بازدید 6896

گزارشگر ، شکنجه‌گر تلویزیونی یا بوقچی؟

کد خبر: ۱۱۷۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 24 April 2023

نود دقیقه درد و عذاب؛ این سرنوشت مخاطبان بخت‌برگشته‌ای بود که امروز پای شبکه ورزش تلویزیون نشستند تا بازی سپاهان و ملوان را تماشا کنند.

ابزار شکنجه جام‌جم برای این بازی، مثل اغلب اوقات گزارشگر بومی متعصبی بود که تریبون گزارش بازی را با جایگاه هواداران تیقوسی اشتباه گرفت و هر چه دلش می‌خواست به زبان می‌آورد. اگرچه این یک درد کهنه است و مشابهش را بارها و بارها دیده‌ایم، اما گزارشگر اصفهان به معنای واقعی کلمه شورش را درآورد. بیشتر از بیست بار توصیف حضور پرشکوه تماشاگران، تقدیر از کیفیت تیم سپاهان، نوشابه باز کردن برای مدیریت باشگاه و تعریف و تمجید غلوآمیز او از سطح بازی و مخصوصا تیم میزبان، هر بینننده‌ای را کلافه می‌کرد و به ستوه می‌آورد.

گزارشگر اصفهانی در صحنه های مشکوک به داوری زمانی که اعتراض به ضرر سپاهان بود خودش در نقش کارشناس داوری ظاهر می شد و زمانی که به سود سپاهان بود از لزوم استفاده از نظر کارشناسان داوری صحبت می کرد! لرزش صدا و گزارش با ترس و لرز زمان حملات ملوان، اغراق در موقعیت گل های سپاهان از دیگر نکاتی بود که البته پیش از این هم رخ داده بود. عبارت "آب سرد روی پیکر" هم بیش از این که درباره حس و حال هواداران سپاهان صدق کند درباره خودش صدق می کرد که نای گزارش صحنه گل ملوان را نداشت!

اما پس از دریافت گل تساوی، این گزارشگر در اظهارنظری عجیب از بازی سفت و سخت ملوان گله کرد و گفت این سبک بازی و این میزان از مقاومت آنها طبیعی نیست. او معتقد بود ملوان در خطر سقوط نیست و نباید این گونه سفت و سخت مقابل نماینده اصفهان بازی کند.

گزارش این بوقچی غیرعلنی سپاهان البته فرازهای به یادماندنی دیگری هم داشت؛ از جمله جایی که در نیمه اول از مقاومت تیم میهمان ناراحت شد و گفت: «ملوان جوری بازی می‌کند که انگار مدعی قهرمانی است.» شما به بزرگی خودت ببخش استاد، شرمنده که راحت نباختند!

اوج کار او اما جایی بود که از همه رسانه‌ها خواست به بچه‌ها کمک کنند از همان مهد کودک و دبستان طرفدار تیم شهر خودشان باشند، چرا که این به نفع فوتبال ایران است. باز خدا پدرش را بیامرزد که مثل ایوب والی به هواداران شهرستانی پرسپولیس و استقلال لقب «بی‌مغز» نداد! صد البته در مملکتی که همه حق خودشان می‌دانند نقش قیم و آقا بالا سر مردم را بازی و برای آنها تعیین تکلیف کنند، عجیب نیست که گزارشگر بازی هم از این نسخه‌ها بپیچید و دور علایق آدم‌ها حصار جغرافیایی بکشد. کاش اما به او بگویید یوونتوس در ایتالیا هشت میلیون هوادار رسمی دارد، در حالی که جمعیت شهر تورین به یک میلیون نفر هم نمی‌رسد. مردم خودشان «شعور» دارند و می‌توانند تشخیص بدهند چه چیزی را دوست داشته باشند.

اینها محصولات تلویزیونی هستند که پشیزی برای مخاطب ارزش قائل نیست؛ گزارشگری که از یک تریبون عمومی مثل بوق هواداری سود می‌برد، از گل سپاهان حماسه‌ها می‌سازد و گل ملوان را با سوگواری و ماتم گزارش می‌کند. چه می‌کنید با روح و روان‌مان؟

منبع:فضای مجازی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
زنده باد
پاسخ ها
جهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
بابا نگيد اينجوري..ساكت با لپتاپ ميادا
دقیقا اینگونه بود
ملوان بندرازلی با غیرت
شما فکر می کنی اوضاع سایر گزارش گرها بهتر است . همین استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی وقتی با تیمهای شهرستانی بازی دارند . نگاه گزارش گر چه آشکار و چه زیرپوستی کلا از بالا به پایین است در مقابل تیم شهرستانی . راستی گفتم شهرستانی . نظر شما در مورد شهرستانی چیه ؟ اما اونجایی که نوشتی عده ای قیم دیگرانند حق با شماست و به وضوح در این مثلا مقاله دبدیم .‌
پاسخ ها
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
جوک نگو. تهران شهر 72 قوم است. بیشتر ساکنین تهران خودشان شهرستانی هستند. گزارشگراش هم در بیشتر مواقع درست گزارش میکنند.
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
دقیقا. بارها تو گزارشها مشاهده شده. مثل اینکه پرسپولیس و استقلال با یه تیم خارجی بازی دارند. اونم تو شبکه ملی.
بهرنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
درود بر شرفت، نویسنده ی مطلب.
سپاهانیا به گرفتن امتیاز مفت عادت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
تو خوبی
گزارشگر که نه داور کارشناس هرچی اسمشو بزارین توی گروه ورزش کسی نیست به این تذکر بده
بسیار عالی بود این متن/ دم نویسنده اش گرم
پاسخ ها
بهرنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
میگم صدا وسیما اینهمه لنگ وکیسه تو بوق و کرنا می‌کنه چی،یک سوزن به خود چوالدوز به مردم
یادشان رفته بود از آبهای آلوده استفاده کنند
سالهاست با بوق و کرنا نور چشمی های پایتخت رو به ملت تحمیل کردین حالا یک گوشه کوچک از کاری که سالهاست خودتون بهش مشغولین رو هم تحمل نمیکنید.
هیچ یادم نمیره زمان لیگ آزادگان ( دهه هفتاد خالا سالش دقیقا یادم نیست)هفته آخر لیگ تیم های فولاد خوزستان و فکر کنم پاس بازی داشتند که تکلیف قهرمان رو مشخص میکرد بازی تو تهران برگزار میشد. همزمان پرسپولیس رده ششمی با چوکای طالش رده سیزدهم به میزبانی چوکا هم بازی داشتن. فکر میکنید تلویزیون کدوم بازی رو نشون داد. حالا نه اینکه من اهل خوزستان باشم یا هوادار پاس
نه من یک علاقمند به فوتبال اهل یک شهر دیگه ولی دلیلی نداشت بازی بی اهمیت پرسپولیس رو تماشا کنم. خیلی دوست داشتم بازی فینال گونه پاس و فولاد رو نگاه کنم که ...
پس لطفا مزخرف نگویید.
پاسخ ها
بهرنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
مرسی حرف دل میلیونها ایرانی رو گفتی ،احسنت بر شما و افکار حلال‌زادگی.
این صدا وسیما با دوتیم تهران پدر ملت رو دراورده و همش رو اعصاب.
بهرنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
چنین گزارشگری را باید تریبون ازش گرفت. فکر کرده داره از شبکه استانی بازی رو گزارش میکنه نه سراسری.
پاسخ ها
بهرنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
تریبون بگیری بدی به دردانه‌های تهران...دوتیم تهران‌بدون‌وقفه تو صدا وسیمای ملی دایما"در حال تبلیغ و تحمیل‌اند.
دیگه حال به هم‌زن شده این دو تیم بیت‌المال خور تهران
بخدا داغون بود رو اعصاب
احسنت به نویسنده این متن
از کوزه برون همان تراود که در اوست!
بخشی از حرفهاضش درسته. ولی اینکه رساله کشور در اختیار دو تیم پایتخت باشه و مثلا تبلیغ بین بازی فولاد رو با مس کرمان، تیم هواداری استقلال و پرسپولیس هست، اسمش دزدی مغزهاست.
اینکه از بچگی به کودک یاد میدین که باید طرفدار یکی از این دو تیم بشین. چرا؟ چون تلوزیون و روزنامه و و کلا رسانه در اختیار ایناس. چرا؟ چون تیم وزارت ورزش هستن.
کسی که عاشق تیم شهر خودش نباشه اسمش خائن هست.
سداوصیمای میلی
آخه نه اینکه گزارشگران صدا و سیما، پرسپولیسی یا استقلالی نیستند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی