بازدید 3513
۱

سفر نخست‌وزیر سابق انگلیس به تایوان برغم هشدار چین

لیز تراس نخست وزیر سابق انگلیس برغم هشدار شدید چین سفر پنج روزه خود را به تایوان آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 17 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، تراس که سه‌شنبه وارد تایوان شد، شناخته‌شده‌ترین سیاستمدار انگلیسی است که ۲۷ سال پس از سفر مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین انگلیس از این جزیره دیدار می‌کند.

یک سخنگوی سفارت چین در لندن با انتقاد از سفر تراس به تایوان، آن را «یک نمایش سیاسی خطرناک خواند که چیزی جز ضرر برای انگلیس ندارد.»

بر اساس گزارش رویترز، تراس نماینده تندروترین جناح حزب محافظه‌کار انگلیس است و سفر وی مغایر رویکرد دولت لندن در قبال چین است.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس ماه گذشته در تشریح سیاست دولت این کشور در قبال چین گفت که منزوی کردن پکن یک اشتباه خواهد بود و لازم است در حوزه‌هایی مانند تغییرات آب و هوایی با آن کشور تعامل شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز تلاش کرده است تا پاریس را از هر گونه مناقشه بر سر تایوان دور نگه دارد.

اما تراس قصد دارد در سخنانی در تایوان اعلام کند که «کاملا غیرمسئولانه است» که برخی کشورهای اروپایی استدلال کنند که این جزیره بسیار دور بوده و اهمیتی ندارد.

تراس در سخنان خود بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است، خواهد گفت: ما باید از دموکراسی‌های آزاد مانند تایوان در مقابل تهاجم رژیم چین که سوابقش برای همه دنیا آشکار است، حمایت کنیم.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و پیشتر سفر قانونگزاران انگلیس به این جزیره را محکوم و دخالت در امور داخلی چین خوانده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برنامه غرب اینکه روسیه و چین رو به عنوان 2 رقیب از صحنه روزگار حذف کنه . روسیه رو با جنگ اوکراین و چین رو با تایوان . اگه این 2 متحد نشن کارشون زاره .بلایی که سر یوگوسلاوی آوردن و اون موقع روسیه حمایت نکرد حالا دارن سر خود روسیه میارن و هوفشون اینکه روسیه رو تکه تکه کنن . متاسفانه چین هم داره اشتباه اونموقع روسیه رو میکنه و خودشو کشیده کنار . شک نکنید بعد روسیه نوبت چینه ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست