بازدید 2786

هوای سالم اصفهان در نخستین روز اردیبهشت

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز یکم اردیبهشت با میانگین ۸۲ در وضعیت قابل قبول ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 21 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح امروز جمعه یکم اردیبهشت ماه وضعیت سالم را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با ۷۷ وضعیت سالم، رودکی با ۳۳ AQI وضعیت پاک و خیابان پروین و بزرگراه خرازی به ترتیب با شاخص ۱۰۴ و ۱۱۳ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد. ایستگاه خیابان استانداری قطع است.

امروز شاخص هوای شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله سجزی با ۵۹ و مبارکه با ۶۴ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی همچنین شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر