بازدید 2693
۱

احتمال تلاش آمریکا برای کودتا در جریان انتخابات ترکیه

وزیر کشور ترکیه می‌گوید واشنگتن در چهاردهم ماه مه (۲۴ اردیبهشت) تلاش خواهد کرد تا کودتای نافرجامی را که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ترکیه به راه انداخت، به سرانجام برساند.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 04 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، سلیمان سویلو در سخنانی گفت: آنها (آمریکایی‌ها) پس از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ احتمالا حالا در انتخابات پیش رو دوباره این کار را امتحان خواهند کرد اما آیا آنها این کار را فقط در ترکیه انجام خواهند داد؟

وی افزود: آنها سعی کردند این کار را در مجارستان انجام بدهند و ویکتور اوربان رئیس جمهور این کشور را از بوداپست بیرون و سه نامزد ریاست جمهوری را در مقابل او معرفی کردند.

سویلو گفت: ساندور پینتر وزیر کشور مجارستان دوست صمیمی من است. او به طور جدی به من هشدار داد که آمریکا بودجه‌ای برای سازمان های غیردولتی ترکیه اختصاص داده است تا در انتخابات آتی مداخله و سنگ اندازی کنند.

وزیر کشور ترکیه در ادامه گفت که مطمئن است رجب طیب اردوغان به سادگی در همان دور نخست انتخابات آتی ترکیه پیروز خواهد شد.

سویلو افزود: هیچکس نمی‌داند که طی این یازده روز باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری آتی ترکیه در این کشور چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان ترکیه قرار است روز چهاردهم ماه میلادی جاری (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارهای منفی اردوغان جای خود ولی همینکه دست نظامیان را ازسیاست کوتاه کردکه ازابتدای تشکیل کشور ترکیه (دهه 20 میلادی) قدرت را ولو درپشت پرده دردست داشتند خدمت بزرگی به کشور وملت ترکیه کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل