بازدید 6308
۱

تلف شدن خرس در نتیجه ساعت‌ها تعقیب اهالی روستا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی اردبیل گفت: رفتار غیرحرفه‌ای روستاییان منجر به تلف شدن یک قلاده خرس نر در شهرستان انگوت استان اردبیل شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 21 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رضا رحیمی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی کسب اطلاع از حضور یک قلاده خرس در یکی از روستاهای شهرستان انگوت بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شدند.
 
وی بیان کرد: متاسفانه مشاهده شد پیش از رسیدن ماموران محیط زیست این خرس نر در نتیجه ساعت‌ها تعقیب توسط اهالی روستا و به منظور فرار از دست تعقیب کنندگان، به دلیل خستگی مفرط، آزار و اذیت و مشکل تنفسی ناشی از این حادثه تلف شده است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با بیان اینکه رفتار غیرحرفه‌ای روستاییان منجر به تلف شدن خرس شده است، اظهار کرد: در چنین حوادثی که منجر به اتلاف حیات وحش می‌شود نقش افراد ناآگاه و فرصت طلب که قصد ماجراجویی و قدرت نمایی دارند، بیشتر به چشم می‌خورد.
 
رحیمی با اشاره به ادعای برخی افراد این روستا مبنی بر حمله خرس به منازل مردم، اضافه کرد: این ادعا با توجه به هوش بالای این حیوان و پرهیز از قرار گرفتن در موقعیت‌های خطرناک، بعید به نظر می‌رسد.
 
وی ادامه داد: خرس‌های ماده ای که فرزند (توله) به همراه دارند، معمولا در صورت احساس خطر برای توله‌ها حالت تهاجمی به خود می گیرند، در حالی که خرس تلف شده، نر بوده و این اظهارات که این خرس به مردم حمله می‌کرده، غیرمحتمل است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی اضافه کرد: لاشه خرس تلف شده جهت بررسی‌های بیشتر به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی انتقال داده شد.
 
وی افزود: با شناسایی افراد دخیل در اتلاف این خرس، پرونده از طریق مراجع قضایی شهرستان انگوت پیگیری خواهد شد.
 
رحیمی به مردم و روستاییان توصیه کرد چنانچه به هر نحو ممکن با حضور حیات وحش در روستا و اطراف آن مواجه شدند، بدون آسیب به حیوان و یا حمله و رفتار غیرحرفه‌ای با آن، مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط‌بانی و یا اداره محیط زیست و یا شمار تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا ماموران حفاظت محیط زیست مراتب را با رعایت اصول فنی و ایمنی لازم رسیدگی کنند.
 
شهرستان تازه تاسیس انگوت با ۲۷ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و در ۱۰۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
این توحش در همه جای این وطن به چشم میخورد و دایما در حال نطق و سخنرانی از اداب و فرهنگ بالای مردم نواحی مختلف ایران هستیم ولی روزی در ارومیه سپس در شمال و سپس در ایلام و سپس در ...... خبرهایی مشابه این خبر میبینیم . این توحش ملت ما تمامی نداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی