سیاهکلی: کشور را نمی‌شود با ۱۰ نفر چرخاند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به وزرای پیشنهادی که ضعیف باشند رای نخواهد داد چرا که مردم مشکل دارند و انتظار دارند که این مشکلات حل شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 06 May 2023

به گزارش «تابناک»، لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که هنگام استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر سابق صنعت و معدن عده‌ای عنوان می‌کردند پس از این‌که این وزیر برود فرد ضعیف‌تر خواهد آمد و بعد از جلسه استیضاح نیز بر این نظر خودشان تاکید داشتند، چه تمهیداتی باید در مجلس در نظر گرفته شود که مجلس به گزینه‌های ضعیف رای ندهد، گفت: هنگامی که یک وزیر استیضاح می‌شود و می‌افتد یعنی در آنجا مشکل داریم، اگر وضعیت بحرانی نباشد هیچ‌گاه وزیر ساقط نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما با یک وزارتخانه ثروتمند و پر امکانات اما بحران‌زده طرف هستیم، بنابراین کارکردن در آنجا ساده است بلعکس اینکه بسیاری فکر می‌کنند کار کردن در آنجا سخت است؛ خیر، وزارت صمت جزء آن وزارتخانه‌هایی است که مدیریت کردن در آنجا ساده است زیرا امکانات دارد، ثروت دارد، درآمد دارد و یک بنگاه اقتصادی است. بنگاه اقتصادی بخواهد بحرانی شود دیگر کجا را باید مدیریت کنیم؟ وزارت صمت باید به دیگر وزارتخانه‌ها کمک کند.

وی تاکید کرد: حتماً باید فردی بیاید که این موارد را درک کند، قدرت مدیریت بالا و تجربه داشته باشد، افرادی که تجربه ندارند چرا باید لوکوموتیو اقتصاد کشور را به حرکت در بیاورند؟ بنابراین مجلس محکم است و ما از دولت خواهش می‌کنیم عنایت کند افراد باتجربه و کاربلد را برای امر وزارت معرفی کند زیرا ما بدون تعارف کسی که بیاید را نقد می‌کنیم و اصلاً نقد بی‌رحمانه داریم، چراکه مردم گرفتار هستند و انتظار دارند. ما هم خواهشمان از دولت این است افرادی مجرب، توانمند و کاربلد بفرستد تا رأی بیاورند که هم برای دولت و هم برای مردم خوب باشد.

سیاهکلی درباره اینکه گفته می‌شود گزینه‌های پیشنهادی برای امر وزارت در وزارتخانه‌هایی که باید برای‌شان وزیر معرفی شود از داخل خود دولت هستند و به نوعی این تلقی به وجود می‌آید که افراد در این دولت در سمت‌های مختلف جابجا می‌شوند و مهره‌ها می‌چرخند، بیان کرد: دولت مهره‌ها را می‌چرخاند و این بسیار بد است، کشور را با ۱۰ نفر که نمی‌شود اداره کرد، از همه نیروها باید در اداره کشور استفاده کرد.

وی گفت: قطعاً اگر گزینه‌هایی که معرفی که می‌شوند ضعیف باشند، مجلس رای نخواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر