نمایندگان مجلس قبل از استیضاح وزیر به فکر «حاسبوا قبل ان تحاسبوا» باشند!

اگر اخبار استیضاح وزیر صمت را پیگیری کرده باشید، قطعا با ادعای «اعطای خودرو‌های شاسی بلند به نمایندگان» مواجه شده اید که از زبان دو تن از نمایندگان مجلس مطرح شده است. این ادعا موجب شد تا مقامات دولتی توضیحات و جوابیه‌های مطولی صادر کنند؛ اما این دو نماینده همچنان بر برخی از ادعا‌های خود تاکید داشتند.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 27 April 2023

تابناک/ هما امیری _ یکی از مهم‌ترین اخبارهای مجلس یازدهم در روزهای اخیر، مربوط به استیضاح وزیر صمت می شود که مدتی است، برخی نمایندگان به دنبال تحقق آن هستند؛ استیضاحی که قرار است هفته آینده برگزار شود، دومین جلسه استیضاح فاطمی امین به عنوان وزیر صمت است که برگزار می شود. به سیاق همه استیضاح های گذشته هم همه موافقان و مخالفان سعی دارند تا با بیان دلایل خود اذهان عمومی و طرف مقابل را اقناع نمایند؛ اما در کشاکش برخی ادعاها مطرح می شود که سایه سنگینی بر اصل استیضاح می اندازد که بهتر است، جدی تعیین تکلیف شوند.

نمایندگان مجلس قبل از استیضاح وزیر به فکر «حاسبوا قبل ان تحاسبوا» باشند!

اگر اخبار استیضاح وزیر صمت را پیگیری کرده باشید، قطعا با ادعای «اعطای خودرو‌های شاسی بلند به نمایندگان» مواجه شده اید که از زبان دو تن از نمایندگان مجلس مطرح شده است. این ادعا موجب شد تا مقامات دولتی توضیحات و جوابیه‌های مطولی صادر کنند، اما این دو نماینده همچنان بر برخی از ادعا‌های خود تاکید داشتند.

علیرضا بیگی نماینده مجلس که یکی از مدعیان است، در گفت وگویی با اشاره به تکذیبیه اعطای ۷۰ خودرو به نمایندگان مجلس گفت: خوشبختانه در این مورد حراست مجلس وارد شده و بررسی کرده است، اینکه چنین اتفاقی افتاده است و خودروسازان مبادرت به این کرده اند که به تعدادی از نمایندگان مجلس این خودرو را خارج از روال متعارف تحویل دهند، مسجل است و در این مورد ابهامی وجود ندارد.  

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها اظهار کرد: مجلس در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفته است. هیات رییسه مجلس از من سوال کردند، آیا مستنداتی دارم که گفتم گزارش حراست مجلس را که شما در اختیار دارید.

او افزود: چند برند لوکس خودرو‌هایی بوده که تحویل داده شده و به این ترتیب، خودروسازان در صدد ایجاد پایگاه‌هایی هستند که بتوانند به ستم خودشان علیه ملت ایران ادامه دهند. در هر منصبی از قدرت که برایشان متصور باشد تلاش کرده اند با تطمیع این ستم را به نحوی انجام دهند که صدای کسی درنیاید.

همچنین سید احمد رسولی نژاد مدعی دیگری بود که از این خبر نقل شده بود. وی در توضیح ادعای خود می‌گوید: خبرنگار یک سایت خبری از من سوال کرد که آقای علیرضا بیگی نماینده تبریز گفته‌اند؛ در پی استیضاح سابق وزیر صمت، حواله خودرو در بین نمایندگان توزیع شده است، آیا این مساله صحت دارد، یا خیر؟

بنده در پاسخ گفتم: «من آن روز درگیر جلسه استیضاح وزیر صمت و جز سخنرانان اصلی بودم و این مساله را خودم به چشمم ندیدم، اما بعد از اینکه شاهد کاهش شدید آرای موافقین استیضاح شدیم، دو بحث در مجلس مطرح شد، اما این مسائل تنها در حد شایعه بود.» من این نکته را به آن خبرنگار گوشزد کردم و گفتم: «من فرصت نکردم که این مساله - شایعات - را مورد بررسی و تحقیق قرار دهم.»

وی ادامه داد: بنده در ادامه به آن خبرنگار گفتم که دو مطلب را در حد شایعه در آن جلسه شنیدم؛ یک اینکه گفته شده بود، شب قبل از استیضاح در ساختمان مرکزی وزارت صمت، در خیابان سمیه تعدادی از نمایندگان با وزیر صمت جلسه داشتند و شایعه دوم این بود که توسط یکی از معاونان وزارت صمت تعدادی حواله در مجلس توزیع شده است.

وی ادامه داد: من به آن خبرنگار اصلا این طور نگفتم که تعدادی حواله خودرو در پی استیضاح وزیر صمت در مجلس توزیع شده است و این مطلب را تنها آقای بیگی گفته اند و به بنده ربطی ندارد.

رسولی نژاد افزود: همچنین بنده به خبرنگار آن سایت خبری گفتم، چون در زمینه این شایعات تحقیق نکرده‌ام، هیچ وقت هم در این چند ماه بعد از استیضاح، این موضوع را در جایی مطرح نکردم و گفتم که در جریان نیستم و این موضوعات در حد شایعه مطرح بوده است، چون بنده، نه در روز جلسه استیضاح سابق در این زمینه صحبتی کردم و نه بعد از آن هم راغب بودم که این موضوع را پیگیری کنم.

وی تاکید کرد: متاسفانه از قول بنده در این سایت خبری نوشته شده که در شب قبل از استیضاح وزیر صمت، حواله خودرو توزیع شده است، در حالی که بنده گفتم تعدادی از نمایندگان در شب استیضاح وزیر صمت با وی جلسه داشته اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین بنده به آن خبرنگار گفتم که در جلسات استیضاح این موضوع مسبوق به سابقه است که یا وزیر استیضاح می‌شده و یا با آرای کمی بر مسند امور باقی می‌مانده است و سابقه نداشته وزیر استیضاح شود و تعداد مخالفین استیضاح، از موافقین استیضاح بیش از صد نماینده بیشتر باشد، بنابراین بنده گفتم که در این شرایط، اینگونه بحث‌ها و دو شایعه مورد ذکر مطرح شد.

وی تاکید کرد: بنابراین صحبت‌های بنده با صحبت‌های آقای علیرضا بیگی، نماینده تبریز فرق دارد و تنها بنده گفتم که این موارد ذکر شده، در حد شایعه مطرح بوده است لذا مطالبی که در برخی از سایت‌ها از قول بنده در زمینه استیضاح سابق وزیر صمت نوشته شده اند کذب محض است و بنده تمامی آن‌ها را تکذیب می‌کنم.

خبرساز‌ها برای ادعای خود سند ارائه کنند

در پی این ادعا‌ها یک عضو هیات رییسه مجلس ضمن تکذیب شایعات مطرح پیرامون علت رای نیاوردن استیضاح وزیر صمت در سال گذشته، گفت: عده‌ای با طرح شایعه و اتهام به دنبال تحت شعاع قرار دادن عملکرد مثبت مجلس هستند.

علیرضا سلیمی با اشاره به شایعه سراسر کذبی که اخیراً در خصوص علت رای نیاوردن استیضاح سال گذشته وزیر صمت منتشر شده بود، اظهار داشت: واقعیت این است که چنین موضوعی به هیچ وجه من الوجوه صحت ندارد، کسانی که این خبر را دادند دلسوز نمایندگان مجلس نیستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطلب خلافی در خصوص علت رای نیاوردن استیضاح وزیر صمت در سال گذشته مطرح شده است، بیان کرد: این خبر چه در خصوص نمایندگانی که استیضاح را امضا کرده‌اند و موافق آن بوده‌اند و چه درباره نمایندگانی که مخالف استبضاح بوده اند، یک اتهام است.

وی افزود: کسانی که این خبر‌های خلاف را به بعضی از افراد داده‌اند، سند آن را ارائه کنند تا ما به عنوان مجلس این موضوع را پیگیری کنیم تا ببینیم منبع این خبر کذب چه کسی بوده تا مشخص شود چرا با اعتماد مردم بازی می‌کنند؟

سلیمی ادامه داد: البته مجموعه نمایندگان این دوره مجلس، انقلابی و سالم هستند و عده‌ای به دنبال این هستند که با اساس این مجلس مخالفت کنند، زیرا کار‌های بزرگی در مجلس به سامان رسیده و می‌خواهند عملکرد مثبت مجلس را تحت الشعاع قرار دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که چنین اخبار کذبی را مطرح و اتهاماتی را به مجلس انقلابی وارد می‌کنند، باید در عملکرد خود تجدیدنظر و توبه کنند، این افراد باید هر چه زودتر خبرسازی‌های خود را جبران کنند.

ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح با دریافت شاسی‌بلند بازی با آبروی مجلس است

همچنین رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح با دریافت ماشین شاسی‌بلند را نه تنها دروغ‌پردازی علیه دولت و وزیر صمت بلکه بازی با آبروی مجلس دانست.

سپهر خلجی چهارشنبه شب در این توئیت نوشت: ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح با دریافت ماشین شاسی‌بلند نه تنها دروغ‌پردازی علیه دولت و وزیر صمت بلکه بازی با آبروی مجلس است.

وی افزود: دستگاه قضا برای صیانت از اعتبار نظام و نهاد‌های قانونی، بررسی این ادعا را با فوریت در دستور کار قرار دهد و با تهمت‌زنندگان و شبکه دروغ قاطعانه برخورد کند.

در بررسی استیضاح دو وزیر در مجلس، دوگانه عمل شد

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با ارایه توضیحاتی درباره جزئیات جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت، گفت: مهم‌ترین موضوعی که در نمایندگان بیشتر روی آن بحث می‌کنند، مسأله خودروست که برخی معتقدند این بحث باید در کمیسیون اقتصاد مطرح شود و حتی رئیس کمیسیون هم نامه‌ای نوشته بود که بحث خودرو به این کمیسیون ارجاع داده شود که عوامل دخیل بر افزایش قیمت خودرو بررسی شود.

وی افزود: در هر صورت، روزی که استیضاح در کمیسیون صنایع مطرح شد، فرصت کافی برای پاسخگویی وزیر به سوالات وجود نداشت. در این کار عجله شد و جلسه ظرف یک ساعت تا یک ساعت و ربع جمع شد. البته آقای طاهری رئیس کمیسیون شخص بسیار وزینی است، اما نمی‌دانم چه دلیلی داشت که جلسه به سرعت جمع شد. پس از جلسه وزیر در مجلس ماند و نمایندگان تک تک با او دیدار و اغلب بحث حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند و خواسته‌هایی داشتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: از تعداد ۴۰ استیضاح کننده، برخی قانع شدند و مکتوب امضای خود را پس گرفتند و برخی هم در سامانه وارد کردند که لحاظ نشد و گفتند که نظرات همان است؛ در لحظه پایان جلسه اعلام شده و کاری به انصراف‌های بعدی نداریم، در حالی که درمورد وزیر اقتصاد اینگونه عمل نشد.

حسینی خاطرنشان کرد: با صراحت مطرح شد که نمایندگان در عزل و نصب‌ها، ورود پیدا نکنند. مشورت بدهند، اما اینکه برای عملیاتی شدن نظرات خود اصرار داشته باشند، مناسب نیست. البته برخی نمایندگان در مورد مدیران کل انتظارات و توقعاتی داشتند که وارد آن نمی‌شویم.

درخواست وزیر صمت از دادستان کل کشور

وزیر صمت با ارسال نامه‌ای از دادستان کل کشور خواست، به خبر نادرست واگذاری خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح وی که در رسانه‌ها منتشر شده، در اسرع وقت رسیدگی شود.

«سیدرضا فاطمی امین» روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و السملین محمدجعفر منتظری از وی خواست به خبر نادرستی که منتشر شده است، رسیدگی کنند.

در این نامه آمده است: به استحضار می‌رساند، روز گذشته خبر نادرستی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شد.

در ادامه این نامه آمده است: چنین اتهام فسادی در شأن دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ با توجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضائی خطاکاران انجام شود.

هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با قید فوریت این اتهام را بررسی می‌کند

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد؛ بنابراین، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز با قید فوریت به این مسأله ورود کرده و طرح این اتهام از جانب نماینده مذکور را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

مجلس اول از خود اتهام زدایی کند

همان گونه که گفته شد، مقامات مسئول در دو قوه مقننه و مجریه این موضوع را به شدت رد می‌کنند و معتقدند این خبر سازی‌ها برای به حاشیه بردن دستگاه‌های حاکمیتی است لذا در اینجا این امر اهمیت پیدا می‌کند که باید مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه خود در هفته آینده، تکلیف «ادعا» و «مدعیان» را مشخص کند تا افکار عمومی روشن و واضح در جریان موضوعات قرار گیرند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۸۶
مجلس انقلابی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
وقتی پای شاسی بلنددرمیان باشد دیگر انگیزه ای برای استیضاح وجود نخواهد داشت
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
مجلس انقلابی در کنار وزرای سید محرومان چه غوغایی کردن و چه بر سر ملت مظلوم ایران آوردن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
بر فرض محال فرض کنیم وزر کاملا پاکدست هست و همه تلاشش رو کرده ولی با شرایط موجود مشخصه که این وزیر هیچ توانایی برای مسئولیتش نداره و از روزی که اومده فقط باعث شده خودروسازا بیشتر بر گرده ملت سوار بشن پس در هر صورت باید بره و عزل بشه
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
اگر عدالت را رعایت می‌کرد و به همه خودرو میداد کسی دلگیر نمیشد جلوی این تبعضات باید گرفته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
آخرسرقویا وصددرصدتکذیب خواهد شد. الکی امیدواربه افشای ان نباشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
در روزهایی که اخبار فساد پشت فساد منتشر میشه سخت گیری ها برای حجاب بیشتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
قانون نویسان بی قانون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
ناشناس ۱۶:۲۷ فقط خودروسازان سوار ملت شدن ،پس کارخانجات لوازم خانگی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و ارزاق عمومی رو یادت نره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
خخخ
مگر اینکه یه احمدی نژاد جرات و شجاعت لو دادن این رانت ها رو داشته باشه. درود بر نماینده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
جمع کن احمدی نژاد توی هشت سال ریاست جمهوری هر موقع کارش گیر می کرد شروع به بگم بگم کردن می کرد کارش که رفع رجوع می شد ساکت می شد توی هشت سال چی را افشا کرد دست چند تا دزد و اختلاس گر را رو کرد تا جایی که ما می دانیم بیشترین دزدی و اختلاس مربوط به دولت خودش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
احمدی نژاد اگر شجاع بود یه اظهار نظری در مورد وقایع چند ماه پیش میکرد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
احمدی نژاد؟ همون رییس جمهوری که رحیمی رو مامور کرد
که با رشوه به نمایندگان مجلس، جلوی استیضاح کردان رو بگیره؟؟؟؟
در یک حالت طبیعی با توجه به تخلفات عدیده این وزیر و روابط عیان شده اش با مافیاهای مختلف قبل استیضاح مجلس رئیس جمهور باید حکم عزلش را صادر میکرد و البته با توجه به اتهامات بزرگش قطعا باید اقدام قضایی هم صورت گیرد. البته عرض کردیم در یک حالت معمول وطبیعی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
وزیر نقشی نداشته و سالم است
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
چناب1617 مسائل این وزیر خیلی فراتراز این 70 خودرو است.البته با قسمت دوم حرفت موافقم ازلحاظ پزشکی کاملا سالم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
وزیر اگه سالم بود الان بازار خودرو اینطوری نبود
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
ناشناس ۱۶:۱۷
ما هم تو کوچمون یک اکبر آقایی داریم که خیلی انسان با خدا و مومنی هست و همه حرفش رو قبول دارند. منتهی نه هیچ سواد و سیاستی نداره. چطوره این بار ایشون رو بذاریم وزیر یا رییس جمهور ؟ هان؟!!
وزیر محترم صمت جناب آقای دکتر فاطمی امین به هیچ وجه نباید استیضاح شود چرا که مرد روزهای سخت دولت و فرزند انقلاب است تدین ؛ تقوا ؛ بصیرت ؛ تخصص و ولایت مداری آقای دکتر فاطمی بر کسی پوشیده نیست حضرت آقا مدظله العالی هم در سخنان ابتدای سال فرمودند که مردان دولت با دقت تر و سخت کوش تر به وظایف خود عمل کنند و دکتر فاطمی از معدود مدیران دولتی هستند که تا این لحظه همچنان آماج طوفان ها هستند اما محکم تر از قبل به کار خود ادامه میدهند و مشکلی نه در ساختار وزارت و نه در بخشنامه های اجرایی و نه در مدیریت کلان وزارت وجود دارد اشکال در شرایط تحریم های ظالمانه ای است که دشمنان این انقلاب و نظام مقدس وارد کرده اند و ملت ما همیشه در رکاب حضرت آقا و این انقلاب خواهند ماند و مشکلات را از پیش پا بر خواهند داشت و خواب اسرائیل غاصب و امریکای جهانخوار و عربستان وهابی تعبیر نخواهد شد والعاقبه للمتقین
پاسخ ها
احمد
| Norway |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
یه شاسی بلند هم بدین به اصغری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
یه حرکت مثبت از ایشان ک ب نفع مردم بوده نام ببر. ایشان غیر از بازی در زمین مافیای خودرو کار دیگه ای نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
صاحب یک از شاسی بلندها مشخص شد
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
انقلابی بودن ودینداری وفرزند انقلاب بودن چه ربطی به تخصص ومدیریت دارد اکثر جمعیت کشور فرزندان انقلاب هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
مدال چاپلوسی به اصغر تعلق گرفت.
شاید این بار حواله ای رد و بدل نشده باشه ولی این بده بستانهای پشت پرده مجلس و دولت وجود داره چند وقت پیش هم در وزارت نیرو اتفاق افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
یا مثلا خودرو را نماینده نگرفته ولی به حوزه انتخاباتی او داده اند. از این دست بازی با لغات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
مورد وزارت نیروچی بود؟
تبریک اونوقت از یک کارمند ساده با حداقل حقوق نباید توقع داشت اما اگر بخواهند برخورد کنند با کارمند برخورد خواهند کرد نهایت عدالت اجتماعی
شایعه نیست واقعیت دارد.. لابی وزارت صمت هنیشه اهل معامله با نمایندگان بوده و
نمایندگانی که دنا پلاس گرفتن چرا شاسی بلند نگیرن؟
امیدوارم دروغگو مشخص بشه و بعد هم بشدت باهاش برخورد بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
حتمااا شک نکن اونی که فیدلیتی گرفته میگه من بودم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
به همین خیال باش
هر چقدر هم بگید نگرفتن
همه مردم میدون گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
مردم کیلوی چند؟!
نمایندگان نگرفتن طفلی ها بهشون دادند .
نمایندگان حداقلی خیالتان راحت،حتی در صورت واقعیت این خبر ،اتفاق خاصی نمی افتد.اینجا قانون فقط برای مردم عادی است،نه شما خواص!!!!
یعنی شما میگین نماینده ها ماشین شاستی بلند نگرفتن و از استیضاح کردن منصرف شدن؟
سلام
آقای سلیمی اون کارهای بزرگ را که می فرمایید نام ببرید؟
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند
گوییا باور نمی دارند روز داوری
کاین همه قلب و دغل در کار داور می کنند
حضرت حافظ
درصورت صحت این ادعا علاوه بر وزیر صمت باید با نمایندگانی هم که این خودروها را دریافت کرده اند به شدت برخورد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
بنشین تا بشود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
باش بهش میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
تنها کسی که مورد غضب واقع میشه ،اون نماینده بدبخته که موضوع را لو داده
همه مردم می دونن که این وزیر برایسان کاری نکرده ودرآن شکی نییت.

واینکه ابن وزیر برای ماندن چرا ابن همه وقت مردم ومجلس را می گیرد جای جرایی دارد!!!!!
واینکه آقای وزیر بحای کار برای مردم دنبال حاشیه است نیز سوال است؟؟؟؟؟؟؟؟
فساد سیستماتیک عریان و دیگر هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
دقیقا
عوامل رییس جمهور بیش از اندازه از فاطمی امین دفاع می کنن. اما برای وزیران کاردان تر از ابشان ای نطور نبود.
قالیباف هم به جای حمایت از مجلس ونمایندگان خودش را در صندلی دولت می بیند. نه نماینده مردم
یکی از بزرگترین مشکلات کشور عدم نظارت بر نمایندگان مجلس است
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
یکی از آشنایان ما مدیر رده پایین یه بخشی از صنعت ومعدن هست ،باور کنین روزی نیست که از این دست تقاضاها به دفتر مدیر نرسه . همین دوسه روز پیش نامه ایی از یکی از هیئت های مذهبی اومده بود که برای خرید سیستم صوتی 500 میلیون بدین . قائده کلی مدیریت توی این مملکت اینه که یه جوری بین این تقاضاهای به ظاهر خدا پسندانه همطرازی برقرار کنی .الا زیرآبت رو میزنن . اونایی که بیشتر این تقاضاها رو پاسخ میدن پست بالاتری میگیرن اونایی که نمیدن یقینا دیگه مدیر نخواهند بود.
مجلس انقلابی دانش بنیان با کارهای مثبت!

خود گویی و خود خندی و خود ....
مجلس‌ دغدغه‌ مردم‌ را ندارد‌ وگرنه‌ هیچوقت اجازه‌ نمیداد‌ مملکت‌ کارش‌ به اینجاها‌ بکشه‌ !
خیلی‌ قبل از اینها‌ فکر اساسی‌ برای‌ رهایی‌ مردم‌ از‌ گرفتاریهای‌ عدیده‌ فعلی‌ میکرد‌ .
وکیل‌ الدوله‌ ها‌ حساسیتی به‌ نابسامانی‌ مردم‌ ندارند‌ .
دولت انقلابي و مجلس و قوه قضاييه هم انقلابي
مشكل كجاست پس
اول تکذیب بعد هم گذشت زمان قضیه حل میشه می ره
دراکثردولتهای سابق هم سابقه داشته وچیزتازه ای نیست یک بار وزیرصنایع اسبق درمجلس اعلام کرد به اکثرنمایندگان خودرو داده است وبعدازان طردش کردند خلاصه همینه که هست وهمیشه قانون ازمظلوم شرمنده است
از قدیم بوده سایپا زانتیا -پارس خودرو ماکسیما-ایرانخودرو پارس یا ویتارا بهمن هم مزدا منتهی علنی نبوده
از قدیم بوده سایپا زانتیا -پارس خودرو ماکسیما-ایرانخودرو پارس یا ویتارا بهمن هم مزدا منتهی علنی نبوده
این وصله ها به مجلس محترم و انقلابی و مومن . معتقد نمی چسبد
همین مجلس بود برای سوت زن جایزه تعیین کرده بود؟؟؟؟
چرا در مورد وزرای دیگه این ادعا نشده بود؟؟؟؟؟
ما مردم که از این بده بستونها خبر داریم، البته نه همشون، نیازی به انکار و تکذیب نیست
بهترین کار این است که این مسئله با حضور وزیر محترم در مجلس مطرح شود و وزیر صمت و نماینده مدعی مطالب خودرا بگویند تا مشخص شود چه کسی برحق است
کاملا مشخصه که شاستی بلند گرفتن قبلا هم درمجلس ازاین رانت ها بوده.... واین اولین بار نیست
نمایندگان مظلوم لازم دارن
اصلا معلوم نیست توی کشور چه خبره
تانباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
هر مرجع انتخابی در ایران که ارای دریافتیش برای تصدی سمت ذیربط ،و به هردلیل ، نهایتا کمتر از حد معمول باشد و با ان ارای ضعیف ،برمسند انتخابی دلخواه هم تکیه زده باشد در فرهنگ لغات جدید سیاسی ایران
اسمش میشود،،، انقلابی!!!؟؟؟
یادمه زمانی که من معاون پشتیبانی در یکی از وزارتخانه ها بودم هر زمان صحبت از ایتیضاح یا سوال از وزیر مربوطه میشد درخواستی از دفتر وزیر میومد برای خرید تعداد زیادی سکه که برای اخذ رضایت از نمایندگان تقدیم میشد. سند همه اونها هم بدون اخذ رسید و صرفا با یک یادداشت از رییس دفتر وزیر به حساب قطعی منظور میشد. حالا نرخ ها بالا تر رفته و شاسی بلند میدن.
امام جمعه محترم شهرستان میانه چند وقت پیش رشوه نمایندگان از خودروسازان رو برملا کرد اما مافیای خودرو بقدری قدرتمند بود که این امام جمعه رو به عذرخواهی وادار کرد.
فعلا که آقایان شاسی بلند دوست دارن!!
چقدر خوب میشد اگر وزرای شجاعی داشتیم که بدون هیچ ترس و واهمه دز مجلس حاضر و جوابگو بودند مردم هم بر انها افرین میگفتند و شایعات هم از بین میرفت...
دیوار حاشا بلند است .از زمانی که امضای صورت جلسات صوری ، ارایه عکس ،آمار شد ملاک واقعیت دیگه هیچ چیزی بعید نیست.
هدیه داده
بیچاره وزیر آموزش و پرورش فقط دفتر مشق ۱۰۰ برگ داشت سیمی هم نبود
تابی عزیز یه مطلبی مینویسی وطبیعتا ازمردم نظر میخوای ولی بعد انتشارچندکامنت دیگه انتشارنظرات مسدود میشه وساعاتی طولانی بعد که مطلب از چشم کاربران دورشده کامنتهارا منتشر میکنی. اینکاریعنی چه؟ پربیننده ترین سایت فارسی -محل درددل مردم -سایت منتسب به شیرمردان حاج محسن- این کرها ازش بعیده. یه نوع مهندسی نظرات مردمه
یاد سیسمونی گیت بخیر
لازم نیست عملکرد فاطمی امین را با آمار کذب از صدا و سیما به خورد مردم دهید . نمایندگان بدانند آنقدر مردم از وضعیت بازار و خودرو و ضعف این وزیر عصبانی هستند که یا وظیفه نمایندگی شان را انجام می دهند و او را استیضاح و عزل می کنند یا اسم نماینده مردم را بر زبان نیاورند ....آقای دولت و معاون پارلمانی و ...بس است خود را و چند میلیون رای به آقای رییسی را آنقدر حرام وزرای ضعیف و رفیق بازی هایتان نکنید
هروقت نماینده های انقلابی، خواسته ای داشته باشن، وزیر مربوطه رو امضا جمع میکنن که مثلا استیضاح کنن، وزیر میگه چی میخاین، و بعد استیضاح هوا میشه.خیلی سخت نیس، تو وزارت نفت، دور قبل وزیر نفت رو چند بار بردن واسه استیضاح،بچه ها نماینده ها استخدام شدن با حقوق عالی و بعد استیضاح هوا شد...انقلاب واسه خودتونه..
نماینده ای که برای ورود به مجلس میلیاردی خرج می کند بالاخره باید از جایی این هزینه ها را در بیاره
بعید نیست این هم یکی از راههای تامین هزینه باشه
طبیعتا باید انکار هم بکنن
نماینده ای که برای ورود به مجلس میلیاردی خرج می کند بالاخره باید از جایی این هزینه ها را در بیاره
بعید نیست این هم یکی از راههای تامین هزینه باشه
طبیعتا باید انکار هم بکنن
این اقایون وکیل مردم هستند یا وکیل جسب خود؟ اگر برخورد سختی با این نمایندگان نشود من به عنوان یک شهروند کلا قطع امید میکنم
زمانی که آقای قالیباف داد حمایت از تولید داخلی می زد و سیسمونی را از خارج از کشور وارد کرد و به هیچ کس پاسخگو نبود و فقط یک سری حرف های بی سرو ته تحویل مردم داد و با آن فرد افشا کننده برخورد شد چنین روزهایی قابل پیش بینی بود
قطعا اینکار انجام شده و اینکه این بنده خدا افشا کرده دلیلش نه از سر دلسوزی بوده ، که از ندادن ماشین به خودش نبوده
این نظر منه و هرگز عوض نمیشه
این مجلس انقلابی چه کار مفیدی انجام داده تورم گرانی بیکاری معیشت طلاق اعتیاد و . . .
چک کردن صحت یا سقم این ادعا در قوه قضاییه فقط چند دقیقه طول میکشه ولی افسوس که.....
این مجلس انقلابی چه کارهای بزرگی انجام داده وچه باری از دوش مردم برداشته چند قانون مترقی تصویب کرده اکثر قوانین کشور مال سال‌های قبل از انقلاب است ونماینده ها مشغول شعار دادن وبیانیه وتقدیر وتشکر از همدیگر وعده سرخرمن دادن به مردم پول ملی ما لحظه به لحظه بی ارزش تر میشود زمانی می‌گفتند تحریم ها اثری ندارد ولی الان همه چیز را به تحریم ربط می‌دهند تا کی باید مردم تاوان بی لیاقتی ونا کارآمدی مسعولین را بدهندخدا از کسانی که تخصص انجام کاری را ندارند وبه ناحق به کرسی ریاست تکیه میزنند نخواهد گذشت.انشا الله
همین نمایندگان بودند که ذوق زده از کاندید شدن رئیسی حمایت کردند و همین نماینده ها بودند که عجولانه و از روی لجاجت و بدون بررسی و کارشناسی و مطالعه به این کابینه بی سواد رئیسی رای اعتماد دادند !!! نتیجه اش هزینه سنگین مردم در زندگی عادی ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل