاجم نظامی روسیه در شرق این کشور با جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو جنگیده بودند چندان تجربه‌ای در زمینه عملیات تهاجمی ندارند.

حال باید دید ارتش اوکراین مجددا در دام اطلاعاتی غربی‌ها گرفتار خواهد شد یا سران این کشور توهمات سراب‌گونه و هالیوودی خود را کنار خواهند گذاشت و تصمیمی بر اساس منافع مردم خود خواهند گرفت؟!  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی