بازدید 4081

والیبال باشگاه‌های آسیا: شهداب با معروف به قطری‌ها باخت

کد خبر: ۱۱۷۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 19 May 2023

تیم والیبال شهداب یزد در رقابت با پلیس قطر شکست خورد تا به عنوان تیم دوم گروه خود راهی نیمه‌نهایی شود.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم والیبال شهداب یزد در ادامه رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ساعت ۱۷ به وقت تهران به مصاف پلیس قطر رفت و سه بر دو (۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲، ۲۳ بر ۲۵ و ۱۲ بر ۱۵) شکست خورد و به عنوان تیم دوم گروه F راهی نیمه‌نهایی شد.  

به این ترتیب تیم شهداب در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف سانتوری ژاپن می‌رود که به عنوان صدرنشین گروه E به نیمه‌نهایی رسید. این دیدار شنبه، ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

ترکیب شهداب: سعید معروف (کاپیتان)، امیر غفور، میثم صالحی، رضا عابدینی، شهروز همایونفرمنش، مسعود غلامی و مهدی مرندی

سرمربی: محمدرضا تندروان 

 

ست اول 

میثم صالحی با پاس سعید معروف دو امتیاز اول تیم ایران را به دست آورد. بازی در این ست پایاپای پیش رفت. بازیکنان شهداب در ابتدای این ست در زدن سرویس دقت لازم را نداشتند و چند بار سرویس‌شان را خراب کردند. از طرفی دریافت‌های خوبی را هم انجام ندادند. قطر به خوبی امیر غفور را آنالیز کرده بود و او را چندین بار دفاع کردند. در حالی که پلیس قطر از ایران پیش افتاده بود تندروان سعید معروف و امیر غفور را تعویض کرد و مهدی مهدوی و یونس قیلچ‌نیازی را به زمین آورد اما تاثیری در جبران نتیجه نداشت و دوباره معروف و غفور را به زمین برگرداند. در نهایت قطر این ست را ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد.  

ست دوم

در این ست بازیکنان ایران اسپک‌های خود را بالا می‌زدند تا با برخورد به دفاع حریف تبدیل به امتیاز شود. امیر غفور هم که ست قبل کنترل شده بود، در این ست بهتر کار کرد و شهداب ۸ بر ۶ اولین وقت استراحت فنی را گرفت. رضا عابدینی در سرویس عملکرد خوبی نداشت و سرویس‌هایش را به تور زد. در ادامه پلیس قطر بازی را در امتیاز ۹ به تساوی کشاند. در حالی که قطر ۱۱ بر ۱۰ جلو بود، امیر غفور در نقش پاسور ظاهر شد و به سعید معروف پاس داد. معروف هم اسپک زد که تبدیل به امتیاز شد. در ادامه این ست دو تیم پایاپای پیش رفتند و در نهایت شهداب ۲۵ بر ۲۲ برنده شد.  

ست سوم

اولین امتیاز این ست برای شهداب بود و دو تیم پایاپای پیش رفتند اما دفاع قطر درخشان عمل کرد و اجاره امتیازگیری به بازیکنان ایران نمی‌داد. در حالی که قطر ۱۰ بر ۸ جلو بود و توپ در اختیار بازیکنان شهداب قرار داشت، داور بازی را متوقف کرد و پس از چند لحظه دوباره بازی را به جریان انداخت. این اتفاق با اعتراض سعید معروف و تندروان همراه بود. رقابت دو تیم نزدیک بود اما شهداب در این ست هم ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسید.  

ست چهارم

 رقابت دو تیم نزدیک بود و امتیاز به امتیاز پیش رفتند اما قطر در امتیازات حساس پایانی پیش افتاد و بازی ۲۳ بر ۲۱ به نفع این تیم دنبال شد و در پایان هم ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم

شهداب امتیاز اول این ست را گرفت اما دفاع ضعیف این تیم باعث شد که قطر ۶ بر ۳ پیش بیفتد. تندروان در این ست چند تغییر در ترکیب خود ایجاد کرد. قطر که هماهنگ‌تر از ایران بازی می‌کرد در نهایت ۱۵ بر ۱۲ برنده شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر