بازدید 2579
۱

برگزاری نخستین کارگروه مجازی بنیاد سعدی در یونان

به منظور توسعه و بهبود آموزش و گسترش زبان فارسی در کشور یونان، نشست مجازی با بررسی موضوعاتی همچون «اهمیت بنیاد سعدی به بحث زبان و ادبیات فارسی و آموزش و گسترش آن در یونان»، «امکانات بنیاد سعدی در برگزاری دوره های آموزشی» و «انتشار کتاب و دسترس بودن منابع» برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 30 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این نشست مجازی، مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در یونان، شهروز فلاحت پیشه، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی، زهرا سالمی، کارشناس میز یونان، سیدعلی موسوی زاده، مدیر ارزیابی عملکرد و انتشارات، امیر احمدی، مدیر آموزش معاونت آموزش و پژوهش، کبری باباشمس، کارشناس معاونت بین الملل و ثریا خرمی، رئیس گروه ارزیابی و عملکرد بنیاد سعدی حضور داشتند.

در این نشست مجازی ابتدا رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در یونان به گزارشی از وضعیت زبان فارسی در این کشور پرداخت.

نیکخواه قمی با بیان اینکه با حضور فارسی آموزان قدیم و جدید رایزنی، انجمن علاقمندان به زبان فارسی در حال تشکیل است که هیأت مدیره آن دو تن از بازیگران سریال سلمان فارسی هستند، افزود: همچنین وبگاهی با امکانات مختلف آموزشی اعم از ثبت نام، ثبت نمرات و صدور گواهینامه در دست طراحی است که در نظر است با جمع آوری اطلاعات ایشان، شبکه ای از علاقمندان زبان فارسی شکل بگیرد.

همچنین در بخش مدیریت پژوهشی بنیاد سعدی خدمات علمی و پژوهشی به فارسی آموزان از جمله پیکرۀ زبان فارسی ارائه و از مدرسان حمایت می‌شود. وی در خصوص آزمون تعیین سطح زبان فارسی در کلاس‌های رایزنی فرهنگی نیز اظهار کرد: مدرسان رایزنی طبق تجربیات خود سوالات را در ۴ مهارت طراحی می‌کنند که قرار شد نمونۀ این سوالات جهت بازبینی به بنیاد ارسال شود همچنین در خصوص امکان نشر کتاب‌های بنیاد در محل، اگر ناشر یونانی باشد در شبکه توزیع فیزیکی و مجازی قرار می‌گیرد.

«برگزاری نشست‌های منظم غیر رسمی برای آشنایی بیشتر مدرسان رایزنی با منابع و مواد آموزشی بنیاد سعدی برای تدریس در نمایندگی»، «برگزاری دوره دانش افزایی مجازی و کارگاه‌های آموزش مدرسان جهت آشنایی با محتواهای آموزشی بنیاد به صورت دوره ای»، از جمله موضوعات مطرح شده از سوی معاونت امور بین الملل و کارشناسان معاونت‌های آموزش و بین الملل بنیاد سعدی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلیاردها بودجه بنیاد سعدی برای چند تا سمینار مجازی که بهترشو دانشجویان ما در دانشگاه ارائه میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست