پیش بینی بورس شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

شاخص بورس تهران روز چهارشنبه با ریزش ۲۸ هزار و ۹۲ واحدی تا کانال ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۴۶ واحدی پایین آمد تا همچنان سهامداران نگران ریزش بازار سرمایه باشند. در هفته جدید بازار به کدام سمت خواهد رفت؟
کد خبر: ۱۱۷۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 13 May 2023

به گزارش نبض بورس، هفته پرفراز و نشیب بازار سهام به پایان رسید و شاخص کل بورس با اصلاح ۹.۴ درصدی تا سطح دو میلیون و ۲۷۷ هزار واحد کاهش ارتفاع داد. در این بین شاخص هم‌وزن با شتاب بیشتری در مسیر نزولی راند و با افت ۱۰.۷ درصدی تا سطح ۷۶۴ هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

شاخص بورس تهران روز چهارشنبه با ریزش ۲۸ هزار و ۹۲ واحدی تا کانال ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۴۶ واحدی پایین آمد تا سهامداران را نگرانِ تکرار تجربه تلخ ریزش آبشاری بورس در سال ۱۳۹۹ کند؛ در حالی که به گفته مهدی روزبهانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه این ریزش مقطعی است و بورس تا پایان سال شاهد رشد‌های انفجاری خواهد بود.

ریزش دسته جمعی نماد‌های بورسی

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به اینکه متاسفانه زمانی که بازار ریزشی می‌شود سهام بنیادی و غیر بنیادی به همراه هم سقوط می‌کنند، گفت: طی سه ماه اخیر بسیاری از سهام بنیادی مثل صنعت خودرو، بانکی و پالایشی نتوانستند همپای سایر سهام رشد کنند، ولی متاسفانه به محض ریزش بازار سرمایه، این سهام پیرو دیگر سهام دچار ریزش شدند.

به گفته روزبهانی، متاسفانه سهامداران هنوز به درک خوبی از بازار نرسیده اند، زیرا شاهدیم زمانی که سهام خودرویی صف فروش می‌شود، پالایشی‌ها هم صف فروش می‌شوند؛ در حالی که هیچ توجیهی ندارد.

استارت صعودی بورس دوباره زده می‌شود

بورس در هفته آینده برمی گردد؟ روزبهانی در این مورد گفت: شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۲۸ هزار و ۱۲۴ واحد ریزش کرد. در حال حاضر شاخص کل بورس در محدوده ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار واحد قرار دارد و حمایت قوی در ناحیه ۲ میلیون و ۱۹۰ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد هست که بعید می‌دانم این حمایت را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه بورس تا پایان اردیبهشت ماه به تعادل می‌رسد، ادامه داد: دهه اول خرداد استارت صعودی بورس زده می‌شود./اقتصاد24

پیش بینی بورس شنبه

معامله‌گران در هفته آینده باید این گزینه را در نظر داشته باشند که اگرچه بازار همچنان در فاز احتیاط به سر می‌برد و سمت عرضه نسبتا قوی عمل خواهد کرد اما با این حال، بسیاری از سهم‌ها طی هفته گذشته به خوبی تعدیل و برای ورود جذاب شده‌اند.

به این ترتیب پس از اصلاح سنگین این هفته می‌توان از روز شنبه به دنبال شناسایی سهم‌هایی بود که هم در مجمع امسال سود خوبی تقسیم خواهند کرد و هم طی روزهای معاملاتی آینده، با رشد مناسب روبرو خواهند شد و از هیجان به دور هستند.

برای شناسایی این دست از سهام، تحلیل صورت‌های مالی و گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها، راهگشا خواهد بود. ضمن آنکه خواب بازارهای موازی در حالی که رشد نرخ تورم همچنان ادامه دارد، بازار سهام را همچنان در صدر بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری نگاه داشته است./تجارت نیوز

  • پیش بینی بورس فردا هر روز راس ساعت ۱۹ منتشر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی