بازدید 5475
۳

زلنسکی: ما جایگزین ناتو را نمی‌خواهیم

زلنسکی استدلال کرد که تعهدات موجود اعضای ناتو برای دفاع از یکدیگر، «بهترین تضمین‌های امنیتی برای اوکراین» خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 03 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد، در حالی که کشورش به دنبال تضمین‌های امنیتی از غرب است، تنها عضویت کامل ناتو می‌تواند واقعا از اوکراین محافظت کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین جمعه پس از نشست با آلار کاریس، رئیس‌جمهوری استونی در کی‌یف گفت: ما به دنبال جایگزینی برای ناتو نیستیم و بسیار مهم است که شرکای ما صدای ما را بشنوند. به همین علت است که ما تعداد زیادی نشست در سطح بالا برگزار کرده‌ایم. ما به دنبال جایگزین نیستیم.

زلنسکی استدلال کرد که تعهدات موجود اعضای ناتو برای دفاع از یکدیگر، «بهترین تضمین‌های امنیتی برای اوکراین» خواهد بود.

او به ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی اشاره دارد که تصریح می‌کند که حمله به یکی از اعضای این بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده «حمله علیه همه آن‌ها تلقی می‌شود.»

در همین حال، دفتر زلنسکی به نقل از او گزارش داد که رئیس‌جمهوری اوکراین اذعان دارد که بعید است کشورش تا زمانی که درگیری مسلحانه با روسیه به پایان برسد، بتواند به ناتو بپیوندد. او گفت: «این به این دلیل نیست که ما آن را نمی‌خواهیم، بلکه به این دلیل است که غیرممکن است.»

سخنان زلنسکی پس از آن بیان شد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پیشنهاد کرد که کی‌یف می‌تواند به نوعی تضمین‌های امنیتی «ملموس» دست یابد، بدون آنکه رسما عضو ناتو شود.

اجلاس جهانی صلح
در همین حال رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که دیدار اخیر او با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان شامل گفتگو‌هایی درباره آماده شدن برای «اجلاس جهانی صلح» بوده است.

به تازگی رسانه‌ها گزارش دادند که کی‌یف و حامیان غربی آن در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک نشست جهانی با محوریت «فرمول صلح» کی‌یف هستند که قبلا توسط مسکو رد شده است.

براساس بیانیه دفتر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پنجشنبه گذشته در حاشیه اجلاس «جامعه سیاسی اروپا» در کیشینف، پایتخت مولداوی با رهبر آلمان دیدار کرد. او از شولتس بابت «حمایت از فرمول صلح اوکراین» و «آمادگی برای پیوستن به اجرای آن» تشکر کرد. در این بیانیه آمده است، دو رهبر همچنین درباره «آمادگی‌های مشترک برای نشست جهانی صلح و مشارکت بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان» گفتگو کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
واقعا موجودی چندش آور تر و حقیر تر و ذلیل تر از زلنسکی هم داریم ؟!
کشور خودش رو با خاک یکسان کردن برای خدمت به آمریکا ! ای خاک تو اون سر دلقکت کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
چرت و پرت چرا میگی . 2/3 خاک کشورش را روسیه اشغال کرده کم مونده بقیه کشورش را هم اشغال کنه و قتی که توانایی مقابله نداره مجبور هست که دست به سوی دیگران دراز کنه .
اگر روسیه بمب اتم نداشت الان کشورهای غربی با خاک یکسانش کرده بودن
چقدر حال میده وقتی 7000 تا کلاهک اتمی داشته باشی و کسی حتی جرات نکنه یه گلوله سمتت شلیک کنه : )
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر