بازدید 10591

مجوز تولید خودرو در تبریز صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صدور جواز تاسیس خودروسازی برای بخش خصوصی استان از سوی وزارت صمت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 22 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، صابر پرنیان ضمن اعلام این خبر افزود: این خودرو یک خودرو روز اروپایی است.

وی اظهار امیدواری کرد: در ۱۸ ماهه اول تولید خودرو به‌صورت بصورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید شود و تقریباً در ۱۸ ماهه آتی داخلی‌سازی خودرو انجام شود.

پرنیان با بیان این که با بهره برداری از این مجموعه صنعتی برای ۶ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، تاکید کرد: این شرکت خودروسازی با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون‌های کشنده را تولید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان فعالیت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت‌های بسیار در بخش صنعت به ویژه در حوزه قطعه سازی توانمندی زیادی در تولید انواع خودرو و تکمیل زنجیره تولید در این بخش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به دشواری اخذ مجوز تولید خودرو اشاره کرد و افزود: این طرح علاوه بر این که یک مگاپروژه اقتصادی در استان است، آرزوی دیرینه مردم آذربایجان مبنی بر تبدیل استان به یک قطب اثرگذار در صنعت خودرو کشور نیز است.

وی در خصوص ویژگی‌های محصول مورد نظر گفت: این خودرو یک خودروی روز اروپایی است که مجوز آن برای یک بخش خصوصی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به این که تولید این خودرو، تحرک بزرگی در اقتصاد و صنعت قطعه سازی استان ایجاد خواهد کرد بنا بر این با پیگیری‌های متعدد در ماه‌های گذشته امروز این خبر خوش به جامعه صنعت استان و مردم آذربایجان شرقی تقدیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
اروپایی کجا بود از الان معلومه یک خودروساز روسیه هست جنس روس هم معلومه چقدر ماشاله پیشرفته است. این طرفتون. از همان اشغال چینیها کمی عقب مانده تره. وگرنه کدام اروپایی خودشو به خطر میندازه ماشینو تو ایران تحریم زده تولید کنه. جنس اشغال چینی کم بود اشغال روسی هم بهش اضافه میشه و میگیم صد رحمت به اشغال چینی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
بسه خسته نشدید همش میگید اشغال چینی شب روزارزو داری یکیشون داشته باشی ما که چیزی کمتر از خودرو کره ای ندیدم از خودرو چینی خیلی هم خوب هستند ولی شما ها مغزتون از دست دادید
عقده ای بازی در نیارید و این شرکت رو به یکی از شهرستانهای استان بدهید . کلمه " کلان " قبل از نام شهر ، هیچ آب و نان اضافی برای مردم یک شهر ، نمی آورد .
چرا دروغ میگویید ؟ هیچ خودرو ساز اروپایی با این تحریمها و مسئله fatf با ایران کار نمیکنند ..دروغ ممنوع
با سلام و احترام
این طرح سالهاست پیگیری میشود ولی متاسفانه عوامل صدور مجوز حاضر به صدور مجوز نبودند خوشبختانه با پیگیری بخش خصوصی و در شرایط بد تولید خودرو در کشور جو را اماده کرد مجبورا محوز صادر کنند و یک بخش هم در صدد از اخذ مجوز برای تولید خودرو های سنگین هستند امید می رود موفق باشند. که عوامل مرکزی مخالفت نکنند.
بخش خصوصی؟؟
کدوم بخش خصوصی توان و جرات سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی رو داره وقتی هر روز یه قانون و ماده و تبصره در همه بخش های اقتصادی صادر یا لغو میکنید؟؟؟
اینقد اذیتش‌می کنن تا سرمایه اشو‌ برداره ببره شهرهای کویری ، سیاستی ناپسند که از قبل انقلاب اجرا میشه
شرکت شیرین عسل هست
فرضا تولید کرد، چطور می خواهد محصولاتش را بفروشد؟
بورسی؟ قرغه کشی ای؟ نوبتی؟ لیزینگی؟

تعداد مونتاژکنندکان کافی است. یک روز زرماکارون امروز شیرین عسل
آیا این خودروی به اصطلاح «اروپایی» و شرکت به اصطلاح «بخش خصوصی» آن نام و نشان ندارند؟
سالهاست که صنایع آذربایجان شرقی ، سرمایه گذاران و بخش خصوصی آذربایجانشرقی قابلیت تولید خودرو سواری و سنگین را دارا هست متاسفانه تنگ نظری در مورد استانهای آذری زبان، مافیا بازی در صنعت خودرو ی کشور باعث شده چنین قابلیت ها و پتانسیلهایی هدر رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
بخش خصوصی بر اساس زبان تصمیم نمی گیرد بر اساس سود تصمیم می گیرد.
naser
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
آذری زبان نه توکی زبان
naser
| United States of America |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
مجوز بخش خصوصی توسط دولت صادر می شود و مجوزهای دولتی هم بر اساس سود و زیان اقتصادی صادر نمی شود! بلکه بر اساس سود های قومیتی و زبانی و جناحی صادر می گردد!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
البته این تنگ نظری از سوی هم زبانها بیشتره!
بخش خصوصی در قالب یک اقتصاد رقابتی و شفاف بر اساس سود و زیان تصمیم می گیرد نه در قالب اقتصاد رانتی_ خصولتی_ اختلاسی ایران، در اقتصاد ایران الیگارشی سیاسی_ اقتصادی_ نظامی تعیین می کند که سرمایه کجا برود یا نرود و تا بحال اینگونه بوده است که در مراکز فارس زبان باشد تا در مناطق ترک زبان
مجوز صادرشد پولش ازکجا صادربشه برای معلولان؟؟؟؟
انشالله که خودش در مورد قیمت تصمیم بگیرد نه دولت
از خداوند براشون ارزوی موفقیت می کنم
گام خوبی برداشته اند حمایت و تشویق ملت می تواند موجب دلگرمی وتلاش بیشترشان شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست