بازدید 2826

تنها یک فیلم کوتاه ایرانی در کن

پنجاه و پنجمین دوره پانزده روز کارگردان های جشنواره فیلم کن فهرستی فیلم های انتخابی خود را اعلام کرد که نام یک فیلمساز ایرانی در آن دیده می شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 18 April 2023


 به گزارش  تابناک به نقل از همشهری آنلاین؛ فیلم‌ کوتاه «مست دل» ساخته مریم تفکری در میان فیلم های کوتاه بخش پانزده روز کارگردان ها قرار دارد.

فیلم جدید هونگ سانگ-سو کارگردان صاحب نام کره ای با عنوان «در روز ما» فیلم اختتامیه این بخش است و فیلم «قضیه گلدمن» ساخته سدریک کاهن فیلم افتتاحیه خواهد بود.   میشل گوندری دیگر کارگردان سرشناسی است که با فیلم «کتاب راه حل ها» در کن حضور دارد.

روز گذشته شصت و دومین دوره هفته بین المللی منتقدان جشنواره فیلم کن فهرست فیلم های انتخابی خود را اعلام کرد که نامی از هیچ سینماگر ایرانی در این دوره نیست. این بخش در بخش بلند تنها ساخته های اول یا دوم کارگردان ها را انتخاب می کند.

فیلم Ama Gloria ساخته ماری آماشوکلی و محصول فرانسه فیلم افتتاحیه و فیلم «هیچ عشقی گم نشده» ساخته اروان دو لوک و محصول فرانسه فیلم اختتامیه خواهد بود.

دو فیلم «ونسان باید بمیرد» ساخته استفان کاستانگ و محصول فرانسه و «تجربه عشق» ساخته ان سیرو و رافائل بالبونی و محصول بلژیک و فرانسه هم در نمایش ویژه به روی پرده می روند.

اما در بخش مسابقه فیلم های «در خانه باران می آید» ساخته پالوما سرمون-دای و محصول بلژیک و فرانسه، «انشاالله ولد» ساخته امجد ال رشید و محصول اردن/عربستان سعودی/قطر/فرانسه، «خواب» ساخته جیسون یو و محصول کره جنوبی، «کوچه قدرت» ساخته لیلا هالا و محصول برزیل/فرانسه/اروگوئه، «کشور گمشده» ساخته ولادمیر پریسیج و محصول فرانسه/صربستان/لوگزامبورگ/کرواسی، «لذت بردن» ساخته ایریس کالتنبک و محصول فرانسه و «پوست راه راه ببر» ساخته آماندا نل او و محصول مالزی/تایوان/سنگاپور/فرانسه/آلمان/هلند/اندونزی/قطر به نمایش در خواهند آمد.

نکته جالب آنکه از یازده فیلم بلند اعلام شده هفته‌منتقدان، چهار فیلم تولید فرانسه، شش فیلم تولید مشترک فرانسه و تنها یک فیلم غیر فرانسوی وجود دارد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی