بازدید 2169
۲

لاوروف: اتحادیه اروپا به دست‌نشانده آمریکا تبدیل شده

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه چهارشنبه شب گفت که اتحادیه اروپا به دست‌نشانده آمریکا تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 18 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری بلاروس نیوز (بلتا)، وزیر خارجه روسیه که پس از دیدار و گفت وگو با سرگئی آلینیک وزیر خارجه بلاروس در مسکو در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شده بود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد اینکه روسیه دست‌نشانده چین است، توضیح داد: کسی که صدمه دیده است، مدام در مورد آن صحبت می‌کند و مکرون قصد دارد با این قبیل اظهارنظرها، آسیبی که گریبانگیر خودش شده است را متوجه دیگران کند.

وی افزود: اکنون برای همه کاملا آشکار شده است که ایالات متحده اجازه نخواهد داد اتحادیه اروپا یک خودمختاری استراتژیک یا هر نوع خودمختاری داشته باشد.

لاوروف یادآور شد: به عنوان مثال در آگوست سال گذشته وزیر اقتصاد مکرون شکایت کرد که در پی اقدامات ایالات متحده در چارچوب تحریم‌های ضد روسیه و سقوط اتحادیه اروپا در دامن سیاست‌های نامشروع واشنگتن، کسب و کارهای اروپایی اکنون باید چهار برابر هزینه‌ای را که کسب و کارهای آمریکایی برای انرژی پرداخت می‌کنند، بپردازند.

وی تصریح کرد: این امر منجر به غیرصنعتی شدن اروپا، نقل مکان تجارت از اروپا به خارج از کشور و عوارض منفی بی‌شمار دیگری برای اروپایی‌ها شده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اینکه مدت‌ها قبل از آغاز جنگ در اوکراین، ایالات متحده مسیری استراتژیک را برای تغییر مسیر اتحادیه اروپا از انرژی ارزان از روسیه به انرژی گران‌قیمت از ایالات متحده در پیش گرفت، تاکید کرد: در حال حاضر این هدف واشنگتن محقق شده است.

وی افزود: احتمالا مکرون علیرغم همه شعارهایش برای خودمختاری استراتژیک در واقع به تبعیت از اتحادیه اروپا به دست نشانده ایالات متحده تبدیل شده است، ناراضی است.

لاوروف خاطرنشان کرد: مکرون در حقیقت با توجه به رابطه نابرابری که میان ایالات متحده با فرانسه یا با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برقرار شده است، نارضایتی قلبی خود را نسبت به رابطه مبتنی بر عزت نفس و استقلال روسیه با چین یا روسیه با بلاروس که منحصرا بر اساس همکاری برابر استوار شده، بیان کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
شما چی که یک ابر قدرت نظامی و اتمی بادویست و پنجاه ملیون جمعیت به یک کشور کوچک عمدتا کشاورزی و ۴۵ ملیونی تجاوز کردید
لارف باید فکر کند که ممکن است پوتین عامل آمریکا باشد .و آمریکا سعی کرده روسیه و اوکراین و چند کشور در مجاورت آنها فقیر و محتاج آمریکا کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی