بازدید 4054

دیوان عالی پاکستان: عمران‌خان باید فورا آزاد شود

دیوان عالی پاکستان اعلام کرد که با توجه به غیرقانونی بودن بازداشت نخست‌وزیر این کشور، وی باید فورا آزاد شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 11 May 2023


به گزارش تابناک  به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، دیوان عالی پاکستان بازداشت نخست‌وزیر سابق این کشور را غیرقانونی اعلام کرد.

دیوان عالی پاکستان امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که بازداشت «عمران‌خان» نخست‌وزیر سابق این کشور از سوی اداره مبارزه با فساد غیرقانونی بوده است.

دیوان عالی پاکستان همچنین دستور داد که خان فوراً باید آزاد شود. دیوان عالی پاکستان همچنین اعلام کرد که نخست‌وزیر سابق این کشور باید در ۱۲ می در دادگاه حاضر شود.

دیوان عالی پاکستان امروز پنج‌شنبه به اداره مبارزه با فساد این کشور دستور داده است تا «عمران خان» نخست وزیر سابق این کشور ظرف یک ساعت به دادگاه معرفی شود.

دستگیری نخست‌وزیر سابق پاکستان از سوی اداره مبارزه با فساد این کشور، در روز سه شنبه اعتراضات خشونت آمیزی را در سراسر کشور به همراه داشت و دولت این کشور را وادار کرد تا از نیروهای ارتش برای برقراری نظم کمک بگیرد.

نیروهای اداره مبارزه با فساد پاکستان ( NAB) روز سه‌شنبه عمران خان ۷۰ ساله را بازداشت کردند. پس از این اتفاق، شمار زیادی از هواداران او با حضور در خیابان‌ها، به برخی مراکز دولتی و نظامی در شهرهای مختلف این کشور از جمله «راولپندی» حمله کردند.

بنا بر گزارش‌ها، هواداران خشمگین عمران‌خان، منازل برخی از افسران ارتش تخریب کردند و یک هواپیمای ارتش هم در جریان این ناآرامی‌ها به آتش کشیده شد.

به گفته منابع آگاه در حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI)، نیروهای امنیتی اسلام آباد معترضان و هواداران عمران خان را با گلوله هدف قرار داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل