بازدید 2198
۲

وزرای خارجه ایران و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 13 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با همتای سعودی خود با ابراز خرسندی از سیر توافقات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان از جمله نشست وزرای خارجه دو کشور و اعلام ازسرگیری روابط، اعزام تیم های فنی بازگشایی سفارتخانه ها و سرکنسولگری های دو کشور و همچنین اقدام به معرفی سفرا گفت: جمهوری اسلامی ایران تمهیدات لازم را برای افتتاح رسمی نمایندگی سیاسی و کنسولی خود در عربستان سعودی در نظر گرفته است.

وی برنامه دیدار مقامات و وزرای خارجه دو کشور از پایتخت های یکدیگر را نشان از عزم طرفین برای همکاری و ترسیم روابطی مناسب دانست.

وزیر امور خارجه عربستان نیز با تاکید بر دیدگاه مثبت ریاض به آینده مناسبات دو کشور و تلاش برای توسعه و تحکیم روابط فیمابین، اظهار داشت: ما ظرف دوماه گذشته گام های خوبی برداشتیم و پایبندی ما به توافقات انجام شده بیانگر عزم جدی ماست.

وی همچنین با اشاره به سابقه بیش از یکصد سال حضور، مشارکت و نقش آفرینی مهم ایران در کمک به تحقق صلح و توسعه جهانی از طریق ساختارهای چندجانبه گرایانه از زمان جامعه ملل تاکنون، گفت: بیش از یکصد سال از تعامل و حضور ایران در ساختارهای چندجانبه گرایانه بین‌المللی می‌گذرد و ناملایماتی که برخی کشورها بر ایران و مردم آن تحمیل کرده‌اند، هیچگاه مانع نقش‌آفرینی ایران و تقلیل جایگاه برجسته ایران در مجامع بین‌المللی نشده است.

وزیر امور خارجه عربستان گفت: امیدواریم با استقرار سفرای دو کشور آنان بتوانند راه های همکاری فیمابین را تسهیل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیاست چه می کند . البته طرف برنده عربستان است .
تن خاشوقچی تو گور لرزید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان