بازدید 2207
۴

رشد ۱۸۳۸۰ واحد شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۸۳۸۰ واحد همراه شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 29 May 2023


به گزارش تابناک، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۸۳۸۰ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن نیز با افزایش ۸۵۹۲ واحد به رقم ۷۶۳ هزار و ۱۷ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است به بیش از ۸ میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۶۰۸ هزار معامله و به ارزش ۸ هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۸۱ درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۱ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۰.۷۵ درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۶۲ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس یک درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های شاخص‌ساز مربوط به پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، بانک ملت، گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک تجارت و پتروشیمی نوری بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشد طی شد بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۹۴ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۵۹۹ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۸۹ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۸۶ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۹۸ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز عملیات بازار باز در فرابورس اجرا شد، به گونه‌ای که در قالب عملیات بازار باز امروز بیش از ۳.۷ میلیون ورقه در قالب ۲۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۶۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. وگرنه معاملات سهام به تعداد ۴.۷ میلیارد سهم در قالب ۳۱۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۷ میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز نماد‌های مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان، انتخاب الکترونیک، آهن و فولاد غدیر، بهمن دیزل، آریاساسول و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

 با توجه به حجم بالای پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و عدم تمایل بانک‌ها به مشارکت در اتمام این پروژه‌ها لازم است این پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شوند یا در صورت عدم تمایل به اتمام آن از طریق بازار سرمایه به بخث خصوصی و تعاونی و بخش غیردولتی واگذار شوند تا دولت از شر پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی رهایی پیدا کند. به هر حال بازار سرمایه با توجه به اینکه سال جاری در حال رشد است می‌تواند به سکوی مهمی برای تأمین مالی پروژه‌ها تبدیل شود و اقتصاد کشور از حالت بانک‌پایه بودن خارج شده و به سمت تأمین مالی از طریق بازار سرمایه هم حرکت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
شاخص صعودی و سهم های نزولی
به این می گن شاخص سازی :-)
کسی که سال 99 سهام خودرو و یا خساپا رو خریده باشه هنوز به اون پولی که گذاشته هم نرسیده!!!!
کسی که شستا رو سال 99 خریده باشه هنوز 80% تا رسیدن به اصل پولش فاصله داره!!!!
آقایون مسئول کلاهتان را بالاتر بگذارید
رشدي 18 هزار واحدي شاخص
ولي منه سهامدار كه تماما شاخص سا درام در سبد
با چند ميليارد سرمياه راكد و گير افتاده تنها 3 ميليون تومان سود ......................
اسمش رو باید بزارین رشد 7 هزار واحدی فارس و میدکو.
همه سهم ها بطور دستوری روی نقطه صفر درصد فقط خرید داشتند تا سقوط سهام چند روز عقب بیافتد
حركت الاكلنگي بازار سرمايه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر