بازدید 3414

ورود سامانه بارشی جدید از فردا

کد خبر: ۱۱۷۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 08 May 2023

یک کارشناس سارمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، بخش‌هایی از اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی ابتدا در مناطق غرب، شمال غرب کشور و جنوب غرب استان‌هایی که در دامنه زاگرس مرکزی و البرز مرکزی واقع شده اند و همچنین سواحل شمالی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که گاهی سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه از فردا سه‌شنبه ورود سامانه بارشی به کشور را داریم که مناطقی از غرب شمال غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز کشور و غرب سواحل خزر را در بر می‌گیرد، افزود: بارش‌ها تاروز جمعه ادامه دارد.

رفیعی با بیان اینکه طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب وزش باد شدید مورد انتظار است که سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و احتمال نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق وجود دارد، اظهار کرد: بخش‌های غربی و مرکزی خلیج‌فارس طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز ابری‌است، در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید، بارش پراکنده و احتمال گرد وخاک در آن هستیم.

بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۱ درجه بالای صفر است و کمینه دما به ۲۲ درجه بالای صفر رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل