بازدید 4078
همزمان با روز جهانی ارتباطات صورت گرفت؛

افتتاح پروژه‌های بزرگ همراه اول با حضور رییس‌جمهور

همزمان با روز جهانی ارتباطات و با حضور رییس‌جمهور دو پروژه بزرگ همراه اول افتتاح و رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 18 May 2023
افتتاح پروژه‌های بزرگ همراه اول با حضور رییس‌جمهور
 
به گزارش «تابناک» به نقل از اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر روز چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 با حضور رییس‌جمهور، تعدادی پروژه مهم و ملّی ارتباطی رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور، عیسی زارع‌‎پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول و جمعی از مسؤولان و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد،  پروژه‌های «آزمایشگاه نسل ۵ تلفن همراه» و «اتصال ۲۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول» رونمایی شد.
 
در این برنامه به‌دستور رییس‌جمهور، اولین آزمایشگاه تخصصی نسل 5 تلفن همراه اپراتور اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افتتاح شد و 2200 روستای جدید نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.
 
همچنین در همین راستا، پروژه اتصال چهار هزار روستای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات با رونمایی سایت نسل 4 همراه اول در روستای حسن‌آباد علیا از توابع شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی با برقراری ارتباطی مستقیم آغاز شد.
 
سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور نیز با گرامیداشت روز ارتباطات و با اشاره به اهمیت شبکه آموزشی دانش‌آموز، بیان داشت: «شاد» که در دوران کرونا به‌وجود آمد، در مدارس و نظام آموزشی آثار و فواید بسیاری داشت؛ سامانه‌ای که در نظام آموزشی ما یک پدیده نو بود و مانع از ایجاد وقفه در آموزش دانش‌آموزان شد.
 
وی افزود: ما گفتیم که این سامانه را کنار نگذارند تا در کنار آموزش حضوری، این سامانه را نیز برای مسائل کمک‌آموزشی استفاده کنند؛ زیرا ارتباطات خوبی ایجاد شده و این شبکه را نباید از دست داد.
 
گفتنی است که شبکه «شاد» با سرمایه گذاری همراه اول در دوران کرونا راه اندازی شد.
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با اعلام اینکه از ابتدای دولت سیزدهم، تعداد چهار هزار روستای بالای 20 خانوار با تلاش اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات ایران به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، افزود: هم‌اکنون 92 درصد روستاهای کشور به این شبکه متصل شده‌اند و 8 درصد باقی‌مانده نیز که جزو روستاهای سخت و صعب‌العبور به‌شمار می‌روند به‌زودی متصل خواهند شد.
 
زارع‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ شهری در کشور وجود ندارد که کمتر از 80 درصد روستاهای آن به شبکه ملی اطلاعات متصل باشد، تصریح کرد که تا پایان سال جاری 100درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان