بازدید 3996

راه‌اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: باتوجه به ضرورت و نیاز رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان این رشته راه‌اندازی شده است و امسال دانشجو جذب خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 17 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اعظم گودرزی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره سفیران سلامت در استان بوشهر افزود: امسال با جذب ۴۰۰ نفر در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان، تعداد دانشجو معلمان رشته بهداشت سلامت به ۷۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: نهادینه شدن رفتار و دانش سلامت در دوره دانش‌آموزی سبب می‌شود تا آینده سالم‌تری برای ایران رقم بخورد.

گودرزی با اشاره به کمبود مراقب سلامت در کشور افزود: با استفاده از ظرفیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به عنوان مراقب سلامت، تلاش شده است تا سطح بهداشت مدارس و دانش بهداشتی دانش‌آموزان ارتقا یابد.‌

وی ادامه داد: با افزایش ۸.۵ درصدی راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های بهداشت در مدارس سراسر کشور در دولت سیزدهم، زمینه ارتقا دانش سلامت محور و ارائه خدمات به دانش‌آموزان فراهم شده است.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با ورود دانشجو معلمان به مدارس در چهار سال آینده، سطح پوشش دانش‌آموزی از سوی مراقبان سلامت، رشد می‌یابد.

گودرزی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین و به ویژه ساحت زیستی بدنی، دوره‌های توانمندسازی و ارتقا دانش مراقبان‌سلامت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: مراقبان سلامت مدارس با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی و شبکه شاد، با اجرای برنامه‌های موثر دانش‌افزایی، دانش‌آموزان را برای سال تحصیلی آینده آماده کنند.

گودرزی بیان کرد: مراقبان سلامت، با رصد شرایط مدرسه، وضعیت سلامت دانش‌آموزان را به طور مستمر پایش کرده و اقدامات لازم برای برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی فراگیر انجام دهند.

اجرای طرح سفیران سلامت با مشارکت ۳۲ هزار دانش‌آموز بوشهری

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۳۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز بوشهری در سال تحصیلی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ با شرکت در طرح سفیران سلامت، آموزش‌های خودمراقبتی را فرا گرفتند.

مهدی عباسیان افزود: با راه‌اندازی ۲۰ اتاق بهداشت در یک سال گذشته، تعداد مدارس برخوردار از اتاق بهداشت به ۱۸۸ اتاق افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین در یک سال گذشته، ۳۰ اتاق بهداشت تجهیز و به روزرسانی شده‌ است.

عباسیان ادامه داد: با هدف افزایش جمعیت، اولین جشنواره استانی " ایران جوان بمان" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است که تاکنون هفت هزار اثر از سوی دانش‌آموزان به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری طرح‌های "دادرس" با مشارکت ۱۵ هزار دانش‌آموز و با همکاری جمعیت هلال احمر و "محیط‌یار" با مشارکت ۱۳ هزار دانش‌آموز و با همکاری اداره کل محیط زیست استان بوشهر اجرا شد.

عباسیان ادامه داد: دانش‌آموزان استان موفق به کسب ۲ مقام برتر کشوری در جشنواره سفیران سلامت و چهار رتبه برگزیده کشوری در رادیو سلامت شده‌اند.

وی یادآور شد: طرح آهن‌یاری با هدف ارتقا سلامت دانش‌آموزان دختر در مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه استان بوشهر برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی