بازدید 10468
امام جمعه موقت تهران:

ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشند / جامعه ما ظرفیت ابتلا به این حواشی اعصاب خردکن را ندارد/دشمن روی گسل‌های داخلی سرمایه‌گذاری کرده است

امام جمعه موقت تهران درباره گرانی در کشور گفت: این مساله حال مردم را بد و اعصاب آنها را خرد می کند. مساله مسکن آن هم در بخش اجاره و رهن، جزو موارد مبتلابه است که حدود ۳۰ درصد در سطح ملی و در تهران نزدیک ۵۰ درصد درگیر هستند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 12 May 2023

ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشند/جامعه ما ظرفیت ابتلا به این حواشی اعصاب خردکن را ندارد/دشمن روی گسل‌های داخلی سرمایه‌گذاری کرده است

 

تابناک _ امام جمعه موقت تهران گفت: ما ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسائل کشور باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به  مساله جمعیت و نقش آن در تحقق آرمان‌های صادق آل محمد (ع) گفت: اینکه جامعه ما بتواند زینت باشد باید درباره کمیت و کیفیت جمعیت خود مراقبت کند و امیدواریم سیاست‌های جمعیت در محور خانواده با قوت توسط مسئولان و عموم مردم مورد توجه قرار گیرد تا از مرحله خطرناکی که پیش رو داریم به سلامت بگذریم.

وی درباره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این یک رویداد بزرگ در حوزه کتاب و کتابخوانی و نشر است و با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم مواجه می‌شود؛ این فرصت ارزشمندی است جدای از انتشار آثار فرهنگی یک توجه عمومی به موضوع کتاب و کتابخوانی است. این مساله مهمی است و با وجود میدان داری رسانه‌های جدید کتاب جایگاه خودش را دارد و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه ما تبدیل شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در دهه پایانی ماه رمضان اتفاق‌های مهمی رخ داد و یک ماه رمضان با معنویت بسیار داشتیم، گفت: یکی از این اتفاق‌ها حضور شورانگیز مردم در شب‌های قدر بود و گزارش‌ها می‌گوید این شب‌ها با ترکیب جمعیتی متنوع، گسترده و عالی برگزار شد و در گلزار شهدا و بهشت زهرا جلوه ویژه‌ای داشت. اتفاق دیگر روز قدس بود که از نظر حضور مردم در سراسر کشور کم نظیر بود و در نهایت روز عید فطر و حضور ده‌ها میلیونی در سراسر کشور را شاهد بودیم که حکایت از تفاوت محسوس اش با سال‌های قبل داشت. در تهران با جمعیت صد‌ها هزار نفری برگزار شد و گفته می‌شود حداقل هشتصد هزار تن حضور داشتند. این‌ها از عمق معنویت و بصیرت مردم ایران پرده برداری می‌کند. این‌ها موضوعی است که دشمن می‌خواهد کمرنگ جلوه دهد، اما این‌ها نعمت پروردگار ماست. این چنین نمازی را در جای دیگری سراغ دارید؟ امیدوارم این را قدر بدانیم و دست اندرکاران نماز عید فطر از حالا برای سال آینده به فکر باشند.

وی ادامه داد: در نماز عید فطر حکمت رهبری جلوه مجددی داشت؛ در خطبه دوم دیدید که راهبرد‌های پیش روی امت را بیان کردند. مساله تقویت اراده ملی مطرح است که در برابر جنگ اراده‌هایی است که از سوی دشمن گسترده انجام می‌گیرد. دیگری همکاری و همدلی ملی با تاکید بر مسئولان کشور و قوای سه گانه بود. دشمن برای ایجاد گسل‌های داخلی برنامه ریزی کرده و مساله سوم هم تاکید بر حل مسائل کشور و پرهیز از حاشیه سازی‌ها بود.  

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: خیلی از حاشیه سازی‌ها هر چند از سوی دشمن هم هست، اما داخلی است. کسانی که مراقب زبان و موقعیت‌های خود نیستند با حرف هایشان بهانه دست دشمن می‌دهند و این‌ها را باید مراقبت کرد. در شرایطی که باید فرصت خدمت به مردم جدی گرفته شود و افکار عمومی نیاز به آرامش دارد این اتفاق‌ها را متاسفانه شاهد هستیم. ما ائمه نماز جمعه نیز باید مراقب اظهارنظر‌های خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به این حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسایل کشور باشند.

وی درباره مهار تورم و رونق تولید که مهمترین مساله کشور است، اظهار کرد: همه باید روی این موضوع تمرکز کنند و با اتحاد و همدلی این مسال قابل حل است.  

امام جمعه موقت تهران درباره مساله گرانی در کشور گفت: این مساله حال مردم را بد و اعصاب آن‌ها را خرد می‌کند. مساله مسکن آن هم در بخش اجاره و رهن جزو موارد مبتلابه است که حدود ۳۰ درصد در سطح ملی در گیر آن هستند و در تهران نزدیک ۵۰ درصد درگیر هستند. مسکن از یک کالای زیستی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و نتیجه اش فوران بی حساب و کتاب قیمت هاست که کمر مستاجر‌ها را می‌شکند. در هر حال حل مساله مسکن در شرایط فعلی به یک نسخه درمانی فوری نیاز دارد تا این مساله را تا حد زیادی در سراسر کشور با تاکید بر شهر تهران مدیریت کند.  

وی همچنین خطاب به مردم و آن‌ها که خانه اجاره می‌دهند گفت: تا به اضطرار نیفتادید بر مستاجران سخت نگیرند.

علی اکبری در ادامه به مساله فلسطین و تحولات اخیر اشاره کرد و گفت: در این مساله چشم امید به نیرو‌های مقاومت اسلامی است و تسلیح غزه و کرانه باختری که دستور کار جبهه مقاومت به ویژه ایران بوده کار را به نقطه‌های قابل توجه و پیروزی بخشی رسانده است. صهیونیست‌ها گرفتار انفعال شدیدی هستند و حتی وقتی به یکی از سفاک‌ترین عناصر خود برای تشکیل کابینه متوسل شدند که به گفته خودشان دولت مجانین و مجرمین است نتوانتستند کاری از پیش ببرند و وضع داخلی شان با دولت جدید وخیم‌تر شد. الان وظیفه همه امت اسلامی این است که از جریان مقاومت فلسطین جانانه حمایت کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۲
چرا امام جمعه علی اکبری به سخنان و توصیه های امام جمعه صدیقی گوش نمی دهد و حرف دیگری می زند؟ مگر امام جمعه صدیقی نگفتند برای حل مشکل نداری و فقر و بدبختی و تحمل گرسنگی روزه بگیرید ، دعا کنید، نماز جعفر طیار ، نماز ....... بخوانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
این هفته همه بخاطر کمبود مواد غذایی که دارد عیان میشود دستور گرفته اند از گرانی بگویند.
تو جمهوری اسلامی باید مردم عمر نوح داشته باشند. تا شاید نتیجه کارهای آن را ببیند. برجام. جنگ ایران وعراق. کارهای عمرانی مخصوصا شهرداری‌ تهران. برای نمونه 14 سال است شهرداری تهران مجتمع تجاری ابریشم را به مردم فروخته ولی انگار مردم نوکر وغلام حلقه به گوش شهرداری هستند. وتا حالا به تعهد خود در رابطه با انتقال سند عمل نکرده وانواع بهانه ها را می گیرد. پس به مردم هشدار می دهم از خرید ملک از شهرداری ها خوداری کنید ویا زیر 50 سال سن داشته باشید تا قبل از مرگ نتیجه خرید اشتباه خود را شاید ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
احسنت
من و پانصد نفر دیگه ۱۰.۱۵ سال پیش از شرکت توسعه از زیر مجموعه‌های شهرداری تهران تو مجموعه تجاری البرز نزدیک بیمارستان محک مغازه خریدیم و پولشو تمام و کمال دادیم ولی هنوز خبری از بهره برداری و تکمیل نیست.
یعنی اگر کاه خریده بودیم الان چند ده برابر بود.
والله والله والله سکه فرختم دونه‌ای ۶۰۰ هزار تومن که الان حدود ۳۳ میلیونه
دشمن دشمن دشمن... جمع کنید شمارو به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
یعنی تو این دنیا زندگی کردی به دشمن اعتقادی نداری؟ خوش به سعادتت ما که هرکی رسید دشمنی کرد باهامون
با حرف درمانی کار درست نمی‌شود حاج آقای جوان ...به عمل آید که متاسفانه دولت به اصطلاح سوپر انقلابی شما اینکاره نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
این حاج آقا. جوان یک عمر در وزارت اطلاعات بوده ....
....در هر حال حل مساله مسکن در شرایط فعلی به یک نسخه درمانی فوری نیاز دارد...
خب دکتر جان ، شما یه نسخه بنویس ، این درد و مصیبت ها رو و این روضه هارو که هر کسی بلده بیاد اون بالا بگه ،پس از هفته بعد ما بشیم امام جمعه ، خوبه ؟؟؟؟
کمر شما از گرانی نشکنه مساله حل ه .کمر مردم را بیخیال..
شما فیشت رو منتشر کن
در هیچ دوره دیده و شنیده نشده بود که روحانیون اینقدر به مردم توهین کنند و مثل رعیت باهاشون رفتار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
الکی جو درست نکن من مسلمان نیستم اما روحانیون و مردم یکی هستن مشکل از سیاسیون مخصوصا کت و شلواری هاشونه نه روحانیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
از ماست که برماست
خداروشکر که بالاخره گسل داخلی رو پذیرفتید!!
البته این انتقاد به خود شما وارد است که بعنوان مسئول ائمه جمعه بنحو مناسب آنها را توجیه نمی کنید.
برادر گلم
کاشکی این حرف ها را به اقای رئیس جمهور و هیات دولت و مجلس می زدید ایا گوش شنوائی است مردم نسبت به سال 57 چقدر دین دار تر شده اند یا اعتقاداتشان ضعیف تر شده حضرت عباسی راستش را بگویید خودمان را گول نزنیم از مردم دچار دستنگی چه انتظاری دارید.
شما ها کدام یک می توانید با حقوق کارگری و کارمندی زندگی کنید خرج مسکن و تحصیل و بهداشت و خورد و خوراک خانواده را بدهید شما چند تا فرزند بیکار دم ازدواج دارید.
بابا مروت هم خوب چیزیه به خدا
الان ایشون نگران اعصاب مردم می باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
خیر ایشون نگران نیست.
شما که هر روز با پخش اخبار رسانه ها و تحلیل های اینترنشنال و بی بی سی و صدای آمریکا و.... و پیگیری همون خط رسانه ای به فکر اعصاب و روان مردم ایران هستید
چه عجب دو کلمه حرف حساب در نماز جمعه بدور از تهدید و نفرت پراکنی زده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
عجیب نیست.اوضاع در حال انفجاره برای همین فعلا دستور دارند کمی با ملایمت حرف بزنند.
قابل توجه علم الهدی و احمد خاتمی و سایر امام جمعه های تند و تیز
حاج آقا شما اقتصاد رو حل کن همه مسائل حل میشه لج بازی با دنیا رو متوقف کنید همه چیز درست میشه
گسل‌ ؟؟؟!!!!
مگر‌ گسلی‌ هم در جامعه‌ وجود‌ داره‌ حاج اقا‌ ؟!
اگر‌ گسل‌ وجود‌ داشت‌ چرا‌ کسی در صدد‌ ترمیم‌ آن برنیامده‌ قربونت‌ ؟
دشمن روی نارضایتی مردم سرمایه گذاری کرده،درست.
اما من نمیدونم چرا امامان جمعه و امثال میرسلیم و شریعتمداری چرا باهاشون همکاری میکنن تو عصبی کردن بیشتر مردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
میرسلیم رو قبول دارم اما شریعتمداری چی گفته مگه؟ شریعتمداری واقعا دغدغه ایران رو داره
ملت بزرگ ایران هیچ دشمن خارجی ندارد .هیچ کشوری جرات دشمنی با مردم بزرگ و صلح طلب ایران را ندارد مشکل دشمن تراشی است
تا الان که کاری نکرده اند از این به بعد هم نخواهند کرد
حل مشکل اقتصادی در اولویت است
البته سیاست مدارانی که فرصت احیای برجام و بهبود زندگی مردم را از بین بردند باید استفا دهند تا مردم احساس بهتری بکنند
چرا فکر می کنید مردم نمی فهمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اوضاع آنقدر وخیم است که همه دستور دارند از تورم و گرانی بگویند تا مردم را که برای یک عدد مرغ ساعتها باید در صف بایستند آرام کنند.
باید گسل ها را پیدا کنیم و با بصیرت آنها را پر کنیم تا قطار توسعه و پیشرفت کشورمان متوقف نشود
"دشمن روی گسل‌های داخلی سرمایه‌گذاری کرده است"
این گسل ها را چه کسانی در نظام ایجاد کرده است ضمن از بین بردن گسل ها و محاکمه و مجازات عوامل ایجاد گسل ها، سپس از مردم انتظار همکاری باید داشت.
به به تهران نو نوار شده است بابا!
برخلاف بیشتر مردم من بعید می دونم که نظر ایشون خطاب به امثال پدرزن رئیس جمهور باشه ، احتمالا طبق معمول همیشه روی سخن با اون چند نفر منتقد است. مثلا نماینده ای که بحث شاسی بلند ها را رو کرد یا امام جمعه سیستان بلوچستان. محبتشان کاملا دو پهلو هست
چرا نباید اظهار نظر کنند در صورتی که متخصص اقتصاد و فضای مجازی و خلاصه همه چی هستند
امت حزب الله در بحث عفاف و حجاب دلشان خون است من از آقای اکبری انتظار دارم که توجه کنند و بحث عفافو حجاب سرخط باشد
خدا پدر مادرت رو بیامرزد که جلوی حرفهای تند بعضی ها گرفتی
ای مردم ایران به شما توصیه میکنم صبر ایوبی و عمر نوحی و نماز جعفر طیاری را پیشه کنید تا حکومت کار خودش را انجام دهد. تا ببینیم به کجا می رسیم.
متاسفانه الان بی حجابها ومدامعانشون بیشتر در تلاش هستند و باحجابها رو تحمل نمی کنند مسئولین هم خدارو شکر از بی حجابها وبدحجاب ها بیشتر حمایت می کنند و نگران اونها هستند تا ببینیم این جامعه آخرش به کجا میرسه وگرنه اینها به روسری ور داشتن قانع نیستن و شما هم هرچی عقب نشینی کنی باید بیشتر کوتاه بیای .
بوی رای گیری میاد از این به بعد همه لطیف میشن از جمله امامان جمعه
حضرت آقا سن شما نسبت به بقیه امام جمعه ها کمتره زشته که برای بقیه تعیین تکلیف بفرمایید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی