بازدید 4037
۱

ادامه جنگ بیانیه و اتهام در لیگ بی‌توجه به تهدید فدراسیون

کد خبر: ۱۱۷۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 06 May 2023

روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال جاری فدراسیون فوتبال از برگزاری جلسه «کارگروه عالی نظارت بر مسابقات لیگ‌های کشور» خبر داد و ۱۰ فرمان مصوب این کارگروه را اعلام کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سه بند از این فرمان‌ها به موضع‌گیری‌ها و بیانیه‌های عوامل باشگاه‌ها مربوط می‌شد که در چهار روز گذشته بارها توسط تیم‌های لیگ برتری نقض شد. این فرامین در زیر آمده است:

* ممنوعیت اظهارنظر و مصاحبه علیه مقامات رسمی از جمله داوران از سوی باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و معرفی به ارکان قضایی در صورت عدم رعایت

* ممنوعیت صدور بیانیه توسط باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و گزارش به ارکان قضایی فدراسیون به منظور برخورد در صورت عدم رعایت

 

راند اول اظهارنظرها علیه مسئولان، پس از صحبت‌های منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر همزمانی دیدارهای هفته بیست‌وهشتم آغاز شد. مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس همراه با مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال این باشگاه، به شدت به فدراسیون فوتبال تاختند. درویش مدیرعامل باشگاه تهدید کرد که سرخپوشان مقابل پیکان به میدان نمی‌روند و شهریاری رئیس هیئت مدیره پرسپولیس، تصمیم فدراسیون فوتبال را خلاف قانون دانست.

پس از وتو شدن این تصمیم، اظهارنظرها علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به مدت یک روز فروکش کرد. مُهر تأیید سازمان لیگ بر برگزاری دیدار پیکان - پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، موج دوم موضع‌گیری‌ها را استارت زد که در این زمینه، استقلال گوی سبقت را از رقبا ربود! خسرو حیدری و بهزاد غلامپور، این تصمیم سازمان لیگ را تبعیض‌آمیز دانستند و سرپرست تیم استقلال هم آن را لکه ننگی بر پیشانی سازمان لیگ خواند!

عارف غلامی، روزبه چشمی، سیدحسین حسینی و امید نورافکن پس از بازی‌های سپاهان و استقلال در هفته بیست‌وهشتم، در موضع‌گیری علیه سازمان لیگ و رئیس کمیته داوران کوتاهی نکردند. در مسجدسلیمان ژوزه مورایس اظهارات حیرت‌انگیزی به زبان آورد و گفت یک هوادار پرسپولیس را دیده که مطمئن است داور نبوده! سرمربی سپاهان که به صحبت‌های قابل احترام در فوتبال ایران معروف شده بود، همرنگ جماعت فوتبالی شده و خاطره صحبت‌های نیش‌دار ژوزه مورینیو را زنده کرده است.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان نوشت که برای پرسپولیس فرش قرمز پهن شده و مدیر رسانه‌ای استقلال گفت کارد به استخوان آبی‌ها رسیده است. سرپرست سپاهان هم مدعی شد که عدالت در حق تیم‌ها رعایت نمی‌شود و سرمربی اسپانیایی تراکتور با اشاره به همزمان نبودن بازی‌ها،‌ در اظهارنظری کنایه‌آمیز گفت که روح رقابت باید سالم باشد! صحبت‌هایی پُرطعنه‌ای که نوک پیکان آن به سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بود.

جنجالی‌ترین اظهارنظرها هم به سرپرست باشگاه استقلال اختصاص یافت. وی صبح روز جمعه اتهام تبانی با شورای تأمین استان البرز را به سازمان لیگ وارد کرد؛ ساعاتی بعد سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات این سازمان را کارمند مدیر تیم پرسپولیس خواند و عصر هم سیستم سازمان لیگ را پرسپولیسی دانست! برای جا نماندن تیم‌های قعر جدولی از این جریان، عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت هم فدراسیون‌نشینان را به حمایت از سرخابی‌ها و تیم‌های صنعتی متهم کرد!

همه این موضع‌گیری‌ها موجب نقض بند «ممنوعیت اظهارنظر و مصاحبه علیه مقامات رسمی، از جمله داوران از سوی باشگاه‌ها» می‌شود. البته باشگاه‌ها به رعایت بند «ممنوعیت صدور بیانیه توسط باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و گزارش به ارکان قضایی فدراسیون، به منظور برخورد در صورت عدم رعایت» نیز پایبند نبودند و عادت بیانیه‌نویسی از سر آنها نیفتاد.

36 دقیقه پس از بیانیه سازمان لیگ مبنی بر موافقت باشگاه استقلال با برگزاری دیدار پیکان - پرسپولیس در استادیوم آزادی، آبی‌ها این بیانیه را فرار رو به جلو خواندند و آن را با صدور بیانیه‌ای دیگر پاسخ دادند. خودروسازان هم رو به بیانیه نوشتن آوردند و زیر بار معرفی ورزشگاه آزادی نرفتند. باشگاه هوادار هم دو بیانیه به رشته تحریر درآورد. روابط عمومی این باشگاه نوشت اگر دیدار شاگردان ساکت الهامی با پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین برگزار نشود، از حضور در این بازی انصراف می‌دهند!

فدراسیون فوتبال که عزم خود را برای مقابله با این اقدامات مصمم نشان داد، اکنون دو گزینه پیش روی خود دارد؛ اغماض از این اظهارنظرها یا مقابله با متخلفان. قطعاً جریمه و محرومیت این تعداد از افراد فعال در باشگاه‌ها با واکنش منفی تیم‌ها همراه خواهد شد و فدراسیون باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد پای رسیدگی به 23 تخلف (شامل اظهارنظر و بیانیه) بایستد یا خیر.

رسیدگی به صحبت‌های افراد علیه یکدیگر، نکته‌ای است که جای خالی آن در بیانیه فدراسیون فوتبال حس می‌شود. حالا که این مسئله مورد توجه کارگروه نظارت بر مسابقات قرار ندارد، اظهارات تند عبدالله ویسی و ریکاردو ساپینتو علیه یکدیگر پس از دیدار استقلال - صنعت نفت باید مورد توجه ارکان فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. 

منبع:تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
وقتی مسئولین بک مجموعه با زد و بند می آیند و با زد و بند می روند ، کسی از زیر دستان برایشان تره هم خورد نخواهد کرد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار