بازدید 16276

بایدها و نبایدها در جلوگیری از افزایش بی حجابی / چرا آثار سوء و خطر امر به معروف و نهی از منکر تهاجمی بیش از بی‌حجابی است؟

باید مراقب بود جامعه مذهبی به چشم دشمن گروهی که مقید به ظواهر مذهبی نیستند، قرار نگیرد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: «دشمن با اتّحاد ملّت ایران مخالف است؛ با یکپارچگی شما مخالف است؛ با یکدست بودن ملّت مخالف است. دشمن مایل است که مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند، با هم دعوا کنند.» در واقع شاید بتوان گفت مفسده‌ای بزرگتر از تفرقه وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 29 April 2023

بایدها و نبایدها در جلوگیری از افزایش بی حجابی / چرا آثارسوء و خطر امر به معروف ونهی از منکر تهاجمی بیش از بی‌حجابی است؟

هرچند امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب شرعی در جامعه اسلامی ضروری است و در این دوران به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد، باید در نظر داشت انجام این واجب شرعی به صورت تهاجمی، بیش از آنکه تاثیر مثبتی داشته باشد، می‌تواند آنچنان نقش مخربی بر جای بگذارد که خطرش حتی از بدحجابی نیز بیشتر باشد؛ به ویژه اگر وحدت جامعه اسلامی را به مخاطره بیندازد.

به گزارش «تابناک»، پس از حوادث سال ۱۴۰۱، مساله دغدغه مندان، دیگر عنوان «بدحجابی» نبود، بلکه مساله «بی‌حجابی» بود که بر خلاف بدحجابی، کمتر تفسیرپذیر است. در این میان، گسترش بی‌حجابی که سوای منع شرعی، خلاف قانون نیز محسوب می‌شود، با حساسیت‌هایی به ویژه در میان قشرهای مذهبی همراه شد و این مذهبیون به طور خاص هم علنی و هم با مراجعه به مسئولین ارشد خواستار مدیریت این اوضاع شدند. این وضعیت با گرم‌تر شدن هوا، به تنش‌هایی نیز انجامیده که اگر سطح این تنش‌ها فزونی یابد نیز جای تعجبی ندارد.

در مواجهه با این وضعیت، مجموعه حاکمیت در رویکردی معقولانه از رویکردهایی چون گشت ارشاد در قبال بی‌حجاب عبور کرده و محور اقداماتش را معطوف به طراحی رویه‌هایی کرده که کمترین تنش و سوءاستفاده دشمن را در پی داشته باشد. در این چارچوب هرچند اقداماتی، چون پلمب اماکنی که بی‌حجاب‌ها در آن رفت و آمد می‌کنند، نظیر پاساژها، نقد‌هایی در پی داشته، اما به نظر می‌آید، رویکرد عمده، اقدامات فرهنگی و کوشش مسالمت آمیز برای متقاعد کردن زنان به رعایت حداقل حجاب است که قاعدتاً تاثیرات پایدارتری نسبت به اقدامات قهری خواهد داشت.

در این میان، آنچه در مواردی تنش آفرین بوده، رویکرد تهاجمی در قبال فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. تقریباً هرکس در نظام آموزشی ایران تحصیلات ابتدایی را نیز گذرانده باشد، با داستان امر به معروف و نهی از منکر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آشناست؛ آنجایی که کوشیدند به شیوه صحیح وضو بگیرند تا پیرمرد متوجه اشتباهش شود و وضویش را تصحیح کند. هدف ایشان عدم رنجش پیرمرد در قبال این امر به معروف بود. این شاید یکی از نمونه‌های مشهوری است که به خوبی آداب امر به معروف و نهی از منکر را یادآور می‌شود.

بر اساس آنچه فقها نیز بر آن اتفاق نظر دارند، چهار شرط اصلی امر به معروف و نهی از منکر، عبارتند از: علم و آگاهی، احتمال تأثیر، اصرار بر گناه و نبودن ضرر و مفسده. برخی فقها، عدالت را نیز به عنوان شرط پنجم بیان کرده‌اند. با تکیه بر روایت اکثریت فقها، اگر هریک از چهار شرط محقق نشده باشد، نباید امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد. یعنی اگر آمر به معروف و ناهی منکر بداند این امر به معروف و نهی از منکر تاثیری در تغییر رویه شخصی ندارد، اساساً نباید تذکری بدهد و یا اگر احساس کند ایجاد مفسده می‌کند، باید از تذکر پرهیز کند. ورای این‌ها اساساً امر معروف و نهی از منکر نباید حالت تهاجمی داشته باشد که اگر احتمال تاثیر وجود داشته باشد نیز از بین می‌رود و عامل به منکر در عملش جری می‌شود.

در کنار این باید مراقب بود جامعه مذهبی به چشم دشمن گروهی که مقید به ظواهر مذهبی نیستند و خوشمان بیاید یا نیاید، شمارشان کم نیست، قرار نگیرد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: «دشمن با اتّحاد ملّت ایران مخالف است؛ با یکپارچگی شما مخالف است؛ با یکدست بودن ملّت مخالف است. دشمن مایل است که مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند، با هم دعوا کنند.» در واقع شاید بتوان گفت مفسده‌ای بزرگ‌تر از تفرقه وجود ندارد.

«وایم اللّه لولا مخافة الفرقة بین المسلمین... لکنّا علی غیر ما کنّا لهم علیه؛ اگر ترس تفرقه میان مردم نبود با هیات حاکمه غیر طور دیگر برخورد می‌کردم.» این بیان علی بن ابی طالب (ع) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و درباره علت پذیرش خلافت بود. در واقع وحدت مسلمین در درجه‌ای از اهمیت برخوردار است که جانشین برحق رسول الله از این حق قانونی و شرعی می‌گذارد تا یکپارچگی جامعه اسلامی حفظ شود و امر به معروف و نهی از منکر تهاجمی دقیقاً می‌تواند مفسده تفرقه را در پی داشته باشد. علاوه بر این مفسده دیگر، وارد آمدن ثلمه به چهره مومنین و حزب اللهی هاست؛ بنابراین، حزب اللهی‌ها باید در صف اول مقابله با هرگونه رویکرد‌های تهاجمی در قبال امر معروف و نهی از منکر باشند تا اصل کلام و عمل حق به محاق نرود.

در همین چارچوب، دستگاه‌های مسئول در این حوزه، برای مقابله با هرگونه برخورد افراطی و تهاجمی و خودسرانه که می‌تواند تنش عمومی نیز در پی داشته باشد، باید با اعلان رسمی و قانونی به آحاد مردم برای عدم دخالت و تذکر و برخورد رودررو و مستقیم با افراد بی حجاب در ملأعام و معابر و مراکز عمومی، فضای عمومی را مدیریت کنند. همچنان که بی‌حجابی، امر شرعی است، شراب خواری در ملأعام نیز امری شرعی است، اما مردم راساً با شراب‌خوار برخورد نمی‌کنند و نهاد‌های مسئول انتظامی و قضایی با شراب‌خوار برخورد می‌کنند؛ بنابراین در امر بی‌حجابی برای حفظ ثبات و جلوگیری از هرج و مرج، پرهیز از انجام امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد غیر مامور و غیر مسئول در ملأعام و معابر و مراکز یک اقدام ضروری است.

در آخر نباید فراموش کرد زنان بی‌حجاب از دیگر کرات نیامده‌اند و اعضای خانواده خود ما هستند؛ بنابراین امر به معروف و نهی از منکر را نه از خیابان، بلکه از جمع‌های خانوادگی باید شروع کرد. آمرین به معروف و ناهیان منکر مردمی و مومنینی که احساس تکلیف می‌کنند، همت خود را صرف امر به معروف و نهی از منکر در غیرمنظر عمومی کنند و در خانواده و بستگان خود و محافل و میهمانی‌های خانوادگی آن هم در صورت احتمال تاثیرگذاری اقدام کنند. این گام مهمی است و انتظار می‌رود مومنین تا زمانی که موفق به حفظ و اعمال حجاب در بین اعضای خانواده خود نشده‌اند، از امر به معروف ونهی از منکر در مورد حجاب دیگران بپرهیزند.

موفقیت و تاثیرگذاری در بین اعضای خانواده و فامیل خود محکی است برای سنجش احتمال و میزان تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر برای دیگر عرصه‌ها؛ یعنی وقتی نهی از منکر روی دختر، خواهر، همسر، اعضای فامیل، دوست و همکار اثر نمی‌کند، آن شخص دغدغه‌مند باید بداند که به طریق اولا بر افراد دورتر هم اثر ندارد؛ بنابراین، تکلیف امر به معروف و نهی از منکر بر دیگران، متوجه مومنی است که نزدیکان و بستگانش حتی بدحجاب هم نباشند و اگر بوده‌اند، خلقیات همراه با نرمش او، آن‌ها را به حجاب کامل سوق داده باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۱
اشداء علی الکفار باید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
همین یک آیه از قران یاد گرفتید همه جا بکار می برید مگر کسی که حجاب درستی ندارد کافر است
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
کافر؟؟؟ چینو کره شمالی که کلا کافر هستن دوست صمیمی تون هستن ولی یکی چون روسری سرش نکرده شد کافر؟!
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
لا اکراه فی الدین...
حمیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
فکری برای گرانی و تورم و بیکاری کنید. ول کنید این تار موی زنان رو
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دلار در مرز 55 شما با این مطالب مردم را سرگرم کنین ؟
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آیه ای که دستاویز حجاب اجباری کرده اند در اصل اشاره به پوشاندن زینت دارد. فقط مفسرین با استناد به این که زینت خود به خودی نیست و یا در گردن است یا در گوش گفته اند که گردن و گوش را باید پوشاند. ولی نگفته اند آیا گردن و گوشی که زینت ندارد حکمش چیست؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چرا برای ساپورت پوشی که بمراتب تهییج کننده تر است هیچگاه بیانه صادر نشد و فروشگاههای توزیع کنند ساپورت مورد شماتت قرار نگرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چرا فکر می کنید تند روهایی که با خشونت و توهین امر به معروف و نهی از منکر می کنند، جامعه مذهبی هستند؟! والله که بخش اعظم جامعه مذهبی از این دست برخوردهای تندروانه ناراضی و شاکی است. نمونه همین کسی که 70 درصد جامعه رو به سمت کفر فرستاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
لا اکراه فی الدین
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ساعت 13:14
دلار 55 تومن
ناشناس
| France |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اصلا کافر به شما چه ربطی داره اخه شما رو تو گور اون میزارن؟ به شما ربطی نداره
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دلار رو کرده ۵۵۰۰۰ و فقط حرف میزنه و نمک بر زخم مردم میریزه
مجبوری حرف نامربوط بزنی و بمردم فشار بیاری؟یادته وقتی میخواستی. رای بگیری میگفتی من رییس بشم، دلار ۵۰۰۰ میشه.
الان رییس شدی و ۵۵۰۰۰ تومان یعنی ۱۱ برابرش کردی.
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
برادر بی ترمز چرا این آیه رو تو لبنان پیاده نمیکنی که میلیاردها دلار توش خرج بیهوده کردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اگر این مطلب رو از روی مضحکه نوشتی که هیچ اما اگر واقعا به آن اعتقاد داری باید بفهمنی این جمله در جایی کاربرد داری که دشمن در حال جنایت است
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آهای ناشناسی که فتوای کفر صادر میکنی به کسانی که اکثرشان به خدا معتقدند و نیز کماکان خود را مسلمان میدانند، اندکی درنگ کن. شما که به ظن خود آدم متدینی هستی، مگر نباید تقوا داشته باشی؟ مگر نمیدانی که سوء ظن نباید داشت... برو از خود بپرس، راه نفوذ شیطان به من مثلا متدین چیست. شاید تفکرت عوض شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
لعنت بهتون ران مرغ کیلویی 145 هزار تومان
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مثل حیوون که نباید برهنه شد بلاخره فرقی باید بین انسان و حیوان باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
یک کیلو مرغ هورمونی بدرد نخور گیر نمیاد
یک کیلو برنج هندی کپک زده بوگندو شده 60 هزار تومان
یک جفت لاستیک آشغال چینی یه بار مصرف شده 5 میلیون
ایرانی ته دیگه و دور ریز رستوران رابرا شام و ناهار خانواده ش می برد
زندگی را غیر ممکن و محال کردید
تر زدید به زندگی پیر و جوون
به جای عذرخواهی و استعفا در پیشگاه این مردم نجیب
هی حجاب حجاب حجاب می کنبد
کسی هم که با حجاب بود در مخالفت با وضع موجود بی حجاب می شود.
بی حجابی همون نه به همه کسانی است که مملکت به این روز انداختن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
فعلا که اصل کفار خودتی که تخم مرغ دونه ای ۵ هزار تومن شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
سپردن امور به افراد غیرمسئول نتیجه عکس می‌دهد مردم زیر بار تذکر افراد غیرمسئول نمیروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
در طول قرن‌ها این اشتباه صورت گرفت که هرکس تندروی بیشتری داشت مومن تر تلقی میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
هنوز روی اجباری بودن حجاب در اسلام بین صاحب نظران اختلاف نظر وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
لا اکراه را فقط در بی حجابی می بینی؟ دوست داری بقیه قوانین را هم لیست کنم برای شما و بگو لا اکراه ؟
در ضمن لا اکراه هم یعنی خود شما اعتقاد به نداشته باشی نه اینکه بخواهی هرکاری دوست داشته باشی انجام دهی در جامعه خطاب به گرانی و دلار جان
این چیزها همیشه بود چیز تازه ای نیست مثلا دلار 120 سال هست دارد می رود با بالا یا تورم و گرانی هم همین طور
منتشر بفرمایید قربان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
تو اصلا معنی کافر را می دونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
پوشاندن موی سر مسخره ترین چیز در دنیاست . آخه الان که این همه دختر روسری برداشتند کی اصلا بهشون نگاه میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
با سلام دولت و مجلس شریف اجازه تراکم ساختمانی بیشتر از دو طبقه را در تهران ندهد زیرا باعث خیلی از مشکلات می شود
یعنی واقعا جز حجاب کار دیگه ندارید؟ چطور سیتمی که کارآمدی اش در تامین نیازهای جامعه صفره انتظار تمکین از جامعه در امری داره که مورد توافق بسیاری هم نیست؟ اگر بود که اینهمه نگران گسترشش نبودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
به جز این کاری بلد نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ظرف سه ماه گدشته بارها کابلهای تلفن منازل در کل

کوچه ما در تهران را بارها قیچی و دزدیده اند

ظرف سال گذشته حتی گلدان و چراغ و نرده ورودی

ساختمان ما را دزد برده و فیلمش هم موجوده

چرا پلبس بجای گرفتن دزدها و ساقی های مواد مخدر

در داخل پارکها به جان زنان و دختران مردم افتاده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
علوم اسلامی رو تا حجاب بیشتر نخوندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شما کار دارید و اتفاقا کمترین آن به حجاب هم هست توسط انان
در ضمن ادای روشنفکری هم برای خودت بگذار چون قوانین کنونی دنیا همگی نگویم بلکه اکثرا خواهان آن نیستند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
نظرات اینجا و مثبت منفی ها به وضوح خودش یک رفراندوم هست. نسبت یک به سی کاملا مشخصه
یعنی 3 درصد جامعه یک سمت هستند و 97 درصد سمت دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
قبلا که می گفتید کسی رای نمی دهد و مثبت و منفی یک به ده
عزیز هیچ وقت فضای مجازی را با واقعیت ها یکی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
سال گذشته کابل برق خیابون مارودزدیدن توی خوزستان هنوز کابل جایگزین نشده و همش افت ولتاژ داریم وگرفتار شدیم
بجای این همه هزینه بابت امر به معروف حجاب ، به آدمها یاد بدبد چشم و خلق و خوی حیوانی خودشون رو کنترل کنند تا با دیدن یه بی حجاب ، از خود بی خود نشن . فرق انسان و حیوان همینه ... اگرم نمی تونند خوشون رو کنترل کنند حتما به پزشک مراجعه کنند چون بیمار جنسی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
من با حجاب اجباری موافق نیستم.ولی اینکه طرف با یه وضعی بیاد تو خیابون با این ایده که شما اگه مشکلی داری برو دکتر درمان کن موافق نیستم.باید یه حدی باشه نه اینکه طرف اندام خصوصیشو بذاره در معرض دید عموم بعد هم انتظار داشته باشه بقیه نگاه نکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ناشناس 14:02
اندام خصوصی را در معرض دید بگذارند ؟؟
عجب فانتزی هایی داری شما
این کار را فقط افرادی انجام می دهند که اختلال روانی عورت نمایی دارند
در این صورت باید با پلیس تماس بگیرید و خودشان با بهزیستی هماهنگ می کنند و طرف را برای درمان به جاهایی ارجاع می دهند
مشکل الان برهنگی نیست
جنگ و دعوا بر سر نگهداشتن لچک بر سر زنان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
به خاطر همین هست که مدینه فاضله ات چشم پاک شدن از وقتی بی حجاب شدن و روابط جنسی آزاد زوجین 60 درصد رسیده؟ یا به سمت کارهای دیگر؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
تقریبا در تمام کشورهای دنیا حجاب اختیاری است در آن کشورها چه اتفاقی افتاد؟
مردم با چه وضعی بیرون می آیند؟
چرا ما باید با تمام دنیا متفاوت باشیم؟
مشکل اینه که از هزاران منکری که تو این جامعه داره رخ میده که بعضی در حد جنگ با خداست ( ربا) نهی از منکر رو محدود به یک امر کردن که خطری برا خودشون نداشته باشه به قول حضرت علی دین رو کردن مثل پوستین وارونه که نه گرمایی داره و نه فایده ای ، نه در قرآن نه در کل تاریخ اسلام هیچ موردی از حمله و بازداشت و جریمه و ... زنان بی حجاب وجود نداره ، تو کل دنیا و تمامی کشورهای مسلمان حجاب اجباری برای مسلمین هم وجود نداره چه برسه برای دیگر اقلیت های دینی ، پس نه توجیه شرعی داره نه قانونی

الان کسی که واقعا هم اهل حچاب باشه به خاطر این کارها به مشکل خورده ، به یک مادر 80 ساله چادری توهین می کنند چون دلشون از جای دیگه پره
برخی که هی میگویندحجاب چون قانون است بایدرعایت شود توجه ندارند که اولا اجباری بودنش موردقبول مردم نیست ودرثانی بین خودمقامات درمورد اجباری بودنش اختلافات اساسی وجوددارد یعنی همان قضیه ماهواره. مطمئن باشید سرنوشت ممنوعیت ماهواره دراین مورد نیز تکرارخواهدشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
من مخالف حجاب اجباری هستم
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بشر قانون گذاری را نشاید . که قانون بشر بی شر نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مردم کدام مردم؟
در ضمن اختلافی در اصل آن نیست چون حجاب را نمی توان از حکومت اسلامی برداشت و آنهایی که می گویند دنبال....!!!. مقایسه آن هم با ماهواره بی ربط همانطوری که گفته شد حجاب نماد حکومت اسلامی هست و قابل حذف نیست هرچند ماهواره هم هنوز غیر قانونی است وکسی جرات نمی کند تبلیغ رسمی انجام دهد بابت آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
سوال این است حجاب جزیی از دین اسلام است یانه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اسلام که هیچ بلکه در تمام ادیان الهی حجاب واجب هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اینکه گفته شود در تمام ادیان حجاب واجب است و کسی آن را رعایت نمیکند بیشتر حجاب اجباری را زیر سوال میبرد
برخی که هی میگویندحجاب چون قانون است بایدرعایت شود توجه ندارند که اولا اجباری بودنش موردقبول مردم نیست ودرثانی بین خودمقامات درمورد اجباری بودنش اختلافات اساسی وجوددارد یعنی همان قضیه ماهواره. مطمئن باشید سرنوشت ممنوعیت ماهواره دراین مورد نیز تکرارخواهدشد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چرت نگو
اگه به هشتاد ملیون نفر هر روز یک غذا بدی و مجبورشون کنی همون بخورن خوب معلوم خیلی ها پس میزنن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اين فلسفه بافي ها روتموم كنين ما حجاب اجبار ينداريم پوشش اجباري داريم كه بايد رعايت بشه. حجاب اجباري از نظر اسلام پوشش كامل بده حتي داشتن پوشيه روي كل صورت است . اين كه الان ميگن رعايت كنيني پوشش اجبار يحداقلي عرف جامعه اسلامي ايراني است و بايد رعايت بشود اگر با زبان نرم نشد به طرق ديگر
تورم ۳۰۰درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مهم نیست
آنهایی که حامی برخورد سلبی و خشن با مسئله حجاب هستند لطف کنند به دولت فشار بیاورند که نوعی حقوق برای بازماندگان آمران حجاب تعیین کند . چون وضعیت فعلی به طرفی حرکت میکند که محتملا طرف مقابل هم از خشونت زیاد استفاده خواهد کرد و این نگرانی در خانواده های آمران حجاب ایجاد کرده که ممکن است آینده اینها به خطر بیفتذ .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
باشه میگیم ساندیس خوب بهشون بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چون هیچی برای از دست دادن ندارم کسی به خانواده ام تذکر بده شهیدش میکنم شک نکن پسرم
سایت عصرایران چندمقاله جالب دراین مورد منتشر کرده لطفا یه سری به اون سایت بزنین یا تابی زحمت بکشه اونارو خودش منتشرکنه.
پلمپ پاساژ و مغاز چاره ساز نیست متاسفانه در شرایط بد اقتصادی و تورمی که دولت بر جامعه تحمیل نموده و بی ارزش شدن پول ملی بواسطه ضعف دولت که در ۴۳سال گذشته بی سابقه بوده و دولت جهت ضعف خود فشار را بر مغاز دار وارد نموده در صورتیکه مسئله بی حجابی هیچ ربطی به کاسب ندارد بلکه ضعف دستگاه فرهنگی هست و همچنین باید پذیرفت که نسل جوان از فرهنگ تحمیلی و اقراد سالخورده که البته احترامشان واجب هست تابعیت ندارند و باید در نوع نگاه و بینش ها بروز شویم چراکه عصر اینترنت وفضای مجازی هست باید فرهنگ را نوع نمود وگرنه عواقبی بدتر از این پدید خواهد امد و گرنه با تهدید و رب و وحشت مشکلی حل نمیشود بلکه بذر نفرت کاشته میشود و همچنین ضعف دستگاه عریض و طویل فرهنگی که سالانه بودجه‌های سرسام آوری بر مملکت وارد می‌نمایند و هیچ نتیجه‌ای نداشته باشند را با مردم را مقابل همدیگر قرار دادن بزرگترين ضعف میباشد و عواقب بدتری دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
میخوان مردم را توی روی هم قرار بدن
همه ما می دانیم اساس این فتنه از زمان اصلاح طلب ها شروع شد ابتدا بایستی قوه قضاییه شعبه های ویژه ای را برای بی حجابی تشکیل دهد ، و تغییر احکام حجاب بدون تجدید نظر خواهی ؛ دوم اختیارات قانونی و انتظامی به ستاد اجرای امر به معروف بدهند و ستاد اجرای امر به معروف به مانند بچه های کمیته انقلاب اسلامی دهه ۶۰ مجهز کنند از سلاح و بی سیم و ماشین های عملیاتی و استخدام نیروهای ارزشی و آموزش آنها در این راستا . علاوه بر شعبات مخصوص ما نیازمند قضات سیار هستیم که در همان ملا عام حکم را صادر کنند و این احکام بایستی بدون تجدید نظر باشد . و برخورد با عوامل بی حجابی از مغازه دار تا کسانیکه مدیریت مراکز مختلف عمومی و خصوصی را دارند . از طرف دیگر قوانین بایستی امتیازاتی را به یک زن محجبه در طراز انقلاب اسلامی بدهد و از یک زن غیر محجبه دریغ کند مثلا حق داشتن گذرنامه ، حق داشتن تسهیلات بانکی و حق بهره مندی از تحصیلات عالیه دانشگاهی و حتی استخدام‌. قطعا این امتیازات موجب آن خواهد شد در کنار عوامل سلبی حجاب به روال خودش باز گردد مسیری را که دولت قبل کاملا از مدار خارج کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
معلومه از اونایی هستی که دست کم از ۱۵ جا حقوق و رانت می گیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
تو آلمان هم تشکیل بده عزیز دل برادرگوشه گود نشستی میگی لنگش کن........
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ایلامی با تفکرت مخالفم ولی دوست دارم اینجوری که نوشتی عمل بشه تا مردم به رستگاری واقعی برسن
آبتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
جناب دکتر
شما نمی خواهد از آتمان نسخه بپیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
از منفی هایی که گرفتی خجالت بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
این نگارنده در آلبانی نشسته و برای کشور نسخه میپیچد و مردم هم فکر میکنند که نگارنده یکی از مومنین داخل کشور است . در صورتیکه ادبیات نوشتار مشخص میکند که این را یک فرد بعنوان دشمن مردم و مملکت نوشته است که مردم عادی را نسبت به مسئولین بدبین نماید . لطفا اغفال نشویم و برای همچین نظراتی اصولا نباید کامنت گذاشت.
شوت زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خلخالی خودتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
این حضرات ارزشی که میاند به پرچم اکانت گیر می دهند و می‌گویند تو فلان کشور نشستی نمی خواد حرف بزنی
واقعا نمی دونند که استفاده از وی پی ان باعث تغییر پرچم هستش ؟؟؟
یا بقیه را اوسکل کردند ؟؟؟؟
بازبعد انتشارچندتا انتشارکامنتها چندساعتی متوقف میشه. تابی مچکریم
مثل همیشه باید ذهن مردم رو با یک چیز منحرف کنن از حجم فساد و نالایقی موجود در کشور و اینبار نوبت حجاب است . این ترفند نخ نما و کهنه شده
الزام به فرایض دینی با زور هیچ ارزشی ندارد . بعضی برخوردها بسیار شرم آور است تبلیغ با فحاشی خود بدترین منکر است .
مشگل کشور فقط حجاب شده ؟؟ سایر حقوق مردم را چه کسی جواب میدهد جیب، سفره ، اشتغال ،گرانی ، تورم .........‌‌‌‌‌‌‌ متولی ندارد
برخورد مردم با بی حجابی شکاف بین مردم و از هم گسستگی وحدت ملی خواهد شد.
دلار 55 تومن!
آزموده را آزمودن خطاست قبلا این کار فرهنگی را سپردن به پلیس که با ذات کار پلیس در تناقض است . هیچ نتجه ای برای سیاستگذار نداشت بلکه نتیجه عکس داشت الان بازم اینکار رو سپردن به پلیس و قطعا بازم نتیچه نخواهد داد و جامعه راه خودش را خواهد زفت ای کاش به جای آدم های کج فکر و کج فهم برای سیاستگذار ها از انسان های خوش فکر و دلسوز و کاردان استفاده میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شما هنوز مفهوم ضابط قانون را نمیدانی چی هست
تو این مملکت الویت خبرها بصورت زیر است، حجاب داخل کشور ،ا قتصاد بد کشورهای اروپایی، نقض حقوق بشر در امریکا ، گرمای بی سابقه در اروپا ، اعتصاب کارگران فرانسوی، ، دروغ پردازی رسانه های معاند ، افول کشورها،.... و در رده های الویت خیلی خیلی خیلی پایین گرانی و کم فروشی و فقر و زباله گردی و گرونی مرغ و گوشت و بیکاری و اعتیاد و فحشا و پشت بام خوابی و اتوبوس خوابی و اختلاس و رشوه و.... مملکت خودمون جا داره
بار ها در قرآن آمده که گناه کسی را بحساب کس دیگری نمی نویسند من تعجب می کنم چگونه یک مجتمع را بطور کامل تعطیل می کنند هر واحد صنفی یک واحد مجزا است نمی شود تبیه جمعی کرد .
ولا تزرو وزر وازرتا وزر اوخرا .
این حق الناس است و منکر و قابل شکایت که باید جبران خسارت شود .
متاسفانه حاکمیت 90 درصد وظایف خودش در حیطه پول ملی ، محیط زیست ، رشد اقتصادی ، قیمت ارز و ... انجام نمیده و به بخشی از مسایل که مربوط به زندگی فرهنگی و عمومی جامعه است ورود میکنه...بازنگری سیاست ها یا همان همه پرسی راه حل عبور از این شرایط است.
این 4 موردی که در این تحلیل اومده خیلی موارد مهمی هستن. ولی وقتی سخنگوی ستاد مذکور حرف از ضرورت تذکر لسانی مردم میزنه یعنی این ستاد یا به این 4 مورد قائل نیست یا این ها رئیس و سخنگوی جایی شدن که هیچی ازش بلد نیستن!
یک بزرگی میگفت اگر واقعا امر به معروف و نهی از منکر برات مهمه تذکر لسانی نده، بلکه دست تو جیبت کن! اینجوری بجای تشر زدن جهاد میکنی و هم نیاز فرد مقابلت برطرف میشه و راحت تر به حرفت گوش میکنه.
یه جا از قول یه روحانی شنیدم
امر به معروف و نهی ازمنکر سه درجه دارد
‍‍بالاترین درجه مربوط به حاکمیت است که بصورت یدی و قهری باید انجام دهد
درجه بعدی مربوط به علما است که بصورت لسانی باید تذکر دهند
درجه آخرمربوط به عوام جامعه است که بصورت قلبی از منکری بیزاری جویند یا ازمعروفی به وجد آیند
بنابراین هر کس در حیطه درجه خودش سوال خواهد شد و باید از دخالت در امورات همدیگر اجتناب کنیم
نمونه بارز آن هم قیام امام حسین علیه السلام برای احیای فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر است که میتوانستند لشکری جمع کنند و به کوفه حمله کنند ولی اینکار را نکردند و تنها با عده قلیلی و آنهم همراه با زنان و اطفال فاقد آموزش نظامی انجام دادند جون خود را از حاکمیت دوران خود نمیدانستد و بعنوان فقیه و عالم درصدد ایراد خطابه و تذکرات لسانی بودند
البته آیه شریفه فذکر ان نفعت الذکری را هم نباید فراموش کنیم
مسئولین حق ندارند به نام قانون به مردم چیزی را جبر کنند.. آن هم چیزی که اکثریت قبول ندارند...ماهواره غیرقانونی است اما آیا این قانون مورد قبول اکثریت است اگر مورد قبول است چرا 80 درصد جامعه ماهواره دارند و اگر هم مورد قبول اکثریت نیست پس وجاهت قانونی ندارد و نباید قانون تلقی شود که این خود جرم است... این در مورد حجاب هم صدق می کند...
دلار چند؟
مشکل حجاب ننیست مشکل امریکاست
یک عده بریده از جامعه فقط با دیدن چند نار مو عود می کند ولی توجهی به هزاران منکر و جنایت دیگر نمی کنند. نمی دانم فردای قیامت چه پاسخی در مقابل خدا خواهند داشت.
اگر کارامد بودن مردم تمکین میکردن الان یک جوان با 10 سال سابقه کار نمی تواند تشکیل زندگی دهد . به جای کارهای بیهوده وضعیت اقتصاد رو درست کنید حداقل در یک زمینه نشون بدید کارامد هستید
دوران مماشات تمام شده
۴۰ سال با ملایمت برخورد شد نتیجه اش افتضاح کنونی است
فقط یک سال با قدرت برخورد کنند جرات نمی کنند دیگه قانون شکنی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بیا ببینیم به یکساااال میکشه و کی موندگاره کی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ساندیست را بنوش وخاموش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اگه من امنیت نداشته باشم دلیلی نداره زن و بچه و مادر تو امنیت داشته باشند میتونی تست کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اون یه دونه مثبت را هم خودت به خودت دادی فکر کنم
بحث بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر است نه بحث امر به مشروع بعبارت دیگر معروف آنست که مورد قبول عامه مردم باشد و معروف و عرف جا افتاده جامعه باشد و عموم مردم با آن موافق باشند که در اینصورت مردم خود از معروف جامعه حضانت می نمایند به مانند آنکه خدایی ناکرده شخص کشف عورت نماید که قطعا بی حجاب و با حجاب نسبت به آن موضع سخت می گیرند و این معروف جامعه است لیکن موضوعی که اکنون مطرح است امر به مشروع است یعنی آنچه شرع بیان داشته و قانون و نتیجه آنکه اشخاص عادی نمی توانند امر به مشروع نمایند . کمی مداقه می بایست نمود . هر چند که تابناک بنظر چنین مسائلی را معمولا درج نمی نماید
اماع علی (ع) فرموده اند؛
" بترین لباس، لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد"
"پوشش و محافظ داشتن زن، مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایی اوست"
در مورد حجاب باید گفت که حجاب جزء فرهنگ و آیین، ایران زمین بوده و ایرانیان از صدها سال قبل پوششی را برای آسایش بیشتر خود رعایت می کردند، آیا در دوره پهلوی که رضاخان به سبک آتاتورک در ترکیه، کشف حجاب کرد و روسری از سر نامحرم کشید، موفق شد؟ نه تنها موفق نشد بلکه کارش نتیجه معکوس داد.
مرحوم آقاسی در مورد حجاب شعر زیبایی دارد؛
در خیابان چهره آرایش مکن ......... از جوانان سلب آسایش مکن.
زلف خود از روسری بیرون مریز .......... در مسیر چشم ها افسون مریز.
یاد کن از آتش روز معاد ......... طره گیسو مده در دست باد.
خواهرم دیگر تو کودک نیستی .......... باز نگویم عروسک نیستی.
خواهرم ای دختر ایران زمین .......... یک نظر عکس شهیدان را ببین.
خواهر من این لباس تنگ چیست؟ ......... پوشش صد بار رنگارنگ چیست؟.
پوشش زهرا مگر این گونه بو؟د.
خواهرم این قدر طنازی نکن .......... با اصول شرع لجبازی نکن.
در امور خویش سرگردان نشو .......... نو عروس چشم نامردان نشو.
البته دختران ایران زمین، الگویی بی نظیر و بزرگ چون حضرت فاطمه زهرا (س) را دارند و نیازی به این حرف ها ندارند و اکثریت، خودشان، پوشش و حجابشان را برای آسایش و آرامش خود حفظ می کنند و ممکن است معدود افرادی هم به دلیل تبلیغات رسانه های بیگانه گمراه شوند که وظیفه مسئولان امر به معروف و نهی از منکر به شیوه صحیح است همان طور که در متن خبرتان اشاره کرده اید.
تلاش مذبوحانه آخرش مرگه !!!! زیاد دست و پا نزنین
چطور به ملتی که قدرت تحلیل ندارند اجازه می دهید به بکدیگر تذکر دهند؟ کی میگه کدام حق داره و کدام حق نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
هزاران درود
.......خیلی بی مزه و لوث شده این حجم از اصرار و انکار ...ملت رو اینقدر مچاله نکنید ....به قول آن بزرگوار " فرزند زمان خویش باشید " .....
ابنقدر در مورد حجاب قانون فانون نکنید..قانون زمانی محترم و لارم الاجرا است که مقبولیت عمومی داشته باشد و خودش باعث نقض حقوق انسانی نشود.
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
کو گوش شنوا کو ذهن آگاه کو خرد تدبیر گر
چه مثال نااگاهانه ای که در مورد پیرمرد زدید.
مرد حسابی اون پیرمرد از ته قلبش به وضو و نماز اعتقاد داره و فقط داره یک فعل رو اشتباه انجام میده و ضرری هم به کسی نمیرسونه و اگر هم بهش تذکر بدی به دیده منت میپذیره.
اما این دختران و زنان که نصف شکم رو بیرون میگذارند گویی که ف.. هستند و هزار قلم آرایش و ادا اصول دارن و ضرر به شدت زیادی رو به بنیان خانواده میرسونن با اون پیرمرد یکی هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
احسنت
نمیشه به رییسی پول بدهیم که صحبت نکند و وضع ایران را بدتر از قبل نکند؟
فقر و بدبختی بیداد میکنه و بجای تولید ثروت ، دایم در حال بریدن بند ناف دلار و بقیه است.
شما اگر مدیر بودی وعده دلار ۵۰۰۰ تومانی را به ۵۵۰۰۰ تومان تبدیل نمیکردی.
وضع مسکن و بی ارزشی ریال و جان مردم .
چقدر بمردم فشار میاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بنده خدا فقط 50 هزارتومنش را کم گفت....5هزارش که درسته
هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

آقایان مسئولین ، رهبران به این ضربالمثل توجه فرمائید ( فکر نان کن که خربزه آب است ) آب هم برای زندگی خیلی مهم است حجاب چی ؟!!!!!
حالا که مطلب گذاشتی برای نتیجه گیری کامنت ها رو بخون و آگاه باش اگر یک هزارم این انرژی صرف جلوگیری از اختلاس و دزدی و رانت و فساد میشد هیچ کدام از این اتفاقات روی نمیداد حجاب بر روی فحشا حاصل از گرسنگی تاثیری ندارد
بحث امر به معروف و نهی از منکر نیست این لقمه های حرام و فساد اخلاقی مردها مانع حجاب و عفت است قریب به اتفاق بی حجاب از پدر و مادر ازاد تولید شدند
آتش به اختیار حکم تفرقه مردم دارد یا حکم اتحاد مردم ؟عوامل تعزیراتی از امام جمعه قشم تا ..... حکم تفرقه بین ملت دارد یا حکم اتحاد ملت؟
همه ما در اطرافیان خودمان دیده ایم که در برخی خانواده ها با وجود اینکه یک خانواده متدین است اما نمی تواند فرزندان خود را مقید به حجاب کند و انصافا کار راحتی نیست

حضرت نوح هم نتوانست به فرزند کافر خود بقبولاند تا دست از کفر بردارد و با تزرع و زاری از خدا نجات او را خواست اما خدا به او گفت از جاهلان مباش و او را غرق کرد

متاسفانه در مواجه با برخی از افراد ملایمت جوابگو نیست و اساسا برایشان مهم نیست که در جامعه ای که زندگی می کنند باید به افکار دیگران هم احترام بگزارند

موضوع امروز جامعه ما بی حجابی نیست که بگوییم اختیاری است یا اجباری است و یا بخواهیم افرادی را وادار به حجاب کنیم

موضوع این است که برخی فراتر از بی حجابی می خواهند در ملاء عام ظاهر و دنبال برهنگی و شهوات در جامعه هستند و جالب است که طرفداران آنها هم منطق مضحک و وارانه ارائه می دهند که هر کس مخالف است چشم هایش را ببندد و خود را اصلاح کند و گویی جامعه ما مدینه فاضله ای است که همه باید عارف و زاهد باشند

این افراد بی قید باید بفهمند که در زندگی خصوصی خودشان هر غلطی می خواهند بکنند بکنند اما در اجتماع حق چنین کاری را ندارند و باید خودشان این موضوع را رعایت کنند وگرنه باید منتظر برخوردهای ناراحت کننده باشند و جامعه پذیرای چنین چیزی نیست و موضوع فراتر از امر به معروف و نهی از منکر است

باید این افراد این موضوع را بدانند که اگر مردم ملاحظاتی را نسبت به آنها دارند بخاطر این است که دولت ها در مورد معیشت و اقتصاد مردم کوتاهی کرده و تورم افسار گسیخته ای را بر کشور تحمیل کرده اند وگرنه کمتر کسی است که بخواهد جامعه به سمت برهنگی و بی قیدی برود
حجاب اساس دین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اینم جدیده؟ اصول دین داریم. فروع دین داریم. ستون دین داریم. اساس دین از کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
این اساس دین نه دراصول و نه در فروع دین نیست حالا چطور اساس شد
چرا فقط حجاب؟!!
چرا با اعتیاد اینگونه برخورد نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیش بینی اقتصاد دانان دانشگاه تهران:
اگر چاره ای نیاندیشیم در سال ۱۴۰۲ دلار بالای ۹۵ هزار تومان، سکه بالای ۵۴ هزار تومان بیکاری و ورشکستگی هم بیداد خواهد کرد.
اون موقع یک مشت بی مغز تهی مایه شب و روزشون شده چهار تا تار مو و حجاب
قوه قضاییه کارش را انجام می داد در این سال ها و قانون حجاب را انجام می‌داد نیازی به تذکر و امر به معروف نبود هیچ آشوب هم درست نمی شد
وقتی بی حیاها با گستاخی تمام دهن کجی و ناسزا می گویند تازه خیلی هم پر مدعا نحوه برخورد طرف مقابل هم فرق خواهد کرد
آن روزی که داشتید زن و مرد نامحرم را در جهت کار اختلاط می کردطد باید به فکر عواقب آن و غیرت و از جمله اعتقاد به حجاب هم می بودید که آب خواهد رفت و هنوز هم نفهمیدید این اصل اول و مهم که مجبور نشوید برای حفظ حجاب در سطح جامعه بیشتر کار کنید چه برسد به اعتقاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
غیرت یعنی این که زنت کار نکنه تو هم صدقه سری یه تیکه نون بندازی جلوش یه فصل کتکشون هم بزنی عقده هات خالی بشه
خوبی اش این است که خودتان هم میدانید این کارها هیچ فایده ای ندارد با این طرحها و بگیر ببندها تعطیل کردن مغازه های مردم حتی یک نفر با حجاب نخواهد شد فقط اصرار به پافشاری و لجبازی دارید برای اینکه حجاب نهادینه بشود فقط خانواده میتواند این کار را از سنین کودکی بکند که اونجا هم دست شماها نمیرسد خانواده ها و پدر مادرها اعقتادات شما را ندارند هیچ کاریش هم نمیشه کرد. اینقدر ناراضی تراشی نکنید
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره که مروج اصلی فساد و بی حجابی در جامعه است همین است باید مبارزه با ماهواره در دستور کار قرار بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شیطون بلا .. تو که با فیلترشکن اومدی کامنت گذاشتی ، زبونم لال قبل از اینکه بیای اینجا کامنت بذاری در سایت های اونجوری که نرفته بودی ؟؟؟؟؟ فیلترشکن هزار برابر ماهواره برای دین و ایمانت خطر داره هاااااا ... یهو دیدی شیطان رجیم قلقلکت داد از چیزهاب و چیزویدئو سر در آوردی و یهو با سر رفتی جهنم
من نماز نمیخوانم و روزه نمیگیرم و خمس و ذکات هم نمیدم اینهمه گناه میکنم چرا مرا دستگیر نمیکنید ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
شما کارت درسته ، لابد جزو مافیای خودرو هستی جرآت ندارن دستگیرت کنن
در قرآن خطاب به مومنان و زنان پيامبر گفته است كه حجاب را رعايت كنيد و خطاب آيه به مومنين است نه مسلمین. پس اگر در جامعه بي حجابي هست عيبي ندارد. ما به مسلم بودن اكتفا مي كنيم و به همين دليل حجاب بر ما لازم نمي شود.

خداوند متعال در قرآن كريم مي فرمايد:« يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً »(1) «اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [روسرى‏هاى بلند] خود را بر خويش فروافكنند، اين كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحيم است.»
در اين آيه به اصل لزوم حجاب و يكي از حكمت ها و فلسفه هاي مهم حجاب اشاره شده شده است. شبهه اي كه مطرح شده اين است كه در اين آيه مخاطب خدا زنان مومنان هستند نه زنان مسلمانان و لذا مومنان بايد پايبند به حجاب باشند نه مسلمانان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مومن یعنی کسانی که ایمان آورده اند
یعنی کسانی که دین من را قبول کرده اید
مرد باغیرت , زن با حیاء هیچ کدوم برهنگی رو دوست ندارن این تو ضمیر آدمها وجود داره چه خودشون بخواهند چه نخواهند .
در جای که هیچ بی حجابی تیست دیدم عامران امده بودند به خدا اگر حجاب را سوک داخلش نکنید ولش کنید یک نفر بی حجاب بیرون نمی اید ولی اگر همیشه مطرح شود باعث لجاجت بدتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
عامر یا آمر؟
باید مراقب بود جامعه مذهبی به چشم دشمن گروهی که مقید به ظواهر مذهبی نیستند، قرار نگیرد

مذهبیون هستند که به کار همه کار دارند وگرنه 1000 سال کسی باهاشون کار ندارد به کار کسی کار نداشته باشند دشمنی تفرقه ای هم در کار نخواهد بود مگه بقیه مردم دنیا چه جوری کنار هم زندگی میکنند چرا دوباره دنبال اختراع چرخ هستید
مجلس باید بودجه بیشتری به آمرین حجاب اختصاص دهد و به جای پلمپ کردن مغازه ها از انها جریمه گرفته شود تا هم تعداد و هم حقوق امرین حجاب افزایش یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اینهمه مشکل داریم فقط چسبیدین به بی حجابی!!!!
فرهنگ عوض شده است با زور هم کار پیش نمی‌رود هر چقدر که اصرار کنید دور ور خودتان چندتا مادر بزرگ چادری مادر مانتویی و دختر نوه بی حجاب می‌شناسید صادقانه؟ وقتی خانواده نتوانسته یا نخواست جا بندازد شما میخواهید جا بندازید؟ باشید تا بشود
حکومت دلار رو بیاره دوباره زیر 10 هزار تومن من به عنوان یه شهروند تعهد میدم 30 نفر و دوباره با حجاب میکنم.
اين فلسفه بافي ها روتموم كنين ما حجاب اجبار ينداريم پوشش اجباري داريم كه بايد رعايت بشه. حجاب اجباري از نظر اسلام پوشش كامل بده حتي داشتن پوشيه روي كل صورت است . اين كه الان ميگن رعايت كنيني پوشش اجبار يحداقلي عرف جامعه اسلامي ايراني است و بايد رعايت بشود اگر با زبان نرم نشد به طرق ديگر
چرا گیر دادید به حجاب حجاب گناهش از دروغ گو کمتره نگاه کنید به حرفهای مسئولین ببینید کاش حکمی هم برای اینها بود
حجاب یاگرانی کدام بیشترکافرند
بنظرم اصل موضوع. مهم نیست...اصل اون. افشارها هست. که از دست نره.....حالا به هر طریقی...
مشکل اقتصادی حل بشه، بیشتر این نابهنجاری های اجتماعی هم حل میشه. چون بیشتر این حرکات نوعی اعتراض مدنی حکومت است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی