بازدید 2985
۴

تجارت ایران و چین از ۵ میلیارد دلار گذشت

گمرک چین از رشد ۴۶ درصدی صادرات این کشور به ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد و ارزش مبادلات دو کشور را در این مدت بیش از ۵ میلیارد دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ 22 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار رسیده است.

ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۳ با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

با وجود کاهش ۳۹ درصدی ارزش واردات چین از ایران در ۴ ماهه ۲۰۲۳ که تا حد زیادی ناشی از افت قیمت نفت بوده است صادرات چین به ایران در این مدت با رشد ۴۶ درصدی مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش چین در ماه آوریل سال جاری ۳۸۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۷۹۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه ۳۰ درصد کاهش و صادرات این کشور به ایران نیز همین رقم یعنی ۳۰ درصد نسبت به ماه آوریل سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
منظور از تجارت با چین،، فروش نفت با سی درصد تخفیف و واردات خودرو های بی کیفیت چینی است؟؟
با الفاظ بازی نکنید...هر وقت دلار به نهصد تومان دوران خاتمی رسوندید،اونوقت ادعای مملکت داری کنید..
این که فقط چین اجناس بنجلش رو به ما داده پس ما چی صادر کردیم
آیا می دانستید تجارت آمریکا و چین 400 میلیارد دلار در سال است؟
تجارت کالاهای ایالات متحده و چین در سال 2022. بر اساس داده های BEA، واردات کالاهای ایالات متحده از چین نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد رشد داشته و به 536.8 میلیارد دلار رسیده است.) این را نوشتم که بگم در شرایط حساس چین ممکنه طرف چه کسی را بگیره
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی