بازدید 2984

خاندوزی: برنامه کوتاه مدت اقتصادی دولت ابلاغ می‌شود

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: برنامه اقتصادی کوتاه‌مدت دولت تحت عنوان بسته سیاست های مهار تورم و رشد تولید امروز - سه شنبه - توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ می شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 23 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: برنامه اقتصادی کوتاه‌مدت دولت تحت عنوان بسته سیاست های مهار تورم و رشد تولید که جزئیات آن در ستاد اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت، نهایی شده است.

وی افزود: در این بسته اقتصادی دستور کار ۱۰ ماهه دستگاه های اجرایی به تفکیک دستگاه های متولی و زمان بندی اجرا در دستور قرار می گیرد و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

خاندوزی بیان کرد: برنامه میان مدت اقتصادی کشور ذیل تدوین لایحه برنامه هفتم در جلسات متعدد آماده شده در لایحه برنامه هفتم تدوین و تصویب و تقدیم مجلس خواهد شد که در ریل گذاری کوتاه مدت و میان مدت دو سند مهم برای فعالیت های اقتصادی بخش های مختلف دولت خواهد بود.

عوامل ساختاری تورم زا در اقتصاد ایران تا حد خوبی تحت مدیریت و کنترل است 

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین در خصوص اینکه برای ریل گذاری کوتاه مدت و میان مدت  دو سند مهم و مورد استناد برای فعالیت‌های اقتصادی بخش های مختلف اقتصادی دولت مدنظر بوده است، گفت: تحولاتی که در حوزه اسمی و قیمتی اقتصاد و نیز بخش واقعی و حوزه تولید رخ داده است، باید به این نکته توجه داشت که ریشه‌های تورم در پنج سال اخیر منجر به افزایش نااطمینانی تولیدکنندگان نسبت به قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

خاندوزی خاطر نشان کردکه تورم جهانی در سال گذشته و نیز ناآرامی هایی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ که منجر به تلاطم ارزی در پاییز و زمستان سال قبل شد، از عوامل موثر بر تورم بوده است.

وی در عین حال این را هم گفت که عوامل ساختاری تورم زا در اقتصاد ایران تا حد خوبی تحت مدیریت و کنترل است و اکنون بی انضباطی دولت‌ها کنترل شده و همچنین عوامل حوزه بی انضباطی های پولی نیز هم اکنون تحت کنترل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
بعد از دوسال تازه داره برنامه اقتصادی کوتاه مدت ابلاغ میکنه
بعد از یک سال و نییم از شروع به کار این دولت، تازه برنامه کوتاه مدت ابلاغ میشود؟!!! دقیقا دارید برنامه ریزی میکنید که تا هشت سالتان پر شود!
بدبخت شدیم. دارن برنامه میدن. خدا میدونه چقدر قیمت ها میخواد بره بالا و گرونی بیداد کنه.
جز خرابکاری ما که چیزی ندیدیم.
مگه تابحال دولت برنامه بلند مدتی هم داشته ؟!!! برنامه هایی که با دستور فوری و حداکثر در عرض یک ماه نوشته و کارشناسی (اگه کارشناسی بشه ) و مصوب میشه همش کوتاه مدت محسوب میشه !!! ضمن اینکه این دولت توان برنامه ریزی ندارد این را از انتخاب کاظمی سربرنامه ریز قبلی میشد فهمید با اون سوتی ها و کارنامه اش این را از تشخیص دهک ها این را تغییر ناگهانی یکشبه غذا و دارو !!! این را نخوانده امضا کردن پیمان شانگهای !!! این را از تغییرات دائم مناسب اقتصادی میشه فهمید
اماده برای گرانی دوباره
ساعت خواب عزیزم. گوگول مگولی بابایی
شما قیمت پراید رو ببر بالا تا 2سال دیگه بشه 1میلیارد تومن یعنی اگه وزیر نداشتیم قیمت پراید الان بیشتراز 100میلیون نبود اگه دست جمعی استعفا بدین مردم یه نفس راخت میکشند
دکتر دکتر بیدار شو.....
دکتر خواب میدیدی؟
دوران وزارت داره تموم میشه....
برنامه
اونهم کوتاه مدت؟؟؟؟
دکتر بیدار شو.....
واقعا ادم تفاوت ای کیو بالا و پایین رو حس میکنه...
جراحی اقتصاد تان در سال گذشته را فراموش نکرده ایم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست