بازدید 3015

حمل پرچم توسط وزنه‌برداران ممنوع شد!

کد خبر: ۱۱۷۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ 05 May 2023

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم گرفت که ورزشکاران را از ورود به مراسم اهدای جوایز با پرچم کشور خود منع کند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت RBC، محمد جلود، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم گرفت ورزشکاران را از ورود به مراسم اهدای جوایز با پرچم‌های کشور خود منع کند.

او درباره این تصمیم گفت: ما یک ورزش و نماینده جهان هستیم نه این که دعوا و بحث کنیم که چه کسی بهتر است. هنگام بحث در مورد این موضوع، آن چه در ایروان اتفاق افتاد را در نظر گرفتیم. ما هم‌چنین نمی‌خواهیم ورزشکارانی که روی سکو قرار می‌گیرند، پرچم‌های خود را جلوی همدیگر قرار دهند.

پیش‌تر آذربایجان پس از آتش زدن پرچم کشورش از حضور در مسابقات قهرمانی اروپا در ارمنستان خودداری کرد.

از این پس پرچم‌ها همچنان در مراسم اهدای جوایز ظاهر می‌شوند، اما روی تصاویر تلویزیونی نه در دست ورزشکاران. این ممنوعیت به طور رسمی توسط فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در جلسه بعدی هیات اجرایی تصویب خواهد شد.

در ماه آوریل، در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی اروپا در ایروان، مردی به روی صحنه رفت، پرچم آذربایجان را از یکی از شرکت کنندگان ربود، آن را آتش زد و از سالن خارج کرد. پس از آن تیم آذربایجان از حضور در مسابقات خودداری کرد.

هم‌چنین سال گذشته در مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا در آلبانی، یک ورزشکار ترکیه‌ای روی سکو تلاش کرد پرچم ارمنستان را با پرچم کشورش بپوشاند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل