بازدید 2813

سارکوزی، رسما متهم به دریافت پول از قذافی شد

این اتهامات شامل فساد مالی، دریافت حمایت مالی غیرقانونی برای تبلیغات انتخاباتی و مخفی کردن اختلاس منابع مالی عمومی است.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 12 May 2023

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی فرانسه ضمن متهم کردن سارکوزی  68 ساله، خواستار محاکمه او در چارچوب اتهام دریافت کمک مالی غیرقانونی از قذافی شد.

 اتهامات دریافت کمک مالی غیرقانونی از قذافی رهبر کشته شده لیبی از 10 سال قبل تاکنون، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه را رها نکرده است.

حالا در جدیدترین خبرها، دادستانی ضمن تایید پرونده اتهامات سارکوزی، رئیس جمهوری اسبق فرانسه را رسما متهم کرد و خواستار محاکمه او شد.

 سارکوزی بین سال های 2007 تا 2012  دوره ریاست جمهوری جنجالی در فرانسه داشت که حاشیه های این دوره همچنان ادامه دارد.
این اتهامات شامل فساد مالی، دریافت حمایت مالی غیرقانونی برای تبلیغات انتخاباتی و مخفی کردن اختلاس منابع مالی عمومی است.


در جزئیات این خبر اعلام شد دادستانی فرانسه خواستار محاکمه سارکوزی و 12 نفر دیگر در اتهام دریافت کمک مالی از قذافی برای تبلیغات انتخاباتی 2007 است. این اطلاعات را منبع نزدیک به این پرونده اعلام کرده است.

 این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: دادستانی در بخش جرایم مالی خواستار محاکمه 13 نفر شده که مهمترین آنهما سارکوزی است. اتهام شامل تلاش برای کسب میلیون ها یورو از قذافی برای تامین مالی تبلیغات انتخاباتی سارکوزی است. سارکوزی همه این اتهامات را رد می کند. این پرونده اتهامی از سال 2013 تاکنون باز است. 

الان باید قاضی درباره رسیدگی کردن به پرونده اتهامی سارکوزی، تصمیم بگیرد.

 این رسیدگی قضایی بعد از آن صورت گرفت که سایت "مدیاپارت" در سال 2012 (در دوره میان دو انتخابات ریاست جمهوری فرانسه) سندی را درباره حمایت مالی قذافی از تبلیغات انتخاباتی سارکوزی در سال 2007  افشا کرد. بعد از آن دادستانی فرانسه این موضوع را پیگیری کرد.

روزنامه نگاران مدیاپارت در مدت 6 سال حدود 53 تحقیق را درباره این موضوع منتشر کردند. دو روزنامه نگار این وب سایت هم در سال 2017 کتابی به نام "همراه با تبریک و تهیت رهبر" منتشر کردند. این کتاب شامل اسناد و مدارک و مصاحبه با منابع مرتبط با تحقیقات درباره این سوژه است.

در مدت 10 سال اخیر دستگاه قضایی به جمع آوری دلایل و اسناد و مدارکی پرداخت که فرضیه دریافت حمایت مالی ستاد تبلیغاتی سارکوزی از قذافی را تایید می کرد.

 در فهرست متهمان یک شهروند فرانسوی - لبنانی به نام "زیاد تقی الدین" و یک شهروند الجزایری فرانسوی (الکسانندر جوهری) دیده می شوند. این دو فعال اقتصادی و بازرگان مظنون هستند در این ماجرا به عنوان واسطه کار می کردند. چند وزیر سابق به نام های کلود غیان، اریک وویرث و بریس اوروتفو هم در فهرست متهمان حضور دارند.

سارکوزی در سال 2018 هم به همین اتهامات، احضار و تحت بازجویی پلیس قضایی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست