بازدید 2109

سران پاکستان و ترکیه رایزنی کردند

نخست وزیر پاکستان در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تبریک و پیرامون اجلاس آتی شورای مشترک راهبردی که قرار است با سفر اردوغان به اسلام‌آباد برگزار شود، تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 30 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، «شهباز شریف» در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور ترکیه را تبریک گفت.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است: نخست وزیر پاکستان انتخاب مجدد اردوغان را منعکس کننده سیاست خردمندانه وی در توسعه و رفاه ترکیه و همچنین اعتماد مردم این کشور به رهبری او تعبیر کرد.

طرفین آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه پاکستان و ترکیه به ویژه توسعه همکاری‌های راهبردی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست وزیر پاکستان گفت که این کشور نگاه رو به جلو به سفر آتی اردوغان به اسلام‌آباد جهت برگزاری اجلاس شوای عالی مشترک هماهنگی راهبردی دارد.

وی افزود که پاکستان اطمینان دارد که روابط دوجانبه با ترکیه در دوره اردوغان با افزایش چشم گیری همراه خواهد بود و برای این مهم اسلام‌آباد بر لزوم برگزاری اجلاس آتی شورای مشترک راهبردی تاکید می‌کند.

رئیس جمهور منتخب ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با آرزوی موفقیت و سربلندی برای مردم و دولت پاکستان، بر آمادگی آنکارا جهت تحکیم مناسبات همه جانبه با اسلام‌آباد تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، نتایج شمارش همه صندوق‌های رای دور دوم انتخابات ترکیه نشان می‌دهد که رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور با کسب نزدیک به ۲۷ میلیون رای پیروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شده است.

اسلام‌آباد و آنکارا مواضعی همسو در زمینه تحولات منطقه و جهان دارند. وزارت امور خارجه پاکستان سال ۱۳۹۹ با ابراز نگرانی و یکجانبه خواندن تحریم آمریکا علیه ترکیه گفت که اسلام‌آباد مخالف اقدامات اجباری علیه هر کشوری است.

ترکیه یکی از حامیان قوی مواضع منطقه‌ای پاکستان به ویژه در بحث کشمیر شناخته می‌شود. روند همگرایی دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی همزمان با افزایش تنش بین دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ و دولت و ارتش پاکستان و تلاش این کشور برای نزدیک شدن تاکتیکی به روسیه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه سرعت گرفت.

اواسط خردادماه سال گذشته در جریان سفر رسمی «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان به ترکیه، ۶ تفاهمنامه همکاری در حضور سران دو کشور امضا شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر