بازدید 2459

احتمال رایزنی پوتین و اردوغان بر سر توافق غلات

بنا به گفته یک منبع آگاه، روسای جمهور روسیه وترکیه ممکن است درباره توافق غلات با هم رایزنی کنند.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 11 May 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از تاس، روسای جمهور روسیه و ترکیه احتمال دارد نتایج مربوط به توافق غلات را مورد بحث و گفتگو قرار دهند.

یک منبع آگاه در آنکارا روز پنجشنبه اعلام کرد که احتمال دارد «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در صورت لزوم درباره نتایج مذاکرات توافق غلات در استانبول به صورت تلفنی گفتگو کنند.

این منبع آگاه در ترکیه افزود که این یک احتمال است زیرا همانطور که می دانید، در صورت وجود چنین ضرورتی، اردوغان و پوتین به طور مکرر گفتگوهای تلفنی انجام می‌دهند. توافق غلات بسیار اهمیت دارد و در نتیجه آنها ممکن است در مورد نتایج آن گفتگو کنند.

این منبع مطلع البته از اظهار نظر در مورد روند مذاکرات امتناع کرد و گفت تا پایان مذاکرات باید منتظر ماند.

امروز پنجشنبه استانبول میزبان دومین روز مذاکرات میان نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل خواهد بود. گفتگوها حول محور تمدید قرارداد غلات دریای سیاه اختصاص دارد.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی