بازدید 4764
۲

بورل: نظم جهانی به رهبری چین اجتناب ناپذیر است

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد ، صرف نظر از اینکه بحران اوکراین چگونه به پایان برسد، چین در تلاش در ایجاد "نظم جهانی" خود موفق خواهد شد و این امر اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 13 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بورل از اتحادیه اروپا خواست تا "راهکار منسجم" خود و مستقل از آمریکا را در قبال پکن ایجاد کند.

وی در نامه‌ای محرمانه به وزرای خارجه اتحادیه اروپا نوشت: مسئله چین پیچیده‌تر از موضوع روسیه است. هدف آن به وضوح ایجاد نظم جهانی جدید با مرکزیت خود است.»

بورل مدعی شد که حتی "شکست روسیه" در جنگ نیابتی جاری با ناتو در اوکراین "مسیر چین را تغییر نخواهد داد " و پکن "موفق خواهد شد از این شکست احتمالی بهره ژئوپلیتیکی ببرد. "

وی با تغییر اظهارات ماه مارس خود درباره غیرممکن بودن طرح صلح ۱۲ ماده‌ای چین برای پایان جنگ در اوکراین، از بروکسل خواست تا به طور جدی با پکن در مورد این جنگ تعامل کند و پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا از «همه حرکت‌های مثبت چین با هدف یافتن یک راه حل در اوکراین, استقبال خواهد کرد».

این مقام از اتحادیه اروپا خواست که "مانعی در مقابل قدرت در حال رشد کشورهای نوظهور" ایجاد نکند و این اتحادیه "باید آگاه باشد که بسیاری از کشورها نفوذ ژئوپلیتیکی چین را در مقابل غرب و در نتیجه اروپا می‌دانند و آن‌ها به دنبال تقویت فضای عمل خود بدون انتخاب هیچ یک از طرفها خواهند بود.»

بورل روز پنجشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا بیش از ۱۷ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده است و این اتحادیه امیدوار است تا پایان سال حدود ۳۰ هزار نیروی اوکراینی را آموزش دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا بیش از ۱۶ میلیارد یورو (۱۷.۵ میلیارد دلار آمریکا) برای کمک به اوکراین هزینه کرده است و گفت که تلاش این اتحادیه در کمک به اوکراین "خاتمه" نیافته است.

این مقام اتحادیه اروپا با اعتراف به اینکه اگر اتحادیه اروپا حمایت نظامی از اوکراین را متوقف کند، بحران "فورا" پایان خواهد یافت، تاکید کرد که "به همین دلیل است که ما باید به کمک به اوکراین ادامه دهیم. "

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
باور کردنش سخت بود که کمونیستها بر دنیا حاکم شوند. اقتدارشان مدیون کشورهای به ظاهر مسلمان است
به گزارش تابناک به مقل از اسپوتنیک !! طی نامه محرمانه !! یعنی همین دو جمله نشون دهنده میزان اعتبار خبره !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار