بازدید 3156
۲

بورل: وضعیت کنونی کوزوو خطرناک است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار و گفت وگو با آلبین کورتی نخست‌وزیر کوزوو در توئیتر خود نوشت: وضعیت کنونی کوزوو خطرناک است.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 01 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر چهارشنبه در حاشیه مجمع گلوب‌سِک (GLOBSEC) ۲۰۲۳ در شهر براتیسلاوا واقع در اسلوواکی با نخست‌وزیر کوزوو و میروسلاو لایچاک نماینده اتحادیه اروپا برای گفت وگو بین کوزوو و صربستان، دیدار کرد.

این دیدار قبل از شرکت کورتی در بحث درباره آینده کوزوو در کنفرانس امنیت جهانی در براتیسلاوا انجام شد.

پس از این دیدار، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتر خود خواستار کاهش تنش فوری و یافتن راه‌ حلی از طریق گفت وگو برای پیشبرد روند اجرای توافقی که از پیش حاصل شده است، شد.

بورل همچنین در پیام خود، وضعیت کنونی در شمال کوزوو را خطرناک و بی ثبات خواند.

نخست‌وزیر کوزو نیز پس از برگزاری این جلسه با اشاره به اینکه دیدار با دیپلمات‌های ارشد برای او مهم است، تاکید کرد: باید در مورد وقایع اخیر در کوزوو که توسط صربستان ایجاد شده است، شفافیت وجود داشته باشد.

کورتی افزود: این نشست مهم بود. ما باید برای اجرای توافق کوزوو و صربستان تلاش کنیم اما به عقیده من در این راه آنچنان که باید عمل نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما در تحقق این توافق، گاهی اوقات دچار رکود و گاهی اوقات از مسیر منحرف شده‌ایم و هنوز به هیچ راه‌حلی در این خصوص نرسیده‌ایم و این موضوع نه به این دلیل است که توافقی نداریم بلکه به این خاطر است که هنوز موفق نشده‌ایم توافق خود را به مرحله اجرایی برسانیم.

به گزارش ایرنا، نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو (KFOR)، دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای، خشونت‌های جاری در مناطق صرب‌نشین کوزوو را محکوم کرد.

در بیانیه‌ نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو آمده است: در جریان مقابله با یکی از خشن‌ترین اعتراضات معترضان صرب‌تبار کوزوو، چندین تن از سربازان نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو از ملیت‌های ایتالیا و مجارستان مورد حملات غیرقانونی قرار گرفتند و بر اثر انفجار مواد محترقه دچار جراحات همراه با شکستگی و سوختگی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ای اروپایی های وحشی، دوباره کجا رو میخواهید به خاک و خون بکشید. بذارید حداقل داستان اوکراین تموم بشه بعد یه قصه دیگه ای درست کنید
ان روزی که در دهه نود میلادی شما اروپایی‌ها ایده تشکیل ایالات متحده اروپا که یکی از آرمان‌های بزرگ آقای شاردوگل رئیس جمهور فقید فرانسه بود را سر دادید آمریکا تجزیه یوگسلاوی سابق را کلید زد جنگ بوسنی آغاز شد اخر کلینتون دمکرات امده و جنگ را تمام کرد و به شما اروپایی‌ها گفت که بدون آمریکا هیچ هستید و هیچ الان هم همین امر در باره شما اروپایی‌ها صدق می کند از دنیای سیاست یک کراوات و یک کت و شلوار و ادکلن شامل حال شماست بدرود به امید روزهای خوب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر