بازدید 13221
مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار رهبر انقلاب اسلامی:

قطبی سازی‌های غافلانه با موضوع حجاب، رفراندوم و امثال آن آسیب زا هستند/موفقیت در حوزه اقتصاد و معیشت می‌تواند بر حوزه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله حجاب اثر مستقیم داشته باشد

امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی در رأس مسائل کشور است و همه، بخصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند، باید از سویی بر این مسأله متمرکز بشوند و همه بضاعت فکری و عملی خود را به میدان بیاورند و از سوی دیگر مراقب باشند مسائل جانبی، جایگزین این اولویت نشود.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 24 April 2023

قطبی سازی ‌های غافلانه با موضوع حجاب، رفراندوم و امثال آن آسیب زا هستند/موفقیت در حوزه اقتصاد و معیشت می‌تواند بر حوزه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله حجاب اثر مستقیم داشته باشد

 

تابناک _ امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی، در رأس مسائل کشور است و همه، بخصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند باید از سویی بر این مسأله متمرکز بشوند و همه بضاعت فکری و عملی خود را به میدان بیاورند و از سوی دیگر مراقب باشند مسائل جانبی، جایگزین این اولویت نشود.

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار رهبر انقلاب اسلامی با ذکر این مقدمه به تحلیل وقایع پس از سخنان اخیر رهبری می‌پردازد و بر این باور است که تجربه وی در طول نزدیک به سه دهه فعالیت رسانه‌ای، نشان می‌دهد در بیشتر موارد استقبال از اخبار زرد و همینطور توجه به حاشیه ها، همواره بر توجه به اخبار سفید و متن، غلبه دارد.

وی در ادامه می‌نویسد: ریشه‌های این غلبه، نیازمند پژوهش‌های روانشناختی و فرهنگی است که البته انجام هم شده، ولی هرچه باشد، افراد و رسانه‌های بسیاری را برمی انگیزد تا پیوسته زردنویسی کنند و حاشیه سازی! انگیزه زردنویسی و حاشیه سازی ها، گاهی اقتصادی است و جنبه منافع و سوءاستفاده‌های مالی دارد و گاهی هم با اهداف سیاسی انجام می‌شود.  

از انگیزه‌های مالی می‌گذرم و به این مسأله تأکید می‌کنم انگیزه‌های سیاسی ـ که موجب حاشیه پردازی‌ها و زرد نویسی‌ها می‌شود ـ همواره زیانبار است و موجب غفلت از مسائل اساسی یا کمرنگ شدن آن‌ها می‌گردد، در حالی که یکی از مهمترین پیش‌نیاز‌های حل مشکلات و مسائل اساسی، تمرکز بر آن‌ها و بسیج همه توان‌ها برای حل آنهاست.  

امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی، در رأس مسائل کشور است و همه، بخصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند، باید از سویی بر این مسأله متمرکز بشوند و همه بضاعت فکری و عملی خود را به میدان بیاورند و از سوی دیگر، مراقب باشند مسائل جانبی و دست چندم، جایگزین این اولویت نشود.

قطبی سازی‌های غیر واقعی یا فاقد اولویت از جمله موانع دیگر این تمرکز است   

متأسفانه این روز‌ها شاهد حاشیه سازی‌ها یا قطبی سازی‌های آگاهانه یا غافلانه با موضوع حجاب، رفراندوم و امثال آن هستیم؛ موضوعاتی که می‌تواند به انسجام و همبستگی جامعه آسیب برساند و موجب تقابل‌های خسارت بار شود.

این سخن نه به معنای ساده انگاری توطئه‌های دشمن و بی اهمیت بودن حجاب است که رهبری به صراحت آن را حرام شرعی و سیاسی خواندند و نه منتفی دانستن رفراندوم با شرایطی که اصل ۵۹ قانون اساسی آن را پیش‌بینی کرده است بلکه سخن بر سر نحوه اجرا و ضریبی است که باید به موضوع حجاب داده شود و یا میزان ضرورت رفراندوم با توجه به سازوکار‌های قانونی دیگر.

اگر بال و پر دادن به این حواشی را در دستور کار دشمن می‌بینیم که می‌بینیم، دشمن شناسی جدید اقتضا می‌کند روش‌های ناموفق گذشته را تکرار نکنیم و با تدابیر هوشمندانه که البته تبدیل آن‌ها به راهکار‌های عملی نیازمند بکارگیری صاحب نظران صاحب ایده در رشته‌های مختلف است، ضمن فراموش نکردن اولویت مسائل کشور یعنی اقتصاد و معیشت مردم، بتوانیم موضوعات مهمی مثل حجاب را نیز حل کنیم؛ هر‌چند موفقیت در حوزه اقتصاد و معیشت می‌تواند بر اقدام و عمل در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله حجاب اثر مستقیم داشته باشد!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۶
من نمیدونم چرا همه چیزای خوب برا مردم ایران آسیب زا هستند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
کشور اسیب خیز شده کلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
بعضی ها به جمله ی من رأی نمیدم و یا من خواهان رفراندوم هستم آلرژی دارند،چرا؟؟؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
مشکل کشور اقتصادی است و رفراندوم آدرس غلطی است که عاملان اصلی اوضاع بد اقتصادی می دهند تا مردم را از اصل
موضوع عافل کنند .
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ناشناس ۱۳:۰۸ منظور مردم از رفراندوم امکان انتخاب سیستمی هست که مسئولان وضع بد اقتصادی توش مصون نباشن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
آزادی بیان های قبل از انتخابات
اگر راست میگید، ششماه پیش از این خبرها در تیترها به چشم نمی خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
دهه هاست مشکل کشور اقتصاد و گرانی بوده. همیشه مسوولان در حرف ها وعده آینده بهتر اقتصادی داده اند. از زمان محمود احمدی نژاد و قبلش بگیرید تا دولت روحانی و حالا رییسی.
آیا با گذر زمان زمان وضعیت بهتر شد یا خیلی خیلی بدتر شد؟
آیا دولت های قبلی یا دولت کنونی پاسخگوی عملکرد خودشان بوده اند؟
یکی که خودش را کارشناس ارشد همه کارشناس ها می دانست و یکی که خود را سید مظلومان معرفی می کرد.
اقتصاد کشور درست شد؟
و در حالی که مردم عادی قدرت تحلیل مسائل را ندارند ولی اینها همان کسانی هستند که تایید شورای نگهبان را داشتند و صلاحیتشان به تایید رسیده بود. پس چرا مشکلات اقتصادی در حال افزایش با شتاب بالاست؟
در این خصوص توصیح دهید.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
طرز استفاده درست را مردم باید یاد بگیرند تا آسیب زا نباشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
چیزهای خوب حرام هستند . این حرف های غیرمسئولانه را میزنی که برخی مسئولین 2 ناراحت میشوند.
مدافع حرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
بی حجابی به فرهنگ اسلامی و اجتماع اسیب شدید
وارد می کند
قربون آدم چیز فهم درست گفتی موفقیت در اقتصاد و معیشت در تمام حوزه ها اثر مثبت داشته و دارد ولی کو گوش شنوا ؟ یکی از بدبختی های کشور ما اینست که وقتی دولتی جدیدی سر کار میاد تمام وزیر و معاونین و چه بسا مدیران کل و معاونین آنها بایستی تغییر کنند فارغ از اینکه کم نیستند وزیرانی که کارآمد بوده و یا حداقل در دوره 8 ساله وزارتش چیزی یاد گرفته او را عزل و یک فرد تازه کار ناآشنا و چه بسا بیسواد را جای او میگذارند و چوب اینگونه اعمال را ملت باید بخورند
درود بر نظر درست و کارشناسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
درود . واقعا" اگه چهار نفر کارشناس واقعی و دردمند کشور و نظام نظراتشون را به بالایی ها برسونند کشور به قطبی سازی و لج بازی نمیرسه . متاسفانه کارشناسان چاپلوس گزارش دروغ به رییسها میدهند و آنها را به مسیر غلط هدایت میکنند .
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
بنده فرد عادی هستم و کارمند دولت
یکسال است با آقای فضائلی در یک بخش همکاری میکنم
ایشان بسیار فرد محترم و درستکار هستند و نظراتشان بسیار معقولانه و بر اساس دوراندیشی و اعتدال است
تنگناهای اقتصادی در کشور ما به دودلیل بوجود آمده یا بر اثر بی تدبیری مسولین و یا تعمدی که مردم را از خواسته های دیگر منصرف کنند .
جناب اقتصاد خیلی مهم است ولی بدون تحول در مسایل اجتماعی فرهنگی و سیاسی ممکن نیست .مردم برده نیستند که هر تبعیضی را برای لقمه ای نان تحمل کنند .
مثلا:
مقررات ملی ساختمان شامل بیست مبحث است شهردار را که یک آدم لمپن متعهد فاقد تخصص قرار می دهید می شود اینکه تمام این بیست مبحث عملا نادیده گرفته می شود و در عوض تنها مواردی در ساختمان سازی که با قدرت و حدت پیگیری می شود سایز پنجره و نوع شیشه است!
فقط بحث کیفیت ساخت سازه نیست ۲۰ مبحث است مثلا به فاصله آبگرمکن از حمام توجه نمی‌شود حساب کنید در هر استحمام، میانگین ده متر لوله یک اینچ آب برای گرم شدن هدر می رود. فقط این است؟ خیر خیلی خیلی چیزهای دیگر.... تازه این فقط ساختمان سازی است... شما از کسی راضی هستید که بله قربان گو باشد و اساسا فرد بله قربان گو از خودش فکر و ایده ای ندارد.
۴۴ ساله که مشکل اقتصاد داریم!!! بحث امروز تنها نیست!!! به مرور مشکلات دیگری هم اضافه شده اند از جمله سیاست خارجی، هسته ای، آمریکا، حجاب، رانت، اختلاس، آزادی های سیاسی و....
لذا مشکلات بسیار زیاد هستند، پس سعی نکنید فقط بحث اقتصاد را پیش بکشید و دنبال سرپوش گذاشتن روی بقیه موارد باشید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
اگر تمام زن های دنیا روسری به سر بگذارند آیا مشکلات اقتصادی و اجتماعی در دنیا و ایران حل خواهد شد? در ایران الان فساد, رشوه خواری و هزاران مشکل اجتماعی اقتصادی و غیره در رشد هستند آیا با زدن روسری توسط خانمها این مشکلات حل خواهد شد ?
رفراندم خوب است ولی زمانی که شما تشخیص دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
رفراندوم در قانون اساسی شرایطی دارد از جمله اینکه دو سوم نمایندگان به آن رای دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ما همه برابریم ولی بعضی برابرترند.
عجبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب
احسنت برشما قطعا اگه مشکلات اقتصادی حل بشه این مواردخودبه خودحل میشه ......
مغالطه نکنید ،
رفراندوم ، حق اولیه مردم است !
تابی ، چرا هر کامنت مربوط به رفراندوم را سانسور می کنی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
توطئه ی رفراندوم در لندن و واشنگتن طراحی شده برای انکه موضوع را بکشانند به رفراندوم‌برای فدراتیو و بعد تجزیه و ... گشایش اقتصادی هیچ ارتباطی با رفراندوم ندارد . بعد از حجاب پروژه ی رفراندوم را کلید زده اند خب یکبار هم پروژه ی لغو تحریهمی امریکا را کلید بزنید اگر راست می گویید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ناشناس 13:12
چرند نگو. در کشورهای زیادی رفراندوم هرساله برگزار می شود.
مانند رفراندوم انگلیس برای جدائی از اتحادیه اروپا
یا رفراندوم در ایرلند و اسکاتلند و سوئیس
امثال شما رفراندوم را با زلزله تهران و خشکسالی و احتمال فوران دماوند پیوند می زنید تا به هر نحو شده از آن فرار کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ناشناس13:12،یکی از موضوعات رفراندوم میتونه این باشه:آیا تحریم ها نعمتند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
اولا که رفراندوم در برخی کشورها به شکل نادر برگزار می شود. دوما در همان کشورها برگزاری رفراندوم شرایطی دارد و این طور نیست که هر وقت عده ای احساس رفراندوم کردند، حکومت آن را اجرا کند. سوما دلیلی ندارد ما از کشور انگلیس و اسکاتلند و ایرلند که در صدسال دو سه بار رفراندوم کردند پیروی کنیم. چون خودمون قانون اساسی داریم. چهارما اگر قرار باشد هر عده ای از مردم و سیاسیون به نظرشون برسد که باید درباره فلان موضوع رفراندوم شود، هرج و مرج همه کشور را فرا می گیرد.
خب حجاب را مثل همه جای دنیا آزاد کنید .. رفراندوم هم دیگر لازم نیست!!!

فراموش نکنید که علت اتفاقات امروز موضع نابخردانه در قبال مسئله ایه که اصولا مربوط میشه به حریم انسان!
برادران و خواهران ارزشی برای احترام به خون شهیدان حرم حجاب را در سوریه اجباری کنند و از همسر بشار اسد شروع کنند. بهد از آن به حزب الله لبنان ماموریت امر به معروف و نهی از منکر در سواحل لبنان به ضعیفه های لبنانی بدهند۰ اگر به نیرو هم احتیاج دارند هموطنان آمران حجاب اجباری را به آنجا صادر کنند۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
احسنت... سوریه و لبنان رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
طيب ا...انفاسكم. احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
سردار در سوریه و لبنان جمعیت زیادی غیر مسلمان هستند.
ضمنا اگر سوریه و لبنان این حکم اسلام را تعطیل کرده به ما ربطی نداره.
به علاوه شما که تا پارسال شغار نه غزه و نه لبنان می دادید چطور الان یاد اونها افتادید؟
حجاب نه جز اصول دین است و نه جز فروع دین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
حکایت حجاب شبیه حکایت ان مردی است که به زنش خرجی نمی داد ولی هر روز ان بینوا را یک فصل کتک هم‌ می زد که یادش باشد همسری دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
حجاب امری دلبخواهی است و به هیچکس ربطی نداره .
هر کس ناراحته بره سواحل لبنان زندگی کنه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
تکلیف بسیاری از مردم که اصلا نمی خواهند دین داشته باشند چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ناشناس13:36جواب شما را قرنها پیش،بزرگمردی فرموده اند:اگر دین نداریدلااقل،آزاد مرد باشید،شرط حداقلی زندگی در این دنیای زودگذر،داشتن آزادگی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
احتمالا شما دینت چیزی غیر از اسلام است.
کاش خداوند یک حجاب همانند چادر بطور مادرزادی روی انسانها می افرید و هر کسی انرا برمیداشت مجازات میشد.....همچنین چرا زن اسد کلا حجاب ندارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ممنون حتما پیشنهادتون رو با خدا در میون میزاریم برای نسلهای بعد نظر شما رو مورد توجه قرار دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
خداوند به انسانها اختیار و حق انتخاب داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
زن اسد به ما چه ربطی داره؟
ماشالله همه صاحب نظر شده اند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
آفرین
آفرین. بالاخره یه نفر اعلام کرد که هدف دولت قطبی سازی جامعه است. دولتی ها در تلاش برای ایجاد آشوب برای سرپوشانی تخلفات خودشونند
شما یه نفر از 80 میلیون نفر هستی، خودت رو چی فرض کردی که از طرف 80 میلیون تصمیم بگیری استاد!!! چرا باید فهم و خواست تو از خواست 80 میلیون با ارزشتر باشه؟
امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی، در رأس مسائل کشور است و همه، بخصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند باید مراقب باشند مسائل جانبی و دست چندم، جایگزین این اولویت نشود.

متأسفانه این روزها شاهد حاشیه سازی‌ها یا قطبی سازی ‌های آگاهانه یا غافلانه با موضوع حجاب، رفراندوم و امثال آن هستیم؛ موضوعاتی که می‌تواند به انسجام و همبستگی جامعه آسیب برساند و موجب تقابل‌های خسارت ‌بار شود.
بال و پر دادن به این حواشی را در دستور کار دشمن می‌بینیم و دشمن شناسی جدید اقتضا می‌کند روش‌های ناموفق گذشته را تکرار نکنیم و ضمن فراموش نکردن اولویت مسائل کشور یعنی اقتصاد و معیشت مردم، بتوانیم موضوعات مهمی مثل حجاب را نیز حل کنیم. واقعیت این است که موفقیت در حوزه اقتصاد و معیشت می‌تواند بر اقدام و عمل در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله حجاب اثر مستقیم داشته باشد!
دشمن شناسی بهتره یا مردم شناسی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
دشمن فرضی بهتره چون هر اشکالی هست از دزدی و فساد تا ناکارآمدی رو میندازیم گردن چیزی که وجود نداره و خلاص
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
منطق شناسی از هر دو بهتره
کاش اندکی از این همه همت و بلوا و جدلی که مسئولان در خصوص حجاب می‌کنند، خرج مشکلات کشور می‌کردند ولله که مسائل حل می‌شد.
مساله حجاب،حجابی است برای مشکلات دیگر مملکت و متاسفانه دستگاه رسانه ای هم با تمام قوا و یک طرفه از این جریانات حمایت میکنه غافل از اینکه چه گناه بزرگی رو داره مرتکب میشه و فردای قیامت باید پاسخگوی این همه حق الناس باشه.
رفراندوم در قانون اساسی وجود دارد. حالا که قانون اجرا نمی شه دیگه بحث دیگری است.
نمیفهمم چرا رفراندم بد است؟ مگر مردم حق شرکت در سرنوشت خود را ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
رفراندوم چیز بدی نیست اما سوء استفاده از اون خیلی بده به خصوص توسط ضدانقلاب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
ناشناس 11:11
مگه شماها نمی گفتین ضدانقلاب انگشت شمارن؟ مگه سر22 بهمن نمیگفتین همه عاشق انقلاب واسلامی سرتاپاشن؟ پس چرا از سواستفاده ی چهارتا ضدانقلاب بی تاثیر اینجوری هول ورت داشته؟ یه همه پرسی بدارید «جمهوری اسلامی؛ آری یا نه» ،تا اون بی وطنی که در اقلیت محضر رسوا بشه و اکثریت ملت پترسون کنن کنار
باید بپذیرید سیستم اداره کشور سیستم نرمالی نیست. هروقت قبول کردین تازه از اونجا کار شروع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
مردم هیچ دخالنی در سرنوشت خودشون ندارن
مردم فقط تماشاگر هستند و هیچ اختیاری ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
مردم مرتب با رای خودشون نماینده مجلس و رئیس جمهور انتخاب می کنند. اگر اینط.ریه که شما می گید در هیچ کشوری مردم دخالت ندارند.
یادمه در انتخابات فرانسه که مکرون رای آورددرصد کسائی که بهش رای داده بودند از آقای رئیسی کمتر بود.
لعنت بر اجبار . برای هر موضوعی که باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
قانون کلا اجبار است.
بنابراین ترجمه حرف شما اینست که لعنت بر قانون.
به نظر من هم جنگل قشنگ تر از شهره.
منم اگر جای ایشون بودم از این سخنان می گفتم
به این جمله دقت کنید (اولویت مسائل کشور یعنی اقتصاد و معیشت مردم، بتوانیم موضوعات مهمی مثل «حجاب» را نیز حل کنیم ) ولی موضوعات مهم :اولویت توسعه همه جانبه یعنی توسعه در اقتصاد ، معیشت ، اجتماع ،فرهنگ ، روابط بین الملل ، نظام قضایی و مسائل تحقیقاتی و علمی است هفت ساختار اصلی توسعه که بسیاری از کشورهای فقیر و عقب مانده تر از ایران را در سطح کشورهای موفق قرار داده و مردمشان در حال زندگی با عزت بدون توجه به موضوعات مهمی که مد نظر شما است هستند حداقل دهها کشور مثل مالزی ، ترکیه، و همه کشورهای خلیج فارس و ... را میتوان مثال زد
این دولت رو کی سرکار آورد؟ یا الله تند زود انقلابی تا بروم نهار بخورم بیام جواب بدید.
مشکل اصلی نوع فلسفه ی حکمرانی و مدیریت در کشور است !
جناب مهدي فضائلي :موفقيت در حوزه اقتصاد و معيشت مي تواند بر حوزه هاي فرهنگي ، اجتماعي از جمله حجاب اثر مستقيم داشته باشد !
---------------------
اين سخن درسته ... بايد با آب طلا نوشت ، اما اين سخنان جناب فضائلي مي توانست خيلي كاملتر باشد ، اگر ايشان علاوه بو واژه « حجاب » واژه « عفاف » هم اضافه كرده بود به اين شكل :
« موفقيت در حوزه اقتصاد و معيشت مي تواند بر حوزه هاي فرهنگي ، اجتماعي از جمله حجاب و
«عــــــــــــــــفــــــــا ف » اثر مستقيم داشته باشد » !!
-- آميرزا محمد ! انگاري اين روزها در همه تريبون ها روي « حجاب » خيلي تاكيد مي شود ؟ مگه نه ؟
-- درسته جعفر آقا ! اما به نظرم مقوله « عفاف » مهمتر از مقوله حجاب است ! ... بايد پناه ببريم بخدا از فقر ... از مشكلات اقتصادي ... از مشكلات مالي ! .... و بخصوص مشكلات معيشتي ! كه اين مشكلات اقتصادي مي تواند حوزه « عفاف » را تهديد جدي نمايد ! ... و اميد است كه مسئولان ما اين نكته مهم را فراموش ننمايند و راه حلي براي مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم پيدا كنند ! ... جعفر آقا ! بدان و آگاه باش كه از مقوله حجاب مهمتر
مقوله عفاف است .! .بيا جعفر آقا پناه ببريم به خدا از فقر ... از فقــــــر ... از فقــــــــــــــر ... فقــــــــــــــــــــر !!
مگه مردم چه میخواهند غیر اجرای قانون اساسی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
قانون اساسی که اجرا می شود اما غربزده ها اسلام زدائی، سکولاریسم و بی دینی و بی حیائی را می خواهند که هیچ وقت بهش نمی رسند البته در این کشور با مردم مسلمان.
اگر واقعاً قصد دارید جامعه به آرامش برسد اول مردم و بخصوص نسل جدید را باید بشناسید، بویژه دهه 80 به بعد بنده پدر دو تا از این نسل هستم:
1. این نسل بشدت به مهربانی و رحمت خداوند باور قلبی دارند.
2. با خداوند بسیار راحتند.
3. به حق الناس بسیار حساس ند و رعایت میکنند.
4. دو رو و ریاکار نیستند و برعکس خیلی صادقند.
5. از دروغ بسیار بیزارند.
6. بسیار واقع بین و منطقی هستند و توهم و خیال بافی را نمی پذیرند.
7. برای 80 میلیون مردم ایران در تمام امور سهم برابر قائلند و آقا بالاسر نمی پذیرند.
8. امر ونهی را نمی پذیرند ولی با منطق کنار میان.
9. بین المللی فکر میکنند/ایران را در بین کل کشورهای جهان می بینند نه محصور در جغرافیای مرزهای تعریف شده.
قبول ندارید برید مطالعه کنید و نکته مهم در مورد این نسل اینکه عجیب در این موارد که گفتم شبیه هم فکر میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
یک مورد دیگر را هم من اضافه کنم که این نسل دهه هشتادی با اینکه بی حجاب اند ولی اصلا دنبال مسائل جنسی نیستند و دوستی هاشون اجتماعی است بر خلاف نسل های قدیمی تر
تجربه چند دهه نشان داده که مسولان از حل مشکلات معیشتی نتنها عاجز بلکه روز به روز بر مشکلات اقتصادی مردم اضافه کرده اند شاید بهتر باشد یک دوره آموزشی پیش شیوخ مرتجع و خوشگذران غرب نوکر استکبار بروند و کمی هنر اقتصادی سیاسی بیاموزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
مشکلات اقتصادی هم حل می شوندخیالتون راحت فقط چند سال طول می کشد تا غربزده های خائن که توسط اصلاح طلبان بر اقتصاد حاکم شده اند را کنار بزنند و مشکلات اقتصادی را حل کنند.
گشور شده آش شله قلمکار ، هر کس هر کاری دوست دارد می کند قانون هم شده کلاف سر در کم
مرگ یک بار شیون یک بار والا خسته شدیم از این همه شعار کارمان شده یا شعار بدهیم یا شعر بگوییم
متاسفانه با این سیاستها ( داخلی و خارجی) امکان بهتر شدن وضعیت معیشتی مردم وجود نداره و هر ماه و سالی که می گذره شرایط بدتر میشه. یا باید قبول کنند که این سیاستها اشتباه بوده و فقط منابع کشور رو به باد داده یا ادامه بدهند و کشور و جامعه رو وارد یک بحران بسیار خطرناک بکنند که دو قطبی شدن جامعه یکی از بدترین اونهاست. بجای انداختن مشکلات به گردن دشمن ، بیایید ببینید جامعه و خصوصا نسل جدید چی میخواد. عدم توجه به مطالبات جامعه تبعات بسیار وخیمی خواهد داشت.
باید بدحجابی و بی حجابی برخورد قاطع و جدی صورت بگیرد و مجازاتهای بازدارنده اجرا بشود اگر بی حجابها درست حسابی تنبیه بشوند شلاق بخورند برایشان درس عبرت میبشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
خودت رو به یک روانشناس نشون بده خیلی حالت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ببین ببین از اونور اب پیام میفرستی مثلا مردمو تحریک کنی خودتی داداش
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
امثال تو چرا در مورد مجازات اختلاس گران گلو پاره نمی کنید الحمد لله همه اختلاس گران دانه درشت هم با رافت اسلامی !!! آزاد شدند حجاب هم یک امر شخصی است و به هیچ کسی هم مربوط نیست
وحید
| United States of America |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
خلایق هر چه لایق
حرفها درسته اما عملکردها کاملا برعکسشه . وضع امروز اقتصادی و معیشتی کشور و هم چنین وضع حجاب و واکنش مردم به آن ،نتیجه عملکردهاست . ادامه این وضع نتایج خوبی نخواهد داشت بهتر است مسئولین به خودآیند مشکلات اقتصادی که ناشی از سیاست خارجی اشتباهه داره روز به روز بیشتر مردم رو در تنگنا قرار میده .
رفراندوم خواست اکثریت مردم است در امور مهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
!!!مردم نمیفهمن
میزان رای ملت است و مسئولان نباید از برگزاری رفراندوم ک رجوع به نظر مردم واهمه داسته باشند
آقای فضایلی
لطفا اگر آسیب زا نیست فیش حقوق و مزایای دریافتی تون رو منتشر کنید
جناب آسیب زا !!!
شغل و کار مفید شما چیست ؟
آنچه آسیب زاست اختلاف فاحش حقوق من کارگر معدن با حقوق نجومی حضرتعالی است
اداره کشور به مشکل بر خورد کرده نه می توانند اداره کنند نه می خواهند به قا نون عمل کنند پس چه باید کرد .؟؟؟؟
شرایط اقتصادی بسیار دشوار شده و بد تر هم خواهد شد جز تحول اساسی در سیاست خارجی و داخلی راهی هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهندس همه میدونن که وضع اقتصاد خوب بشه اوضاع مردم هم بهتر میشه مشکل اینه کسی کاری نمیکنه فقط حرف حرف وباز حرف
موفقیت در اقتصاد و معیشت اینقدر زیاد بوده که اصلا قابل دکر نیست دا اش
مردم فقط برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری خبرگان میفهمند و درک میکنند و باید شرکت کنند در انتخابات
در سایر امور اصلا و ابدا و هرگز نمیفهمند و نباید درخواست رفراندوم دهند
اینکه باید رفراندوم برگزار کرد یا نه ؛ فقط به نظر مردم باید باشد
مردم همه كاره هستند
برخورد با بی حجابی باید کارشناسی و سنجیده و بر اساس اصول علمی جامعه شناختی و رواشناختی باشد . مامورین انتظامی افرادی غیر کارشناس و دارای حب و بغض هستند که با این برخوردها عقده گشائی میخواهند بکنند و وضع را نابسامان تر میکنند .
نه تنها حجاب خانم ها کنار رفته حجاب از سر گردانندگان هم رفته و رسوا شدند اختلاس بی سوادی فساد دروغ مدیران هم بی حجاب شده
رفراندوم را به رفراندوم بذارید
تنها راه عبور از مشکلات کشور مراجعه مستقیم به آرا عمومی هست دیگه نمیشه به انتخابات غیر مستقیم مثل مجلس یا ریاست جمهوری اشاره کرد باید یک سوال مشخص از مردم پرسید و جواب آری یا نه گرفت آری مردم آری و نه اونا یعنی نه حرف هم بالای حرف مردم نباید زد موضوعات رفراندوم برنامه اتمی خودروسازی حجاب رابطه با آمریکا نظارت استصوابی شورای نگهبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
بله اینها که میگید درست هست ولی کسی نمیخواد حرف مردم رو بشنوه حرف خودشون رو فقط میشنوند
رفراندوم یعنی نظر اکثریت مردم را بدانیم و با توجه به احترام اجتماعی روند جامعه را به آن سمت و سوی ببریم.
چنین موضوعی با این درجه وضوح و روشنی آسیب زاست؟
نکنه‌ قطبی‌ سازی‌ عامدانه‌ هم در کشورمون‌ داریم‌ ؟!
ما امر به معروف می کنیم ما خانه نداریم خانه تو انداره زمین فوتبال است 50مترش رابده ما خانه بسازیم مگر تو چکار کردی که ما نکردیم
الان که ماشاالله سطح سواد همه بالاست رفراندم حق مردم است وحق االناس است
برادر من اصلاحات اقتصادی و نجات کشور در این مبحث بیس و زمینه سالم و علمی می خواهد با این مدیران و مسئولینی که همشون رانتی و باواسطه و بی کفایت و بر بستر فساد اومدن که نمی شه به بهشت رسید.تمام زیر ساخت ها نابود شده، اقتصاد علم هستش و قوانین آن مثل فیزیک می مونه کار می خواد و اونهم کار علمی با آدم های سالم و دلسوز نه آدم هایی که با مهندسی و رانت بالا اومدن.
این حرفها. رو. مدتهاست کارشناسان. میزنند اما نتیجه؟ هیچ. بعد ایشون که کلا سمتش عضویت در دفتر هست، همین حرفها رو که میزنه، میشه تیتر یک. ان‌شاءالله که تاثیر داشته باشه اما هر کی که تحت تاثیر حرفهای ایشون قرار میگیره، خوبه از خودش بپرسه، چرا حرف کارشناسان روش تاثیر به این اندازه نداشته
حجاب ستون دین است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
ما کافریم اونم از نوع حربی،دیگه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
قبلاً چیز دیگه ای ستون دین بود ؟!؟

آهااا یادم اومد
نماز ستون دین است .
ارزشی ها همه اصول خودشون را هم تحریف می کنند !!!!!!؟،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
در اسلام ما نماز ستون دین است.... در اسلام شما حجاب
موفقیت در حوزه اقتصاد و معیشت می‌تواند بر اقدام و عمل در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله حجاب اثر مستقیم داشته باشد!
تمام حرف دل مردم هم همین است
شما اقتصاد را مدیریت کنید و درست کنید ما حجاب را خودمون بلد هستیم و خوب هم بلد هستیم درست کنیم این جنگولک بازی ها از برای بردگی اقتصادی و نداری است زیرا که مردم اجیر فضای غالبی هستند که به دنبال نجات میگردند به هر طرفی که صدایی دربیاید میدوند و خودشان را نشا نمیدهند اگر اقتصاد روبه راه بود مردم به زندگی خویش مشغول میشدند
آقای فضائلی لطفا به این سوال جواب دهيد، که این مملکت سرشار از. منابع طبیعی، با نیروی انسانی متخصص و هزار نعمت خدادادی را چطور یک مشت مسئول بی سیاست و نا لایق به این روز فلاکت بار انداخته اند. و چه شد که کشورهای کوچک جنوب خلیج فارس ظرف چهل سال از هیچ به این موقعیت اقتصادی رسیده اند که در امد سرانه ما کمتر از پانزده در صد آنها است.
آقای فضایلی
تا حالا عرق ریختی پول دربیاری مثل بقیه مردم ؟
اگر عرق میریختی و دستمزد میگرفتی ؛ ۴ تا شوید مو برات مهم نبود و از رفراندوم و خواست مردم حمایت میکردی
لطفا اصل 59 قانون اساسی را بدقت بخوانید بعد افاضه ادب فرمائید.
نظات رو پخش کن ، لطفا سانسورچی
مسولانی عاجز داریم که فقط ریش دارن توانایی اداره مملکت را ندارند آقا شما چه کسی هستید که از طرف مردم صحبت می کنید طبق اصول مصرح قانون اساسی رفرندام حق مردم است این قانون اساسی را که آمریکا ییها ننوشته اند ما حصل خون هزاران شهید است چرا به خودتان اجازه می دهید که در مقابل حقوق عامه بایستد اگر به عقبه اعتراضات نگاه کنید پی خواهید برد که یکی از راههای گذر از بحرانهای توانمندی‌های است که در قانون اساسی است ر
بنازم به قانون اساسی که همه مسائل درش پیش بینی شده است یک اصل ان رفراندوم یک قانون اساسی ایدال است
تنها راه نجات مردم.ما مردم هستیم.
ما که قدرت تحلیل و تشخیص نداریم پس هیچی!!!!
هرچیزی جای خودش داره مشکلات اقتصادی باید هل بشه اجتماعی هم باید حل بشه نصف مردم ایران خواستار حجاب اختیاری هستن حجاب اختیاری کنید که مشکل اجتماعی حل شه و رابطه راباکشوراها خوب کنید که مشکل اقتصادی حل بشه و فلیترینگ رو هم بردارید جز این چیزا مشکلی وجود نداره بین مردم و دولت .چون ما دلمون نمی خواد با طناب پوسیده ی پوتین و شی بریم تو چاه
بنده مشکلی دارم و آن اینست که وقتی حجاب میبینم تحریک میشوم چکار باید کرد....
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
تو خود حجاب خودی از میان برخیز
این آقا از کجا حقوق می گیره و اصولا کارش چیه؟!
اگه این کارو نکنه چه مشکلی پیش میاد؟
پلمپ مغازه به خاطر بی حجابی مشتری دارای ایرادات فراوان حقوقی است.
یکبار بگید قانون اساسی مملکت توطئه هست راحت شید. والا همه چیزهای خوب توی قانون اساسی هست و شما با اکثریت آنها مشکل دارید و می گید نقشه دشمن هست.
رفراندوم بگذارید که پیرمردها بدون استثنا بروند یا خیر؟
قطعا مشکلات کشور حل میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست