بازدید 7140

قیمت کاهو سر به فلک کشید!

مرادیان با بیان قیمت برخی اقلام میوه و صیفی‌جات خاطرنشان کرد: در میدان میوه و تره‌بار قیمت کاهو ۳۰ هزار تومان، کاهو سالادی ۳۵ هزار تومان، هندوانه ۲۵ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 25 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از گسترش نیوز، اسماعیل مرادیان گفت: قیمت کاهو در سال گذشته کیلویی ۳ تا ۵ هزار تومان بود، اما امروز در میادین با قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 ورود زودهنگام هندوانه در بازار باقیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان صدای بسیاری را درآورده است. تقاضا زیاد در ماه رمضان برای هندوانه یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت شده است. پیاز، گوجه فرنگی، خیار و حالا کاهو از صیفی‌جاتی هستند که به صورت نوبتی افزایش قیمت را در بازار دارند که قیمت آن مانند نمودار در نوسان است.

اسماعیل مرادیان، نایب‌رئیس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اظهار نارضایتی از وضعیت توزیع و نرخ میوه و صیفی جات گفت: صادرات بی رویه باعث افزایش قیمت میوه و صیفی جات شده است. ماه رمضان که باید کالا با قیمت مناسب به دست مشتری برسد با صادرات باعث افزایش قیمت شده است. روزی چند ده کامیون از میدان میوه و تره بار هندوانه به ترکیه صادر می‌شود، اما مردم کشور باید با قیمت زیاد این میوه را خریداری کنند. کشور‌های دیگر با دلار خریداری می‌کنند، اما مردم کشورمان توانایی خرید با دلار را ندارند.

وی ادامه داد: در میدان میوه و تره‌بار قیمت میوه را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و نرخ‌گذاری صورت نمی‌گیرد. صادرکنندگان بار را از کشاورزان به قیمت دلار خریداری می‌کنند به این صورت دیگر به دست مردم نمی‌رسد اگر هم عرضه شود با قیمت بالا به فروش می‌رود. نکته مهم فروش به صورت عرضه و تقاضایی سبزی و صیفی‌جات نظیر انواع فلفل، کلم، کدو و کاهو در میدان تره‌بار مرکزی است که از چند هفته پیش به بهانه بارندگی در استان‌های کشور روی اطلاعیه قیمت‌ها ثبت شد و هنوز ادامه دارد یعنی قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، در واقع دست فروشنده برای گران‌فروشی باز است.

مرادیان با بیان قیمت برخی اقلام میوه و صیفی‌جات خاطرنشان کرد: در میدان میوه و تره‌بار قیمت کاهو ۳۰ هزار تومان، کاهو سالادی ۳۵ هزار تومان، هندوانه ۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: قیمت کاهو در سال گذشته کیلویی ۳ تا ۵ هزار تومان بود، اما امروز در میادین با قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. کاهو از ورامین و اطراف تهران تهیه می‌شود؛ افزایش این‌چنین قیمت کاهو تنها به دلیل افزایش صادرات است. باید صادرات به طور مازاد مصرف باشد تا با روند صادرات پیش رو به مصرف داخلی لطمه وارد نکند.

نایب‌رئیس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی‌ِ تصریح کرد: کشت هندوانه بسیار هزینه‌بر و پر مصرف است. هندوانه ۸ تا ۱۰ کیلویی ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند. کشور‌های همسایه با خرید هندوانه از ایران سود فراوانی می‌کنند. با این اتفاق آب ایران از بین می‌رود و در آخر با قیمت بالا هم به دست مشتری داخل کشور می‌رسد به طوری که کاشت هندوانه به کشور ضرر می‌رساند. وضعیت آب ترکیه از ایران بهتر است، اما به این دلیل که خرید این محصول از ایران برای آن صرف دارد به واردات دست می‌زند و منابع آبی خود را حفظ می‌کنند.

مرادیان یادآور شد: صادرات در همه جای دنیا به صورت مازاد بر مصرف است. اما متأسفانه در کشور ما به مصرف‌کننده داخلی توجه نمی‌شود و با صادرات بی رویه باعث افزایش قیمت محصولات می‌شوند.

وی پیرامون میوه‌های نوبرانه در میادین میوه و تره بار اظهار کرد: میوه‌های نوبرانه در میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. قیمت توت فرنگی از ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در نوسان است. مغازه‌داران سطح شهر با افزایش ۳۰ درصدی بر روی قیمت فاکتور به دست مشتری می‌رسانند. از لحاظ سردرختی امسال سال خوبی است. گوجه سبز ریز از ۵۰، ۶۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۳۰۰،۲۵۰ هزار تومان بنا به درخواست مشتری قیمت دارد.

مرادیان ادامه داد: میوه فروش‌ها می‌توانند ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به فاکتور سر برگ داری که از میادین میوه و تره بار داده می‌شود افزایش قیمت داشته باشند.

وی در پایان گفت: خواسته ما این است حداقل صادرات چند قلمی که مایحتاج مردم است را متوقف یا کاهش دهند تا قیمت‌ها کمی کنترل شود. کاهو، گوجه‌فرنگی و هندوانه جز این موارد است. در صادرات باید مدیریت شود. از کارشناسان و مغازه‌داران میادین میوه و تره بار باید اطلاعات کسب کنند و وضعیت برای عرضه و تقاضا این محصول بررسی کنند که اگر مناسب بود بعد تصمیم گیری برای صادرات هم داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
گوشت که گران شد گفتیم سبزیجات می خوریم. وجترین شدیم. الان چکار کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
فتوسنتز می کنیم. این دیگه پرسیدن داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
اشکنه
عاشق اسلام و رهبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
اینقدر اه و ناله سرنده مگر اینکه قصدت تشویش اذهان عمومی باشه
حالا کی از نخوردن کاهو مرده؟
قيمت چي سر به فلك نكشيد !؟ اين مسئولين ما همشون خواب هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
از قديم گفتند سير خبر از گرسنه ندارد و سواره از پياده كلا اكثر اين مسئولان چون خانواده در خارج از كشور هستند نسبت به مبالغ كشورهاي غربي فكر مي كنند ايران ارزان است!!
رقابت بین مرغ و کاهو
آقا یکی این قطار رو نگه داره.دو روز پیش برای دو کیلو گوجه و دو کیلو خیار 100 تومن دادم.افزایش حقوق برای تورم گوجه خیار هم کفاف نمیده چه برسه به بقیه.
قیمت کاهو در یک سال 10 برابر شده در واقع 1000 درصد تورم
در سایه ناتوانی مسئولان و بیکفایتی نسبت به محدوده واسپاری مسابقه قیمت ها در شئونات مختلف صرفا میتواند مهر تائید بزرگی بر اشغال قدرت توسط مسئول نالایق و بیسواد نسبت به حوزه کاری باشد و لاغیر
جناب رییسی
دو حالت وجود دارد یا واقعا توانایی کنترل قیمت را ندارید که تا فاجعه نشده برید کنار
یا مافیا و مخالفان دولت شما خیلی قوی تر هستند و دولت شما توانایی مهار را ندارد پس برید کنار تا فاجعه نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
از شش کلاس سواد انتظار نداری که حرفاتو بفهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
هنوز فاجعه نشده؟؟؟؟؟ خیلی از افراد قدرت خرید گوشت و مرغ و میوه و ..... را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
فکر کردی ایشان بی کار است که بیاید کامنتهای تابناک را بخواند. خیر. ایشان درحال ریختن زغال سنگ درون لوکوموتیر توسعه و پیشرفت کشور هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
این فعلا درگیر نهار هست
با این روش در اینده ما با کمبود سبزیجات سیفی جات روبرو می شویم
هندوانه امروز خریدم 8000 تومن
محله احمدی نژاد ارزانتر هم پیدا میشه
دولت بی کفایت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دولت بی کفایت
اصلا نداره درایت
بچه ها چه کسی میدونه با داشتن منابع و ثروتهای طبیعی فراوان چرا اغلب ما در فقر هستیم؟
مسئولین محترم حتما مقصر دولت روحانی است
شعار سال کاهش تورم .فقط شعار خالیه یعنی
حجاب مهمه
فعلا اینها حجاب اجباری براشون مساله هست، مرغ کیلو صد تومن و میوه‌ های سر به فلک کشیده، خودرو و مسکن بالا بی اهمیت هست، دولت ااصولگرا و انقلابی
نگوئیدقیمت کاهویاهرچیزدیگری سربفلک کشیدکه اشاره به معلول است واجباری منطقی است بگوئیدارزش پول ماهمه روزه باسرعت روبه سقوط است که این علت تمام بدبختی های اقتصادی مااست که نه اجباری هست ونه منطقی که به همت کارشناسان اقتصادی ضعیف اطلاع وقوی ادعا درحال انجام است بخصوص دردوسال اخیر
حال آقای محسن رضایی چطوره؟
خوبه؟
خوشه؟
معاون محترم اقتصادیو میگما
بی عرضگیهای خودتان رو گردن کشورهای همسایه نندازید. با یه سر زدن به فروشگاه های اینترنتی همین کشورهای همسایه متوجه میشید قیمت گوجه و خیار و کاهو و هندوانه ارزونتر از ایرانه
اینا فردا پس‌فردا از نفس کشیدن هم مالیات میگیرن
نتیجه بی عرضه گی دولت و دولتمردان کشورمان که سواد ندارند و همیشه هم مدعی هستند
به نظر من قیمت هیچ چیزی برخلاف تصور عمومی گران نیست بلکه درآمدها کم است . اگر به افزایش حقوق در ده سال گذشته (سال 92) نظر بیاندازیم رشد افزایش حقوق ها کمتر از رشد قیمت ها بوده است و دولت باید در این زمینه فکری اساسی بکند .
تنها چیزی که نمیتوانند صادر بکنند و در هیچ کجای دنیا حتا عقب مانده ترین کشورها خریدار ندارد اتومبیل میباشد که متاسفانه مردم برای خرید آن هجوم میاورند و اگر هیچکس نخرد روی دستشان باد میکند و مثل مواد غذایی نمیتوانند صادر بکنند....
به غیر از حقوق کارگر شرکتی (حتی نه کارگر روز مزد) بقیه چیزا گرون شدن. لازم نیست دونه دونه اسم ببری
خواب دیدی خیر باشه،دو هفته پیش سبزی فروش محله ما گفت ۵۰ بود نخریدم.سه هفته عببی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار