بازدید 3099
۱

سیاستمداران آلمانی متهم اصلی عدم تامین دارو

رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان با توجه به کمبود شدید دارو در این کشور سیاستمداران آلمانی را به شکست آشکار در تامین دارو متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 01 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، "فرانک اولریش مونتگومری"، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان، سیاستمداران را به شکست آشکار در تامین دارو متهم کرد.

با توجه به کمبود دارویی موجود، از جمله برای کودکان، فرانک اولریش مونتگومری، خواستار ذخیره دارویی در سراسر اتحادیه اروپا شده است. وی در این باره گفت: بیش از ده سال است که ما با تنگناهای فزاینده ای در عرضه دارو مواجه بوده ایم. مونتگومری به سردبیران روزنامه هامبورگر ابند بلات گفت که دلیل آن انگیزه های اقتصادی نادرست در صنعت داروسازی است.

این مقام بهداشتی در آلمان این انتقاد را وارد کرد که در نظام کنونی اقتصاد مقدم بر بشریت است. وی تاکید کرد: این نشان دهنده یک شکست آشکار سیاست توسط دولت های قبلی و فعلی است که گلوگاه های عرضه در حال افزایش است. این واقعیت که کودکان و به ویژه بیماران سرطانی امروز از این موضوع رنج می برند، تاسف بار است و به وضوح نشان می دهد که تجاری سازی اغراق آمیز دارو به کجا می انجامد.

به گفته مونتگومری، ذخیره دارویی در سراسر اتحادیه اروپا می تواند فوراً به عنوان یک "اجبار برای صنعت داروسازی، تحت نظارت و مدیریت دولت و حرفه پزشکی" ایجاد شود. همچنین باید وظیفه سیاست بازگرداندن سایت های تولیدی به اروپا با چارچوب اقتصادی مناسب باشد. علاوه بر این، زنجیره های تامین با منابع متعدد برای داروها باید از نظر قانونی محافظت شوند.

بسیاری از کشورهای اروپایی این روزها از مسئله کمبود دارو رنج می برند.

پزشکان چندین کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه اخیرا در نامه سرگشاده‌ای به وزرای بهداشت درباره خطرات کمبود شدید داروهای کودکان در سراسر اروپا هشدار دادند.

این پزشکان درباره کمبود داروی کودکان در اروپا هشدار داده و درخواست کردند که باید اطمینان حاصل شود که داروی کافی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد؛ در غیر این صورت خطر شروع تنگناهای جدید از پاییز وجود دارد.

انجمن حرفه‌ای پزشکان اطفال در آلمان هم نسبت به کمبود فزاینده دارو برای کودکان هشدار داده است. توماس فیشباخ، رئیس این انجمن در گفتگویی تاکید کرد: ما در حال حاضر از دستورالعمل ها دور می شویم و پاییز آینده نزدیک است. ما دوباره با کمبود عرضه روبرو خواهیم شد که می تواند بدتر از گذشته شود. وی افزود: کمبود داروی تب بر و مسکن در اشکال دارویی مناسب برای کودکان وجود دارد. در حال حاضر پنی سیلین نیز وجود ندارد.

فیشباخ یکی از امضاکنندگان نامه سرگشاده پزشکان اطفال در آلمان، فرانسه، تیرول جنوبی، اتریش و سوئیس به وزرای بهداشت کشورها است. در نامه ای به کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت فدرال آلمان از سوی این درخواست کنندگان نوشته شده است: سلامت کودکان و جوانان ما در سراسر اروپا به دلیل کمبود دارو در خطر است. یک راه حل سریع، قابل اعتماد و دائمی فوری لازم است.

در این نامه آمده است: ما سیاستمداران را مسئول تضمین تولید و ذخیره کافی داروهای مراقبت اولیه کودکان در اروپا می‌دانیم.

به گفته یک انجمن پزشکی در آلمان، برخی از کودکان بیمار در حال حاضر نمی توانند به اندازه کافی شربت های آنتی بیوتیکی دریافت کنند. "یاکوب ماسکه"، سخنگوی انجمن حرفه ای پزشکان اطفال (BVKJ)، در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است که وضعیت بسیار نگران کننده است.

این پزشک متخصص اطفال اعلام کرد که هرگز کمبود آنتی بیوتیک هایی به این شدت را در آلمان ندیده است.

توماس فیشباخ، رئیس انجمن حرفه ای پزشکان اطفال نیز نسبت به کمبود شدیدتر دارو برای کودکان در پاییز و زمستان آینده هشدار داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نمیدونم چی شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی