بازدید 5381

تاوان چاقوکشی مرگبار در خیابان

کد خبر: ۱۱۷۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 18 May 2023

پسر جوانی که به اتهام قتل بازداشت و پس از محاکمه با ادعای دفاع مشروع، از قصاص معاف شده بود، با اعتراض اولیای‌دم در صف اعدامی‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از3 سال قبل به دنبال وقوع درگیری در یکی از خیابان‌‌های شرق تهران آغاز شد. پسر ۲۰ ساله‌ای به نام مهراد که از ناحیه گردن هدف چاقو قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

 در بررسی‌ها روشن شد مهراد در درگیری با پسری به نام داریوش چاقو خورده است. به این ترتیب مأموران به ردیابی داریوش ۱۸ساله پرداختند و وی را بازداشت کردند.

پسر جوان به درگیری با مهراد اعتراف کرد و گفت: آن روز همراه دوستم از خیابان عبور می‌کردیم که مهراد مرا دید و سر صحبت را باز کرد. او می‌خواست به زور دستبند دوستم را از او بگیرد که سر همین موضوع با هم درگیر شدیم، ناگهان مهراد قمه کشید و 3 ضربه به سرم زد. خون جلوی چشمانم را گرفته بود و جایی را نمی‌دیدم که با انتهای چاقو چند ضربه به سر او زدم اما در آن درگیری ناخواسته تیغه چاقو به گردن مهراد برخورد کرد.
 

من و دوستم بلافاصله فرار کردیم و من کمی آن طرف‌تر بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم در بیمارستان بودم. صبح روز بعد متوجه شدم مهراد در آن درگیری کشته شده است، باور کنید قصد کشتن او را نداشتم.

در دادگاه

به دنبال اعترافات پسر جوان برای وی کیفرخواست صادر و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و داریوش پای میز محاکمه ایستاد.
 

در دادگاه وی ادعای دفاع مشروع را مطرح کرد و گفت:باور کنید اگر مهراد را نزده بودم در آن دعوا کشته می‌شدم. چاقو ناخواسته با گردن مهراد برخورد کرد و موجب مرگ او شد. من خصومتی با او نداشتم و به ناچار چاقو کشیدم.

رهایی از قصاص

 در پایان جلسه قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود در پرونده، ادعای وی مبنی بر دفاع مشروع را پذیرفتند و او را از قصاص معاف و به پرداخت دیه محکوم کردند.
با اعتراض اولیای‌دم به حکم، پرونده در دیوان‌عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و حکم صادره شکسته شد. به این ترتیب پرونده پسر جوان برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

محاکمه دوباره

 داریوش این‌بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

 وقتی داریوش در جایگاه متهم ایستاد به تشریح ماجرا پرداخت و گفت:من دشمنی با مهراد نداشتم. او می‌خواست دستبند دوستم را به زور بگیرد. او خودش دعوا را راه انداخت و چون مقاومت مرا دید با قمه 3 ضربه به سرم زد. حتی هنوز جای یکی از زخم‌ها  روی پیشانی‌ام نمایان است. خون از پیشانی‌ام جاری شده بود و چشمانم جایی را نمی‌دید. من برای دفاع از خودم چاقویی را که همراه داشتم بیرون آوردم و با انتهای چاقو 2 ضربه به پیشانی مهراد زدم. می‌خواستم هر طور شده آنجا را ترک کنم اما او مانع فرار من شد. همان موقع ناخواسته تیغه چاقو به گردن او برخورد کرد و من اصلاً متوجه این ماجرا نشدم.

وی ادامه داد: باور کنید قصد کشتن او را نداشتم. من فرار کردم و صبح روز بعد در بیمارستان متوجه شدم مهراد کشته شده است.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده، ادعای متهم مبنی بر دفاع مشروع را نپذیرفتند و وی را به قصاص محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار