بازدید 3985

کیفیت ناسالم هوای ۸ ایستگاه برای گروه‌های حساس

کد خبر: ۱۱۷۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 30 May 2023

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون ۹۹ و در شرایط قابل قبول قرار دارد. کیفیت هوا در ۸ ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در ۱۰ ایستگاه در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۹ خرداد) کیفیت هوا در ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۲ و شهرداری منطقه ۱۹ با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شادآباد (منطقه ۱۸) با آلاینده شاخص ازن و در ایستگاه اقدسیه،‌ گلبرگ (منطقه ۸)، شهرداری منطقه ۱۱ با آلاینده شاخص دی‌اکسیدنیتروژن در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های پونک، شهرداری منطقه ۴،  ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۱۰، پیروزی (منطقه ۱۳)، مسعودیه (منطقه ۱۵)  شهرداری منطقه ۲۲  با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، شهرری (منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۲۱ با آلاینده شاخص دی‌اکسید نیتروژن کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

در این میان ایستگاه شریف (منطقه ۲) با شاخص ۱۳۰ آلوده‌ترین ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوای تهران است.

اطلاعات ۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر