بازدید 21019
سه هزار و سیصد و هفتادمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقاد علم الهدی از افزایش اجاره بها حتی در حاشیه شهرها / اردوغان دارایی‌هایش را با ۵ میلیون لیر بدهکاری منتشر کرد / ساپینتو چرا اخراج شد؟ /روایت وزیر بهداشت از سامانه‌ای که سقط غیرقانونی را رصد می‌کند / احمد خاتمی: شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: هر پنج سال یک بار دولت و مجلس انشای کنترل تورم می‌نویسند / رهایی تجار ایرانی از تحریم های دلار /دولت کُند و گران مسکن می‌سازد /آژانس بین‌المللی انرژی: تولید روزانه نفت ایران افزایش یافت و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 02 June 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

انتظار امام جمعه قم از سعودی‌ها
آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم، با اشاره به ترمیم روابط سیاسی با کشورهای همسایه، گفت: ارتباط با کشورهای همسایه مورد تأیید نظام است و ما از این قبیل اقدامات حمایت می‌کنیم. همزمان از کشور سعودی انتظار داریم نسبت به آزادی برخی جوانان دربند که بر خلاف مصالح امت اسلام زندانی هستند، اقدام نمایند. خطیب نماز جمعه قم گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم یمن در کنار قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی، انتظار دیگری است که باید در ارتباطات بین جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد. وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی از ارتباط با عربستان، مصر و سایر ملت‌های اسلامی حمایت می‌کند، گفت: از حاکمان ترکیه پس از پیروزی در انتخابات اخیر این کشور نیز انتظار می‌رود تا مرز ارتباط خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی را رعایت کرده و نسبت به اجرای احکام اسلامی اهتمام به خرج دهند.

وزیر اطلاعات: دشمن قطعاً به دنبال براندازی است؛ کوتاه هم نخواهد آمد
حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات گفت: دشمن قطعاً به دنبال براندازی است و اساساً از براندازی هم کوتاه نخواهد آمد و براندازی را در تغییر ماهیت جمهوری ‌اسلامی دنبال می‌کند که با عنایات خداوند منان، رهنمود‌های مقام معظم رهبری ـ مدظله‌العالی ـ همراهی مردم و هم‌گرایی و هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و جامعه اطلاعاتی دشمن در رسیدن به مقاصد خود با شکست مواجه شده است.

رئیس بانک مرکزی: امیدواریم امسال تورم در کانال ۳۰ درصد قرار بگیرد
محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با کریستالینا جورجیِوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول بر تداوم اجرای سیاست‌های تثبیت اقتصادی به رغم تحریم‌های آمریکا تاکید کرد. فرزین ابراز امیدواری کرد که با تداوم برنامه‌های اصلاح سیاست‌ها تثبیت اقتصادی، کاهش قابل توجه تورم و قرار گرفتن در کانال ۳۰ درصد در سال جاری تحقق یابد.  


اردوغان دارایی‌هایش را با ۵ میلیون لیر بدهکاری منتشر کرد
 روزنامه رسمی ترکیه اموال و داریی‌های «رجب طیب اردوغان» را منتشر کرد؛ بنابراین، وی ۵ میلیون لیره بدهکار بوده و یک واحد مسکونی در استانبول دارد. روزنامه رسمی ترکیه افزود: اردوغان واحد مسکونی با همسرش از سال ۲۰۱۹ میلادی در منطقه اسکودار به عنوان یکی از محله‌های قدیمی استانبول دارد که ارزش آن ۷.۷ میلیون لیره (۳۷۰ هزار دلار) برآورد می‌شود. علاوه بر این، وی قطعه زمینی به مساحت ۰.۲ هکتار در استان ریزه واقع در دریای سیاه از سال ۱۹۸۸ میلادی دارد. به نوشته این روزنامه ترکیه، رئیس جمهوری ترکیه بیش از ۱.۸ میلیون لیره (بیش از ۸۶ هزار دلار) در سه حساب بانکی خود دارد و مبلغ ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار لیره (معادل ۲۵۰ هزار دلار) به فردی به نام «مصطفی اردوغان» (برادرش) بدهکار است. اردوغان در آوریل گذشته نخستین خودروی برقی تولید ترکیه به نام TOGG را خریداری کرد.

ساپینتو چرا اخراج شد؟
خبرگزاری فارس نوشت: لحظاتی بعد از گل مساوی استقلال در دربی، ساپینتو با کارت قرمز زاهدی فر اخراج شد، اما برای خیلی ها ابهام وجود داشت، چرا سرمربی آبی‌ها پس از گلزنی تیمش در آن دقیقه، اخراج شد؟ همانطور که در تصاویر و فیلم ها منتشر شده است، یکی از دلایل اصلی اخراج ساپینتو گزارش کمک داور به داور وسط بوده است. در همین راستا پرسپولیسی‌ها مدعی شده‌اند ساپینتو به سمت نیمکت آنها رفته و بعد از گل استقلال، حرکات عجیبی را انجام داده است. این مساله مقابل چشم کمک داور اول انجام می‌شود و او هم به داور اصلی اطلاع می دهد. دقایقی بعد دوربین‌های تلویزیونی تصاویری را نشان دادند که ساپینتو با کمک داور دست به یقه شده بود و حالا فیلم این درگیری هم به کمیته انضباطی ارسال شده است. داور هم پس از مشورت با کمک های خود دستور به اخراج ساپینتو داد که بعد هم آن درگیری های عجیب پیش آمد و حتی سرمربی استقلال به سمت عده‌ای بطری پرتاب کرد. در نقطه مقابل چند هوادار پرسپولیس هم به سمت ساپینتو بطری پرتاب کردند و حتی سرمربی استقلال روی پله های منتهی به رختکن تعادل خود را از دست داد و به زمین افتاد. در نهایت ساپینتو با هدایت مأموران به رختکن رفت اما پس از چند دقیقه برگشت و از پشت نرده ها ادامه مسابقه را تماشا کرد. شاید اگر مدل شادی کردن ساپینتو عادی تربود و او با کمک داور درگیر نمی شد، محمدحسین زاهدی فر از کارت قرمز استفاده نمی کرد؛ هر چند عده ای معتقد هستند سرمربی استقلال با داور چهارم هم درگیری هایی داشته است.

امام جمعه شیراز: اگر دنیا می‌خواهید از رهبری اطاعت کنید، آخرت هم می‌خواهید از این مرد اطاعت کنید
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه نهروانی‌ها ادعای مقدس مآبی داشتند، بر لزوم یادآوری تجربه طولانی شیعه تاکید و اضافه کرد: نهروانی‌ها روز اول به بهانه احترام به قرآن مقابل علی(ع) ایستادند و گفتند معاویه قرآن به نیزه کرده، چرا می‌جنگی و بعد که قضیه حکمیت پیش آمد گفتند چرا چنین کردی؟ ما از مقدس‌های نفهم و نادان‌های مقدس مآب کم ضربه نخورده‌ایم. کسانی که از جهت‌گیری که رهبر تعیین می‌کند خود را مقدس تر و فراتر می‌دانند و خیلی اشتباه می‌کنند و نمی‌دانند که چه لطمه‌ای به اسلام می‌زنند. دژکام با بیان اینکه باید بیدار باشیم و همراه با ولی امر نه جلوتر و نه عقب تر از ایشان، حرکت کنیم، گفت: رهبر معظم برای هر سال شعاری تعیین و اولویتی مشخص می‌کند، آغاز سال هم پیامی دارد و مسیری را مشخص می‌کند که این کار باید بشود؛ دولت باید حواسش باشد همان که رهبر می‌گوید و ملت هم‌ حواسش باشد که همان که رهبر می‌خواهد. دنیا می‌خواهید از این مرد اطاعت کنید، آخرت هم می‌خواهید از این مرد اطاعت کنید. او با اشاره به تعیین شعار "مهار تورم و رشد تولید" یکی از عادات بد مدیران را این دانست که آخر سال به فکر شعار سال می افتند؛ حال آنکه اول سال باید به فکر باشند، گفت: کارها و روزمرگی خود را در طول سال کرده‌اند و آخر سال می‌گویند شعار سال چه شد؟ برای شعار سال از ابتدای سال باید کاری کرد؛ برای مهار تورم باید مطالعه و فکر کنیم و مطالبه داشته باشیم و مدیران هم ‌جواب دهند.

امام جمعه کرج: می‌خواهند با تحریف امام بگویند که اهل معامله بود
حسینی همدانی امام جمعه کرج با اینکه سال ها در کنار امام (ره) بودیم و صدای امام (ره)درباره موضوعات مختلف ضبط شده است اما باز برخی می گویند امام نظرش درباره فلان مساله چیز دیگری بود. نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: تاکید رهبر انقلاب بر بیان حقایق در باب امام(ره) و انقلاب است و نباید مجال تحریف به تحریف کنندگان داد؛ افکار، اشخاص و گروه هایی مکتب، روش و مدیریت مام راحل (ره ) را با روش های مختلف تحریف می کنند ، هدفشان معلوم است. وی ادامه داد: این گونه جریان ها می خواهند صراط مستقیم انقلاب را به انحراف بکشند و با تحریف یک شخصیت استکبار ستیز بگویند که اهل معامله بود؛ این افراد می خواهند فلسفه انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و از امام (ره) انتقام بگیرند و با وارونه جلوه دادن روش حکومتی امام (ره )، مدیریت حضرت خامنه ای مدظله العالی را زیر سوال ببرند و بین نظام و مردم فاصله بیندازند. حسینی همدانی بیان کردند: برخی مدعی شدند که امام (ره ) به قانون اهمیت نمی داد و دستورات فراقانونی داشت در حالی که قانون خط قرمز حضرت امام (ره ) بود و هیچ نوع بی قانونی را قبول نداشت.

ساداتی، نماینده مجلس: لایحه حجاب صرفا جریمه نقدی نیست
مهدی سعادتی، نماینده مجلس درباره لایحه حجاب گفت: حضرت آقا یک بار فرمودند قانون اگر بد هم باشد بهتر از بی قانونی است، ذکر مصادیق نیز در قانون مهم است. لایحه حجاب هم صرفا جریمه نقدی نیست، بخشی تذکرات است، برخی محدودیت هاست که دستگاه‌های مرتبط باید نظارت کنند؛ مانند حجاب در ادارات و دانشگاه‌ها و... بخش دیگر نیز خدمات اجتماعی است که محدودیت‌هایی در آن ذکر شده است.

روایت وزیر بهداشت از سامانه‌ای که سقط غیرقانونی را رصد می‌کند
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت میرویم و قطعا این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند. وی با بیان اینکه زایمان رایگان شده است، تاکید کرد: فرزندان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند، همچنین برای مادران باردار داروهای تقویتی در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود.عین‌اللهی با تاکید بر اینکه سقط جنین یک جنایت است، تصریح کرد: افرادی که آزمایش بارداری آن‌ها مثبت می‌شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت شده‌اند، سقط به دلایل متقن نیاز دارد، هر کسی اقدام به سقط غیرقانونی کند با او برخورد خواهد شد، برای فرزندآوری باید مشوق‌های متعددی در نظر گرفته شود.

احمد خاتمی: شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید
سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: امام‌(ره) در طول مبارزه با طاغوت از مبارزه مسلحانه دم نزد و فقط  روی جهاد تبیین تاکید داشت. امروز نگاه رهبری همین است و شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید و حامی بودید و به فضل خدا حامی خواهید بود. امام(ره) از صمیم جان از شما تجلیل کرد و شما هم خوب اسقبال کردید و ۹ میلیون نفر در تهران به استقبال امام رفتید و ۱۱ میلیون بدرقه‌اش کردید.

ایران دو تبعه اتریشی و یک دانمارکی را آزاد کرد
وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که دو تبعه اتریشی زندانی در ایران آزاد شدند. اتریش همچنین از تلاش های وزرای خارجه عمان و بلژیک در این زمینه تشکر کرده است. مسعود مصاحب و کامران قادری دو زندانی ایرانی- اتریشی هستند که آزاد شده اند. الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه با صدور بیانیه‌ای نوشت: از اینکه بالاخره می‌توانیم کامران قادری و مسعود مصاحب را پس از سال‌ها حبس در ایران بازگردانیم، بسیار آسوده‌خاطر شده‌ام. وی در ادامه گفت: آن‌ها اکنون در راه بازگشت به اتریش بوده و خانواده‌های‌شان مشتاقانه منتظر آن‌ها هستند. او ادامه داد: سال‌ها تلاش‌ دیپلماتیک ما برای آزادی آن‌ها مثمرثمر واقع شده است. می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از حاجا لحبیب، همتای بلژیکی و سید بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان به خاطر حمایت‌های ارزشمندشان داشته باشم. ما همکاری نزدیک، ملاحظه‌کارانه و مطمئن با شرکای‌مان داشتیم. تسلیم‌ناپذیری ما نتیجه داشته است.

زیدآبادی: دولت با شیب ملایم دنبال برجام است
احمد زیدآبادی: بحث ضرورت حفظ بقاست. دولت رییسی با شیبی که حساسیت برانگیز نباشد ناچار به مذاکره است. ناچارند این گام‌ها را عملی کنند. الان ایران برای رفع بخشی از مشکلاتش بخواهد با عربستان روابط اقتصادی برقرار کند، ناچار به تجدید نظر است. ایران بدون امضای اف‌ای تی اف و احیای برجام از منافع اقتصادی بهبود رابطه با عربستان سود نمی‌برد. دولت توقع دارد سعودی‌ها به خاطر ما خودشان را گرفتار کنند؟ سعودی این کار را میکند که به خاطر معامله با کشوری که اف‌ای‌تی‌اف را امضا نکرده، باقی معاملات جهانی‌اش با مشکل بربخورد؟ مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه به دنبال مصلحت عموم نیست. این مصلحت یک جا‌هایی هم مصلحت عموم می‌شود، چون لازمه‌ی حکمرانی این است. اگر در سیاست، مصلحت عامه را دنبال نکنی گرفتاری تولید می‌کند. کشور باید اداره و مشکلاتش هم حل شود. اما در جا‌هایی هم بحث مصلحت قدرت و مصلحت جناح و در نظر گرفتن واکنش و منافع بخش تندرو پایگاه اجتماعی حکومت هم درمیان است؛ بنابراین سابق بر این گرفتاری‌هایی را خودشان درست کرده‌اند و مسائلی مثل برجام و اف‌ای‌تی‌اف را به عنوان خیانت دولت قبل مطرح کرده‌اند. الان خود این دولت با یه شیبی و ضریب کمی که دردسرش کم باشد و تندرو‌ها را ساکت نگه دارد، پیگیر مسائل برجام است.

انتقاد دوباره محمود کریمی به دولت و مجلس
محمود کریمی، مداح، برای بار چندم در مداحی خود عملکرد دولت و مجلس را مورد انتقاد قرار داد و در شب تولد امام رضا در شعر خود گفت: شادی ما، نه تأیید مجلسه، نه تأیید دولته، تولد امام رضاست.

کنایه کرونایی فرزین به رئیس صندوق بین المللی پول

فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در دیدار با کریستالینا جورجیِوا رئیس صندوق بین‌المللی پول به درخواست تامین مالی سریع ایران در دوران کرونا از صندوق که توسط دولت وقت مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: با وجود عدم پذیرش این درخواست از سوی صندوق بین‌المللی پول و درحالی که این مهم، در اختیار عموم کشور‌های متقاضی قرار گرفته بود، ایران توانست همزمان با تعاملات خارجی و اتکا به ساخت واکسن در داخل، با این ضایعه به خوبی مقابله کرده و واکسیناسیون عمومی در ایران را انجام دهد.

انتقاد علم الهدی از افزایش اجاره بها حتی در حاشیه شهرها

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: اجاره‌هایی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند، نه‌ فقط مناطق مرفه نشین بلکه حتی حاشیه شهر را هم درگیر کرده و باید به قید فوریت این مسئله چاره اندیشی شود. وی بیان کرد: اولویت اصلی شهر امام رضا(ع)، حاشیه شهر است که نیازمند اقدام فوری است. امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید از تشکل‌های مردمی و فعالان حاشیه شهر که بیشتر آنها جوان، خوش‌فکر و با انگیزه هستند برای حل مشکلات این منطقه استفاده کرد، گفت: از نقطه آغاز تا پایان، جریان را به‌صورت مردم‌پایه مدیریت کنید. آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اصلاح مسیرهای نادرست حاشیه شهر در گرو اصلاح نظام ساخت‌وساز مسکن است که مدت‌هاست این مناطق را به خود درگیر کرده و بهبود شرایط در بسیاری از زمینه‌ها را در گرو خود قرار داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی: تولید روزانه نفت ایران افزایش یافت

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت جهان، کل تولید نفت اوپک در چهارمین ماه سال میلادی جاری را ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است. مجموع تولید نفت ۱۳ عضو اوپک در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۳۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است. بر اساس این گزارش ۵ عضو اوپک از جمله ایران در آوریل امسال تولید نفت خود را افزایش داده اند. تولید روزانه نفت خام ایران در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۶۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود. ایران با این افزایش تولید، توانسته فاصله خود با کویت را افزایش دهد و در جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت در میان اعضای اوپک قرار بگیرد. کویت در این ماه ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده و پس از ایران رتبه پنجم را از آن خود اختصاص کند.

دولت کُند و گران مسکن می‌سازد

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران اظهار داشت: در یک سال گذشته در تهران برای اولین بار موضوع ساخت مسکن را با موضوع بافت فرسوده همسو کردیم و در حالیکه در ١٠ سال گذشته شاهد رکود ساخت مسکن بودیم اما در دو ماه گذشته آمارها در بخش ساخت مسکن صعودی بوده‌ است. در محدوده های ناکارآمد ٣هزار هکتار اراضی تهیه کردیم که جریان نوسازی بافت در این محدوده ها ایجاد شده است. مدیرعامل سازمان نوسازی تهران با بیان اینکه پیش از این محدوده های بافت سه شاخص داشت که امروز به ٢٧ شاخص گسترده پیدا کرده است، گفت: پیش از این حرایم جزو شاخص نبود که امروز به شاخص‌های اضافه شده هر چند در آمد شهرداری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در آینده به نفع شهرهاست. هدایت با تاکید بر اینکه دولت در پروژه‌های خانه‌سازی هم دیر می‌سازد و هم گران و کُند، گفت: باید رقم وام در بخش نوسازی بیشتر شود و با افزایش رقم وام مردم خودشان وارد نوسازی بافت فرسوده می‌شوند. 

رهایی تجار ایرانی از تحریم های دلاری

دبیر اتحادیه پایاپای اسیایی با تاکید بر این که ۱۲ مصوبه مهم تجاری در اجلاس اخیر اتحادیه پایاپای اسیایی مصوب شده است گفت: هند و پاکستان اذعان داشتند کفه مصوبات به نفع ایران بوده و تجار ایرانی از این مصوبات بیش از باقی اعضا استفاده خواهند کرد. مرسلی با تاکید بر مصوبات مهم و اثرگزار بر تبادلات تجاری تجار ایرانی و سایر تجار عضو این اتحادیه تاکید کرد: ما مصوب کردیم که تجار می‌توانند حساب روپیه باز کنند. این سیستم‌ها با نام‌های‌ای سی یو- روپیه؛‌ای سیو-یورو و‌ای سیو-دالر است و تاجر ایرانی می‌تواند در ایران حساب روپیه نزد بانک‌های عامل که در فهرست سایت اتحادیه موجود است داشته باشد و با این حساب تجارت کند و یک ماه دیگر این مصوبه اجرایی می‌شود. دبیر اتحادیه پایاپای آسیایی افزود: در واقع تجار ایرانی می‌توانند فاینانس روپیه، دلار و یوان و همچنین ارز‌های محلی داشته باشند و از تحریم‌های موجود به واسطه دلار و سیستم سوییفت راحت شوند.

هر پنج سال یک بار دولت و مجلس انشای کنترل تورم می‌نویسند!

مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی در خصوص نوع برنامه نویسی و عملکرد کشورهای پیشرفته در خصوص برنامه های مرتبط با توسعه اقتصادی گفت: در کشورهای توسعه یافته، برنامه به پروژه های کوچک و بزرگ تقسیم می شود و با نظارت شدید بر اجرای درست آن، در حالی که برنامه توسعه ای نوشتن در ایران متاسفانه تبدیل به انشا نویسی شده است. وی خاطر نشان کرد: هر پنج سال یک بار در دولت ومجلس انشای کنترل تورم و تک رقمی شدن تورم، رشد اقتصادی ۸ درصد و سرمایه گذاری خارجی نوشته می شود بدون اینکه الزامات و نیازهای اصلی رسیدن به رشد توسعه فراهم شود و بدون توجه به تامین زیر ساخت های لازم برای عملیاتی کردن رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی، فقط گویا باید انشایی نوشته شود و بس. عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنامه های عملی و اجرایی برای رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، تک رقمی شدن تورم و جذب سرمایه خارجی نداشته باشیم قطعا برنامه های توسعه ای به نتیجه ای نمی رسند و نه تنها شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود، بلکه شاهد افت شاخص های اقتصادی و از دست رفتن معیشت و بالا رفتن تورم و بیکاری بیشتر در سطح جامعه خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۸
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۶۹
رفتار ساپینتو نشانه کامل وواضح منفعت محوری سرمایه داری غرب!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
چرا نیروهای ارزشی بصورت آتش به اختیار ، بچه دار نمیشن؟
ناشناس
| Philippines |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
تا فیلمی که گفته میشه ساپینتو رفته جلوی نیمکت پرسپولیس و حرکاتی کرده کامل و بدون سانسور منشر و دیده نشه نمیشود قضاوت کرد .البته داور میتوانست کمی گذشت داشته باشه و استقلال را در وقت اضافه بی مربی و حاشیه نبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
ها، ای که گفتی یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
این که گفتید غیر ممکن بود"شاید اگر مدل شادی کردن ساپینتو عادی تربود و او با کمک داور درگیر نمی شد، محمدحسین زاهدی فر از کارت قرمز استفاده نمی کرد" چون قرار نبود استقلال گل بزند یا خدای ناکرده برنده بازی باشد پس مهندسی نتایج کجا می رفت وقتی استقلال گل مساوی را زد داور و کمک داوران که همه چیز را از دست رفته می دید شکه شدند و بلافاصله مربی استقلال را اخراج کرد این است که بیشتر مردم ایران از قهرمان سازی های و مهندسی لیگ لذت نمی برند ومانند 10ها سال قبل شادی قهرمانی نمی کنند جام ناپاک برای همه اشکار است و همیشه با ترفندهایی به پرسپولیس داده شد مشکل عدم صداقت داوران و کمیته انضباطی و صدا و سیما و اقایان میثاقی ها هستند که با حمایت های خود اجازه پاک برگذار شدن مسابقات را نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
تمام رفتار و کردار ساپینتو طبق نقشه و برای اجرایی کردن پروژه استراماچونی 2 بود او حتی مخفیانه بلیط هواپیما را هم برای دو ساعت بعد از مسابقه رزرو کرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
جناب ناشناس 8:53
، بجای توهم توطعه و خیالبافی برید از اعضای تیمتون انتقاد کنید که تا این حد بی عرضه و بی لیاقتی،
و شمارو چنان دچار توهم خیال کردن که همه رو مقصر بدونید بجز خودشون.
شما اگه راست میگید و واقعا عرضه و لیاقت دارید، چرا تو نیم ساعت اضافه با تمام وجود تو قوطی بودید؟؟؟؟
داور چجوری میتونه بره تو جلد ساپینتو و احمقانه ترین حرکات تاریخ فوتبال رو انجام بده؟؟؟؟
شما به بی لیاقتی تیمتون باختید،نه هیچ چیز دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آقا یه سوال،
مگه آقای علم الهدی بجز کنسرت و حجاب به چیز دیگه ای هم فکر میکنن؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
بعد جسارتا رفتار روسیه در کشتار روزانه، چند صد تا اوکراینی نشانه چیه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اینکه داور دربی به جشن قهرمانی تیم پیروزی بره چه معنایی جز این داره که این تیم جامهای این چندساله را با چه روشی بدست اورده و وقتی تمام حریفان میگن با حمایت همیشه این جامها را بدست اورده و قهرمانیهایشان را کثیف میناند حق دارند
گاها در سایتهای مختلف منجمله سایت محترم تابناک در مورد حقوق ومزایای کارکنان بانکها مطالبی درج میگردد که خالی از لطف ندیدم تا جهت اطلاع مخاطبین محترم سایت مطالبی را اعلام نمایم
ما در ایران سه نوع بانک داریم دولتی ، نیمه دولتی و خصوصی که دریافتیها ومزایای این سه نوع بانک یکسان نبوده ونیست وبیشترین کارها و کمترین امتیازات شامل بانکهای صرفا دولتیست گذشته از آن نیز بانکها در درون
خود درجه بندی دارند مثلا کارمند شعبه ممتاز دولتی تا 80 درصد بیشتر از کارمند هم ردیف خود در شعبه درجه پنج حقوق ومزایا دریافت میکند / در بررسی سال قبل میزان وام مسکن یک بانک خصوصی نزدیک به یک میلیارد ودویست میلیون تومان بود اما همین وام در بانک ملی سقف 480 میلیون تومان را داشت ضمنا تاسیس تعاونی مسکن برای کارکنان بانکها طبق قانون ممنوع است " لذا چاره ای جز دریافت وام مسکن نمیماند" نکته مهم اینکه کارکنان بانکها تا زمان بازنشستگی حق تسویه وام مسکن خود را ندارند یعنی حتی اگر تسویه نمایند و سند نیز از رهن بانک خارج شود قرار داد بدهکاری تا زمان بازنشستگی باطل نمیشود یعنی در حقیقت وام مسکن یک نوع ضمانت برای برخی احتمالات در نظر گرفته شده است .....خلاصه آنکه ممکن است در حال حاضر یک کارمند بانک ماهیانه بیست و اندی حقوق دریافت کند وکارمند بانک دیگری دوازده میلیون تومان اگر چه میزان کار یکسانی داشته باشند .....
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
بنده هم لازم میدونم در مورد بانک ها تو اهواز توضیحاتی بدم
شما تو اهواز وارد بانک که بشی،حدود ۱۰ تا ۱۵ تا باجه هستبرای پاسخگویی
هفت تاش خالیه میمونه ۳ تا اون سه تا هم دو تا کارمند ۲۵ تومن حقوق که بعلت قدمت خدمتشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
با سلام مردم چرا خدمات بانکها را نمی بینند وفقط می گویند که بانکها به کارمندان خود وام می دهند کارمندان بانک در مواقعی که دیگران تعطیلند و براحتی می توانند به مسافرت بروند مجبورند سر کار خود حاضر شوند در مواقع آلودگی هوا مجبورند سر کار باشند در تعطیلات عید بعضی از شعب باز هستند در ایامی برای جمع آوری وجوه مالیاتی باز هستند در سرمای سال گذشته که همه ادارات تعطیل بودند کارمندان بانکها در محل کار خود حاضر بودند طبق قانون جدید قرار است همه کارمندان پنجشنبه ها تعطیل باشند بجز بانکها و مکانهای خدماتی ، مردم به هیچکدام از اینها کاری ندارند و فقط می گویند بانکیها وام می گیرند در صورتی که جاهای دیگر مثل شرکت نفت ، مخابرات ، دادگستری و ... چندین برابر حقوق و تسهیلات دارند در سالهای اخیر درصد بالایی از کارمندان بانک بدلیل فشار کار و حقوق پایین استعفا داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
کارمند بانک محترم در رد صحبت شما،بنده فقط یک مورد را ذکر میکنم،یکی از دوستان که کارمند بانک ملی هم میباشد با استفاده از همین رانت و تبعیض وامها در دهه ۹۰ وارد کار بساز و بفروش شد،و بالای ۵۰ واحد ساختمان در سال بفروش میرساند.اخیرا هم گاوداری نیم صنعتی در اشتهارد تاسیس نموده.ایشان دیپلمه و در یکی از شعب جنوب غرب تهران ک ب قول شما جز شعب درجه ۳ بانک میباشد مشغول خدمت میباشد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مقایسه کنید با کادر درمان نه تنها تعطیلات ندارند شبانه روز هم ندارند و حقوق و مزایاشان ناچیز! اگر اسکناس در اختیار بانک است سلامت هم در حیطه اختیارات کادر درمان است آیا هر کسی می تواند سهم بیشتری برای خودش بردارد یابه نزدیکان خودش ببخشد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
حالا یک مورد پیدا شده که از رانت استفاده کرده و گاوداری و بساز و بفروشی راه انداخته در هر شغلی افراد ناباب پیدا میشه
آقای امام جمعه قم چرا فکر می کنی شما باید مصالح اسلام را تعیین کنی؟!!!!
پاسخ ها
نادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
احتمالاً بقیه یک میلیارد مسلمان از نظر ایشان قوه تشخیص ندارند
الان دیگر نه اروپا و نه امریکا بدنبال برجام نیستند. چون انقدر متوجه نشدیم که اصلا سیاست بایدن خالی کردن ذخایر ارزی ایران و فرسایشی کردند وضع اقتصاد هست که الان اصلا نیازی به دادن هیچ امتیازی در حد حتی برجام ندارند. الان ریس بانک مرکزی و تمام تیم اقتصادی و سیاست خارجی ایران در دنیا از این کشور به ان کشور میروند و میگن شما دلار برای خرید ذرت و دان مرغ و قطعات خودرو و گندم و برنج و... را در اختیار ایران قرار دهید(نفت در برابر ِغذا!) ما هم به اژانس اجازه می دهیم که دوباره دوربین بزاره . دوباره بازرسی های کامل و بیشتر کنه . زندانی ها که جرمشان جاسوسی! بوده را ازاد می کنیم و.... ولی اجازه بدهید پول غذا و کالاهای اساسی از بانکهای عراق و کره جنوبی و ... به این صادر کنندگان غذا به ایران پرداخت بشود. ولی سوال بزرگ این هست. ذخایر صندوق توسعه ملی را که تمام کردید. ذخایر مالی ایران را در چین و هند تمام کردید. همین چند میلیارد دلار باقیمانده در کره جنوبی و عراق را خرج دان مرغ یا بنزین وارداتی کردید و ساعتها و ویلاهاب چند میلیاردی در اروپا و امریکا وکانادا و ترکیه کردید بعد چی؟... افسوس از این همه عقلانیت! و حکمت!... حالا کار روسیه هم همین هست. همین یکماه گذشته کسری بودجه روسیه به رقم اعجاز انگیز 15 میلیارد دلار رسیده. یعنی روزی 500 میلیون دلار. یک سال دیگر بگذره همه ذخایر روسیه تمام میشود. اقای پوتین . انوقت چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اقا
آنکس که دندان دهد نان دهد
بچه بیشتر زندگی شادتر
فردا رو کی دیده، خدا کریمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
یک سال دیگه هم صبر کن تا نتیجه را ببینی.اروپا هم گاز نداره.کارخانجاتش خوابیده و از محصولات توی انبارش استفاده میکنه.به موقعش دهن اونها هم سرویس میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
داداش داری اشتباه میزنی
اروپا بدون کوچکترین مشکلی زمستان از نظر شما ارزشی ها سخت را پشت سر گذاشت
تمامی کارخانه های آنها هم در حال فعالیت هستند
شما بفکر کارخانه های تعطیل مملکت خودمون باش
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
فرق ما با اروپایی ها همین نگرش صحیح و غلط هست که تعیین می کنه کی باید به مشکل بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
زندگی در خیال استاد صبرکن یک سال دیگر... در جلو بهت روسیه المان طبق موعد مقرر اخرین نیرگاه هسته را تعطیل کرد که من شخصا انتظار داشتم چندنیروگاه را به مدار باز گرداند یعنی المانها مانند مایندکه پلن بی وسی نداشده باشند البته توهین نشه ما هم پلن بی وسی داریم ولی با این تفاوت که ما از پلن سی شروع می کنیم
مردم نسبت به برنامه های توسعه که تا کنون 6-7 تا نوشته شده بی اعتنا هستند چون لوازم اجرای آنها وجود ندارد.
همین الان هم کار پوتینی ها و روسیه با اشتباه و غرور پوتین به عنوان حتی قدرت منطقه ای برای همیشه تمام شده است و هر روز که بگذرد بیشتر فرو خواهند رفت . پوتین دقیقا اشتباه هیتلر و صدام و... را کرد. هم هیتلر و هم پوتین ابتدا با ذکاوت و میهن پرستی المان شکست خورده جنگ جهانی اول و روسیه شکست خورده در جنگ سرد را از این رو به ان رو کردند. ولی امان از غرور و چابلوسان و عدم گردش قدرت. انقدر ماندند تا اشتباه استراتژیک کردند و هم خودشان را نابود کردند و هم ملتشان را و هم بیشترین خدمت را به رقیب اصلی یعنی امریکا کردند. اگر کسی در خود حزب نازی یا کرملین این شجاعت را داشت که به هیتلر و پوتین هشدار دهد و انها را بیدار کند در واقع بهترین خدمتگذار و دلسوز انها بود. ولی امان از میل به قدرت. اما شی و چین هنوز در برابر این وسوسه قدرت تمام مقاومت می کنند. پاییز گذشته به محض اینکه مردم چین در چند شهر در اعتراض به سیاست شکست خورده کوید صفر به خیابانها امدند و صدایشان را به پکن رساندند رهبری حزب کمونست چین و شی متوجه شد و سیاست خود را 180 درجه عوض کرد و حالا چین از کوید رهایی یافته. حالا تا چه حد باز هم شی و چین می توانند خردمندانه به خواست اکثریت مردمشان و منطق و علم توجه کنند را تاریخ مشخص خواهد کرد.
اینکه تجار ایرانی می توانند با روپیه معامله کنند چیز تازه ای نیست و مستلزم هزینه اضافیست. اگر خوبه دولت هم نفتش رو با روپیه و یوان بفروشه و با عراق هم گاز رو دلاری حساب نکنه!!
مدتی است در تجویز عمل سزارین به صورت افراطی سختگیری می شود و جان و سلامتی مادر و جنین به خطر می افتد. این رویه اگر منجر به ترس بانوان از بارداری و زایمان طبیعی شود در طول زمان باعث کاهش نرخ موالید خواهد شد
جناب علم الهدا کم کم مجبور میشی به کمبودهای دیگر هم اعتراف کنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آقای جهرمی در خیلی از سازمان‌ها هیئت علمی دانشگاه با حفظ سمت آموزشی به دولت مامور شده اند و عملا هم استاد دانشگاه هستند و هم مدیر کل ،هم از دانشگاه حقوق می گیرند و هم از دستگاه اجرایی ماهیانه ۱۷۵ ساعت اضافه کار می گیرند !!!اگر استادی با حفظ سمت آموزشی به دستگاه اجرایی مامور شده است یعنی اینکه صبح تا ظهر در اداره و دستگاه اجرایی حضور دارد و برای انجام وظایف آموزشی از ظهر تا عصر به دانشگاه می رود خب این شخص کجا برای دستگاه اجرایی اضافه کار انجام داده است که ماهیانه ۱۲ میلیون تومان اضافه کار بگیرد ؟و ماهی ۷ میلیون تومان رفاهیات!؟در همین حال حاضر ۵۰ نفر هیئت علمی بعنوان معاونین سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین مدیران کل این سازمان در استان‌ها به همین شکل مامور شده اند و از دو منبع دارند حقوق می گیرند که غیرقانونی است زیرا برای اضافه کار نکرده پول می گیرند ..در ثانی اگر ساعات آموزشی و برنامه درسی این افراد از دانشگاه گرفته شود در ساعات اداری در دانشگاه مشغول تحصیل هستند ....تنها راه این افراد ماموریت دائم از دانشگاه به دولت است که بخاطر منافع آن اکثرا نمی پذیرند و غیر قانونی همزمان دو شغل تمام وقت دارند که در تداخل صد در صد هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
جناب علم الهدي، دستور بفرماييد اجاره ها را كاهش دهند درست مي شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
جناب علم الهدی بد نیست یکم اقتصاد را فهم کنی
اغلب مستاجران از طبقات ضعیف هستند در زمان تورم مجبورند به حاشیه ها بروند در نتیجه فشار تقاضا اتفاقا در حاشیه ها بیشتر و بنابراین اجاره بها بیشتر می شود
شما تعجب می کنی چرا اجاره بها در حاشیه ها بیشتر شده
امان از اظهار نظر های ناشی از بیسوادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
علم الهدی تقصیر نداره مشاوری که مشاوره اقتصادی داده خوب نگفته افزایش نقدینگی یعنی چه فکر می کنه ما دستمون پول زیاده می تونیم گوشت بخریم نفهیدم چطور همزمان هم زیاد مصرف می کنی ببخشید نمی تونم درست بگم چی گفت فقط خودتون گوش کنید خوب فهمیدید به ماهم بگید
در نظر بگیرید که زوجی از هم طلاق می گیرند. ولی شوهر نه تنها مهریه و حق و حقوق و حتی جهیزیه همسر سابق خود را نمی دهد بلکه می گوید باید نصف خانه پدری خود را به اسم من کنی و از ان جالبتر میگه باید همسر بعدی تو را من تایید و موافقت کنم. حالا پوتینی ها از بس عدالت پیشه و منصف و از سر حق حرف می زنند به اکراین میگن باید ما تایید کنیم که می خواهی با چه کشوری دوست باشی و یا عضو چه سازمانی باشی و.... می بینید کار دنیا و مدعیان حق و حقیقت را؟!
فرزین ظاهرا اطلاع نداره که سهم واکسنهای ایرانی چیزی حدود 10% بوده است!!
باشه حتما
البته این نماینده مجلس که نمیدونم ساداتی است یا سعادتی گفته که طبق نظرسنجی ها 90 درصد مردم خواهان اجرای لایحه حجاب هستند.من نمیدونم یا این بابا تو جامعه نیست یا سایت های خبری و نظرات مردم را نمیخواند.رفراندوم هم که برگزار نمیکنند.نظرسنجی واقعی هم که نمیکنند.تا کی میخواهید به دروغ متوسل بشین؟اوضاع اجتماعی اصلا خوب نیستا!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
90 درصد مردم اگر خواهان چیزی باشند آن چیز دیگر مبلغ و بپا و نگهبان نمی خواهد
جناب احمد خاتمی حالا که مردم همه کاره‌اند؛ اگر رفراندوم بخواهند چه باید بکنند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
این ها در حرف است مردم هیچ جایگاهی ندارند و خود مردم هم خوب می دانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آقای خاتمی مغلطه می کنند ، وگرنه همین مردم که همه کاره هستند ، نمی توانند در رفراندوم شرکت کنند .
آقای علم الهدی شما که سید محرومان ( آقای رئیسی رئیس جمهور ) داماد عزیزتان هست بایشان تذکر بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
ایشون اعتراضشون به رییس جمهور قبلیه وگرنه داماداشون که مشکلی نداره!!!!!!!!!
فقط اجاره خانه های مردم افزایش یافته ؟ افزایش قیمت هایی برای مسئولان و دولت مهم است که به مالیات و درآمد برای دولت ختم شود از افزایش روزانه قیمت مواد غذایی و میوه و دارو و ........ صحبتی نمی شود از مجوزهای دولت برای افزایش قیمت ها صحبتی نمی شود از چاپ پول و کاهش ارزش روزانه پول صحبتی نمی شود ..............
احمد خاتمی: شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید

جناب خاتمی خواست قانونی مردم را تامین کنید ،
" برگزاری رفراندوم "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
کجای دنیا این قانونه که برای هرچی رفراندوم برگزار می کنن؟
یکی از کشورهای جز امال و ارزوهایتان را نام ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
|۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
ناشناس
دوست عزیز در کشورهای اروپایی و حتی آسیایی و آمریکای جنوبی هم رفراندوم برگزار کرده اند .
ضمن اینکه رفراندوم اصل ۱۵۹ قانون اساسی است و از آزادی هایی است که مردم می توانند از آن استفاده کنند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
داداش که فرمودی کجای دنیا رفراندوم....
مگه ما شبیه کجای دنیا هستیم که الان دنبال الگو می گردی؟ لطفا یک کشور الگو نام ببرید البته دست میذاریم روی کره شمالی این یکی لطفا نه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
کشور های آمال و آرزوی ما قوانینشان چنان پیشرفته و بر اساس منافع مردمشان است که نه تنها نیاز به رفراندوم ندارند بلکه مردم هم چندان در انتخابات شرکت نمیکنند زیرا میدانند که هر کس مسیول شود باید قانون را رعایت کند. ما که قوانینمان فقط بدرد اعراب میخوره و مسیولان هم که فقط بفکر منافع خود و جناحشان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اول به اقای خاتمی: مردم تا حالا
خواسته اند و شما قدرشون را ندانسته اید الان دیگه نخواهند چه باید کرد؟
دوم به ناشناس ۹:۳۶ : نظام اگه بخواهد صحیح و دقیق بفهمد که مردم او را میخواهند یا نه چکار باید بکند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
شیلی ایتالیا دانمارک انگلیس سوئد فنلان زلاندنو استرالیابر زیل
برای فرزندآوری ظاهرا مشوق‌های متعدد کارساز نشد حالا با تهدید پیش می روند!!! در دنیا چند کشور اینگونه داریم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
برای بقول خودتان متدینین سهمیه مشخص کنید مثلا هر خانواده ای 3 فرزند علاوه بر قبلی ها باید بیاورد
خوب خدا رو شکر بلاخره معجزه شد و علم الهدی بغیر حجاب یه مشکل دیگه رو هم دید
اجتار به فرزندآوری دستاورد دولت مردمی انقلابی جهادی میدانی سوار بر قطار پیشرفت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مسئولین از خودشان شروع کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
کسی شما را مجبور به فرزند آوری کرده؟
جلوگیری از قتل نفس، اجبار به فرزند آوریه؟
کسی مجبورت کرده بود تولیدش کنی؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اگه قتل نفس بده جلوی کشتار خودروسازها با این لگن های عتیقه قیمت را بگیرید
یا نه قتل نفس به همراه سود اشکال نداره؟
اقای علم الهدی از چی انتقاد میکنید
عامل این مشکلات، از جمله اجاره بها شما و همفکرانتان هستند
اگر همین امروز استفا دهند مشکل مردم حل می شود
اگر امام جمعه ها کنترل شوند جلوی بسیاری از حاشیه سازیها گرفته می شود.
وزیر اطلاعات: دشمن قطعاً به دنبال براندازی است؛ کوتاه هم نخواهد آمد

آقای وزیر برای برون رفت از این چالش تنها راه همراه نمودن مردم است و فقط با برگزاری "
رفراندوم" این مهم محقق می‌شود.
روایت وزیر بهداشت از سامانه‌ای که سقط غیرقانونی را رصد می‌کند.

گاه برخی مسیرهای اشتباه را با شیوه ای همانند هم طی می کنند. برای مثال مسیر رومانی نیکولایی چائوشسکو. در دوران وی رومانی با انواع بحران رو به رو شد. وی به دلیل سیاست های غلط اقتصادی سبب فقر گسترده در کشور رومانی گردید. حاصل این فقر عدم تمایل به ازدواج و فرزند آوری شد. در نهایت وی سخت گیرانه ترین قوانین را پیش پای مردم گذاشت. کنترل از بخش های پزشکی تا اداره ها و کارخانه برای یافتن زنان باردار و ممنوعیت سقط جنین و گرفتن فرزندان از مادران باردار و ...

آیا ما هم چنین مسیری را می خواهیم برویم. یا بهتر این است که مسیر درست اقتصادی را طی کنیم؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آقای وزیر از خودتان شروع کنید به فرزند آوری
ای کلک حرف من را برداشت کردی جناب فرزین که گفتم به 30 درصد می رسد؟ در ضمن تتبیت یعنی چی؟ سرکوب اقتصادی؟!!!!!!!!
به این غرب گدا بگویید تورم تک نرخی به سیاست پولی کشور ربط دارد که آن هم مالیات بر دلالی هست که نقش اصلی را بازی می کند که الزام اولیه آن هست و نه چیزهای حاشیه ای دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
باشه بهشون میگم شرق گدای محترمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
با همین فرمایشات و افاضات جنابعالی سطح سوادت مشخص شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آقای شرق گدا ، اگر چین و دوستان کمونیست تو پول ایران را پس بدهند ارزش ریال افزایش می یابد و تورم کم می شود ولی همانطور که خداوند در قرآن فرموده بر شما کمونیستها ختم الله علی قلوبهم برقرار است و چیزی نمی فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
عزیزم می شود بگویی چرا افغانستان با اینکه وارداتش بیشتر هست تورم کم دارد؟ یا فرانسه یا خود آمریکا؟!!!!
هروقت فهمیدی این رو بقیه اش هم می فهمی! در ضمن اگر به شما نمی خورد مراوده با چین بدون کمترین مشکلی در جریان هست چه صادرات و چه واردات
عراق هم چون صادرات گاز و برق بر مبنای دلاری هست به مشکل خورده به دلیل سنگ اندازی آمریکا که آن هم با تغییر ارز پایه حل می شود
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
داداچ شما که اقتصاد بلدی یاد بده دوستان شرقی ات کشتی اقتصاد مملکت را غرق نکنند ما غرب گداییم از شما گدایی نمی کنیم
هر کشوری پول از این صندوق بین المللی گرفت و سیاست اصلاحی آن را اجرا کرد بیچاره شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اگر پول بگیرید جای درست و زیر بنایی خرج کنید حتما خوشبخت میشوید
الان فهمیدی که دنبال براندازی هستند و دست بر نخواهند داشت؟!!!
وظیفه شما هست که مقابل مثل کنید در آن کشورها آن وقت است که عقب نشینی می کنند
آقای احمد خاتمی مردم تا کجا همه کاره اند؟!!!
پرفسور با این کار آزمایش بارداری هم زیر زمینی میشه.یا طرف با یه بیبی چک داروی سقط میخوره هر چه بادا باد.همه چیتون سامانه ای شده و ملت هم بی سامان.
مزخرف میگین دعوای با داور چهارم بعد از کارت قرمزی بود که با دستور یحیی به داور چهارم انجام شد چطور داور چهارم دلقک بازی های پیروانی که ادای ساپینتو رو در می اورد گزارش نکرد
خب جرا علم الهدی از دامادش نمی خواد تورم و افزایش اجاره مسکن رو کنترل کن از یک عده آدم بی مسیولیت طلب کار رو می کن
علم الهدی چه عجب در مورد یک مشکلی مانند افزایش اجاره بها نطق کردی. مگه مشکلی در مملکت شما وجود دارد حتما اشتباهی رخ داده . برو راحت حجاب را نقد کن
کلا اون پسره داور چهارم بود کی بود خوابیده بود زیر نیمکت استقلال یکی یک حرفی بزنه بپره بره پیش داور داستان بسازه ، به خاطر این که بازیکنها سال قبل موقع گرفتن جام خوشحالی نکردن و عکس مربوطه رو تحویل نگرفتن تا این دولت هست استقلال رنگ قهرمانی نمی بینه ، نشون به اون نشون که دو تا تیم دولتی یکی مجوز حرفه ای میگیره یکی نمیگیره و از اسیا حذف میشه
روزانه دو میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت میشه سالی ۷۰ میلیارد دلار. با ۷۰ میلیارد دلار کسری میارند بعد از ارزوی ۶.۸ میلیارد دلاری حرف می زنند و دوستانشون کف و هورا می کشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
یک میلیون و نیم از این مقدار نفت به مصرف داخل می رسد و بقیه صادر می شود
اردوغان اینهمه ثروت داره،حالا مسئول ما کلا ۴ میلیون تو حسابش پول،برا اینکه آبروش جلو فامیل حفظ بشه،برای سیسمونی آقازاده کاکل زریش مجبور میشه خانواده رو بفرسته ترکیه برای خرید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
هروقت هم یخچالشون را باز می کرد از این می ترسه که تو یخچالشون چیزی نباشه
هر پنج سال یک بار دولت و مجلس انشای کنترل تورم می‌نویسند:
دقیقا"
یکی دلار 4200را فسادزا می نامد بعد دلار28500را جایگزین می کند
یکی دلار28500را هم فساد زا می داند و دنبال حذف آن است
یکی جلو عقب کردن ساعت را در شش ماهه اول سال مفید و دیگری بی فایده می داند
دیگری بعلت مخالفت با تغییر ساعت متوجه می شود که گندش درآمد و صورت مسئله را پاک می کند و اعلام می کند ساعت کار ادارات یک ساعت جلوتر شروع شود
خدا وکیلی ما آدما که سهل است ... باشد سرگیجه می گیرد از این تصمیمات بی اساس.
علم الهدي اعتراض فرمودن ! اخه تورم تقصير كي ميتونه باشه !
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
دشمن
بالاخره یک مرفه بی درد-ازدردمردم گفت
خداوند امثال علم الهدی را که درد مردم واجتماع را تذکر می دهد زیاد نماید
هنوز چیزی نوشته نشده که تابناک بنویسی ؟!
علم الهدا جان راه افتادی بالاخره ولی چرا آنقدر دیر،
اردوغان دارایی‌هایش را با ۵ میلیون لیر بدهکاری منتشر کرد
اردوغان تو‌که راست میگی ولی ... بابای دروغگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مثل قاليباف خودمون ! تو كشور ما هم همه مسئولين بدهكارن ، نگاه به خونه و ماشين و باديگاردو بچهاي خارج رفتشون نكن !
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
شما که از همه چیز خبر داری دارایی های اردوغان را منتشر کن تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
دارایی اردغان به ایرانی ها چه ربطی داره من نمی دونم
وزیر اطلاعات: دشمن قطعاً به دنبال براندازی است؛ کوتاه هم نخواهد آمد
لطف کنید اسم دشمن را هم بگویید که مردم مشخصا دشمنشان را بشناسند و گول نخورند
احمد خاتمی: شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید
احسنت بشما برادر بزرگوار و دانشمند که چه زیبا مسائل را تبیین میکنید ، با توجه به این واقعیت بهتر است بک همه پرسی در باره هر چه شما صلاح بدانید برای مثال حجاب و یا در مورد نوع مدیریت کشور انجام شود تا مردم یکپارچه توی دهن دشمنان بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
دانشمند!!!!!!!!!!
من از این به بعد هرزه پوش ببینم با تیزی میزنم ببینم کسی روش میشه منو محاکمه کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اگر جرات و غیرت داشتی اینکار رو در کوچه خلوت و ... نکن و ببین مردم چی به روزت میارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
بین همان به قول تو هرزه پوش ها هم تیزی به دست هایی هستند که از خجالت امثال تو دربیان .. پس بهتره چشمان مبارکتو درویش کنی و کاری به بقیه نداشته باشی .. خدا اگه میخاست با تیزی و زور کاراشو پیش ببره ، زور خودش از زور همه بیشتر بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
تو شکر زیادی میخوری که بخوای کسی رو با تیزی بزنی. مملکت رو افکار زباله هایی مثل تو به اینجا کشونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
چند از منافقها گرفتی که این کامنت را بزنی ؟ می دانی که تیزی هدیه منافقها بود.
تولید روزانه نفت خام ایران در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۶۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه درروز رسیده است
میشه لطف کنید و بگویید پولش توی جیب چه کسانی می‌رود که آنقدر گرانی و تورم در کشور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
میزان تولید نفت مان تقریبا مساوی تولید کویت است که اگر مصرف داخلی خود را از آن کم کنیم و جمعیت زیاد ایران و جمعیت کم کویت را هم در نظر بگیریم خواهیم دید که درآمد خیلی زیادی نیست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
عزیز ۴:۲۴
کویت هیچی غیر از نفت ندارد. اما ایران گاز،طلا،فولاد،مس،سیمان،آلومینیم، کشاورزی و صنعت داره. و البته دزد هم زیاد داریم
. عضو اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: تا زمانی که برنامه های عملی و اجرایی برای رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، تک رقمی شدن تورم و جذب سرمایه خارجی نداشته باشیم قطعا برنامه های توسعه ای به نتیجه ای نمی رسند و نه تنها شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود، بلکه شاهد افت شاخص های اقتصادی و از دست رفتن معیشت و بالا رفتن تورم و بیکاری بیشتر در سطح جامعه خواهیم بود.
دقیقا درست است فرمایشات شما، وقتی صادرات گوگرد، صادرات اوره، صادرات پتروشیمی حمل و نقل دریایی با سو ئ استفاده و رانت در اختیار افراد خاصی است خوب معلوم است بیکاری و فقر در بین مردم افزایش می یابد.
دو ریالی افتاد و یا نیاز به توضیح بیشترین سند است
یعنی امیدوارم که اگه تازه بهش برسن و با ایشالله و ماشالله تورم 30 درصد
بعد افزایش حقوق 20 درصد
به مدرک اونهایی که تو این شرایط میگن افزایش حقوق باعث تورم باید خندید
علت تورم مدارک قلابی اقتصاددانان حامی فریز مزد کارگران است
"روایت وزیر بهداشت از سامانه‌ای که سقط غیرقانونی را رصد می‌کند"

در این سامانه تکلیف کسانیکه با متر و معیارهای شما به اصطلاح بصورت غیرشرعی باردار شده اند چیست ؟؟؟ باید صبر کنن تا بعد از وضع حمل با شلاق خدمتشون برسید و در شناسنامه بچه بی گناه هم بنویسید "نامشروع" یا اینکه عاقلانه برخورد می کنید و نه شلاق به دست میشید نه طفل بی گناه را وادار می کنید که تا آخر عمرش ، برچسب نامشروع بودن را در شناسنامه اش با خودش حمل کنه یا اینکه عاقلانه تر و انسانی تر برخورد می کنید و به مادر اختیار سقط قانونی می دهید ؟؟؟
نزدیک به نیم قرن پیش آمریکا و غرب در برابر ایران تنها کلمه " وابستگی" را می دیدند و در این چهل واندی سال ملت هوشیار ایران کلمه وابستگی را پاک کرد و در سایه استقلال سیاسی و اتکا به جوانان نخبه اش به پیشرفت و خودکفایی در زمینه های علمی زیادی رسید که حاصل این پیشرفت ها اقتدار ایران بزرگ شد طوری که امروز ایران در کنار قدرت های برتر دنیا یعنی چین و روسیه رزمایش نظامی برگزار می کند، امنیت آب های منطقه ای و فرامنطقه ای را بر عهده گرفته و ... و این است اراده ملتی که شعار خواستن توانستن است را معنا کرد و از "وابستگی مطلق" به "استقلال سیاسی، پیشرفت، اقتدار" رسید و مثالی بر این مدعا این است که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی که جبهه باطل به راه انداخته بود ما در برخی میدان های نبرد حتی پانسمان زخم برای مجروحین نداشتیم چون همه چیز در رژیم سابق وارداتی و در قبال مفت خری نفت و گاز و مس و زغال سنگ و ... بود ولی با این وجود با خلوص نیت وارد میدان مبارزه بر علیه باطل شدیم و حق (ایران) پیروز و باطل (آمریکا و غرب) شکست خورد و نتیجه رشادت های مردان میدان نبرد این شد که امروز علاوه بر استقلال سیاسی در حوزه دفاعی (از موشک های بالستیک گرفته تا انواع پهپادها، ناو، ناوچه، ناوشکن، زیر دریایی و ...) و سایر زمینه های علمی از حوزه پزشکی گرفته (سلول های بنیادین، تولید انواع رادیو دارو و ..‌.) تا صنعتی (پتروشیمی و .‌‌..) و .... به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته ایم و این چیزی است که نظام سلطه (آمریکا وغرب) را به هراس انداخته تا جایی که برای کند کردن حرکت پیشرفتی کشور روی به ناجوانمردانه ترین اقدامات سیاسی یعنی ابزار تحریم ، فعالیت های تنش زا و حتی جنگ فرهنگی آورده اند ولی همان طور که خودشان بارها عنوان داشته اند تحریم هایشان که اثر نداشته و کشور به حرکت پیشرفتی خود ادامه داده و خواهد داد، فعالیت های تنش زا و جنگ فرهنگی شان نیز با هوشیاری ملت فهیم ایران بی اثر خواهد شد و آمریکا و غرب هم در نهایت مجبورند قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای ما و نقش محوری ایران را در رقم زدن تحولات جهانی بپذیرند، زبان زور را که به آن خوی گرفته اند کنار بگذارند و با زبانی معقول و منطقی و با رعایت احترام متقابل وارد مذاکره و گفتگو با ما شوند.
فعالیت های تنش زایتان در منطقه هم همچون ابزار تحریمی تان هیچ اثری نخواهد داشت زیرا سیاست ایران بزرگ برقراری روابط حسنه سیاسی - تجاری با تمام کشورهای همسایه و دنیا بر اساس احترام متقابل خواهد بود و هرگز در برابر نظام سلطه شما روی به دیپلماسی ملتمسانه نخواهد آورد بلکه دیپلماسی دولتمردان ما بر مبنای گفتگوی متقابل با رعایت احترام طرفین برای احقاق حقوق ملت خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
حفظیاتت خیلی خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
ممنون میشیم خودتو معرفی کنی مطمئنا با این تفکرات ناب مشکلی برای اینکار نداری منظور از معرفی کار و بار و زنذگی و سابقه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مجید جان این فیلمو کجا پخش کردند کارگردانش کی بوده
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
هموطن فراموش نکنیم که این اقتداری که شما از آن صحبت میکنید صرفا در زمینه نظامی است،و از رزق و روزی مردم زده شده ریختن توی شکم مهمات و اسلحه ،درست مانند کاری که کره شمالی با مردمش کرد، اینکه موشک نقطه زن داشته باشیم اما ۷۰ درصد مردم زیر خط فقر باشند یعنی بد بختی، مصیبت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
با سلام نطق پیش از دستور مجلس ایراد فرمودید . بهتر نیست پس ازنزدیک به نیم قرن در شعارهاتون بازنگری کنید . وواقعیت ملموس جامعه را در نظر بگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اقتدار اونه که ملتی از رفاه و آسایش و از امکانات پزشکی عالی برخوردار باشند و سرشان در سطل زباله نباشد. اگر رزمایش نشانه اقتدار است کره شمالی مقتدرترین کشور دنیاست.
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
برادر عزیز اینایی که گفتی یا ماله چینه یا روسیه حالا هر وقت تونستیم یه کارت ملی بی ارزش را بعد از 3سال در نوبت بودن تحویل بگیریم آنوقت میشود گفت که از افغانستان بالاتریم چون اونا یکهفته ایی کارت صادر می کنند
چه جالب مجلس از دولت انتقاد میکند ،دولت از مجلس، بزرگواران ریش و قیچی دست خودتان است، اگر حالش هست و صلاح میدانید برای مردم البته بعد از مصوبات حجابی قدمی بردارید.
سقط جنين وعدم رشد جمعيت نتيجه اقتصاد خراب ومديريت ناكارامد در بسياري از حوزه هاست ، مردم با اين پليس بازيها ياد قرون وسطي ميفتند ، مردم فقط حرف منطقي كه با دانش و صداقت زده شود را گوش ميكنند.
گرانی مسکن و اجاره بها کار امریکا است !!!! خجالت نکشید و همین را بگویید !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
نه امتحان الهی است
علم الهدا از گرانی کرایه خانه ناراحت نیست از این ناراحت است که مردم به پای منبرش نمیروند.
خوب خدا رو شکر بلاخره معجزه شد و علم الهدی بغیر حجاب یه مشکل دیگه رو هم دید
چون کسی پای منبرش نمیره
آقای علم اللهدی عامل اصلی گرانی مسکن و اجاره بها داماد خودته جای دیگه دنبالش نگرد. آدرس:تهران میدان پاستور دفتر ریاست جمهوری
دقیقاً درست است، لایحه حجاب فقط جریمه نقدی نیست.
حتی موضوع لایحه فقط حجاب نیست و هر گونه نقض هنجار های اجتماعی (ماده 1 لایحه) را می تواند شامل شود.
مجازات هم از جریمه های نقدی سبک، تا شلاق، زندان، تعلیق های طولانی مدت از کار، لغو جواز کسب و ممنوعیت اشتغال در حرفه تخصصی (شغلی که در محیط آن تخلف رخ داده) و به طور کلی به خاک سیاه نشاندن زندگی مخالفان در این قانون دیده شده.

لایحه حجاب مخصوصاً وقتی در ماده 2، پیگیری تخلفات شاغلین را به حراست (رابط و نماینده نهادهای امنیتی) واگذار می کند وجهه امنیتی پیدا می کند و به سادگی می تواند توسط نهادهای امنیتی و در راستای اهداف اطلاعاتی مورد بهره برداری قرار گیرد. به زبان ساده دستگاه اطلاعاتی به عنوان یک ابزار فشار، نقض هنجارهای اجتماعی سوژه را رصد و تخلفات را به حراست منعکس می کند و سوژه را با این ابزار تحت فشار قرار میدهد. حتی در مواردی ممکن است مجازات سوژه امنیتی در قانون عفاف و حجاب از مجازات جرم امنیتی او سنگین تر باشد و دستگاه اطلاعاتی به جای مسیر پیچیده پیگیری تخلفات امنیتی سوژه، ترجیح بدهد با میانبر زدن از قاون عفاف و حجاب، هم مسیر پیگیری را کوتاهتر و ساده تر کند و هم سوژه را به مجازات سنگینتر دچار کند.

سوال: مجلس چگونه می تواند تضمین کند که دستگاه اطلاعاتی از حراست ها برای اعمال فشار بر سوژه ها از این قانون، به عنوان ابزار فشار و تکنیک اطلاعاتی سوء استفاده نکند؟
متن لایحه نه تنها به لحاظ مسایل اینچنینی مشکل دارد بلکه با اغلاط نگارشی همراه است
**
واژه جرایم چندین بار در متن به معنی جریمه های نقدی آمده که غلط است. ولی جرام جمع جریمه است اگر جریمه به معنی گناه باشد و نه به معنی مجازات نقدی
+سند از لغت نامه دهخدا
جرائم
لغت‌نامه دهخدا
جرائم . [ ج َ ءِ ] (ع اِ) ج ِ جَریمَة. (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء). ج ِ جریمه ؛ گناه ها و خطاها. (آنندراج ). به معنی گناهها و خطاها و این جمع جریمه است که به معنی گناه و خطا باشد. (غیاث اللغات ) : جرائر و جرائم برادر باخلاص تودد و ایثار تقرب متقبل شد. (ترجمه ٔ تاریخ یمینی ص 392). چشم از عوایب زیردستان بپوشند و در افشای جرائم کهتران نکوشند. (گلستان چ دکتر یوسفی ص 56). رجوع به جریمه شود.

حق تعدیل و سانسور برای تابناک محفوظ است. حتی حذف کامل قسمت دوم نظر، که به یکی دیگر از اغلاط نگارشی لایحه پرداخته ام، کاملا خالی از اشکال است.
انتقاد علم الهدی از افزایش اجاره بها حتی در حاشیه شهرها
این مشکل دست پخت شما که داماد جان با آن وزرای دانشمند را سر کار آوردید است
امام جمعه قم . همزمان از کشور سعودی انتظار داریم نسبت به آزادی برخی جوانان دربند که بر خلاف مصالح امت اسلام زندانی هستند، اقدام نمایند
بفرما شما امام جمعه قم هستید با عربستان سعودی ، ببین آنها را عصبانی نمی کنی که باز سفارت را ببندند
علم الهدا جان بنده بیش از داماد جان و وزرای ایشان تحصیلات دارم و حقوق بازنشستگی بنده دو میلیون چهار صد هزار تومان است اشکنه که هیچ کرایه بک قبر را هم نمیتوانم بدهم شما تازه یادت آمده ، سواره از پیاده خبر نداره تا وقتی که ببینه داره میفته
اردوعان لیست دارایی های خود رامنتشر کرد......آدم خوب وصادق همه جا هست .در همین ایران خودمان یکی از مسئولین لیست دارایی های خودرا منتشر کرد مخصوصا موجودی بانکیش را (در حد دوسه میلیون تومن بود) ...دل ادم کباب میشه...بنده خدا مجبور بود برای ایتکه سیسمونی ارزون تمام شود کلا از ترکیه وارد کند.......
در مدارس غیر انتفاعی معلمین را استثمار کرده اند
حکم نمی دهند
حقوق ماهی 500 هزارتومان
چرا قانون کار احرا نمی شود
هزان تحصیل کرده در این مدارس کار می کنند وزندگی نمی توانند بکنند
بررسی کنند
تحقیق کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مدارس غیر انتفاعی مدارس وابستگان به حکومتند و مردم باید این مدارس را تحریم کنند تا حکومت از بهره کشی معلمان این مدارس دست بردارد
اصلاً مشکل اصلی کشورهای منطقه با ایران از همین خود یزرگ بینی بعضی مسولین ایرانه که هی میخوان مثل امام چمعه محترم قوم براشون تعیین تکلیف کنید.
علم الهدا جان راه افتادی بالاخره ولی چرا آنقدر دیر
علم الهدا از کی تا حالا دلسوز مردم شده؟
حرف علم الهدی مرغ پرکنده را هم می خنداند. مگر گرانی مواد غذایی و زندگی فقط در مرکز شهر وجود دارد و حاشیه شهر هنوز تورم به وجود نیامده است؟
رجب جون تو که بدهکاری چرا پولتو تو بانک نگه میداری؟! لا اقل یه میلیونشو بده، بدهیت بشه 4 میلیون
اقاي علم الهدي به اجاره بها اعتراض نمودند
لابد خودش خبر نداره كه نصف بيشتر مشهد و خراسان جزء موقوفات حرم هستش . كليد كار دست خودته
تابناک به خبرگزاری فارس بگو درباره اخراج ساپینتو کامل توضیح بده... بعدازشادی گل، یحیی گل محمدی به سمت کمک داور چهارم رفت وبه او دستور داد که به داور خط بگه ، داورخط پرچم زد وزاهدی فر را آورد کنارخط ، درکنار خط زاهدی فر هر حرفی را داور چهارم به نقل وقول ازگل محمدی دریافت کرد. اقدام به دادن کارت قرمز کرد. جالب اینجاست بعدازاخراج ساپینتو او را هدایت کردند سمت جایگاه تماشاگران پرسپولیس، اونجا تماشاگران اول آب معدنی پرت کردند این آقای پرتقالی هم مقابله به مثل کرد... طبق ضوابط ساپینتو میتونه به فیفا شکایت کند ازدست مربی وداور بازی به دلیل توطئه اخراج بی دلیل... الان داورها دیدن اشتباه کردن شروع کردن برای ساپینتو پرونده سازی...
اعلام دارایی اردوغان به روش ممدباقر قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اره تو راست می گی امر دیگری نبود؟
وزیر اطلاعات: دشمن قطعاً به دنبال براندازی است؛ کوتاه هم نخواهد آمد.
.
.
.
.
از کجا فهمیدی ناقلا ؟!!!!!!!!!!!
هر دولت وملتی بهتر می تواند مصلحت ومنفعت خودرا تشخیص وروابطش را با دیگران بران اساس بنا نهد ،از کی شما قیم مردم سایر کشورها شده این وبرای انها نسخه سیاست روابط با دیگران می نویسید .
مقصر تشنج های بازی استقلال و پرسپولیس تیم تراکتور و تماشاگران این تیم می باشند اگر چهار جلسه از بازی های تیم تراکتور بدون تماشاگر اعلام بشه و یک بازی هم سه بر صفر، مشکل حل خواهد شد!
"وزیر اطلاعات: دشمن قطعاً به دنبال براندازی است؛ کوتاه هم نخواهد آمد"
شماها هم با افزایش گرانی و تورم و... به نارضایتی مردم دامن می زنید و در این راه به دشمن کمک می کنید.
"رئیس بانک مرکزی: امیدواریم امسال تورم در کانال ۳۰ درصد قرار بگیرد"
ولی یقیناً حقوق ها زیر 20 درصد است به عباتی 10 درصد کاهش قدرت خرید حقوق بگیران ثابت و افزایش نارضایتی از ...
اردوغان دارایی‌هایش را با ۵ میلیون لیر بدهکاری منتشر کرد
مسئولین یاد بگیرند
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مسولین ما بلدند وخوب هم بلدند !!!نماینده ارومیه می گفت پسر من چوپان است و وقتی بررسی شد معلوم شد که گاو داری 2000راسی دارد !!!شما اینهمه صداقت را کجا میتوانید پیدا کنید ؟
"ساداتی، نماینده مجلس: لایحه حجاب صرفا جریمه نقدی نیست"
در مورد اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم و ربا خواری و انحصار و.... چطور؟
کاش به همین دقتی که به سقط جنین و حجاب زن های فلک زده ایران اهمیت می دید به فساد و دزدی دور بری های خودتون و بالادستی ها اهمیت می دادید و رصد می کردید
"احمد خاتمی: شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید"
اولویت و خواست ما مردم یک اقتصاد سالم بدون انحصار و ربا خواری می باشد.
"انتقاد علم الهدی از افزایش اجاره بها حتی در حاشیه شهرها"
ببین چقدر وضعیت اقتصادی ما خرای شده که بالاخره ایشان هم فهمیدند مردم در مقابل مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند ، اگر دولتمردان حرف مردم را گوش نمی دهند لااقل حرف ایشان را گوش کنید
خوب علمالهدا اردوغان احوالش را اعلام کرد . برای شما یه دفترچه بیاریم تا شروع به اعلام بفرمائید. دیر یا زود خواهی گفت
سلام رييس جمهور بر بومي گزيني تاكيد كرده هفته قبل در سكوت خبري يك كرد با مدرك بين الملل مير اشرفي رو گذاشتن مدير عامل پتروشييمي تبريز ايشون در دولت روحاني بازرسي تاپيكو بود يعني در تبريز يك مدير خوب نبود
یاد مقامات ایرانی افتادم که وقتی اموالش ن رو اعلام میکنن دلت آتیش میگیره و میخوای یه چیزی هم دستی بهشون کمک کنی. پس اردوغان هم مثل مسولین ما ...
انتظار امام جمعه قم از سعودی‌ها!!!خواسته دیگری نداری
تورم مالیات پنهان فقرا به ثروتمندان است. از بابت اینکه قرار هست به ثروتمندان کمتر مالیات دهیم (ناقابل 30 درصد) شرمنده ایم. امیدواریم مار را ببخشند. از طرف قشر فقیر جامعه ( 90% جمعیت)
جناب علم الهدی لطفا دستور فرمایید اجاره و قیمت املاک آستان قدس در سراسر کشور افزایش نداشته باشند
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اون فرق فوکوله!!!ما برایه دیگران گفتیم نه برایه خودمان
علم الهدی حالا از کی انتقاد کرده؟ از دامادش یا رفقاش که مملکت را به ایندروز انداختن
احراج ساپینتو را ازحسن ظهیری بپرسید به شما میگویید. حسن ظهیری کمک داور وعامل اخراج پایان بازی به بهانه اینکه یک کودک را میخواستم ببرم جشن پیروزی پرسپولیس. رفت با یحیی وافشین قالیچه درجشن شرکت کرد. فیفا کجایی که فوتبال ایران را یک بار برای همیشه نقره داغ کنی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آب رو بریز همونجا
این شیب برجام که نمیدانیم روبه سرازیری یا سربالایی است تندتر کنید مردم را از این بدبخت تر نکنید کشورهای منطقه با سیاست هوشمندانه با ایران صلح کردند و در سایه امنیت بسرعت در حال پیشرفت هستند و دیگر ایران نمیتواند بگوید تنگه هرمز را میبندیم عملا ایران خلع سلاح شده پس به فکر باشید و در این رقابت بزرگ اقتصادی روابط منطقی با جهان داشته باشید اینقدر فقط یه چین و روسیه امید نداشته باشید همه کشورهای جهان را دریابید
آقای علم الهدی شما و دامادت در هر کاری دخالت کردید بدتر شد لطفا در مورد اجاره نشین ها اظهار نظر نفرمایید.
در مورد یه چیزی حرف بزن که سواد و تخصص اون رو داشته باشی
آقای علم الهدی امثال شما بانی وضع موجود که یکیش اجاره خانه است هستید.از خودتان انتقاد میکنید.آیا ارزش پول ملی پس از انقلاب کار دشمن بود یا کار شما.
بنطر شما چرا در حالیکه جمعیت کثیری از مردم زیر خط فقر زندگی کنند مسولان میگویند همه چیز گل و بلبله، میشه یکوقتی چون بیشتر اینها هر ساله چند ماه از سال رو به سیر و سیاحت در بلاد کفر می گذرانند مثلا شرایط فرانسه یا کانادا رو با ایران اشتباه گرفتن.
معلوم هست نظرات خاص را بیشتر منتشر می کنید
مثلا نظر دادم که رسانه های فارسی زبان دشمن نسخه به ایران می دهند که همه پرسی برگزار شود و ساده لوحان اینجا تکرار می کنند خودشان اول این کار انجام دهند یا مثلا در یک نظر مستقل نوشتم که بله مردم نمی خواهند نظام برود و بارها تجربه شده با این که برخی وقت مسوولان.....
تازه نظر بیشتر هم خواستم بدم که نشان دادید....
شما مردم همه کاره اید وچه بخواهید وچه نخواهید ما هستیم !!!!درستش اینه
خیلی عجیبه آیت الله علم الهدی دغدعه دیگری غیر از حجاب هم دارند!
خدا صاحبخانه ها را لعنت کنه که اجاره ها را بالا میبرن و بنده خدا علم الهدی را ناراحت میکنن. آخه ناراحتی برای پوست صورت ضرر داره ...
کاش مسئولین ما نیز اموالشون را اعلام می کردند.هم داخل هم خارج
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی