بازدید 2366

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا

کارشناسان می‌گویند برگزاری این رزمایش‌ها سبب خشم چین، تحریک کره شمالی و ایجاد یک رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ 27 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کره جنوبی و آمریکا بزرگترین رزمایش نظامی خود را در شبه جزیره کره آغاز کردند. این رزمایش سه هفته به طول خواهد انجامید و در آن از هواپیما‌های جنگنده، موشک، تانک و بالگرد، استفاده خواهد شد.

کره جنوبی و آمریکا بزرگترین رزمایش نظامی خود را در ۳۵ کیلومتری مرز با کره شمالی آغاز کردند. در این رزمایش از تسلیحات و تجهیزات مختلفی از جمله هواپیما‌های جنگنده، بالگرد‌های تهاجمی و تانک‌های ساخت کره جنوبی استفاده می‌شود. برخی این رزمایش را به منزله هشداری برای کره شمالی می‌دانند.

آنتونی لوپز، نظامی آمریکایی اظهار کرد: به نظرم این رزمایش، پیامی را به همگان ارسال می‌کند. انجام این رزمایش‌ها اعتبار ما را به عنوان یک اتحاد نظامی بیشتر می‌کند.

رئیس جمهور کره جنوبی به این رزمایش به عنوان پاسخی به آزمایش‌های موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی نگاه می‌کند. این رزمایش با مشارکت آمریکا برگزار می‌شود. آمریکا در کره جنوبی ۲۰ هزار و پانصد نفر نیروی نظامی دارد. رئیس جمهور کره جنوبی همچنین این رزمایش را نشانه‌ای از صلح از طریق قدرت می‌داند. از نظر وی، هدف ایجاد یک مشارکت قدرتمندانه با آمریکا است. کارشناسان می‌گویند که این رزمایش‌ها سبب عصبانیت چین، تحریک کره شمالی و ایجاد یک رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای می‌شود.

کره شمالی به این رزمایش به منزله بهانه‌ای برای تهاجم به خاک خود نگاه می‌کند و اعلام کرده است که پاسخی به این رزمایش خواهد داد. برخی از مردم کره جنوبی معتقدند که این رزمایش به دورنمای صلح در شبه جزیره کره آسیب وارد می‌کند.

او می‌یئونگ، فعال صلح طلب گفت: زمانی که مذاکره بین دو کره پیشرفت داشت و مذاکره بین کره شمالی و آمریکا پیشرفت داشت رزمایش‌های بزرگ نظامی متوقف شدند و تنش‌ها کاهش یافت و این سبب شد که تصور رسیدن به صلح آسان شود. رزمایش‌های بزرگ نظامی به امنیت کره جنوبی آسیب وارد می‌کند و آن را تضعیف می‌کند.

قرار است که رزمایش‌های بیشتری با مشارکت‌های نیرو‌های کره جنوبی و آمریکا در ماه ژوئن برگزار شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل