بازدید 2877
۱

هشدار وزیرخزانه داری آمریکا درباره نظام مالی

جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا به مدیران بانک ها و شرکت های اقتصادی درباره نظام مالی و بروز نکول ( ریسک عدم ایفای تعهد) از سوی دولت هشدار داده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 19 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یلن در دیدار با شماری از مدیران اجرایی بانک‌ها فاجعه‌آمیز بودن خودداری  و ناتوانی در عدم پرداخت تعهدات پولی برای نظامی مالی، خانواده‌ها و شرکت‌های آمریکایی را تشریح و حل بدون تعلل این مساله تاکید کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری و کوین مک‌کارتی عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا در حال مذاکره برای افزایش سقف بدهی‌های دولت هستند.

یلن و دیگر مقام‌های دولت آمریکا هشدار داده‌اند که ناکامی در بالا بردن سقف بدهی‌های دولت باعث ناتوانی دولت در اجرای تعهدات خود و بروز هرج و مرج در بازارهای مالی خواهد شد.

این در حالی است که یلن در دیدار پنجشنبه خود با مدیران بانک‌های آمریکا مدعی شد که نظام بانکی این کشور از استحکام و قدرت برخوردار است.

این دیدار در بحبوحه مذاکرات برای افزایش سقف بدهی دولت و چند ماه پس از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی انجام شد.

روز جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ (۱۰ مارس ۲۰۲۳)، بانک سیلیکون ولی یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا در حوزه فناوری و استارت آپ دچار فروپاشی ناگهانی شد که هم میلیاردها دلار سرمایه این شرکت‌ها را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داد و هم بازارهای جهانی را آشفته کرد.

کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنای آمریکا در هفته آینده، از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، سه جلسه استماع با محوریت ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر در ماه مارس، برگزار می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بدهی از جیب مردم دنیا میدید به ککتون که نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی