بازدید 3704

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور قطعی است

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور قطعی است، گفت: داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است برای کسب سوابق تحصیلی مورد نظر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 13 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر حسن مروتی ضمن بیان این مطلب با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: این آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول آن در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و اکنون با هم‌اندیشی و همراهی تمامی عوامل اجرایی و حفاظتی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم در تیرماه سال جاری به بهترین شکل ممکن هستیم.

وی با اشاره به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تأثیر سوابق تحصیلی که بر مبنای نمرات دروس سال دوازدهم نظام ۳-۳-۶ خواهد بود، ۴۰ درصد به صورت قطعی است و دروس عمومی در این بخش مؤثر خواهد بود و ۶۰ درصد نیز مربوط به آزمون است که شامل دروس اختصاصی است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، افزود: سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود و داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است و یا نیاز به ترمیم دارند لازم است برای کسب سوابق تحصیلی مورد نظر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و مطابق اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ گفت: کارنامه داوطلبان (نوبت‌های دی ماه و تیرماه) که حاوی رتبه آنان است در مرداد ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند در مردادماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطابق با دفترچه راهنما، انتخاب رشته کنند.

دکتر حسن مروتی با اشاره به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: در نوبت دی ماه ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب و در نوبت تیرماه یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در آزمون سراسری نام‌نویسی کردند که از این تعداد۶۳ هزار ۸۷۸ نفر داوطلب در نوبت دی ماه و ۷۰ هزار ۹۲۶ داوطلب در نوبت تیرماه از استان فارس هستند.

وی یادآور شد: از استان فارس ۱۰۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۳۱۸۲۵ نفر در دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌های با آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شدند و این استان رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر