بازدید 7442

چرا حزب اللهی‌ها به سینما نمی‌روند؟!

اگر جامعه حزب اللهی قصد دارد وضعیت فرهنگ به ویژه سینما به شکل مطلوبش نزدیک شود، باید به مصرف کننده عمده محصولات فرهنگی همسو با نگاهش تبدیل شود. در غیر این، صورت سرمایه گذاری‌های دولتی مطابق با سنت تاریخی، بی‌فرجام است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 14 May 2023

چرا حزب اللهی‌ها به سینما نمی‌روند؟!

سبد اکران سینمای ایران در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ حاوی دو فیلم با مضمون دفاع مقدس بود و همانگونه که انتظار می‌رفت، هر دو فیلم در گیشه شکست خورد؛ وضعیتی که نشان می‌دهد، مخاطبان اصلی این مضامین به سالن‌های سینما نمی‌روند و برای دیدن مضامین مورد علاقه‌شان روی پرده بزرگ، سر کیسه را شل نمی‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ کسر بسیار کوچکی از مردم ایران به تماشای فیلم در سینما‌ها می‌نشینند، اما همین کسر کوچک معادل چند میلیون تن است که اگر به صورت عمده مشتری یک فیلم شوند، می‌توانند سرمایه یک فیلم را با این قیمت بلیت بازگردانند. با این حال، فیلم‌های کمی توان فعال کردن این چند میلیون مخاطب را دارند و بخش قابل توجهی از فیلم‌ها به ویژه فیلم‌های دارای مضامین ملی و مذهبی شانس چندانی در گیشه ندارد و از قبل شکست خورده هستند.

در اکران‌های سال ۱۴۰۱، دو فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، برشی از دوران حضور شهید محمد بروجردی در کردستان و «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی درباره حضور گروهی از دختران در نبرد خانه به خانه در خرمشهر در دوران دفاع مقدس به نمایش درآمد. غریب پس از نزدیک دو ماه، نه میلیارد و ششصد میلیون فروش داشت و دسته دختران پس از نزدیک یک ماه، تنها دو میلیارد و دویست میلیون بلیت فروشی داشت. غریب ۲۳۴۲۲۷ بلیت در ۱۰۶۵۸ سانس اکران در ۴۳۷ سالن فروخته که در واقع در هر سانس فقط ۲۲ نفر به تماشای فیلم نشسته‌اند. وضعیت دسته دختران به مراتب بدتر است و ۶۷۱۱۱ هزار بلیت در ۳۵۳۲ سانس اکران در ۲۴۲ سالن فروخته که معادل ۱۹ نفر در هر سانس است. در واقع مجموع مخاطبان هر دو فیلم حدود سه دهم درصد یا سه هزارم مخاطبان بالقوه سینما است.

برای درک شکاف مخاطب باید به فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی اشاره کرد که تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان فروخته و نزدیک دو میلیون و نهصد هزار نفر در ۴۶۲۸۸ سانس اکران در ۵۵۳ سالن به تماشای فیلم نشسته‌اند و به طور متوسط در هر سانس ۶۲ نفر تماشاچی فیلم بوده‌اند. در واقع ضریب اشغال صندلی این فیلم، سه برابر فیلم‌های دفاع مقدسی بوده و به لحاظ تعداد مخاطب نیز یازده برابر مجموع دو فیلم مورد اشاره، تماشاگر به سینما آورده و گیشه را نجات داده است!

نکته قابل توجه اینکه ترکیب بازیگران مطرح هر دو فیلم دفاع مقدسی قابل توجه بوده و هزینه تولیدشان نیز به شدت بیش از فیلم کمدی فسیل است. به عبارت دیگر، با شکست این دو فیلم در اکران، بخشی از بیت المال از بین رفته است. شاید عنوان شود نباید فیلم کمدی را با فیلم جنگی مقایسه کرد، اما چرا این مقایسه در دیگر نقاط دنیا انجام می‌شود و بسیاری از فیلم‌های جنگی در دنیا از فیلم‌های کمدی فروش به مراتب بالاتری داشته‌اند و توانسته‌اند حتی به الگوی فیلمسازی تبدیل شوند و اینجا نباید سراغ چنین مقایسه‌ای رفت؟! شاید، چون مخاطب فیلم‌های دارای مضامینی چون دفاع مقدس در ایران به سالن‌های سینما نمی‌آیند.

هرچند سپردن این فیلم‌ها با این میزان سرمایه سنگین به فیلمسازانی که قبلاً توان محدودشان را به نمایش گذاشته‌اند، اشتباه بود و فیلم‌ها به لحاظ فرم و اجرا چندان جای دفاعی ندارند، شکست این فیلم‌ها در اکران دلایل عمیق‌تری دارد؛ چه آنکه در دو دهه اخیر چندین فیلم قابل قبولی با مضامین دفاع مقدس و همچنین مضامین تاریخی، مذهبی و ملی به نمایش درآمده که اگرچه به این شدت در جذب مخاطب ناموفق نبوده‌اند، توفیق چندانی نیز در اکران نداشته‌ و حتی نتوانسته‌اند کسر معناداری از هزینه تولیدشان را از گیشه بازگردانند و تولید این آثار را به یک رویه تبدیل کنند؛ بنابراین، مشکلی اصلی جای دیگر است و آن نقطه، عدم حضور تماشاگران حزب اللهی به عنوان جامعه هدف اصلی این فیلم‌ها در سالن‌های سینماست.

 ممکن است بخشی از بدنه جوان حزب اللهی به سینما برود، اما قطعاً جمعیت عظیمی که در راهپیمایی‌ها مشاهده می‌شوند، مخاطب سینما نیستند و اگر به دیدن فیلم‌های سینمایی می‌نشستند، وضعیت فروش فیلم‌ها به این شکل نبود. قاعدتاً وقتی جامعه مذهبی ما در سبد خرید خود، محصول فرهنگی را در نظر نمی‌گیرد، تولیدکننده خصوصی محصولات فرهنگی نیز تولید حداقلی با این مضامین انجام می‌دهد و سهم این جنس تولیدات به یکسری تولیدات دولتی ضعیف محدود می‌شود.

برای درک بهتر باید اشاره کرد، همه فیلم‌های جنگی آمریکایی که از قضا مضامین میهن پرستانه نیز داشته نظیر «نجات سرباز رایان» یا «ستیغ هکسا» توسط بخش خصوصی تولید شده‌اند و فروش چشمگیر این فیلم‌های سینمایی به قدری برای بخش خصوصی جذاب بوده که به تولید در این ژانر، آن هم با چنین مضامینی ادامه داده‌اند. در واقع فرهنگ سازی دقیقاً یک مسیر هم‌سطح با اقتصاد است و در تجربه تاریخی که هنر مخاطب عام نداشته، سرمایه گذار که شاه یا نهاد مذهبی در شرق و غرب بوده، به هنر و مضامینش جهت داده است. اگر جامعه حزب اللهی قصد دارد وضعیت فرهنگ به ویژه سینما به شکل مطلوبش نزدیک شود، باید به مصرف کننده عمده محصولات فرهنگی همسو با نگاهش تبدیل شود. در غیر این صورت سرمایه گذاری‌های دولتی مطابق با سنت تاریخی، بی‌فرجام است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۴
دور خودتان نچرخید و دنبال مرغ های فرار کرده از قفس نگردید . مردم اگر حس کنند فیلمی به دستور ساخته شده برای دیدن آن پولی خرج نخواهند کرد و منتظر می مانند تا همان کس که خرج ساختنش را داده ، خرج دیدنش را هم بدهد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
جاسم کوتاه بیا شر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
حقیقت آنست که برخلاف گروه عاشق غرب ، مذهبیها دل خوشی از سینما ندارند . سینمای بی محتوا که صرفا در حال رواج مصرف گرایی ، لودگی وغرب زدگی است . جنبش می تو هم تایید همین فضاحت است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
15:57
به نظرت یک نفر یا گروه می تونند خودشون از وسیله ای یا خدماتی استفاده نکنند ولی به بقیه دیکته کنند چه طور از آن وسیله یا خدمات استفاده کنند یا مطابق ذائقه خودشان برای دیگران تجویز کنند ولی خودشان آن را استعمال نکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
خودتون می دونید این مدل فیلم ها را بعدا هزاران بار صدا و سیما پخش می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
دوست عزیز لطفا اشتباه نکنید. شما و گوینده این متن هردو از وضع جامعه بی خبرید. نه تنها حزب اللهی ها ، بلکه قشر مردم عامه نیز شرایط زندگیشون به جایی رسیده که به گوشت و حتی مرغ نمی رسه چه برسه به رفتن به سینما. سینما مختص قشر 2 درصد بالای کشوره و این افراد سلیقه شون با جامعه متفاوته. لطفا شما زبان مردم نباشید و دیدگاه خودتون رو به بقیه منتسب نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
فکر میکنید این جماعت چند درصد از جامعه را تشکیل می دهندکه سینما رفتنشان موجب جلوگیری از شکست این دسته از فیلم ها شود
فیلم سفارشی

مخاطب سفارشی هم میخواد
چون حزب اللهی ها معمولا قشر متوسط رو به پایین هستند والویت هاشون متفاوته از مرفعین بی درد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
در حکومت اسلامی هیچ فقیری نباید وجود داشته باشه و همه مرفه باشن.
ناشناس
| - |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اون مال قدیم بود الان وضع همشون توپه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
این دوست منطقیمون دست پیش گرفته پس نیفته
آخ بمیرم براتون که از قشر متوسط هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
نكنه يك جا ديگه زندگي ميكني چون اين حرفي كه زدي تو ايران قفل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
یعنی الان همه مسوولین و فرزندانشون به خاطر فقر نرفتن فیلم ها را ببینند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
دقیقا ساندیس خورهای خوبی هستند
شاید هم کلا طرفداران این تفکرات کاهش پیدا کرده نه اینکه اونها به سینما نمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اگر بحث وضع مالی متدینین نبود الان سینما ها مثل دهه 60 و 70 غلغله بود ولی واقعیت اینه که سینما مال عامه مردم نیست و عامه مردم توان اقتصادیشون به سینما نمی رسه. ضمن اینکه اتفاقا همه فیلم های ما حتی با محتوای ضد دینی هم سفارشی هستند و ما اصلا بخش خصوصی بدون اسپانسر در سینما نداریم
متاسفانه نرفتن حزب اللهی ها به سینما یک نمونه است کم کم حضور افراد متشرع در بسیاری از مجامع عمومی سخت تر می شود. . . تورهای سیاحتی ، مراسم شادی و عروسی ، پاساژهای خرید و . . .
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
حزب اللهی بد عادت شدند چون همیشه برایشان ماشین و خدمات برای هر کاری در اختیارشان میگذارند بهمین دلیل منتظرند تا سرویس و بلیط مجانی با خانواده در اختیارشان گذاشته شود تا به دیدن فیلم های ارزشی بروند .
چون ما عاقل هستیم گول سلبریتی جماعت رو نمیخوریم! همینی که عکسش رو گذاشتید روی جلد همین چند ماه پیش تو جشنواره ای لخت شده بود حالا بریم فیلم هاشون رو ببینیم پول بریزیم تو جیب اینا؟
چون ضریب هوشی بالایی دارن وگرنه کی حوصله داره بره سینما بشینه فیلم نگاه کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
خخخ احسنت دلیلش فقط همینه
ناشناس
| - |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اینو مقاله کن تاثیر ساندیس در IQ
شما فکر کردید هر فیلمی که عنوان انقلابی و مذهبی دارد واقعا هم انقلابی و مذهبی است. کافی است به بازیگران این فیلم ها و صفحات آن‌ها در فضای مجازی سری بزنید.
اکثریت موافق حجاب اجباری که هیچ اعتراضی ندارید و سوار بر قطار پیشرفت آقای رئیسی هستید:
روی سخن تابناک با شماست.
به هر حال شما طبق آمار خودتون 98 درصد این جامعه رو تشکیل میدید و اگه از این فیلم ها استقبال میکردید فیلم فسیل رکورد پر فروش ترین رو توسط اقلیت 2 درصدی نمیشکوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
دو درصد هم از اقلیت نود و هشت درصدی دیدن این فیلم نرفتن تازه این امارو داشته اکثریت دو درصدی هم برن یا نرن واقعیت اینه خیلی جاها مردم تعیین کننده هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
خخخخخخ ۹۸ درصد! منا یاد ۴ درصدی های قالیباف می اندازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
دوماً مردم ایران طنز دوست دارن ،شاهد من فیلم اخراجی ها بود که زمان خودش بخاطر طنز بودنش رکورد زد نه دفاع مقدسی بودنش

اولاً هم اینکه با این مغالطه کاری نمیتونی حجاب رو از سر قانون این کشور باز کنید. خون دلها خورده شد تا قوانین اسلامی بشه قانون این کشور شما هم آزادید برای هدفتون مبارزه کنید البته بعید میدونم با فجازی به جایی برسید
چون حزب اللهی ها نشان دادن هرکجا بخوان ورود کنند باید اول انحصار،ممنوعیت،عدم دسترسی،توقیف،برچسب زنی،سانسور و هزاران کار دگر بر آثار رقیبان اعمال کنند تا بعد در آن فضای بدون رقابتی بتوانند آثار بی کیفیتشان را با قیمت دولا پهنا به خورد مردم بدهند و از موفقیت هایشان بین خودشون تعریف و تمجید کنند و در آخر بگویند حضور مردمی که آمدند سینما نشان خواست جمعی مردمه و هرکی فیلم خوب دوست داره جمع کنه بره
ازکجا میگی... اتفاقا" میروند
سینما را آینه اجتماع کنید تا همه درخور علاقه‌شان مشتری شوند و البته صدا و سیما میتواند الگویی برای سرمایه گذار ی در فیلم های اجتماعی بدون سیاست زدگی باشد به شرطی که خود رسانه ملی شود...
فعلا مجوزها در ساخت فیلم های بی بند و بار هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
خوبه دولت محبوب شما سر کار هست و این حرف را می زنید.
یادت باشه روحانی خیلی وقته که رفته.
چرا حزب الهي به سينما نمي روند ؟
---------------------
علاوه بر اين كه برخي از آن عزيزان به سينما نمي روند ، خيلي از آنها ، يا برخي از آنها به موسيقي خوب و سنتي و عرفاني هم گوش نمي دهند ! ممكن است بعضي از آنها سازهاي اصيل ايراني را از آلات كفر و نيز آلات لهو و لعب به شمار آورند ! خدا رحمت كنه مرحوم ابوي ، چند ين بار نقل مي كرد كه پدرش معتقد بوده اگر ناني را روي يك دف يا دايره و يا ساز ديگر بگذارند ، اين نان ديگه قابل خوردن نيست !! ... . حالا هر چه بخواهيم به برخي حزب اللهي ها و امثال حزب الهي ها بحث و مناظره كنيم كه بابا جان ! سينما هنر است ، هنر هفتم است ! همه فيلم ها كه « فيلمفارسي » قديمي نيست ، اون دوره گذشت كه خيلي از فيلم ها « آبگوشتي » بود ! .. فيلمفارسي بود اما نمي خواهند قبول نمايند ! ، در مورد موسيقي هم همين طور ... در مورد ويدئو هم همين طور ! ... حاج عموي ما -- خدا حفظش كنه -- حتي « منچ » را از آلات لهو لعب مي داند ، چندين بار كه روز جمعه نوه ها در خانه اش بوده اند و آن طفلكها منچ بازي مي كرده اند ، حاج عمو سگرمه هايش را در هم كشيده و بچه ها را از منچ بازي منع كرده و سفارش نموده كه بهتر است به درس و مشق شان برسند !! و به بزرگتر ها گفته كه بچه ها نبايد به طرف آلات لهو و لعب بروند !! ... حال كه صحبت از موسيقي هم به ميان آمده ، خوب است سخني را از جناب عطا الله مهاجراني ،كه از جمله نمايندگان مجلس و نيز از جمله وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اسبق بود نقل كنيم كه در همان زمان هاي ماضي گفته و بنده يادداشت كرده ام ، و سخن آن جناب اين است :
« فارابي و ابن سينا دو حكيم و دانشمندي بوده اند كه همواره موسيقي را به عنوان پُل در راه شناخت هستي مي دانسته اند » !! ... التفات فرمودي برادر ! حرف از ابن سينا و فارابي است و نه حاج عموي ما ! ...موسيقي به مثابه پل براي شناخت هستي ! ... چه جالب ... واقعاً چه جالب !
اميد است انشالله تعالي برخي حزب اللهي ها ما از سر سازش با سينما در آيند و همين طور از سر سازش با
موسيقي ... البته منظور موسيقي سنتي ، و عرفاني ايراني هست با اشعاري از بزرگان آسمان ادب و هنر ايران ، همچون اشعاري از حافظ ، سعدي ، مولوي ، وووو ! ... آمين يا رب العالمين !!
------------------
-- برادر يك چيستان ! ... اون چيه كه شكل و قيافه اش عيب داره ، اشكال داره ،اما صدايش هيچ عيب نداره ؟
-- معلومه برادر ! اون « ساز موسيقي » است در سيماي ملي ما ... در تلويزيون .. كه نشان دادنش اشكال داره
اما پخش صدايش نه !!
--- آفرين ... صد آفرين ... خوب گفتي ... جايزه شما يك ليوان آب هويج بستني ...همين امروز مهمان من !
-- خدا خيرت بدهد برادر ... عالي شد ! ... خيلي خيلي عالي شد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
جان برادر آب هويج بستني به معده ما نمی سازه همون کیک و ساندیس خودمون بده
حالا چرا بیت المال هدر رفته؟ شاید اگر از جیب خود تهیه کننده میرفت فیلمش مخاطب بیشتری داشت. وقتی از بیت المال هزینه میشه از چی نگرانید؟ از جیب تهیه کننده که نرفته.
اگر من منظور نویسنده رو درست فهمیده باشم.
بعدشم من خودم طرفدار فیلمای مذهبی هستم. چرا باید برم سینما وقتی مدت کوتاه دیگه صدا سیما پخشش میکنه؟ اونم صد بار
اینا خودشون فیلمن
حزب اللهی ها به سینما میرن اما تعدادشون کم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اونا بیکار نیستن برن سینما
چون بريم تاريك ميشيم
فیلم های سفارشی نیاز به گیشه ندارند چون هزینه و درامدشان از جای دیگه تامین میشه
یکی از دلایل اصلی اینه که فیلم سازان ما برای شخصیت پردازی قهرمان های ما از هالیوود الگو می گیرند در حالی که مردم غرب، قهرمان های ما رو به خواب هم نمیتونند ببینند. جاذبه ی شخصیتی قهرمان هایی مثل متوسلیان و بروجردی و . . . در درجه اول قدرت ایمانشون بوده نه کلیشه های هالیوودی. بعد شما میبینید توی فیلم روز صفر، شخصیت اصلیش تنها چیزی که نداره جذبه معنوی و عظمت ایمانیه. به جاش یه ابر قهرمان هالیوودی پوشالی تصویر شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
برای اینکه مخترع این هنر غرب است و می تواند به خوبی در جهت اهداف خود از آن استفاده کند و ما تا زمانی که درک درستی از این ابزار و روش استفاده از آن نداشته باشیم خروجی سینمای ما مطابق میل ما نخواهد بود
ادعای دولت و شما رسانه های وابسته به دولت در مواردی که می حواهید حرفتان را به کرسی بنشانید از امت حزب الهی، عمده مردم است و بقیه مردم را کسر کوچکی می دانید...
حداقل آمار و ارقامتان در این گزارش این موضوع را نشان نمی دهد و بنظر می رسد که حداقل با بررسی مضامین فیلم ها و تعداد مخاطبین آن می توان به درکی درست از تعداد این امت همیشه در صحنه و تعداد مردمی که می خواهند زندگی عادی خودشان را اشته باشند، بدست آوریم...
تحلیل جالبی بود... یعن ایجاد تقاضا همانند اخراجیها و ... به جهت موج سازی و بعد ایجاد صنف های تمامیت خواه مانند اوج و سپس پروپگاندای سیل عظیم مردمی به یکسری تفکرات خاص ... همزمان تعدیل گسترده در مولفه های جریان ساز فعلی و ایجاد یک فضای مصنوعی تا جایگزینی مولفه های ارزشی از ازیگر و کارگردان و تهیه کننده و بیننده و بلیط بخر طبق سلیقه حزب حاکم... همانند تلوزیون. و حذف هر انچه وا پس زده شده های این تصمیم به انها رجوع میکنند. مثل سینمای خانگی
چون منقلب می شوند
چون سینما گناه داره
وقتی برخی موسیقی و هنر را به هر نحوی را در بین متدینین حرام و بد جلو میدهند که البته یکی از کارهای دشمن هم همین است تا قشر متعهد را از موضوعات فرهنگی دور نماید تا بتواند فرهنگ را انگونه که می خواهد مهندسی کند و البته برخی نیز مروج این موضوع هستند چه انتظاری دارید
آیا موسیقی را بشر آفریده؟ یعنی خالقی غیر از خدا هم وجود دارد؟ شرک؟!
و یا آیا موسیقی را خدا آفریده ولی از آن نمی شود استفاده درست کرد؟ یعنی خدا فاقد تدبیر است؟ کفر!؟

برخی چنان استدلال می کنند که با نگاه آنها باید ازدواج تعطیل شود چون برخی راه استفاده از نعمت خدا داد شهوت جنسی را در هرزگی یافته اند و استفاده درستی نمی کنند!
این مثلا را برای این زدم که همان برخی هیچ وقا این آخری را تعطیل نخواهند کرد و هرزه ها را ترد می کنند
خوب هرزه های فرهنگی را هم ترد کنید نه اینکه همه را محروم از استفاده درست نعمت الهی بکنید
وقتی هر موضوعی رنگ و بوی سیاسی پیدا کند که اصلا مورد پسند عمومی نیست و به ضرب زور برای القای عقاید خاصی تلاش میکند نتیجه همین خواهد بود،
جنگ عراق علیه ایران را که با همت مردمی و جانفشانی های بسیار عظیم همه آحاد ملت و بدون از دست دادن حتی یک وجب خاک ناکام شد ، مصادر به نفع کردید . نباید انتظار داشته باشید فیلمهای سفارشی اتان بازار گرمی داشته باشند
سلام تابی جون
به نظر من که یه فرد معمولی هستم و در بخش خصوصی کار میکنم و فیلم های دفاع مقدسی مثل مستند حاج قاسم ، موقعیت مهدی ، غریب و ... با خانواده رفتم سینما و خیلی این نوع فیلمها رو دوست داریم اینه که بخش حزب اللهی در واقعیت خودشون رو تافته جدا بافته از مردم میبینند و تصورشون اینه که اینها فقط اسلام و شهدا رو میفهمند و مابقی مردم باید ازشون پیروی کنند . من و خانوادم وقتی رفتیم سینما ماندانا و سالن اکران فیلم غریب ، اکثر اون تماشاچیها از قشر خاص جامعه بودند . میتونم بگم بلا استثناء از یه ارگان دولتی که قبلا هزینه بلیط شون هم پرداخت شده بود و به ما بصورت عجیبی نگاه میکردند . انگار میخواستن بگن اشتباهی اومدید به این سالن شما باید میرفتید سالن بغلی فیلم فسیل رو تماشا کنید . چون خانم من مانتو پوشیده بود و تمام تماشاچیان اون سالن یک شکل چادری بودند .
جالب اینجاست که مسئول اون سالن به من دو بار گفت " آقا اینجا فیلم غریب اکران میشه " .
اره تابی جون یکی از علتهای مهم فروش کم فیلمهای زیبای دفاع مقدسی به نظر من نوع نگرش حکومت و تقسیم بندی افراد جامعه است.
وقتی بین دوستام میگفتم من رفتم فیلمهای دفاع مقدسی رو دیدم بهم میخندند . یه سری شون میگن بلیط مفت بهت رسیده ؟؟؟
این جامعه برای سال های زیاد ، بیننده فیلم هایی بوده اند که بلیطشون به صورت رایگان و نیم بها و خلاصه تخفیف دار توسط ارگان ها و ادارات خریداری شده اند و بین اعضا پخش شده اند. ما هم خودمون زمان بچگی و دانشجویی این بلیط ها رو دیده ایم. ضمنا کارگردان نه چندان قوی و داستان های بسیار تکراری و به زور آموزش دهنده رو هم به دلایل عدم مقبولیت این فیلم ها در گیشه اضافه کنید.
سلام - در فيلم هاي ايراني ما قهرمان نداريم. از ابتدا هنرپيشه ها با سختي و فلاكت و استرس و زجر جلو ميروند و در نهايت با افتخار شهيد ميشوند و ما را در ماتم مي گذارند. به نظرم فيلم بايستي با يك شروع طوفاني و تعريف يك قهرمان شكست ناپذير حتي به صورت اغراق آميز به جلو برود و پيروز گردد . معمولا از نظر ذهني ما خودمان را جاي قهرمان قرار ميدهيم و احساس رضايت به ما دست ميدهد.
چون بعد ازحادثه پارسال خانم امینی فهمیدیم این بازیگران سینما چه افکار عجیب وغریبی دارند وبا نقشی که بازی میکنند هیچ همخوانی نداشته واصلا به نظام اسلامی اعتقادی ندارن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
چه ربطی داره؟ طرف شغلش بازیگریه. مثل همه شغلای دیگه .
شقایق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
منم پس از جریان ماه های گذشته نسبت به بازیگر جماعت دید کاملا منفی پیدا کردم و به نظرم دنبال کردن اونا تلف کردن عمره.
پاسخ سوال شما خيلي واضح و بديهي است . سينما از مقولات فرهنگي است
ربطی به حزب اللهی و افراد دیگر نداره از زمانی که ویدیو و بعدا ابزار جدید پخش فیلم فراگیر شد بسیاری از مردم به هر دلیل به سینما نمیروند و فیلم مورد دلخواهشان را در منزل تماشا میکنند
آدم باید مریض باشه همچین تیتری بزنه . این فیلم ربطی به قشر خاصی نداره هرکسی در رگهایش زره ای غیرت ایرانی باشه به این فیلم افتخار میکنه چون توش نقش یه قهرمان ایرانیه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
پس اگه آبگوشت رو با گوشت خر مرده درست کنند ، چون رگ غیرت ایرانی داریم باید بخوریم و تعریف کنیم ؟ بابا فیلم تکراری ، داستان الکی ، تهش معلوم ، همه چیز دستوری ، خب مخاطب جذب نمی کنه!
به هممون دلیل که کافی شاپ و رستوران تفریحگاه ها ومراکز خریدکه میری شما نه قشر روحانی میبینی نه مذهبی کلا خیلی خاص هستن و احساس میکنم از مردم دیگه نفرت دارند شایدم اشتباه میکنم مثلل خانوادهای مذهبی فامیل ما با خانوادهای دیگه که یک‌مقدار بجهت ایدیولوژی و دستورات زندگی متفاوت هستن اصلا رفت امد نمیکنن و هر موقع هم در مراسم خاصی میبینیشون خیلی سرد رفتار میکنند خوب بنظرم اشتباه است مطمعنن اگه در سطح جامعه بودند اینقدر فاصله ایجاد نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
والا شماها انقدر بد و با کینه به مذهبی ها نگاه میکنید که ادم دلش نمیخواد بره تو کافه و رستوران. رفتم فستفود طرف بجای اینکه اول بپرسه همینجا میخوری یا میبری ساندویچمو گذاشته تو نایلون درشم بسته میگه میبری؟ متاسفانه تحمل دیدن یه مدهبی رو تو جمع خودتون ندارین
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
علت بد نگاه کردن و به قول خودت کینه نسب به شما ها فکر میکنی برای چیست؟ جز بخاطر عملکرد 44 ساله همفکران خودتان است؟ آیا یک نفر ادم غیر مذهبی در تمام این سالها جایگاه و مقامی داشته است؟ پس تمام گرفتاری و مصیبتهای امروز مردم و کشور دست پخت شما و همفکران شماست باز هم سووال داری چرا مردم از شما خوششان نمیاید؟؟
اول مفهوم حزب الهی را تعریف کنید بعد برایشان نسخه پپیچید. همه بنده خدا و حزب خدا هستیم . یک سری افراد با استفاده از کلمات دهان پرکن و مقدس دنبال منافع خودشان هستند
والله شما کاری کردید که حزب الله های سال 1358 که بالای 98 درصد از مردم ایران را تشکیل میدادند به کمتر از 2 با 3 درصد رسیده اند که ان هم اگر تظاهر نباشد یا مسولین هستند یا افراد وابسطه
برای دیدن هرفیلم ۵۰۰هزارتومان به حسابمان بریزندبریم نگاه کنیم وگرنه حال وحوصله سینمارفتن نداریم
آیا چنین طیفی اساسا در واقعیت وجود دارد یا یک تعریف رسمی و سازمانی است که در خارج از سازمان وجود ندارد
دلیل اینکه در ایران چرا در مقایسه بافیلمهای جنگی خارجی که فروش بالایی دارد .ولی درایران این فیلمها فروش ومخاطب اندکی دارد ............به چند دلیل میباشد ......اول اینکه به لحاظ تکنیکی در مرتبه بالا تری قرار دارن ......دوم اینکه بیشتر این فیلمها سفارشی نهادهاحکومتی هستند ..که سعی در تحمیل یک ایدولوژ ی را به مخاطب خود را دارند .که با شرایط وواقیعت حال حاضر جامعه هیچ همخوانی ندارد .......سوم اینکه مردم نتیجه حاصل از ان روزگار به نوعی بصورت ابزاری جهت منافع بخشی از افراد جامعه که این رویداد را برای رسین به منافع مادی ویا ایدولوژیکی ان را به سود خودمصادره کرده مثل گاوی که شیرش را دایما دوشیده واستفاده شخصی از ان میبرن چهارم اینکه حتی کسانی که خود در جنگ دستی درآتش داشتند ..نسبت به عملکرد گذشته خود نادم وپشیمان هستند .......چون در جنگهای کلاسیک در تاریخ . ماشاهد هستیم که بعد جنگ به مرور وضح مردم به بهبودی رفته .....چهازنضراقتصادی .. چه ازنظرسیاسی ..چهازنظرفرهنگی واجتماعی وچه ازنظر آزادی های مدنی .به یگ حد قابل درک رسییدن ولی ایا درکشور ما بعد آن همه رنج وبدبختی وجانفشانیکه مردم کردن آیا به نتیجه قابل قبولی رسیدن ؟ عده ایی که تمام امکانات کشور را قبضه کردن ودر رفا وآسایش زندگی میکنند .....وهیچ اعتقادی هم به مسایل دینی ندارن ..دستورات دینی را برای طبقات فرو دست میخواهند ......آیا باز هم مردم باید پول بدن که گذشته تلخ وبیحاصل خود را برپرده سینما ببینن ...یعنی همه چیز درخ مت هیچ
اتفاقا همشون با بلیط مجانی که به ادارات و نهادهای دولتی میدن رفتند و حمایت کردند . مشکل اینه که تعدادشون همین یک دهم درصد هست .
احتمالا منظور شما از سه تیغ اصلاح صورت نیست و ستیغ است
اصلا چیزی به نام حزب الهی وجودندارد فقط تظاهر
در غیر ایران، صورت...... = در غیر این صورت
دلیل سرکوب هنرمندان اینترنت ماهواره دانشگاهیان وکلا فرهیختگان و...این است که خودی های حزب الهی در آن ها نیستند و فضایی را اشغال نمی کنند فرهنگ را همین افشاز با سواد و پیشرو توسغه می دهند
اولا فسیل فسیل شده انقد رو پرده مونده
و مقایسه ش با فیلمای دیگه درست نیست
دوما
من مذهبی ام و بنا به دلایلی مجبور شدم یه بچه دوازده ساله رو ببرم سینما
مجبور شدم ببرمش فسیل رو ببینه
پس سه تا بلیطی که من خریدم و به نفع فیلم بی سرو ته فسیل شد اصلا انتخاب من نبود
فقط خدا میدونه چند نفر مث من ناچار شدن و پولشونو دور ریختن

علت اینکه اون بچه هم فسیل رو انتخاب کرد فقط و فقط حضور بهتاش بود با ذهنیتی که از سریال پایتخت داشت
و نه غیر حزب اللهی بودن و....
از طرفی ظاهر حزب اللهی ربطی به حرف و حدیث شما نداره
پس تحلیل آبدوغ خیاری نکنید
از کجا می دانیدحزب ا... هستید و در راه شیطان نیستید
انسان مومن همیشه باید احساس خطر بکنه از کج رفتن ولی شماها خیلی از خودتدن مطمئنید
سلام تکنولوزی انقدر رشد کرده که بایه گوشی هم میشه فیلم دید نیاز به سینما رفتن
جواب سوالت داخل عنوان مقاله هست تو خودت می گی حزب الهای
اتفاقا رفتندخوب طرف مقابل تعدادش بيشتر!
حزب اللهی ها رفتن کانادا
ما سینما نمی ریم حزب الهی هم نیستیم
«ممکن است بخشی از بدنه جوان حزب اللهی به سینما برود، اما قطعاً جمعیت عظیمی که در راهپیمایی‌ها مشاهده می‌شوند، مخاطب سینما نیستند و اگر به دیدن فیلم‌های سینمایی می‌نشستند، وضعیت فروش فیلم‌ها به این شکل نبود.ـ»
این توهمات را صدا و سیما ایجاد میکنه
کی میگه نمیرند. اتفاقا خودم دیروز سینما بودم
تازه تلویزیون هم تبلیغ این دو فیلم را می کرد ولی مگه از فسیل تبلیغی هم داشت؟
کسانی که رفتند سینما و فیلم را دیدند گفتند فیلم کمدی و باحال و خنده داره و اتفاقا سبک نوستالژی را هم داره.
یه روز خوب میاد که این طور تقسیم بندی جامعه میره تو موزه!
کی گفته نمیریم!! خوبم میریم

شما اتوبوس بزار برای ما، پول هم بریز به حسابمون ، توی سالن هم کیک و ساندیس بهمون بده

اگه نرفتیم اسم ما را بزار ممد خاتمی!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی