بازدید 9931
۳

مدارک مورد نیاز برای درخواست کارت سوخت المثنی

برای خیلی از افراد پیش می‌آید که به دلایل مختلف کارت سوخت ماشین خود را از دست بدهند. مثلا ممکن است کارت سوختتان را در پمپ بنزین جا بگذارید و یا از کیف پول شما بیوفتد.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 24 April 2023

مدارک مورد نیاز برای درخواست کارت سوخت المثنی

به گزارش «تابناک»، در این شرایط ناگزیر به پذیرش شرایط و رجوع برای دریافت کارت سوخت المثنی هستیم. احتمالا در این شرایط می‌خواهید بدانید که از کجا باید شروع کرد و فرایند دریافت و مدارک لازم برای کارت سوخت المثنی چه هست.

یافتن مراکز مجاز دریافت کارت سوخت المثنی

در قدم اول پس از گم کردن کارت سوخت شما بایید به دنبال یافتن مراکزی برای ابطال کارت سوخت گم شده‌ی خود باشید. علت این امر نیز این است که اگر کارت خود را نسوزانید و شخصی آن را بیابد و یا از قبل دزدیده باشد می‌تواند با دانستن رمز شما به راحتی سهمیه‌ی بنزینتان را استفاده کند. البته که برخی کارت‌های بدون رمز بیشتر از سایر کارت‌ها در خطر هستند. از طرفی اگر اتفاق ناگواری با کارت سوخت شما بیوفتد عواقب آن بر عهده شماست.
برای این کار می‌توانید به مراکز مجاز که همان شعبه‌های پلیس +۱۰ هستند مراجعه کنید. سایتی تحت آدرس https://www.epolice.ir/dafater نیز موجود است که می‌توانید از طریق آن آدرس نزدیک‌ترین شعبه‌ی پلیس +۱۰ اطراف خود را بیابید. توجه داشته باشید که امکان ابطال کارت سوخت قبلی بدون مراجعه حضوری وجود ندارد و اساسا سوزاندن کارت سوخت به صورت مجازی می‌تواند تبعات و سواستفاده‌های زیادی به دنبال داشته باشد.
 

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

همان طور که پیش‌تر گفتیم برای ثبت نام کارت سوخت المثنی حتما نیاز به مراجعه حضوری به پایگاه پلیس +۱۰ دارید. در حقیقت حضور صاحب ماشین یعنی شخصی که کارت بنزین به نام ایشان است برای دریافت کارت سوخت المثنی الزامی است. اگر ایشان نتواند شخصا حضور پیدا کند می‌تواند وکیل خود را به شرط قید کلمه کارت سوخت المثنی در برگه وکالت، برای انجام فرایند قانونی بفرستد. البته یک سری مدارک دیگر نیز مورد نیاز است:

• اصل برگه‌ی کارت خودرو و برگ سبز ماشین به همراه کپی آن

• آدرس محل سکونت صاحب ماشین به همراه کد پستی منزل ایشان

• مدارک بیمه شخص ثالث ماشین

• رسید دال بر پرداخت مبلغ مورد نیاز (این مبلغ تنها از طریق دستگاه کارت خوان موجود در شعبه‌های مختلف پلیس +۱۰ امکان پذیر است)

چه مدت باید برای صدور مجدد کارت سوخت صبر کنیم

بهتر است در ابتدا یک نکته را ذکر کنیم که تعداد دفعات مجاز برای گرفتن مجدد کارت سوخت المثنی محدودیتی ندارد. شما می‌توانید هر چند بار که مایل بودید این کار را انجام دهید. اما توجه کنید که هر بار که کارت سوخت ماشین شما گم می‌شود مجبور هستید تا چند ماه از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنید. حال تصور کنید درخواست دریافت کارت سوخت المثنی خود را ثبت کرده اید. حتما مشتاق هستید که بدانید کارت سوخت المثنی شما کی به دستتان می‌رسد.

زمان تعیین شده برای دریافت کارت سوخت سه ماه است. اما در طی زمان‌های مختلف و گاهی به علت تعداد زیاد ثبت‌ها و درخواست‌ها مجبور می‌شوید حتی تا شش ماه نیز در نوبت بمانید. در هر صورت شرکت ملی پخش فراورده نفتی تلاش می‌کند تا مردم بتوانند در حداکثر دو ماه به کارت خود دست پیدا کنند. توجه نمایید که اگر برای کارتتان درخواست مفقودی ثبت کنید دیگر نمی‌توانید از کارت سابق استفاده نمایید، زیرا این کارت غیرفعال می‌شود.

رمز پیش فرض کارت سوخت المثنی

در حالت عادی هنگام صدور کارت سوخت رمزی که روی آن قرار می‌دهند معادل چهار رقم پایانی کارت ملی اشخاص است. شما می‌توانید رمزتان را به دلخواه خود عوض کنید. اما توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمزتان ناچار هستید با مدارکی از جمله کارت ماشین، کارت سوخت خود و بیمه نامه ماشین به یکی از مراکز شرکت ملی پالایش و توزیع فراورده‌های نفتی رجوع نمایید. پس بهتر است که رمز پیش فرض را تغییر ندهید.

از طرفی اگر در اثر فراموشی رمز کارت سوخت خودتان را تا پنج مرتبه غلط وارد کنید کارت غیر فعال خواهد شد. در این صورت باید با مدارک ذکر شده و مدارک صاحب ماشین به یکی از مراکز ملی پالایش و پخش نفت مراجعه کنید.

پیگیری مراحل صدور کارت سوخت المثنی

زمانی که شما درخواست خود را مبنی بر دریافت کارت سوخت ثبت می‌کنید به شما یک کد رهگیری می‌دهند که به واسطه آن می‌توانید مراحل صدور کارت خود را پیگیری کنید. در قدم اول می‌توانید به سایت مخصوص نیروی انتظامی مراجعه کرده و با رفتن به قسمت کارت سوخت المثنی و دادن اطلاعات ماشین خود کد پیگیری ارسال خود را دریافت کنید. با وارد کردن این کد مرسوله در سایت اداره پست می‌توانید روند ارسال کارت سوختتان را پیگیری کنید.

در قدم بعدی می‌توانید به صورت حضوری به پایگاه پلیس +۱۰ مراجعه کنید. حال اگر نتوانید به سایت مخصوص بروید و امکان مراجعه حضوری نیز نباشد می‌توانید تنها از طریق اس ام اس کار خود را انجام بدهید. بدین منظور کافی است شماره‌ی VIN کارت وسیله نقلیه خود را اعم از موتور و ماشین به سر شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ اس ام اس کنید. V*VIN M*VIN به ترتیب برای موتور و ماشین باید به سرشماره مذکور ارسال شود.

حال اگر کارت سوختتان پست شد و شما به علت نبودن در منزل موفق به دریافت آن نشدید می‌توانید خودتان و یا یک فرد مطمئن با در دست داشتن مدارک شما و ماشین برای دریافت کارت سوخت به اداره پست بروید. اگر کارت سوخت المثنی مدت زیادی در اداره پست بماند و در نتیجه کارت به شرکت ملی نفت برگشت بخورد و شما تا ۷ روز برای دریافت آن مراجعه نکنید باید مجدد از ابتدا برای دریافت آن اقدام کنید و مراحل را طی کنید.
 

نکته پایانی

اولین قدم برای دریافت کارت سوخت المثنی و اعلام گم شدن کارت سوخت قبلی، مراجعه به پایگاه پلیس +۱۰ است. از اعلام درخواست شما تا پست شدن کارت سوخت المثنی به درب منزل شما می‌تواند ۴۰ تا ۶۰ روز زمان ببرد. البته بر اساس دستورالعلمل های جدید این زمان نباید بیش از یک ماه طول بکشد.

توجه داشه باشید که هنگام گم شدن کارت سوخت و به شرط جاگذاشتن آن در پمپ بنزین شما تا سه روز بعد مهلت دارید که جهت دریافت کارت سوخت خود به آن جایگاه مراجعه کنید. زیرا بعد سه روز کارت‌ها به شرکت ملی نفت فرستاده می‌شود. همچنین اگر متصدی جایگاه سوخت برای عودت دادن کارت سوختتان با شما همکاری نکرد می‌توانید با شماره ۰۹۶۲۷ برای هماهنگی‌های بیشتر و پیگیری تماس بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
با ناسزا و لعن گفتن مشکل صدور کارت سوخت حل میشه؟
آقا به شدت بوی گرونی بنزین داره میاد.
نشانه های گرانی بنزین طبق تجربه های قبلی:
1- صحبت مسئولین درباره مقایسه قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه
2- صحبت مسئولین درباره مصرف بی رویه مردم
3- صحبت مسئولین درباره اینکه هرکسی بیشتر مصرف می کند بیشتر یارانه میگیرد
4- جمع آوری کارت های سوخت جایگاه ها
سه ماه پیش کارت سوختم به دلایل نامعلوم غیر فعال شد برای کارت سوخت المثنی اقدام کردم مبلغ 120هزار تومن تو پلیس +10 منطقه کارت کشیدم چند روز پیش کارتم صادر شد و مامور پست موقع تحویل مبلغ صد هزار تومان درخواست کرد پرسیدم چرا منکه کل مبلغ رو پرداخت کردم گفت من بی اطلاع هستم هرچی تو بسته ثبت شده باید پرداخت بشه بعد از کلی دوندگی این اداره اون اداره نتونستم ثابت کنم و مجبور شدم دوباره پولو پرداخت کنم یه کارت سوخت 220هزار تومن واسه من آب خورد خواهش میکنم اگر مسئولی میخونه جلوی این کارو بگیره واقعا بی برنامه گی بی ثباتی بی کفایتی داره بیداد می‌کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار