بازدید 2636

کارشکنی ترکیه، رنکینگ دورقمی جهان را از ملی‌پوش ایران گرفت

کد خبر: ۱۱۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷ 17 April 2023

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران عنوان کرد که کمیته برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی باعث شد دو رقمی شدن رنکینگ جهانی را از دست بدهد.

امیرحسین هدایی درباره‌ی حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی و فاصله هفت پله‌ای تا رنکینگ دو رقمی جهان بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهان آفریقای‌جنوبی، یکی ازبزرگترین هدف‌های من است و امیدوارم بهترین نتیجه و بیشترین امتیاز ممکن را در قهرمانی جهان بگیرم. با توجه به مصدومیتم پیش‌بینی اینکه چه نتیجه‌ای بگیرم، سخت است. مصدومیت مینسیک زانو و گردنم کاملا رفع نشده است و نمی‌توانم تمرینات پرفشار انجام دهم.

او ادامه داد: یک بازی مهم در لیگ فرانسه دارم و اگر پیروز شویم به فینال می رویم. بعد از آن به ایران می‌آیم و پس از چند روز ریکاوری، تمریناتم را شروع می کنم. فکر می‌کنم در قهرمانی جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشم، البته اگر مصدومیتم بهبود پیدا کند و تمرینات خوبی را پشت سر بگذارم.

 

*۱۰۰ امتیاز را در رنکینگ جهانی از دست دادم

هدایی درباره‌ی فاصله کم خود تا رنکینگ دو رقمی جهان که می‌تواند اتفاق تاریخی برایش باشد، تصریح کرد: در بازیهای کشورهای اسلامی قهرمان شدم این بازی‌ها در رنکینگ جهانی امتیاز دارد اما کمیته برگزاری بازی‌ها دیر اقدام کرد تا امتیاز این بازی ها در رنکینگ جهانی محاسبه شود و اگر به موقع این کار را می کرد، با ۱۰۰ امتیاز حاصل از آن، الان رنکینگ ۶۰ جهان بودم. رنکینگ حال حاضر من ۱۰۶ جهان است اما امیدوارم به زودی جزو ۵۰ نفر اول رنکینگ قرار بگیرم. اکثر بازیکنانی که در محدود رنکینگ ۴۵ تا ۶۰ بوده اند را در لیگ فرانسه و تورهای جهانی شکست داده‌ام. می‌توانم به رنکینگ ۵۰ دنیا برسم اما نیاز به حمایت و رفتن به مسابقات و کمپ های خارجی دارم.

 

*تیم ما حرف های زیادی برای گفتن دارد

ملی پوش تنیس روی میز ایران در مورد هدف گذاری خود در سال کسب سهمیه المپیک و بازی های آسیایی تصریح کرد: سال مهمی را داریم و مسابقات کسب سهمیه المپیک به زودی آغاز می شود و تیم خوب و یکدستی داریم و دست سرمربی برای چیدن ترکیب تیم باز است. فکر می‌کنم با توجه به پتانسیلی که داریم اگر خوب تمرین کنیم و کادرفنی اردوهای خوبی را در نظر بگیرد و فدراسیون حمایت کند، حرف های زیادی برای گفتن داریم و می‌توانیم سهمیه تیمی المپیک را بگیریم. همچنین تیم ما در بازی های آسیایی هم شانس مدال دارد. البته باز هم به این بستگی دارد که چقدر حمایت شویم و امیدوارم وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای داشته باشد. امسال می‌خواهم در مسابقات کسب سهمیه المپیک و بازیهای آسیایی در هر دو بخش انفرادی و تیمی بهترین عملکرد را داشته باشم.

او درباره‌ی وضعیت مصدومیت خود گفت: مصدومیتم کامل رفع نشده است و در مسابقات ترکیه که سوم شدم، با مصدومیت بازی کردم و در فرانسه مشغول ریکاوری هستم. پزشکان تلاش می‌کنند تا التهاب زانو، شانه و گردنم را برطرف کنند. نیاز به استراحت دارم اما من به دلیل ترافیک مسابقات نتوانستم این کار را انجام دهم.

 

*لیگ فرانسه اعتماد به نفسم را بالا برد

قهرمان بازی های کشورهای اسلامی در پاسخ به این پرسش که بازی در لیگ های اروپایی تا چه اندازه در افزایش سطح کیفی او تاثیر گذار بوده است؟ تاکید کرد: پنج سال است که در لیگ های اروپایی هستم و خدا را شکر خیلی به پیشرفتم کمک کرد چون شرایط تمرینی بهتر است. همچنین حضور در کمپ‌های اروپایی نیز نقش بسزایی در پیشرفت من داشت. از طرفی در لیگ B فرانسه، بازیکنان رنکینگ ۲۰ و ۲۷ دنیا و نفر اول و دوم فرانسه حضور دارند و جدال با آنها باعث افزایش اعتماد به نفسم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست