بازدید 3346
۲

سازمان ملل طالبان را به نشست دوحه دعوت نکرد

سازمان ملل اعلام کرد که طالبان به نشست سازمان ملل درباره افغانستان دعوت نشده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 29 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «استفان دوجریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که طالبان به نشستی که قرار است به میزبانی دبیرکل این سازمان در دوحه برگزار شود دعوت نشده است.

وی در این باره گفت که دبیرکل دعوتنامه ای را برای دولت موقت طالبان ارسال نکرده است. 

به نوشته رویترز، پیش از این نیز مقامات سازمان ملل اعلام کرده بودند که نشستی که قراری است به میزبانی دبیرکل این سازمان در دوحه برگزار شود، ارتباطی با به رسمیت شناختن طالبان ندارد. 

این در حالی است که پیش از این آمنه محمد گفته بود که نشست دوحه می‌تواند قدم هایی را برای به رسمیت شناختن طالبان به همراه داشته باشد.

پیشتر نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک قطعنامه‌  تصمیم طالبان مبنی بر ممنوعیت کار زنان برای دفاتر این سازمان در افغانستان را محکوم کرده و از این گروه خواست فورا این تصمیم خود را لغو کند.

پیش‌نویس این قطع‌نامه از سوی امارات متحده عربی و ژاپن تهیه شده بود و روز پنج‌شنبه به اتفاق آرا از سوی اعضای شورای امنیت به تصویب رسیده است.

در این قطع‌نامه ممنوعیت کار زنان در تاریخ سازمان ملل «بی‌سابقه» عنوان شده و نسبت به ادامه‌ آن «عمیقا» ابراز نگرانی شده است.

طبق این قطع‌نامه، ممنوعیت کار زنان برای دفاتر سازمان ملل «حقوق بشر و اصول بشردوستانه را تضعیف می‌کند» و بر عملیات کمک‌رسانی سازمان ملل در سراسر افغانستان نیز «تأثیر منفی و شدید» خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این سازمان ملل اگر رفیق بود افغانستان رودو دستی به طالبان نمیدادن
اینان تروریست هستند و نباید به رسمیت شناخته بشوند، مردم افغانستان باید در یک انتخابات آزاد نوع حکومت خود را انتخاب کنند،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل